Ik zou dat op moeten zoeken, maar het zijn er schrikbarend veel (onder de 18 al helemaal, onder de 16 ook nog). Kind huwelijken komen iig nog voor, gemeenschappen met strikte regels on dom seksualiteit en met amper beschikbaarheid tot anticonceptie nog meer.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien moet je aangeven waar je vindt dat ik verkeerd zat met mijn post, deze zwakke ad hominem kan ik weinig mee en toont vooral aan dat je zelf nogal moeite hebt met het voeren van een normale discussie.
[..]
Maar hoeveel meisjes van 12 trouwens er nu in de VS? Ik heb het idee dat dit echt weer absolute uitzondering zijn, alsnog compleet gestoord natuurlijk daar niet van. En of het van mij mag? Ik bepaal dat niet, ik geef slechts mijn mening. En ik heb nergens gezegd structureel tegen abortus te zijn. Als het aan mij ligt heb je een uitgangspunt zoals ooit geïntroduceerd door Clinton in de jaren 90' 'safe, legal, and rare', waarbij het mogelijk is tot een week of 8. Ik vind die 'heartbeat bills' zoals in sommige staten zijn geïntroduceerd eigenlijk ook wel een mooie benadering, dat is volgens mij dan 6 weken.
Waarom vind je dat een overheid mag bepalen dat een vrouw wel of niet abortus pleegt?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Misschien moet je aangeven waar je vindt dat ik verkeerd zat met mijn post, deze zwakke ad hominem kan ik weinig mee en toont vooral aan dat je zelf nogal moeite hebt met het voeren van een normale discussie.
[..]
Maar hoeveel meisjes van 12 trouwens er nu in de VS? Ik heb het idee dat dit echt weer absolute uitzondering zijn, alsnog compleet gestoord natuurlijk daar niet van. En of het van mij mag? Ik bepaal dat niet, ik geef slechts mijn mening. En ik heb nergens gezegd structureel tegen abortus te zijn. Als het aan mij ligt heb je een uitgangspunt zoals ooit geïntroduceerd door Clinton in de jaren 90' 'safe, legal, and rare', waarbij het mogelijk is tot een week of 8. Ik vind die 'heartbeat bills' zoals in sommige staten zijn geïntroduceerd eigenlijk ook wel een mooie benadering, dat is volgens mij dan 6 weken.
Dat heeft hij volgens mij al duidelijk gemaakt :quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:48 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Waarom vind je dat een overheid mag bepalen dat een vrouw wel of niet abortus pleegt?
Hij gelooft niet in per ongeluk en ongewenst zwanger worden. Voor hem is seks voor de leuk not done. Vrouwen die geen kinderen willen moeten ze dus gewoon helemaal van seks onthouden.quote:Misschien moet je je afvragen hoe het komt dat er één groep is die zo weinig respect heeft voor de onschuldigste vorm van leven, dat ze niets liever willen dan lekker losbandig leven en bij een zwangerschap, ach, boeiend? Dat beëindigen we het leven van het ongeboren kind gewoon.
Vind jij dat niet dan? Abortus wordt zo ongeveer wereldwijd door overheden gereguleerd. Dat is ook hier in Nederland zo. En zelfs al is het mogelijk, zitten er bijna altijd nog bepaalde regels aan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:48 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Waarom vind je dat een overheid mag bepalen dat een vrouw wel of niet abortus pleegt?
Dat heb ik nergens gepost, maar goed. Blijkbaar denk je een ander woorden in de mond te moeten leggen om een punt te kunnen maken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat heeft hij volgens mij al duidelijk gemaakt :
[..]
Hij gelooft niet in per ongeluk en ongewenst zwanger worden. Voor hem is seks voor de leuk not done. Vrouwen die geen kinderen willen moeten ze dus gewoon helemaal van seks onthouden.
wat impliceert je anders met die logica over losbandig gedrag? Leg dat het publiek hier maar eens uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
.
[..]
Dat heb ik nergens gepost, maar goed. Blijkbaar denk je een ander woorden in de mond te moeten leggen om een punt te kunnen maken.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vind jij dat niet dan? Abortus wordt zo ongeveer wereldwijd door overheden gereguleerd. Dat is ook hier in Nederland zo. En zelfs al is het mogelijk, zitten er bijna altijd nog bepaalde regels aan.
Nee dat vind ik niet, in ieder geval moet een vrouw de mogelijkheid hebben om na te denken over abortus. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor het leven van het ongeboren kind.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vind jij dat niet dan? Abortus wordt zo ongeveer wereldwijd door overheden gereguleerd. Dat is ook hier in Nederland zo. En zelfs al is het mogelijk, zitten er bijna altijd nog bepaalde regels aan.
[..]
Dat heb ik nergens gepost, maar goed. Blijkbaar denk je een ander woorden in de mond te moeten leggen om een punt te kunnen maken.
Gereguleerd. Toch net even anders dan een de facto verbod omdat met 6 weken absurd vroeg is.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij hebt een aantal malen gezegd dat je niet zomaar zwanger wordt en dat anticonceptie gemakkelijk is om te voorkomen dat je zwanger wordt. Je negeert daarbij dat ht aan anticonceptie komen helemaal zo gemakkelijk niet is om allerlei redenen en je legt de verantwoordelijkheid voor het al dan niet zwanger worden volledig bij de vrouw. Ergo: het handigste is dan maar om geen seks te hebben.quote:Dat heb ik nergens gepost, maar goed. Blijkbaar denk je een ander woorden in de mond te moeten leggen om een punt te kunnen maken.
Jij bent echt duidelijk genoeg geweest hierover hoor. Te uit en te na heb je gepost dat een zwangerschap altijd voorkomen kan worden door gebruik van voorbehoedsmiddelen of onthouding. Je opmerking over losbandige vrouwen was echt een domme uitglijder waardoor je door de mand viel voor die mensen die je nog niet door hadden. Dat je schijnheilig bent was mij ook allang duidelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
En toch is de realiteit dat het dus wereldwijd reguleert wordt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:04 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet, in ieder geval moet een vrouw de mogelijkheid hebben om na te denken over abortus. Niet alleen voor zichzelf, maar ook voor het leven van het ongeboren kind.
En zo vinden anderen weer degenen die een abortus plegen of promoten walgelijk. Ik denk trouwens ook niet dat de situatie die jij hier schildert nu de standaard is.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:04 schreef Gutanoth het volgende:
Je bent een walgelijk monster als je vindt dat een kind maar gewoon geboren moet worden ondanks dat de vader er vandoor is, de moeder verslaafd is aan crack en geen familie in velden of wegen te bekennen is.
Dit begrijp ik niet echt. Er worden zoveel kinderen in een lastige situatie geboren of ter adoptie afgestaan. Waarom zou hun leven dan per definitie compleet waardeloos zijn?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:04 schreef Gutanoth het volgende:
Zelfs als het kind bij geboorte bij de moeder weggehaald wordt, heb je nu het leven van dat kind waar jij op stond dat het geboren moest worden, compleet waardeloos gemaakt.
Daar verschillen we dan van mening over.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gereguleerd. Toch net even anders dan een de facto verbod omdat met 6 weken absurd vroeg is.
Er zijn inderdaad een verscheidenheid aan anticonceptiemiddelen die gewoon overal verkrijgbaar zijn. En inderdaad een pakje condooms kopen is niet heel moeilijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Jij hebt een aantal malen gezegd dat je niet zomaar zwanger wordt en dat anticonceptie gemakkelijk is om te voorkomen dat je zwanger wordt. Je negeert daarbij dat ht aan anticonceptie komen helemaal zo gemakkelijk niet is om allerlei redenen en je legt de verantwoordelijkheid voor het al dan niet zwanger worden volledig bij de vrouw. Ergo: het handigste is dan maar om geen seks te hebben.
Ik heb een paar dagen geleden in een discussie met jou nog gezegd dat ik vind dat mannen veel meer verantwoordelijkheid moeten dragen en hier ook beleid en wetgeving voor moet komen. Dus waarom je dat dan nu maar even probeert te negeren begrijp ik niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:10 schreef miss_sly het volgende:
Jij hebt een aantal malen gezegd dat je niet zomaar zwanger wordt en dat anticonceptie gemakkelijk is om te voorkomen dat je zwanger wordt. Je negeert daarbij dat ht aan anticonceptie komen helemaal zo gemakkelijk niet is om allerlei redenen en je legt de verantwoordelijkheid voor het al dan niet zwanger worden volledig bij de vrouw. Ergo: het handigste is dan maar om geen seks te hebben.
Ik heb even heel vlotjes gezocht…quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dat is best wel veel natuurlijk als dit klopt. Ik blijf toch nog benieuwd wat die leeftijden dan precies zijn, het zou heel zorgwekkend zijn als het honderdduizenden 12-jarigen zou betreffen. Betreft het grootste deel van abortussen ook deze groep minderjarigen? Ik zal straks ook eens gaan kijken of daar wat over te vinden is.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik heb even heel vlotjes gezocht…
Ik citeer:
Between 2000 and 2018, nearly 300,000 minors were legally married in the United States.[12] The vast majority of child marriages in the U.S. were between a minor girl and an adult man.[12][13][14] In many cases, minors in the U.S. may be married when they are under the age of sexual consent, which varies from 16 to 18 depending on the state.[15] In some states, minors cannot legally divorce or leave their spouse, and domestic violence shelters typically do not accept minors.[16][17]
Historically, child marriage has been a culturally acceptable practice, but today it is increasingly viewed as a form of child sexual abuse.[18][19] Some international agencies, including the U.S. State Department, have declared it a human rights violation.[20] Some researchers have concluded that there are consequences to child marriages; along with the threat of sexual abuse, children may be subject to decreased education, early pregnancies, and psychological trauma.[21][22]
https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
En dat zijn dus de legale huwelijken, illegaal, maar niet gehandhaafde zijn er ook nog, maar aangezien zicht op bepaalde gemeenschappen lastig is en daardoor de handhaving lastig is laat ik die voor nu buiten beschouwing.
Wat vind jij van het idee om alle jongetjes op hun 12e te steriliseren? Dan wanneer mensen samen kinderen willen is een simpele toets bij de huisarts voldoende om het proces ongedaan te maken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En toch is de realiteit dat het dus wereldwijd reguleert wordt.
[..]
En zo vinden anderen weer degenen die een abortus plegen of promoten walgelijk. Ik denk trouwens ook niet dat de situatie die jij hier schildert nu de standaard is.
[..]
Dit begrijp ik niet echt. Er worden zoveel kinderen in een lastige situatie geboren of ter adoptie afgestaan. Waarom zou hun leven dan per definitie compleet waardeloos zijn?
[..]
Daar verschillen we dan van mening over.
[..]
Er zijn inderdaad een verscheidenheid aan anticonceptiemiddelen die gewoon overal verkrijgbaar zijn. En inderdaad een pakje condooms kopen is niet heel moeilijk.
[..]
Ik heb een paar dagen geleden in een discussie met jou nog gezegd dat ik vind dat mannen veel meer verantwoordelijkheid moeten dragen en hier ook beleid en wetgeving voor moet komen. Dus waarom je dat dan nu maar even probeert te negeren begrijp ik niet.
Het klopt wel, het is vrij goed onderzocht.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is best wel veel natuurlijk als dit klopt. Ik blijf toch nog benieuwd wat die leeftijden dan precies zijn, het zou heel zorgwekkend zijn als het honderdduizenden 12-jarigen zou betreffen. Betreft het grootste deel van abortussen ook deze groep minderjarigen? Ik zal straks ook eens gaan kijken of daar wat over te vinden is.
Je hebt wel bedenktijd je doet een test en hebt niet meteen een afspraak.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:36 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is hier niet beter geregeld. In veel gemeenschappen in Nederland is abortus streng verboden. Dat je je kind bij week 24 nog kan aborteren is feitelijk kindermoord, want je spreekt wel van een duidelijk levend kind. Geen bedenktijd is ook bizar, alsof je zomaar abortus kan laten uitvoeren. Kindhuwelijken onder asielzoekers gebeuren gewoon ("hun cultuur"). Besnijdenissen ook, wordt oogluikend toegestaan.
Verder; toeslagaffaire. Gaswinning. Jeugdzorg staat op omvallen. Asielcrisis. Historische woningnood. Een 24/7 liegende premier die allerlei ambtsmisdrijven pleegt, maar gewoon blijft zitten. Toename armoede. Historisch laag vertrouwen in instituten. Etcetera, etcetera.
Kortom; wij zijn helemaal niet in de positie om met ons vingertje te wijzen naar andere landen. Eerst schoon schip in ons huis. En bedenk, als je je met je vingertje wijst, wijs je met 4 vingers naar jezelf.
Het is voor mij geen troost dat vrouw én man veroordeeld worden tot een ongewenst kind. Bovendien moeten we niet doen alsof dit een egalitaire kwestie is: het zijn vrouwen die kinderen dragen en baren en met de fysieke gevolgen zitten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zijn denkbeelden zijn wat conservatief, maar niet eenzijdig.
Mij net nog 'te dom' noemen om voor een fatsoenlijke discussie en dan zelf met dit soort posts komen. Weet je zeker dat die eerdere aantijging geen projectie betrof?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:44 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Wat vind jij van het idee om alle jongetjes op hun 12e te steriliseren? Dan wanneer mensen samen kinderen willen is een simpele toets bij de huisarts voldoende om het proces ongedaan te maken.
Inderdaad. Er zou een veel strengere regelgeving voor moeten komen zodat mannen ook meer worden gewezen op hun verantwoordelijkheid. En dan helemaal in de Amerikaanse staten waar van die draconische abortuswetten zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Even ter verdediging, die user is er een voorstander van dat mannen ook niet overal onbeschermd op duiken en als ik het goed heb vindt hij ook dat als er toch een kind van komt de man daarin ook (financiële) verantwoordelijkheid draagt.
Zijn denkbeelden zijn wat conservatief, maar niet eenzijdig.
En dat zeg je met droge ogen over een land waarin iemand gewoon strafvermindering krijgt op zijn verkrachtings-veroordeling omdat zijn ouders anders vonden dat zijn professionele sportcarriëre verpest was?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
Inderdaad. Er zou een veel strengere regelgeving voor moeten komen zodat mannen ook meer worden gewezen op hun verantwoordelijkheid. En dan helemaal in de Amerikaanse staten waar van die draconische abortuswetten zijn.
Zou voor een bananenrepubliek waar ze vrijwel standaard al de schaar in het geslachtsorgaan van hun zoon zetten. Niet eens zo hoog gegrepen zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:44 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Wat vind jij van het idee om alle jongetjes op hun 12e te steriliseren? Dan wanneer mensen samen kinderen willen is een simpele toets bij de huisarts voldoende om het proces ongedaan te maken.
Bovendien: wat heb je eraan? In de biblebelt vinden ze ook dat je als man je verantwoordelijkheid moet nemen en met een vrouw moet trouwen als je d'r per ongeluk zwanger maakt. Moeten we daar blij mee zijn?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:53 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dat zeg je met droge ogen over een land waarin iemand als Elliott Rodger gewoon strafvermindering krijgt op zijn verkrachtings-veroordeling omdat zijn ouders anders vonden dat zijn professionele sportcarriëre verpest was?
Ga toch fietsen.
Hoe kun je voor een zorgvuldige omgang met abortus zijn en tegelijkertijd menen dat je die afweging kunt maken en laten uitvoeren in maximaal 13 dagen?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
Daar verschillen we dan van mening over.
En daarbij, wat ruimere abortuswetten geven meer bedenktijd, meer mogelijkheid te zoeken naar een andere manier.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:48 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je hebt wel bedenktijd je doet een test en hebt niet meteen een afspraak.
In de praktijk is die grens er vooral voor de medische abortus. Bepaalde testen kunnen pas vrij laat en dan hebben we het over best ernstige (maar niet altijd levensbedreigende) afwijkingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als je zwanger bent, dan wordt het aantal weken gerekend sinds je laatste menstruatie (terwijl de conceptie een dag of tien later is).
Max 6 weken voor abortus is echt waanzin.
Overigens vind ik 24 weken ook waanzin, aan de andere kant, maar het is mijn buik niet.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:54 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Zou voor een bananenrepubliek waar ze vrijwel standaard al de schaar in het geslachtsorgaan van hun zoon zetten. Niet eens zo hoog gegrepen zijn
Ah maar waarom dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mij net nog 'te dom' noemen om voor een fatsoenlijke discussie en dan zelf met dit soort posts komen. Weet je zeker dat die eerdere aantijging geen projectie betrof?
[..]
Inderdaad. Er zou een veel strengere regelgeving voor moeten komen zodat mannen ook meer worden gewezen op hun verantwoordelijkheid. En dan helemaal in de Amerikaanse staten waar van die draconische abortuswetten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |