Nah, het is ik tegen de rest.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Je weet dat vooral jij daar zelf ook bij hoort he?
Lol.. Elke beroepsgroep wordt de laatste tijd geslachtofferd. De kans dat de politie de boeren de helpende hand biedt is misschien nog wel geloofwaardigerquote:Op woensdag 29 juni 2022 09:54 schreef LXIV het volgende:
Dat is letterlijk gecoördineerd. Om zo de rest ook mee te krijgen.
Het idee is dan: De boerenstand wordt afgeschaft, dat is onvermijdelijk, ze mogen nog 1 keertje protesteren en dan moeten ze er mee stoppen.
Het zijn allemaal A.I. propaganda bots die de publieke opinie proberen te vormen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:46 schreef VarkensHart het volgende:
Je leest het veel op social media.
Mensne die "hun sympathie" zijn verloren doordat ze de acties te ver vinden gaan.
En dat zeggen ze dan zo op een manier dat ze denken dat dit gamechanging is ofzo![]()
Iemand op twitter zei nu voor de maatregelen te zijn omdat de protesten te ver gaan![]()
![]()
![]()
Stelletje natte drollen die met elke wind meewaaien, gooi jezelf weg aub.
klacht wijsneuzen op twitter
antiklacht gisteren genoten van de protesten bij vd Wal en Hoevelaken.
Vandaag nog een paar tandjes bij aub
Laffe stontbekken zijn hetquote:Op woensdag 29 juni 2022 09:51 schreef Aiciu het volgende:
Mensen zonder eigen mening
Gaan straks in het najaar ook weer braaf met een beklap lopen en blij zijn met de sancties en inflatie
Ik steun jou denk ik wel maat. Uiteindelijk staat niemand er alleen voor, het is alleen de vraag voor velen: aan welke kant van de geschiedenisboeken wil ik staan?quote:
Nederland is hun eigen terreinquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:10 schreef -river- het volgende:
Protesteren prima, de boel laten escaleren doe je maar op je eigen terrein.
Klopt.. Daar horen de boeren dus ook bijquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:12 schreef -river- het volgende:
[..]
Nee! Nederland is van ons allemaal, niet enkel van hun.
Bestaat dit?quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:09 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het zijn allemaal A.I. propaganda bots die de publieke opinie proberen te vormen.
Ben altijd heel voorzichtig met zulke dingen te geloven.quote:
Ik leef altijd onder het motto: als het technisch mogelijk is dan bestaat het.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:15 schreef VarkensHart het volgende:
[..]
Ben altijd heel voorzichtig met zulke dingen te geloven.
Russische trollen ken ik, maar Nederlandse? In zulk goed ABN meestal?
Als mensen het over een beklap of kinluier hebben weet je gelijk weer dat je ze verder niet serieus hoeft te nemen, dat is altijd wel makkelijkquote:Op woensdag 29 juni 2022 09:51 schreef Aiciu het volgende:
Gaan straks in het najaar ook weer braaf met een beklap lopen en blij zijn met de sancties en inflatie
Jij loopt zeker nog steeds met een bekpamperquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als mensen het over een beklap of kinluier hebben weet je gelijk weer dat je ze verder niet serieus hoeft te nemen, dat is altijd wel makkelijk
Precies ditquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat is de sympathie van het volk waard als jouw levensvoorziening in gevaar is? Als ik een boer was zou ik er lak aan hebben en doorgaan, tot werk neerleggen aan toe (lege schappen).
Even hun lompheid en holocaust-vergelijkingen daargelaten... hun eisen zijn zover ik hoor niet onredelijk. Ze willen gewoon uitgekocht worden voor een goede prijs en niet met een grijpstuiver platgewalst worden door de overheid. Groot gelijk hebben ze.
Nou ja, als ze hun werk neerleggen zijn de schappen inderdaad voor een procent of twintig leeg als het tegen zit. Lichtjes vervelend, maar dan doen we het maar gewoon met een bord pasta met lekkere saus en wat vlees als avondeten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat is de sympathie van het volk waard als jouw levensvoorziening in gevaar is? Als ik een boer was zou ik er lak aan hebben en doorgaan, tot werk neerleggen aan toe (lege schappen).
Even hun lompheid en holocaust-vergelijkingen daargelaten... hun eisen zijn zover ik hoor niet onredelijk. Ze willen gewoon uitgekocht worden voor een goede prijs en niet met een grijpstuiver platgewalst worden door de overheid. Groot gelijk hebben ze.
Misschien wordt dan wel duidelijk dat ze voor de voedselvoorziening eigenlijk helemaal niet meer zo nodig zijnquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als ze hun werk neerleggen zijn de schappen inderdaad voor een procent of twintig leeg als het tegen zit. Lichtjes vervelend, maar dan doen we het maar gewoon met een bord pasta met lekkere saus en wat vlees als avondeten.
Vraag aan al het zorgpersoneel wat nooit meer kan werken, maar wel applaus op de balkonsquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Over simpele mensen beginnen maar wel de hele dag naar random sporten kijkenquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als mensen het over een beklap of kinluier hebben weet je gelijk weer dat je ze verder niet serieus hoeft te nemen, dat is altijd wel makkelijk
Dat zijn dan van die wat simpele mensen die het ook over Pisvee en Ajakkes hebben enzo.
En morgenochtend op kantoor weer heel jolig "goedemoggel" roepen. Hihihi.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zijn dan van die wat simpele mensen die het ook over Pisvee en Ajakkes hebben enzo.
Over welke bedragen gaat het dan? Enige concrete getallen die ik tot nu toe ergens gelezen heb, waren 13 miljard euro voor vijfduizend bedrijven. Dat zou dus 2.6 miljoen per boerderij zijn? Noem je dat een grijpstuiver? Doe mij dan ook maar een grijpstuiver cadeau!quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
ja leuk. en dan gaan de stadsmensen daarna boerenbedrijven platbranden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef jogy het volgende:
Eens met TS. laat de boeren maar een paar keer in de spits 4 breed over de snelweg gaan met hun tractoren en een binnenstad volgieren of zo. Of alleen het Binnenhof van den Haag, misschien leuker.
Ok tokkie.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik denk niet dat mensen die spreken over beflappen op een kantoor werken. Zullen eerder achter een vuilniswagen lopen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:33 schreef knoopie het volgende:
[..]
En morgenochtend op kantoor weer heel jolig "goedemoggel" roepen. Hihihi.
Een heel subforum zelfs!quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:40 schreef Raw85 het volgende:
Is dit het Grote Teringkneuzen-verzameltopic?
Sorry maar het eten wat ik in de supermarkt haal komt toch echt uit het buitenlandquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ja nee, als de boeren ergens voor gaan doen ze het in groepsverband en reken er maar op dat ze op het platteland nog aardig wat aanhang hebben. Stadsmensen zijn versnipperd en janken op Facebook of waar het tegenwoordig ook is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:15 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja leuk. en dan gaan de stadsmensen daarna boerenbedrijven platbranden.
die boeren met hun grote mond.. todat de mensen ze zat beginnen te worden. kunnen ze lekker optiefen naar canada.
Kom ik morgen je tuin volschijten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:12 schreef -river- het volgende:
[..]
Nee! Nederland is van ons allemaal, niet enkel van hun.
ja hoor... wacht maar tot de hooligans zich eraan gaan ergeren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 23:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja nee, als de boeren ergens voor gaan doen ze het in groepsverband en reken er maar op dat ze op het platteland nog aardig wat aanhang hebben. Stadsmensen zijn versnipperd en janken op Facebook of waar het tegenwoordig ook is.
Dat is nu juist het probleem met veel boeren. Ze produceren zo veel schijt, dat ze het niet meer op hun eigen land kwijt kunnen. En dus sijpelt de ammoniak de natuurgebieden in.quote:
Wat heerlijk naïef weer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 20:33 schreef Slavski het volgende:
[..]
Sorry maar het eten wat ik in de supermarkt haal komt toch echt uit het buitenlandgeen boer die mij voedt. Lege schappen zullen er nooit komen want alles wordt geïmporteerd
Alles van de boeren is export maar de stront blijft hier.
Jij snapt het echt niet hè.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:40 schreef knoopie het volgende:
[..]
Over welke bedragen gaat het dan? Enige concrete getallen die ik tot nu toe ergens gelezen heb, waren 13 miljard euro voor vijfduizend bedrijven. Dat zou dus 2.6 miljoen per boerderij zijn? Noem je dat een grijpstuiver? Doe mij dan ook maar een grijpstuiver cadeau!
https://www.rtvutrecht.nl(...)provinciebestuurdersquote:Op donderdag 30 juni 2022 00:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja hoor... wacht maar tot de hooligans zich eraan gaan ergeren.
even wachten tot er een wedstrijd moet worden gespeeld, en dan blokkeren.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:57 schreef zatoichi het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)provinciebestuurders
Heeft nog niet tot problemen geleid volgens mij...
Als boeren uitgekocht worden, dan krijgen ze geld om te stoppen met wat ze doen en de landbouwgrond niet meer als landbouwgrond te gebruiken. Niet in ruil voor hun machines of vee. Die kunnen ze gewoon eerst opmaken en verkopen. Geen geldig argument dus.quote:Op donderdag 30 juni 2022 07:51 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet hè.
Materiaal, vee, grond, machines.
Dat alleen kost al veel meer tering debieltje
En hebben wij weer ruimte voor meer meer meer!quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:01 schreef knoopie het volgende:
[..]
Als boeren uitgekocht worden, dan krijgen ze geld om te stoppen met wat ze doen en de landbouwgrond niet meer als landbouwgrond te gebruiken. Niet in ruil voor hun machines of vee. Die kunnen ze gewoon eerst opmaken en verkopen. Geen geldig argument dus.
Deze discussie begint zo debiele vormen aan te nemen. Helemaal niemand heeft ooit gezegd dat alle boeren weg moeten. Sterker nog, in de maatregelen staat heel expliciet dat als ze biologisch gaan boeren, dat dat ook een oplossing is.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:05 schreef HansCojona het volgende:
[..]
En hebben wij weer ruimte voor meer meer meer!Yes goedkope krachten voor de multi nationals! Weg met die Hollandse boerse trots!
Wantrouwen is het woord dat je zoekt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik leef altijd onder het motto: als het technisch mogelijk is dan bestaat het.
Het is voor mij een keuze om het als zodanig te geloven. Dit onvertrouwen hebben ze inmiddels wel verdiend toch?
Vis? Veel plezier met de dioxine-ophoping.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:10 schreef Näsenbar het volgende:
Ik ken steeds meer mensen (inclusief mijzelf) die geen Nederlandse landbouwproducten meer consumeren nadat de boerenprotesten zijn begonnen. Op vis, rijst/noedels en geïmporteerde groenten kan je ook prima leven.
Komen er überhaupt Nederlandse landbouwproducten hier in de supermarkt? Algerije zie ik, Spanje zie ik, Marokko zie ik maar Nederland? Neeuh niet echt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:10 schreef Näsenbar het volgende:
Ik ken steeds meer mensen (inclusief mijzelf) die geen Nederlandse landbouwproducten meer consumeren nadat de boerenprotesten zijn begonnen. Op vis, rijst/noedels en geïmporteerde groenten kan je ook prima leven.
Dat is sowieso m'n standaardeten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, als ze hun werk neerleggen zijn de schappen inderdaad voor een procent of twintig leeg als het tegen zit. Lichtjes vervelend, maar dan doen we het maar gewoon met een bord pasta met lekkere saus en wat vlees als avondeten.
Fruit en groente komt regelmatig uit Nederland. Althans, bij de Albert Heijn. Maar fruittelers en akkerbouw zijn het probleem niet.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:14 schreef Document1 het volgende:
[..]
Komen er überhaupt Nederlandse landbouwproducten hier in de supermarkt? Algerije zie ik, Spanje zie ik, Marokko zie ik maar Nederland? Neeuh niet echt.
Volgens de boeren verhongeren we in dit land allemaal als ze stoppen met produceren. Bij de boerenboycot horen trouwens ook producten afkomstig van de veestapel, die zie je wel regelmatig in de supermarkt liggen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:14 schreef Document1 het volgende:
[..]
Komen er überhaupt Nederlandse landbouwproducten hier in de supermarkt? Algerije zie, Spanje zie ik, Marokko zie ik maar Nederland? Neeuh niet echt.
Dat is meestal Argentinië en Ierland.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:17 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Volgens de boeren verhongeren we in dit land allemaal als ze stoppen met produceren. Bij de boerenboycot horen trouwens ook producten afkomstig van de veestapel, die zie je wel regelmatig in de supermarkt liggen.
Tuurlijk. Ligt aan t seizoen of Nederlandse telers tomaten, komkommers, paprika's, boerenkool, aardappelen, wortels e.d. kunnen leveren. Daarbuiten is het meeste nog steeds verkrijgbaar uit t buitenland.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:14 schreef Document1 het volgende:
[..]
Komen er überhaupt Nederlandse landbouwproducten hier in de supermarkt? Algerije zie ik, Spanje zie ik, Marokko zie ik maar Nederland? Neeuh niet echt.
Dat gaat toch meestal rechtstreeks uit de kas naar het buitenland? Er zijn bijna geen seizoensgroenten meer.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:19 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ligt aan t seizoen of Nederlandse telers tomaten, komkommers, paprika's, boerenkool, aardappelen, wortels e.d. kunnen leveren. Daarbuiten is het meeste nog steeds verkrijgbaar uit t buitenland.
Gelukkig vraagt helemaal niemand alle boeren te stoppen. Dus daar zitten we wel goed.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:17 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Volgens de boeren verhongeren we in dit land allemaal als ze stoppen met produceren.
Een paar dagen per week vegetarisch eten is niet hetzelfde als verhongeren.quote:Bij de boerenboycot horen trouwens ook producten afkomstig van de veestapel, die zie je wel regelmatig in de supermarkt liggen.
Als je biologische producten koopt, dan komen die vaak nog wel uit Nederland. Maar die zijn ook minder een probleem, omdat biologische boerderijen sowieso al een veel lagere ammoniakuitstoot hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:19 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ligt aan t seizoen of Nederlandse telers tomaten, komkommers, paprika's, boerenkool, aardappelen, wortels e.d. kunnen leveren. Daarbuiten is het meeste nog steeds verkrijgbaar uit t buitenland.
Bwuh. Seizoensgroenten bestaan in Nederland niet echt meer maar ze worden wel in het zonnige seizoen in de kassen geteeld. Bijvoorbeeld tomaten op water... maar idd, daarmee kan gedaan worden wat men wil. Een echte seizoensgroente is de witte asperge. Boerenkool ook, neem ik aan.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:22 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat gaat toch meestal rechtstreeks uit de kas naar het buitenland? Er zijn bijna geen seizoensgroenten meer.
Er is lekker geen hetze tegen de boeren aan de gang he; weg met ons; weg met alles wat Nederlands is. Ga toch weg goedprater.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:08 schreef knoopie het volgende:
[..]
Deze discussie begint zo debiele vormen aan te nemen. Helemaal niemand heeft ooit gezegd dat alle boeren weg moeten. Sterker nog, in de maatregelen staat heel expliciet dat als ze biologisch gaan boeren, dat dat ook een oplossing is.
Dus het zijn vooral die boeren die meer meer meer varkens in hun stal wilden proppen. Richt daar je frustratie maar op.
Natuurlijk niet. Niemand wil alle boeren weg hebben. De enige die dat roepen zijn mensen zoals jij, die kennelijk heel graag in de slachtofferrol kruipen, terwijl ze niet eens boer zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:39 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Er is lekker geen hetze tegen de boeren aan de gang he; weg met ons; weg met alles wat Nederlands is. Ga toch weg goedprater.
Maar wat is nu precies hun standpunt?quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:52 schreef LanaMyst het volgende:
Terechte klacht,
Hoewel ik sommige acties wel te ver vind gaan snap ik ook dat het een wanhoopsdaad is en blijf ik achter hun standpunten staan.
Nou ja, dat de overheid de boeren hun land wil afpakken, en daarmee hun toekomst en de toekomst voor hun nakomelingen. En daar een schamele vergoeding tegenover zet die waarschijnlijk nooit genoeg is om de schade te dekken.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:17 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar wat is nu precies hun standpunt?
Ok, fair enough. Die hebben idd een vergelijkbare saamhorigheid maar ben stiekem wel benieuwd hoeveel er daarvan sympathiek zijn tegenover de boeren.quote:Op donderdag 30 juni 2022 00:20 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja hoor... wacht maar tot de hooligans zich eraan gaan ergeren.
Heb je je verdiept in wat de huidige maatregelen zijn? Of is dit een ongefundeerde mening zonder de feiten te kennen?quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:31 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Nou ja, dat de overheid de boeren hun land wil afpakken, en daarmee hun toekomst en de toekomst voor hun nakomelingen. En daar een schamele vergoeding tegenover zet die waarschijnlijk nooit genoeg is om de schade te dekken.
quote:In een vandaag gepubliceerde internetconsultatie worden de details van de eerste twee regelingen onthuld: veehouders die een bepaald minimum aan stikstof uitstoten - ten minste 50 mol stikstof per jaar - krijgen honderd procent van de marktwaarde van hun bedrijf vergoed. Zij moeten dan wel ten minste 95 procent van hun koeien, 80 procent van hun varkens, kippen of kalkoenen blijvend opgeven.
Aantrekkelijk
Voor de Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (LBV) is een half miljard euro beschikbaar: 270 miljoen euro voor het stoppen van melkveehouders, 115 miljoen voor pluimveehouders (kippen en kalkoenen) en 115 miljoen euro voor varkenshouders. Voor de tweede uitkoopregeling - de tweede tranche van de maatregelgerichte aankoop en beëindiging (MGA-2) - is 250 miljoen euro beschikbaar. Deze regeling wordt uitgevoerd door provincies.
Dat heeft helemaal niks met de huidige stikstofregelingen te maken. Bovendien was dat de keuze van de boer zelf.quote:Ik heb zelf overigens geen boerenbedrijf (en ook geen familie of vrienden die dat hebben, (niet in Nederland althans).
Maar ik woon buiten de randstand en begeef me regelmatig in de natuur, de meeste boerenbedrijven zijn mooi geïntegreerd in het landschap en leven in harmonie met de natuur.
Dat kun je van die walgelijke mega woonwijken en distributiecentra die ervoor in de plaats komen niet zeggen.
Hier in de omgeving heb ik ook de nodige landbouwgrond zien verdwijnen en er betonblokken voor in de plaats zien komen. En het is hier geen veeteelt maar met name, mais en fruitteelt wat platgewalst is voor woonwijken.
Dan heeft ook niks met de huidige problematiek te maken.quote:Okay die boeren zijn dan uitgekocht toentertijd maar blijkbaar gaat het ze nu niet snel genoeg dus liggen de veehouders onder vuur om plaats te maken voor beton, hoezo natuur, alsof een parkje of meertje in een woonwijk natuur is,En het dan ook nog durven te verkopen als "landelijk wonen" bespottelijk is het gewoon.
De boeren zijn maandag iets massaals van plan. Het zou zo maar kunnen zijn dat voetbalhooligans zich vervelen omdat er geen voetbal is en zo met stokken in opmars gaan tegen de boeren. Dat wordt lachen. Oh shit, laat ik mijn mond maar houden voor de politie hier voor de deur staat wegens opruiing.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Ok, fair enough. Die hebben idd een vergelijkbare saamhorigheid maar ben stiekem wel benieuwd hoeveel er daarvan sympathiek zijn tegenover de boeren.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he? Je haalt er allemaal dingen bij die er niks mee te maken hebbenquote:Op donderdag 30 juni 2022 11:31 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Nou ja, dat de overheid de boeren hun land wil afpakken, en daarmee hun toekomst en de toekomst voor hun nakomelingen. En daar een schamele vergoeding tegenover zet die waarschijnlijk nooit genoeg is om de schade te dekken.
Ik heb zelf overigens geen boerenbedrijf (en ook geen familie of vrienden die dat hebben, (niet in Nederland althans).
Maar ik woon buiten de randstand en begeef me regelmatig in de natuur, de meeste boerenbedrijven zijn mooi geïntegreerd in het landschap en leven in harmonie met de natuur.
Dat kun je van die walgelijke mega woonwijken en distributiecentra die ervoor in de plaats komen niet zeggen.
Hier in de omgeving heb ik ook de nodige landbouwgrond zien verdwijnen en er betonblokken voor in de plaats zien komen. En het is hier geen veeteelt maar met name, mais en fruitteelt wat platgewalst is voor woonwijken.
Okay die boeren zijn dan uitgekocht toentertijd maar blijkbaar gaat het ze nu niet snel genoeg dus liggen de veehouders onder vuur om plaats te maken voor beton, hoezo natuur, alsof een parkje of meertje in een woonwijk natuur is,En het dan ook nog durven te verkopen als "landelijk wonen" bespottelijk is het gewoon.
Die hebben waarschijnlijk pas interesse om mee te rellen als er geen voetbal meer zou zijn. Zo lang ze een rivaliserende club hebben om in elkaar te meppen, voelen ze helemaal geen behoefte om relschoppers te gaan meppen of helpen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Ok, fair enough. Die hebben idd een vergelijkbare saamhorigheid maar ben stiekem wel benieuwd hoeveel er daarvan sympathiek zijn tegenover de boeren.
denk dat als boeren de boel in de randstad lopen te verstoren, ze wel tegen die boeren zijn. zeker als ze zo'n grote mond hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:50 schreef jogy het volgende:
[..]
nou.. de verschillende corona rellen vonden ze ook geweldig. of pegida bijstaan.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Die hebben waarschijnlijk pas interesse om mee te rellen als er geen voetbal meer zou zijn. Zo lang ze een rivaliserende club hebben om in elkaar te meppen, voelen ze helemaal geen behoefte om relschoppers te gaan meppen of helpen.
Het schijnt dat er ondertussen wel al meerdere beroepsdemonstranten/antiregeringdemonstranten gesignaleerd zijn tussen de boeren, die de boel lopen op te stoken.
We zullen het zien. Sommige zijn inderdaad erg vlijtig als het om rellen gaat.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou.. de verschillende corona rellen vonden ze ook geweldig. of pegida bijstaan.
Ik heb me er inderdaad niet helemaal in verdiept, ik zie en hoor soms wat cijfers voorbij komen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Heb je je verdiept in wat de huidige maatregelen zijn? Of is dit een ongefundeerde mening zonder de feiten te kennen?
De boeren moeten zich enkel aan de uitstootregels houden die er eigenlijk al sinds twintig jaar zijn, maar waar tot nu toe gedoogd werd dat ze zich er niet aan hielden. Of ze dit doen door biologisch te gaan boeren, technologische oplossingen, of zich laten uitkopen, dat mogen ze helemaal zelf weten. En die uitkoopregeling is erg riant. Kom daar maar eens om in een andere branche als je door veranderende regelgeving ineens zonder werk zit!
[..]
[..]
Dat heeft helemaal niks met de huidige stikstofregelingen te maken. Bovendien was dat de keuze van de boer zelf.
[..]
Dan heeft ook niks met de huidige problematiek te maken.
Dat blijkt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 12:04 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik heb me er inderdaad niet helemaal in verdiept, ik zie en hoor soms wat cijfers voorbij komen.
Ik ook.quote:En ik heb een godsgruwelijke hekel aan alles wat groen en sfeervol is opdoeken om het maar vol te kunnen bouwen.
Als je je er eens in zou verdiepen, dan zou je weten dat dat helemaal niet kán. Er is zo ontzettend veel landbouwgrond in Nederland (54%), dat we helemaal niet genoeg bouwvakkers hebben om het vol te bouwen! Stel, slechts 5% van de landbouwgrond zou vrij komen, dan is dat 110.000 hectare! En vandaag moet je al een half jaar wachten voordat iemand een dakkapel kan komen plaatsen.quote:Want ik weet precies wat er gaat gebeuren als dat plannetje doorgedrukt is en die boeren weg zijn. Dan wordt er een strookje natuur aangelegd voor de bühne en er een fancy naampje aan gegeven onder het mom van: kijk we doen het voor de natuur. En de overige 90% van de vrijgekomen grond wordt volgebouwd.
Ik zeg ook niet dat dat van de ene op de andere dag gebeurt, het is een langzaam proces en daarvoor word op deze manier de weg vrijgemaakt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 12:13 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dat blijkt.
[..]
Ik ook.
[..]
Als je je er eens in zou verdiepen, dan zou je weten dat dat helemaal niet kán. Er is zo ontzettend veel landbouwgrond in Nederland (54%), dat we helemaal niet genoeg bouwvakkers hebben om het vol te bouwen! Stel, slechts 5% van de landbouwgrond zou vrij komen, dan is dat 110.000 hectare! En vandaag moet je al een half jaar wachten voordat iemand een dakkapel kan komen plaatsen.
Kortom, alles volbouwen is praktisch gezien onmogelijk. En kan bovendien heel vaak niet vanwege het bestemmingsplan.
Nee heb me er inderdaad echt in verdiept, hier een daar eens een stukje gelezen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:56 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt he? Je haalt er allemaal dingen bij die er niks mee te maken hebben
Dit.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:51 schreef knoopie het volgende:
[..]
Heb je je verdiept in wat de huidige maatregelen zijn? Of is dit een ongefundeerde mening zonder de feiten te kennen?
De boeren moeten zich enkel aan de uitstootregels houden die er eigenlijk al sinds twintig jaar zijn, maar waar tot nu toe gedoogd werd dat ze zich er niet aan hielden. Of ze dit doen door biologisch te gaan boeren, technologische oplossingen, of zich laten uitkopen, dat mogen ze helemaal zelf weten. En die uitkoopregeling is erg riant. Kom daar maar eens om in een andere branche als je door veranderende regelgeving ineens zonder werk zit!
[..]
[..]
Dat heeft helemaal niks met de huidige stikstofregelingen te maken. Bovendien was dat de keuze van de boer zelf.
[..]
Dan heeft ook niks met de huidige problematiek te maken.
Ik snap dat je dat niet wilt. Wil ik zelf zeker ook niet. Maar dat staat hier op zich compleet los van, dus...quote:Op donderdag 30 juni 2022 12:22 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Nee heb me er inderdaad echt in verdiept, hier een daar eens een stukje gelezen.
Tis meer dat ik eigenlijk al tussen de boeren in woon in een klein dorpje. En niet graag zie dat het oosten van het land een 2e randstad wordt.
Hieruit blijkt hoe egoïstisch jij denkt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Niemand wil alle boeren weg hebben. De enige die dat roepen zijn mensen zoals jij, die kennelijk heel graag in de slachtofferrol kruipen, terwijl ze niet eens boer zijn.
Maar met de rest ben je het eens? Dat jij hier heel hard loopt te jammeren dat alle boeren weg moeten, terwijl helemaal niemand dat ooit gezegd heeft, behalve jijzelf?quote:Op donderdag 30 juni 2022 13:32 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Hieruit blijkt hoe egoïstisch jij denkt.
2/3 van de boeren moet minimaal weg. Niet allemaal idd.quote:Op donderdag 30 juni 2022 13:39 schreef knoopie het volgende:
[..]
Maar met de rest ben je het eens? Dat jij hier heel hard loopt te jammeren dat alle boeren weg moeten, terwijl helemaal niemand dat ooit gezegd heeft, behalve jijzelf?
Waar heb je dat getal nou weer vandaan?quote:Op donderdag 30 juni 2022 13:48 schreef HansCojona het volgende:
[..]
2/3 van de boeren moet minimaal weg. Niet allemaal idd.
Overal wordt er geroeptoetert dat 2/3 van alles van de boeren voor de export is. Dus 2/3 moet weg.quote:Op donderdag 30 juni 2022 13:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waar heb je dat getal nou weer vandaan?
En daarom moet je dus nooit naar geroeptoeter luisteren. Want het klopt feitelijk niet. Volgende staat in het plan:quote:Op donderdag 30 juni 2022 13:55 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Overal wordt er geroeptoetert dat 2/3 van alles van de boeren voor de export is. Dus 2/3 moet weg.
En het gaat hier dus enkel om veehouderij. Niet alle soorten boeren.quote:Het stikstofplan moet ertoe leiden dat de totale stikstofuitstoot in 2030, over acht jaar dus, 50 procent lager is. Voor de boeren geldt dat hun uitstoot volgens de plannen met 40 procent omlaag moet. Dat betekent dat er dan rond de 30 procent minder vee zal moeten zijn. Maar minister Van de Wal heeft al laten weten dat het om "richtinggevende doelen" gaat en dat zij niet "directief" aan de provincies gaat vertellen hoe zij die moeten bereiken.
fixedquote:Op donderdag 30 juni 2022 14:22 schreef NaarMensje het volgende:
Die debiele boeren gelijk weer janken over zij maken ons land kapotik kan helemaal niets sympathie opbrengen voor die boer, zouden er meer moeten doen! "Hij doet miiijjjj piiiiijjjjnnnn"
jankballen.
Nou wel goed dat je het toegeeftquote:Op donderdag 30 juni 2022 12:22 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Nee heb me er inderdaad echt in verdiept, hier een daar eens een stukje gelezen.
Tis meer dat ik eigenlijk al tussen de boeren in woon in een klein dorpje. En niet graag zie dat het oosten van het land een 2e randstad wordt.
Die spelletjes kennen we. Doe alles maar keer 3 als het aan de overheid ligt.quote:Op donderdag 30 juni 2022 14:00 schreef knoopie het volgende:
[..]
En daarom moet je dus nooit naar geroeptoeter luisteren. Want het klopt feitelijk niet. Volgende staat in het plan:
[..]
En het gaat hier dus enkel om veehouderij. Niet alle soorten boeren.
En dat plan is gewoon hier te vinden, dus geen enkele reden om je op geroeptoeter te baseren.
Welke spelletjes en wat moet je keer drie doen?quote:Op donderdag 30 juni 2022 15:48 schreef HansCojona het volgende:
[..]
Die spelletjes kennen we. Doe alles maar keer 3 als het aan de overheid ligt.
Ik heb een mening.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:46 schreef VarkensHart het volgende:
Je leest het veel op social media.
Mensne die "hun sympathie" zijn verloren doordat ze de acties te ver vinden gaan.
En dat zeggen ze dan zo op een manier dat ze denken dat dit gamechanging is ofzo![]()
Iemand op twitter zei nu voor de maatregelen te zijn omdat de protesten te ver gaan![]()
![]()
![]()
Stelletje natte drollen die met elke wind meewaaien, gooi jezelf weg aub.
klacht wijsneuzen op twitter
antiklacht gisteren genoten van de protesten bij vd Wal en Hoevelaken.
Vandaag nog een paar tandjes bij aub
Bro niemand boeitquote:Op vrijdag 1 juli 2022 21:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb een mening.
Lekker optiefen met die kutboeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |