quote:Rellende boeren breken door afzetting politie bij huis minister Van der Wal
Boeren zijn dinsdagavond bij het huis van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) door een afzetting van de politie gebroken. Dat bevestigt een woordvoerder van de minister.
Ze duwden een politieauto opzij zodat tractoren de straat in konden rijden. Van der Wal is niet thuis, vertelt de woordvoerder. Het is de tweede dag op rij dat boeren bij het woonhuis van de minister verschijnen vanwege de stikstofplannen van het kabinet.
Bij de actie zijn "duidelijk grenzen overschreden", stelt de politie op Twitter. "Een politieauto is vernield en er is een giertank geleegd. De situatie was dreigend en onacceptabel, ook richting hulpverleners."
Maandag plaatste de politie nog een bewakingspost bij het huis van de minister. Ruim twee weken geleden werd voor het eerst bij het huis van de bewindsvrouw betoogd. Dat gebeurde nadat zij haar stikstofplannen had gepresenteerd.
Volgens de NOS zou een groep relschoppers ook vuurwerk hebben afgestoken bij het huis. Het gezin van de minister is wel thuis.
Premier Mark Rutte gaf dinsdag nog een verklaring af waarin hij stelde dat de agressieve acties van de boeren "onacceptabel" zijn.
https://www.nu.nl/binnenl(...)ter-van-der-wal.html
Nou ja ik mis wel de communicatie vanuit de overheid hierover. Ze creëren dus dat vacuüm waarin boeren nu hun eigen (onlogische) conclusies gaan trekken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:54 schreef Slobeend het volgende: [..] Oh op die manier, ja eens. Aan de andere kant is ook nooit gezegd dat boeren worden onteigend waar ze bij staan. Er is meer nuance dan de boeren zelf suggereren.
Ja, dat zie je in Groningen wel..... wat de overheid kapot maakt compenseert men ruimhartig. Oh, wacht....quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo, is onze Overheid niet de barmhartigheid zelve gebleken ?
Categorie illegaal vuurwerk verbiedenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat valt er te debatteren dan? Gewoon oppakken en via het snelrecht paar maanden wegstoppen. Daar is geen debat voor nodig.
Hetzelfde kun je zeggen over een kroegbaas of iedereen die een bedrijf heeft opgebouwd.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap dat dat zo lijkt, maar boer zijn is toch een heel ander beroep dan wat de gemiddelde Nederlander doet. Je hebt het over het algemeen over mensen die al van jongs af aan meehielpen in het bedrijf van hun vader en niks anders kennen dan het boerenleven. En daarvan zeg je nu eigenlijk dat ze maar in een 1 keer moeten stoppen met dat leven omdat er zoiets ongrijpbaars als een stikstofbeleid is.
Die mensen hebben niet dezelfde lobby als deze boertjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zie je in Groningen wel..... wat de overheid kapot maakt compenseert men ruimhartig. Oh, wacht....
Alleen is dit niet de boertjes aan te rekenen maar Ouwehand. Van een fractievoorzitter mag je toch wel verwachten dat ze iets van kennis van de staatsinrichting van Nederland heeft (waarin de premier echt helemaal niet zo'n grote rol speelt als iedereen hem altijd toe dicht). Maar ze gaat gewoon lekker mee in het lekker populistische frame van een premier die als een soort opperste commandant alles aanstuurt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat boertjes niet snappen dat NAVO-zaken nu even belangrijker zijn.
De trackrecord is uitmuntend op dat vlak inderdaadquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zie je in Groningen wel..... wat de overheid kapot maakt compenseert men ruimhartig. Oh, wacht....
Ja maar dan moet de minister verantwoordelijkheid nemen, dat kan niet in de rutte-doctrine. Er moet altijd ten minste een schakel tussen minister en een negatief politiek feit zitten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja ik mis wel de communicatie vanuit de overheid hierover. Ze creëren dus dat vacuüm waarin boeren nu hun eigen (onlogische) conclusies gaan trekken.
https://nos.nl/artikel/23(...)k-ga-ze-niet-dwingenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik snap dat dat zo lijkt, maar boer zijn is toch een heel ander beroep dan wat de gemiddelde Nederlander doet. Je hebt het over het algemeen over mensen die al van jongs af aan meehielpen in het bedrijf van hun vader en niks anders kennen dan het boerenleven. En daarvan zeg je nu eigenlijk dat ze maar in een 1 keer moeten stoppen met dat leven omdat er zoiets ongrijpbaars als een stikstofbeleid is.
Los van de financiële kant is er dus wel degelijk een emotionele kant aan dit verhaal, en ik snap dat dat lastig te volgens is voor mensen die niet uit die contreien komen.
Roept het bij jou dan geen nostalgische gevoelens op als je foto's uit 1900 met een volledig geautomatiseerde megastal ziet?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
'niks anders kennen dan het boerenleven'
Het is net of we in het jaar 1900 leven
Tja; Rutte en doortastend optreden in zijn kabinet, dat is nog nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja maar dan moet de minister verantwoordelijkheid nemen, dat kan niet in de rutte-doctrine. Er moet altijd ten minste een schakel tussen minister en een negatief politiek feit zitten.
Sorry dat ik wat cynisch wordt, maar ik kan dit slecht anders verklaren.
De romantiek ervan begrijp ik wel, maar het is niet het einde van de wereld.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
Ja, omdat de plannen nog vorm moeten krijgen. Dat kost tijd.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja ik mis wel de communicatie vanuit de overheid hierover. Ze creëren dus dat vacuüm waarin boeren nu hun eigen (onlogische) conclusies gaan trekken.
Newsflash: stiekem leven een hoop boeren nog zo.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
Naja als niets anders hebt gedaan als je zus en schapen neuken en stront scheppen krijg je het aardig lastig op de arbeidsmarkt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
Ik lees daarin niets waaruit een ruime compensatie blijkt en ben niet onder de indruk van de cijfers.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:52 schreef Momo het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)eem-kleiner-te-maken
Dan moet je het ook niet met zo veel bombarie aankondigen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, omdat de plannen nog vorm moeten krijgen. Dat kost tijd.
Maar slechts de aankondiging is al genoeg voor dit volk om door politiebarrieres heen te breken, om zodoende de gezinnen van politici thuis te gaan opzoeken.
Die romantiek van dat beroep is al lang weg.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De romantiek ervan begrijp ik wel, maar het is niet het einde van de wereld.
Of je kunt stellen dat men de doelen bekend heeft gemaakt en men alvast op de hoogte is en eventueel mee kan denken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan moet je het ook niet met zo veel bombarie aankondigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |