abonnement Unibet Coolblue
pi_205167582
Beste slimme en toffe FOK!leden,

Stelling: Filosofie moet verplicht worden als vak vanaf brugklas tot je studie afmaakt!

Ik ben ermee eens.
Omdat filosoferen je slimmer maakt etcetera.

TL vraagt iedereen om inhoudelijk te reageren.POLL
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_205167691
Ja. Vooral mensen leren hoe te argumenteren zonder drogredenen.
pi_205167830
Ik denk, dus ik ben.
Soms denk ik: ik weet niet wat ik er van moeten denken, maar betekent dat dan ook dat ik er niet ben?
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 28 juni 2022 @ 09:34:30 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205168395
Weet je, TS. Nederlands is ook een verplicht vak maar jij denkt nog steeds dat het "de vak" is ipv "het vak". Dus die verplichtheid heeft geen ene moer geholpen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205168429
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:34 schreef SpecialK het volgende:
Weet je, TS. Nederlands is ook een verplicht vak maar jij denkt nog steeds dat het "de vak" is ipv "het vak". Dus die verplichtheid heeft geen ene moer geholpen.
Kom bij mij ik leer je Afghaans en dan zit je te zeiken en janken 😭 en poepen dat je het niet kan
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_205168434
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:34 schreef SpecialK het volgende:
Weet je, TS. Nederlands is ook een verplicht vak maar jij denkt nog steeds dat het "de vak" is ipv "het vak". Dus die verplichtheid heeft geen ene moer geholpen.
'Verplichte vak' is ook niet foutloos.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 09:45:43 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205168455
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:41 schreef TitanicLover het volgende:

[..]
Kom bij mij ik leer je Afghaans en dan zit je te zeiken en janken 😭 en poepen dat je het niet kan
Vriendje stokvis ik spreek Nederlands, Duits, Engels, Spaans en Thais.

Pashto en die brakke versie van Farsi die jullie daar spreken maken mij niet bang.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 28 juni 2022 @ 09:45:45 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205168456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 06:52 schreef laforest het volgende:
Ja. Vooral mensen leren hoe te argumenteren zonder drogredenen.
Beste argument.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_205168574
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Vriendje stokvis ik spreek Nederlands, Duits, Engels, Spaans en Thais.

Pashto en die brakke versie van Farsi die jullie daar spreken maken mij niet bang.
Tenminste ken je onze taalnamen Pashto en Farsi
Kan je zoals Fransen het zeggen
Je paRLe fRancaise
R wordt als gh uitgesproken

En er zijn minimaal 5 letters die je niet kan uitspreken zoals q van quiz
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
pi_205168773
Verplicht gedurende de hele middelbare schooltijd? Nee.
Maar 1 of 2 jaar als onderdeel van de middelbare schooltijd, bijvoorbeeld vanaf het derde leerjaar? Ja.
pi_205170522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 06:52 schreef laforest het volgende:
Ja. Vooral mensen leren hoe te argumenteren zonder drogredenen.
Het leuke is uiteraard dat de filosofie óók iets over drogredenen te zeggen heeft. In dat licht is dit wel een leuk stukje:

quote:
When A Fallacy is Not a Fallacy:
Non-Logical Modes of Argumentation

https://www.arcaneknowledge.org/philtheo/fallacy.htm
OT: Eens. We gaan een tijd tegemoet waarin talloze ethische vraagstukken de kop zullen opsteken. Het lijkt mij geen verkeerd idee om de komende generaties daar op voor te bereiden door ze kennis te laten maken met op zijn minst de basis van de filosofie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Akathisia op 28-06-2022 13:41:57 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205170589
Ja, maar het zal niet makkelijk worden, je moet toch een bepaald niveau hebben om bepaalde dingen te kunnen begrijpen. Op het VWO zou het wel verplicht moeten zijn.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 13:53:12 #13
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_205170637
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 05:10 schreef TitanicLover het volgende:
Omdat filosoferen je slimmer maakt etcetera.

Fuck man, met zo'n lading aan goed uitgewerkte argumenten ben ik gelijk overtuigd.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 13:53:39 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_205170639
Overigens denk ik dat dit niet snel zal gebeuren. Zaken als geloof en sociale kwesties komen dan teveel aan de orde.

Ik denk dat er veel mensen gaan roepen dat het te links wordt en dat kinderen geïndoctrineerd worden met bepaalde vrijheden en wat algemeen geaccepteerd gedrag is. Vrijdenken is voor veel mensen niet gewenst.

Wat doet een filosoof volgende google
quote:
Een filosoof is iemand die filosofeert over algemene levensvragen, zoals waarom zijn wij op aarde en is er leven na de dood. In het kort komt filosoferen neer op het diep nadenken over de wezenlijke vragen van het leven en de samenhang der dingen. Filosoferen betekent letterlijk vriend van de wijsheid.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_205170827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:53 schreef Herkauwer het volgende:
Overigens denk ik dat dit niet snel zal gebeuren. Zaken als geloof en sociale kwesties komen dan teveel aan de orde.

Ik denk dat er veel mensen gaan roepen dat het te links wordt en dat kinderen geïndoctrineerd worden met bepaalde vrijheden en wat algemeen geaccepteerd gedrag is. Vrijdenken is voor veel mensen niet gewenst.

Wat doet een filosoof volgende google
[..]

Ik heb een idee, we laten geloof weg en we maken een nieuw vak, een combinatie van filosofie en kunstgeschiedenis en noemen het , 'FK'. *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')