abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:25:08 #1
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205173921
quote:
Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat

Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.

De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.

In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]

Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:
Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden

In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.

Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.

Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.

Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.

Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.

Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.

De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.

In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205173925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En daar zijn ze zelf ook behoorlijk geïrriteerd over:
[..]

Ach ja, ook het resultaat van 40 jaar bezuinigen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205173930
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Daarom moet de overheid ook gewoon keihard ingrijpen. Geef gewoon orders om alle trekkers in beslag te nemen. Zet desnoods het leger in om een handje te helpen. Die hebben zat diepladers staan

Nu komen de boeren overal mee weg en worden ze steeds brutaler.
Nederland heeft iig niet voldoende agenten om alle protesterende boeren op te pakken.
En dat weten de boeren.

Evengoed daalt het draagvlak onder de bevolking wel als je voor de 5e keer te laat op je werk of bij een klant bent.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:26:20 #4
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205173940
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je faalt echt heel hard in begrijpend lezen... heel, heel hard. Of je leest bepaalde zaken gewoon niet, dat kan ook.

Wat ik onderhand wel snap, is dat welke bron ook aangeleverd wordt, zoals die sloot aan bronnen die aantonen dat in nog geen twee jaar tijd hele randgemeenten van Brabant bedolven worden onder bedrijventerreinen, tot Sint Juttemis alsnog 'geen bron' zal zijn; eveneens is helder dat je nog steeds niet begrijpt dat het vermoeden dat ik uit gebaseerd is niet op fantasie maar op voornoemde bronnen. Ergens is het heel knap dat je in weerwil van wat er gewoon fysiek plaatsvindt hier, blijft stellen dat die 'doemscenario's' helemaal ner-gens op gebaseerd zijn. En dan heb ik nog niet eens de volledige map neergeplempt.

Gebeurt helemaal niet joh... is een hersenspinsel... En die bewoners die hun grieven uiten bestaan niet of zijn 'sentimenteel'.

Welnu. Me dunkt dat je ook maar over een pietsie analytisch vermogen hoeft te beschikken om, wanneer je ziet wat de huidige gang van zaken in Brabant is, UITERMATE SCEPTISCH te zijn over de huidige plannen en rustig kan stellen dat dit beleid in plaats van verdere verdozing tegen te gaan, het enkel meer verdozing in hand werkt. Tenzij je in la-land leeft, dan is die scepsis op lucht gebaseerd, niet onderbouwd, fantasie.

Dat je voorts weer pretendeert dat ik achter boeren sta die mensen thuis bezoeken, bomen omhakken en/of de tent in de fik steken, is goedkoop, maar passend in je modus operandi.

M.a.w.: je bent een uitzonderlijk vermoeiend figuur.
Ik tel 0 bronnen. Wel weer alleen maar persoonlijke aanvallen. Misschien nog iets roepen over RANDSTEDELIJKE ELITE!!!
Ik hoor het wel als je het GROTE PLAN om alles VOL TE BOUWEN aan ons wil openbaren, dan weten wij eindelijk ook eens waar je zo panisch over bent.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:26:43 #5
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205173947
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:26 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik tel 0 bronnen.
Ik hoor het wel als je het GROTE PLAN om alles VOL TE BOUWEN aan ons wil openbaren, dan weten wij eindelijk ook eens waar je zo panisch over bent.
Ga lekker buiten spelen, Boe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:27:05 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205173953
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nederland heeft iig niet voldoende agenten om alle protesterende boeren op te pakken.
En dat weten de boeren.

Evengoed daalt het draagvlak onder de bevolking wel als je voor de 5e keer te laat op je werk of bij een klant bent.
Kunnen we niet wat ME uit Frankrijk invliegen?
Die hebben ook ervaring met boze boeren en wegblokkades
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 20:27:19 #7
375570 crew  Cyan9
pi_205173960
quote:

[..]
En dat weten de boeren.

Wat is er eigenlijk voor nodig voor bijvoorbeeld het leger in gezet wordt?
Ik ben een leek op dit gebied. :@
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205173964
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee we gebruiken de Fransen al voor de HORECA.
pi_205173965
quote:

[..]
En dat weten de boeren.

Doet het huidige verloop van de acties je denken aan iemand die zich überhaupt bekommert om het draagvlak? Wat ze willen is hun zin doordrijven, of de rest er dan wel of niet achter staat zal ze een zorg zijn.
pi_205173966
Marcel van Roosmalengod vanmiddag op de radio

https://www.nporadio1.nl/(...)jmpje-voor-de-boeren

_O_ _O_ _O_ _O_ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:28:17 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205173974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:27 schreef TLC het volgende:
Marcel van Roosmalengod vanmiddag op de radio

https://www.nporadio1.nl/(...)jmpje-voor-de-boeren

_O_ _O_ _O_ _O_ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
_O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205173981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Geen idee :D Leger tegen bevolking inzetten is niet zo populair geloof ik.
Maar je kan ze wel laten assisteren met het vrij maken van blokkades, aanleggen van afzettingen of hulp bij het afvoeren van trekkers.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:29:28 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205173989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:24 schreef EinarBoe het volgende:
Je gelooft nog in Zwarte Piet? Dat is wel een beetje pijnlijk.
Ik geloof niet; ik neem dingen waar. Bijvoorbeeld dat een kleine groep schreeuwers geschminkte mensen ten behoeve van een kinderfeest onderdrukken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 19:59 schreef EinarBoe het volgende:
het allergrootste recht is het recht van de onaangepaste schreeuwerds met een grafhekel aan het land waar ze in wonen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:29:59 #14
24533 ACT-F
pi_205173994
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ga lekker buiten spelen, Boe.
Dat kent hij niet :')
pi_205174008
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:18 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik zie dit meer als een wanhoopsdaad omdat niks doen sowieso tot onteigening gaat leiden. Iemand die weinig te verliezen heeft kan heel gevaarlijk worden. Dus ik vraag me af of wij ook Franse toestanden gaan krijgen.
Ik vermoed dat de boeren inmiddels al wel weten welke boeren door dit stikstofbeleid het hardst getroffen gaan worden. en zo goed als op zeker hun huis haard have en land gaan verliezen. Me dunkt dat je dan uit pure wanhoop over zou kunnen gaan tot onvergefelijke daden. Zeker als (zoals gewoonlijk) deze regering niet luistert, Groningers enToeslagenaffaire ouders weten er alles van.

quote:
Volgens boerenactiegroep Agractie heeft premier Mark Rutte op zijn persconferentie laten zien dat hij 'niet op de hoogte is' van wat er speelt onder de boeren. ,,U bent niet op de hoogte van wat boeren drijft en waarom zij in actie komen", zegt een woordvoerder van de protestgroep in een video.

,,U zegt dat de ministers met boeren in gesprek moeten. Inderdaad, minister-president, dat is precies wat er misgaat", klinkt het. ,,We hebben vele oplossingen aangedragen, maar er wordt niet geluisterd. Er wordt niet eens ingegaan op onze verzoeken om serieus en inhoudelijk over oplossingen te spreken."

Boeren staan volgens Agractie 'met de rug tegen de muur' door de stikstofplannen van het kabinet. ,,Uw kabinet stort de ene na de andere berg stront en ellende over de boeren uit, zonder ook maar enig perspectief", zegt de woordvoerder in het filmpje. Hij roept het kabinet nogmaals op in gesprek te gaan over oplossingen. ,,Wij staan ervoor open en de boeren ook. Indien niet, dan begrijpen wij de boeren, dat ze hun boosheid, frustratie en emotie blijven uiten door te blijven demonstreren."
Boeren laten blijkbaar minder met zich sollen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205174042
Maareh jongens, goed zo, deel die meetdata s.v.p. van de hoeveelheid stikstof in de grond in natura2000 gebieden, dat paper moet er toch wel liggen toch?
En de hoeveelheid in de lucht erbij ook, lijkt me ook handig, in verschillende vormen.

En dan s.v.p. een OLS regressie met alle belangrijke parameters erin zodat we i.i.g. de effecten in kaart hebben die invloed hebben op de stikstofdepositie.

En dan kunnen we daarna eens naar stap 2: Wat het waard is om de natuur te sturen en hoe dat het meest doelmatig zou kunnen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator dinsdag 28 juni 2022 @ 20:32:30 #18
375570 crew  Cyan9
pi_205174044
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar je kan ze wel laten assisteren met het vrij maken van blokkades, aanleggen van afzettingen of hulp bij het afvoeren van trekkers.
Ik doelde ook vooral op de dingen die je benoemt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205174057
quote:
84s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die hebben ook ervaring met boze boeren en wegblokkades
Ja, ook goed voor het milieu.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205174062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:32 schreef ludovico het volgende:

Maareh jongens, goed zo, deel die meetdata s.v.p. van de hoeveelheid stikstof in de grond in natura2000 gebieden, dat paper moet er toch wel liggen toch?
En de hoeveelheid in de lucht erbij ook, lijkt me ook handig, in verschillende vormen.

En dan s.v.p. een OLS regressie met alle belangrijke parameters erin zodat we i.i.g. de effecten in kaart hebben die invloed hebben op de stikstofdepositie.

En dan kunnen we daarna eens naar stap 2: Wat het waard is om de natuur te sturen en hoe dat het meest doelmatig zou kunnen.

Oh jee, het sealioning begint wel vroeg vandaag.
pi_205174063
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gewoon met scherp schieten en die trekkers met een shovel aan de kant beuken, hopelijk gaan ze dan kapot

Zijn ze niet kapot dan in de brand steken, of misschien met een oude auto rondjes gaan raggen door de weilanden van koeien en varkensboeren, lekker alles kapot maken, dat doen zei immers ook

Oog om oog, tand om tand
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:33:44 #22
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205174064
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik geloof niet; ik neem dingen waar.
Zwarte Piet is gewoon een geschminkte man of vrouw, beste ACT-F. Niet een echt persoon. Wordt dus ook niet onderdrukt.
pi_205174084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wat wil je ze laten doen? Het actief bewaken van de openbare orde? Heel veel. (Kmar even daargelaten).

Hand en spandiensten zoals afzettingen ed? Is in het verleden al gebeurd, die drempel is niet zo hoog.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 juni 2022 @ 20:35:32 #24
24533 ACT-F
pi_205174088
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:33 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Zwarte Piet is gewoon een geschminkte man of vrouw, beste ACT-F. Niet een echt persoon. Wordt dus ook niet onderdrukt.
De geschminkte man of vrouw is geen echt persoon volgens jou. Ik hoop dat je de weg naar de psychiater weet te vinden voordat ze je komen ophalen.
pi_205174090
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 20:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Oh jee, het sealioning begint wel vroeg vandaag.
Geen enkel sterk bewijs leveren en een ander wetenschaps ontkenner noemen is defacto wetenschap devalueren naar religie.

Op basis van welk artikel heb jij jouw sterke mening gevormd?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')