quote:Rellende boeren breken door afzetting politie bij huis minister Van der Wal
Boeren zijn dinsdagavond bij het huis van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) door een afzetting van de politie gebroken. Dat bevestigt een woordvoerder van de minister.
Ze duwden een politieauto opzij zodat tractoren de straat in konden rijden. Van der Wal is niet thuis, vertelt de woordvoerder. Het is de tweede dag op rij dat boeren bij het woonhuis van de minister verschijnen vanwege de stikstofplannen van het kabinet.
Bij de actie zijn "duidelijk grenzen overschreden", stelt de politie op Twitter. "Een politieauto is vernield en er is een giertank geleegd. De situatie was dreigend en onacceptabel, ook richting hulpverleners."
Maandag plaatste de politie nog een bewakingspost bij het huis van de minister. Ruim twee weken geleden werd voor het eerst bij het huis van de bewindsvrouw betoogd. Dat gebeurde nadat zij haar stikstofplannen had gepresenteerd.
Volgens de NOS zou een groep relschoppers ook vuurwerk hebben afgestoken bij het huis. Het gezin van de minister is wel thuis.
Premier Mark Rutte gaf dinsdag nog een verklaring af waarin hij stelde dat de agressieve acties van de boeren "onacceptabel" zijn.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ter-van-der-wal.html
Mede te soft omdat ze al bang waren voor dit gezeik. Ik geloof wel dat er tussen die relschoppers gewoon gasten zitten die echt niet pa zijn bedrijf willen overnemen, maar gewoon willen rellen..quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja daar is weinig mis mee, hoewel ik alsnog denk dat er geen weg terug is van harde maatregelen, al is dat de schuld van de politiek die jaren te soft is geweest.
Gelachen.quote:
Dat de boeren niet massaal voor FvD kiezen maar bijvoorbeeld voor BBB geeft aan dat ze slim genoeg zijn om niet achter idioten te lopen die ze naar de klote gaan helpen.quote:
Ik heb wel eens gedacht tijdens de hele covid19 periode.. Is het niet eens tijd voor een mega tegendemonstratie die niet persee pro regering is, maar wel een signaal naar de "wappies" dat het volk hun zat is...quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:17 schreef RedFever007 het volgende:
Tssja daar kon je op wachten als figuren als Baudet zich solidair tonen met de acties. Vervolgens gaan z'n volgelingen natuurlijk de FVD agenda pushen![]()
Kansloos!
Nederland is klaar, af, totaal naar de kloten. Te lang aangemodderd en problemen met de mantel der liefde bedekken., Totdat de mantel niet groot genoeg bleek voor de grotere wordende problemen en de aantallen mensen met de problemen
Vergeet niet de Russische vlag en iets met het NOS logo..quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:19 schreef Momo het volgende:
Je ziet het ook wel op twitter onder nieuwsberichten enzo, altijd van die bepaalde types die reageren met een tractor in hun username en de Nederlandse vlag. Vaak is hun account een soort bingo; vage berichten over vaccinaties en QR codes, veel zeiken over buitenlanders en asielzoekers, pro Putin/Rusland, alle klimaat en milieu problemen zijn onzin, berichten over de WEF en Klaus Swab, Termen als #Oprutten #Roverheid . En dat zijn echt geen boeren meestal.
Het is gewoon exact hetzelfde marginale groepje als tijdens die coronademonstraties etc. Veelal werklozen en/of sociaal zwakke mensen die toch iets van een doel in het leven moeten hebben en zich daardoor ook verbonden voelen met mensen in hetzelfde bubbeltje. Die kan je echt alles wijs makenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:19 schreef Momo het volgende:
Je ziet het ook wel op twitter onder nieuwsberichten enzo, altijd van die bepaalde types die reageren met een tractor in hun username en de Nederlandse vlag. Vaak is hun account een soort bingo; vage berichten over vaccinaties en QR codes, veel zeiken over buitenlanders en asielzoekers, pro Putin/Rusland, alle klimaat en milieu problemen zijn onzin, berichten over de WEF en Klaus Swab, Termen als #Oprutten #Roverheid . En dat zijn echt geen boeren meestal.
Waarom? De meeste mensen hebben helemaal geen hinder van dat clubje echte wappies. Lekker laten razen, verder geen aandacht aan schenken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gedacht tijdens de hele covid19 periode.. Is het niet eens tijd voor een mega tegendemonstratie die niet persee pro regering is, maar wel een signaal naar de "wappies" dat het volk hun zat is...
Ik denk dat het niets zou uitmaken, de hardcore complotgekkies denken dan waarschijnlijk dat de demonstratie georkestreerd is door de new world order ofzo en worden alleen maar gestrekt in hun overtuigingen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gedacht tijdens de hele covid19 periode.. Is het niet eens tijd voor een mega tegendemonstratie die niet persee pro regering is, maar wel een signaal naar de "wappies" dat het volk hun zat is...
Het was tijdens corona ook wel de ultieme vorm van leedvermaak voor mij dan. Regelmatig op zondagmiddag een livestream opgezet van één van die wappies. Te bizar voor woorden wat je daar soms voor complotten langs hoorde komenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat het niets zou uitmaken, de hardcore complotgekkies denken dan waarschijnlijk dat de demonstratie georkestreerd is door de new world order ofzo en worden alleen maar gestrekt in hun overtuigingen.
Ja, want als wappie mag je niet opkomen voor onze boeren 😂quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:24 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nprotest-politiechef
"Politie: andere actiegroepen proberen zich te mengen in boerenprotesten"
Het is niet echt een objectieve titelquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef Viesdik het volgende:
Welke bloedhond heeft het lef om dit topic kutboeren te noemen?
Tja.. Maar veel complotten zijn ook waarheid gewordenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was tijdens corona ook wel de ultieme vorm van leedvermaak voor mij dan. Regelmatig op zondagmiddag een livestream opgezet van één van die wappies. Te bizar voor woorden wat je daar soms voor complotten langs hoorde komen
Not really.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tja.. Maar veel complotten zijn ook waarheid geworden
Zeg dat is tegen de middenstand van Rotterdam en Eindhoven.. Of al die agenten die gedoxed worden.. Het probleem is dat we ze gingen negeren en men vond dat je beter met ze kon praten..quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom? De meeste mensen hebben helemaal geen hinder van dat clubje echte wappies. Lekker laten razen, verder geen aandacht aan schenken.
Indirect natuurlijk wel. Als allerlei mensen (De Jonge, Van Dissel, nu weer zo'n Boswijk) die zich inzetten voor de publieke zaak bedreigd worden door dit soort figuren hebben we daar uiteindelijk allemaal last van.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom? De meeste mensen hebben helemaal geen hinder van dat clubje echte wappies. Lekker laten razen, verder geen aandacht aan schenken.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was tijdens corona ook wel de ultieme vorm van leedvermaak voor mij dan. Regelmatig op zondagmiddag een livestream opgezet van één van die wappies. Te bizar voor woorden wat je daar soms voor complotten langs hoorde komen
LOL hier zijn de wappies ook gelandquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tja.. Maar veel complotten zijn ook waarheid geworden
Ik zat gisteren Filemon en de complotten terug te kijken.. Na even gekeken te hebben naar Engel en die Kafka vroeg mijn vrouw of ik beter niet wat anders kon kijken.. Was me een beetje aan het opwindenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |