Dat zijn ze niet, ik heb nog geen uitspraak gehoord die dit wettelijk zo maakt.quote:
Dit is wat jij voorstelt toch? Helemaal prima.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:33 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet, ik heb nog geen uitspraak gehoord die dit wettelijk zo maakt.
Daarnaast vind ik het ook walgelijk
Een ongelukje? De pil werkt prima. Condooms werken prima. Nuvaring werkt prima. Sterilisatie werkt prima.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:31 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Prima dat jij er zo over denkt, dat hoeft niet voor iedereen zo te gelden. Als jij je vrouw/partner een zwangerschap wil opdringen bij een ongelukje dat is iets tussen jou en je partner.
Het gaat hier om het principe van eigen keus en het beperken van rechten voor vrouwen. Persoonlijk heb ik nog nooit in de situatie gezeten dat ik een abortus (of dus een vrouw met wie ik seks heb gehad) een abortus nodig heeft gehad. (voor zover ik weet)
Wat ik voorstelde was sarcastisch, als je abortus illegaal maakt dan zouden er ook consequenties moeten zijn voor de mannelijke kant. Die blijven op dit moment lekker buitenspel en hebben nergens last van. Ze laten met deze wetgeving de vrouwen stikken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dit is wat jij voorstelt toch? Helemaal prima.
En walgelijk dat vaders voor hun kind moeten zorgen?
Zowel de pil, condooms, de nuvaring en sterilisatie werken niet 100%. Ze werken goed en prima, maar niet 100%.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een ongelukje? De pil werkt prima. Condooms werken prima. Nuvaring werkt prima. Sterilisatie werkt prima.
Wat is dit nou voor rare post man?
Als jij je vrouw een abortus wilt opdringen na een ongelukje, is dit iets tussen jou en je partner.
Alleen in de poeperd werkt 100%quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:37 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zowel de pil, condooms, de nuvaring en sterilisatie werken niet 100%. Ze werken goed en prima, maar niet 100%.
Ik dring niets op, maar blijkbaar wel een hele groep mensen vrouwen wel een zwangerschap opdringen.
Dat het gaat om iets waar 2 partijen bij betrokken zijn terwijl er maar 1 partij voor de gevolgen hoeft op te draaien is dus IMO ook een goede reden om dan die ene partij te laten beslissen of ze er wel of niet mee doorgaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:35 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat ik voorstelde was sarcastisch, als je abortus illegaal maakt dan zouden er ook consequenties moeten zijn voor de mannelijke kant. Die blijven op dit moment lekker buitenspel en hebben nergens last van. Ze laten met deze wetgeving de vrouwen stikken.
Ook niet eens. Sperma wat uit de anus druipt kan in de vagina terecht komen.quote:
Eigen verantwoordelijkheid?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen kan goedkoop condooms online bestellen, in de supermarkt kopen of zelfs gratis ophalen bij Planned Parenthood.
Wel even aanvullen met een wettelijk verbod op frustratie in een ongewild partnerschap, anders wordt het thuis zo ongezellig voor het kind wanneer dat eenmaal geboren is.quote:
Eensquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:35 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat ik voorstelde was sarcastisch, als je abortus illegaal maakt dan zouden er ook consequenties moeten zijn voor de mannelijke kant. Die blijven op dit moment lekker buitenspel en hebben nergens last van. Ze laten met deze wetgeving de vrouwen stikken.
Ja, en dat verhaal van die jongen die had gemasturbeerd in een zwembad waardoor er een meisje zwanger was geworden is ook waar.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:37 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zowel de pil, condooms, de nuvaring en sterilisatie werken niet 100%. Ze werken goed en prima, maar niet 100%.
Ik dring niets op, maar blijkbaar wel een hele groep mensen vrouwen wel een zwangerschap opdringen.
Er is nog geen baby. Er is een zwangerschap en ik zou wel verwachten dat de vrouw het overlegt met haar partner maar zij heeft (wat mij betreft) toch echt het laatste woord.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Eens![]()
Maar nu hebben mannen nul zeggenschap over wat er met hun baby gebeurd.
Zelfs dan is er een morning-after pil.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, en dat verhaal van die jongen die had gemasturbeerd in een zwembad waardoor er een meisje zwanger was geworden is ook waar.
Als je de pil en/of het condoom fatsoenlijk gebruikt is er niks aan de hand. Dat er mongooltjes zijn die geen goede maat condoom gebruiken, of dat mensen niet de juiste pil slikken, vergeten, uitkotsen etc maakt dat er geen 100% bij mag staan. Niks meer, niks minder.
Wanneer is er sprake van een baby dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:43 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Er is nog geen baby. Er is een zwangerschap en ik zou wel verwachten dat de vrouw het overlegt met haar partner maar zij heeft (wat mij betreft) toch echt het laatste woord.
Het scheelt in elk geval dat ze een wapenwet hebben. De mannen weten nu welke optie ze over zullen houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Eens![]()
Lekker met je onderbuikgevoel. Je condoom kan scheuren, de pil werkt ook niet altijd goed. Gelukkig weet jij het beter dan de experts in dit gebied. En nee dat ben ik niet, maar ik kan wel lezen en percentages begrijpen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, en dat verhaal van die jongen die had gemasturbeerd in een zwembad waardoor er een meisje zwanger was geworden is ook waar.
Als je de pil en/of het condoom fatsoenlijk gebruikt is er niks aan de hand. Dat er mongooltjes zijn die geen goede maat condoom gebruiken, of dat mensen niet de juiste pil slikken, vergeten, uitkotsen etc maakt dat er geen 100% bij mag staan. Niks meer, niks minder.
Geboortequote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wanneer is er sprake van een baby dan?
Zijn investering is dan ook vrij miniem. Bij de vrouw vanuit de aard der zaak niet; het is haar baarmoeder en het zijn de door haar lichaam aangemaakte cellen waaruit een foetus wordt opgebouwd. Een man verkrijgt ook niet een soort co-eigenaarschap over dat lichaam op het moment dat hij er een zaadje in stopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Eens![]()
Nee, dat zeg ik niet. Embryo tot 9 weken, foetus tot de geboorte, baby de eerste 12 maanden. Daarna dreumes, etc.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Aah dus één dag voor geboorte klompje cellen, na geboorte baby. Got it.
Het is hilarisch in welke bochten men zich moet wringen om abortus te kunnen rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Aah dus één dag voor geboorte klompje cellen, na geboorte baby. Got it.
Zeker wel, maar wat heeft dat hiermee te maken? Je weet dat een bacterie aan binaire deling doet? En schimmels planten ongeslachtelijk voortquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld bacteriën en schimmels leven niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |