Bron: Wielerflitsquote:NK WIELRENNEN VOOR ELITE MANNEN EENMALIG OP VRIJDAG
Het programma van het Nederlands Loterij NK wielrennen op de weg is dit jaar iets anders dan gebruikelijk. De wedstrijd voor de elite mannen is van zondag verplaatst naar vrijdag. Dit heeft te maken met de TT in Assen, die op zondag plaatsvindt nabij de Col du VAM, waar het NK wielrennen zich van 24 tot en met 26 juni af zal spelen.
De betrokken partijen leek het, logistiek gezien en met het oog op media-aandacht, beter om de beide sportevenementen niet op dezelfde dag te laten vallen. Courage Events, dat het NK wielrennen organiseert, heeft daarop in overleg met andere partijen besloten om de hoofdact twee dagen te vervroegen. Terwijl de TT Assen niet de mogelijkheid had om qua datum te schuiven, was die ruimte er bij het wielerevenement wel.
Daarnaast kan het NK wielrennen mogelijk ook profiteren van de nieuwe datum. Nu de koers eerder verreden zal worden, krijgen de renners die ook aan de Tour de France meedoen meer rust tot het Grand Départ in Denemarken. Wellicht dat het voor hen aantrekkelijker wordt om mee te doen in de nationale titelstrijd. Bovendien heeft de NOS nu meer tijd om beelden uit te zenden van de wedstrijd.
Vrouwen op de zaterdag
Naast de elite mannen zullen ook de beloften op vrijdag 24 juni koersen om het rood-wit-blauw. Zaterdag is dan de beurt aan de vrouwen: niet alleen de elite komen op deze dag in actie, maar ook de junior-vrouwen en nieuweling-meisjes. De elite-zonder-contract bij de mannen en vrouwen sluiten de kampioenschappen op zondag af.
Alle categorieën rijden op hetzelfde parcours. Het gaat om een 14,1 kilometer lange omloop, waarin net als in 2020 en 2021 de VAM-Berg is opgenomen, maar dat voor de rest wel verschilt van het rondje van afgelopen jaren. In tegenstelling tot vorig jaar, toen Timo Roosen bij de mannen de beste was, worden er nu ook bredere wegen opgezocht.
Bron: Wielerflitsquote:FINISH NK WIELRENNEN 2022 VERPLAATST, VAM-BERG-OMLOOP LANGER DAN LAATSTE TWEE JAAR
Voor het derde opeenvolgende jaar vindt het NK wielrennen dit seizoen plaats op de VAM-berg te Wijster in Drenthe. Maar in tegenstelling tot de voorgaande twee edities (met Mathieu van der Poel, Anna van der Breggen, Amy Pieters en Timo Roosen als winnaars), krijgen we dit jaar een ander parcours te zien. “Na twee corona-edities vindt het NK plaats op het beoogde parcours”, vertelt organisator Thijs Rondhuis aan WielerFlits.
Omwille van coronamaatregelen was het NK de laatste twee edities genoodzaakt om een afgesloten parcours te handhaven, waarbij er in 2020 zelfs geen publiek aanwezig mocht zijn. Afgelopen seizoen mochten per dag 2000 toeschouwers aanwezig zijn, maar daarbij werd – op enkele aanpassingen na – wel over grotendeels dezelfde route gereden als het hermetisch afgesloten NK van 2020. Oorspronkelijk was het plan om het NK dit jaar in Sittard-Geleen te organiseren, maar die gemeente gunt de VAM-berg eerst een coronavrije editie.
Het inspireerde Rondhuis om zijn oorspronkelijke NK-parcours die hij voor ogen had in 2020, af te stoffen. Zo is de start van de mannen- en vrouwenwedstrijd dit jaar in Westerbork. “Daarna rijden de renners via een lus van 14 kilometer naar de VAM-berg. Daar wacht hen een omloop die niet te vergelijken is met het rondje dat we kennen van de voorbije twee jaar. Dat had toen een afstand van ruim zeven kilometer, terwijl de lokale ronde nu 14,1 kilometer lang is. Buiten de VAM-berg om gaat dat over doorgaans brede wegen.”
En dus niet louter over de smalle banen die we van de laatste twee edities kennen. “Dat klopt, er zitten inderdaad weinig smalle stukken in”, gaat de organisator verder. “Daardoor krijgen we een andere koers, want er zijn meer rustmomenten. Daarnaast hebben we de finish verplaatst. Die zal nu niet meer bovenop de kasseienhelling zijn, maar driehonderd meter verderop op het tweede klimmetje. Dat biedt iets meer diversiteit, zodat een grotere groep renners kans maakt op de titel. Voor het publiek is dat ook aantrekkelijker, omdat je nu de gehele eindsprint kunt overzien.”
Pas onlangs weer begonnen met fietsen. Dan zit je na een jaar trainen niet altijd meteen op PCT-niveau. Verder is hij misschien ook minder serieus er mee bezig dan in het begin van het seizoen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom presteert Tietema vrij ondermaats dit jaar?
5 van Jumbo, wens de rest in de kopgroep veel succes. Ik ga me wel echt kapotlachen als Tom wint.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:34 schreef Mykonos het volgende:
Jumbo: Sam Oomen, Timo Roosen, Mick van Dijke, Tom Dumoulin, David Dekker
Groupama: Lars van den Berg
Trek: Daan Hoole
Intermarché: Taco van der Hoorn
Alpecin: Oscar Riesebeek
HPH: Arvid de Kleijn
Conti's:
Bart Lemmen
Wout van Elzakker
Bram Dissel
Coen Vermeltfoort
Stijn Daemen
Nils Sinschek
Waarbij vd Hoorn en Riesebeek wel gewoon rustig mee kunnen rijden en af kunnen wachten wat Jumbo precies gaat bedenken. Die zitten in een ideale situatiequote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:40 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
5 van Jumbo, wens de rest in de kopgroep veel succes. Ik ga me wel echt kapotlachen als Tom wint.
Juist niet, die 5 van Jumbo zijn juist het grote probleem voor Taco en Riesebeek want dat zijn de 2 waar Jumbo 100% achteraan gaan fietsen als die gaan en ik zie Taco niet wachten tot een eindsprint en als die dat wel doet dan gaan Tom en Oomen wel wegspringen daarvoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij vd Hoorn en Riesebeek wel gewoon rustig mee kunnen rijden en af kunnen wachten wat Jumbo precies gaat bedenken. Die zitten in een ideale situatie
Dat eerste wel mee eens, maar dat het een ideale situatie is om alleen in een kopgroep te zitten met 5 renners van één ploeg?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij vd Hoorn en Riesebeek wel gewoon rustig mee kunnen rijden en af kunnen wachten wat Jumbo precies gaat bedenken. Die zitten in een ideale situatie
Maar die 2 hoeven nu niks te doen. En voor die 2 is het prima als ze 1 renner van Jumbo mee krijgen bij een aanval, zijn ze beiden niet kansloos. Dit is beter dan in de groep erachter maar afwachten of ze er nog bij komenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Juist niet, die 5 van Jumbo zijn juist het grote probleem voor Taco en Riesebeek want dat zijn de 2 waar Jumbo 100% achteraan gaan fietsen als die gaan en ik zie Taco zeker niet wachten tot een eindsprint.
Meest ideale situatie in deze koers dan. Ze zijn als eenlingen gestart, terwijl Jumbo met 11 renners is gestart. Dan weet je zeker dat je bij een grotere kopgroep altijd genoeg renners van Jumbo met je mee krijgt. Op deze manier ben je in ieder geval Mollema al kwijt als concurrent.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat eerste wel mee eens, maar dat het een ideale situatie is om alleen in een kopgroep te zitten met 5 renners van één ploeg?
een Giro en Vuelta die ook op vrijdag startenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:47 schreef TLC het volgende:
n tourstart op vrijdag, een NK op vrijdag, het moet toch niet veel gekker worden![]()
wat n armoede allemaalquote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:34 schreef Mykonos het volgende:
Jumbo: Sam Oomen, Timo Roosen, Mick van Dijke, Tom Dumoulin, David Dekker
Groupama: Lars van den Berg
Trek: Daan Hoole
Intermarché: Taco van der Hoorn
Alpecin: Oscar Riesebeek
HPH: Arvid de Kleijn
Conti's:
Bart Lemmen
Wout van Elzakker
Bram Dissel
Coen Vermeltfoort
Stijn Daemen
Nils Sinschek
Ja, tot nu toe misschien wel. Je zit erbij als eenling, hoeft zelf geen gaten dicht te rijden en de kans is ert dat deze groep weg gaat blijven. En de beste renner ben je kwijt ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Meest ideale situatie in deze koers dan. Ze zijn als eenlingen gestart, terwijl Jumbo met 11 renners is gestart. Dan weet je zeker dat je bij een grotere kopgroep altijd genoeg renners van Jumbo met je mee krijgt. Op deze manier ben je in ieder geval Mollema al kwijt als concurrent.
Sowieso Wout van Elzakker. Wout van Elzakker.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:56 schreef Halcon het volgende:
Afgaande op de filmpjes op Twitter flikkert de kopgroep op korte termijn wel uit elkaar.
Die reed nog wel redelijk voorin in die groep. Mannen als Sinschek en Dissel zaten al op een gaatje te harken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Sowieso Wout van Elzakker. Wout van Elzakker.
Daarom en de zege van Roosen vorig jaar was ook meer geluk dan echt tactiekquote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, tot nu toe misschien wel. Je zit erbij als eenling, hoeft zelf geen gaten dicht te rijden en de kans is ert dat deze groep weg gaat blijven. En de beste renner ben je kwijt ja.
Peloton zit ook nog maar 42 man in, waarvan 6 van Jumbo en 'n hoop renners die al blij zijn als ze uit kunnen rijden.
Maar straks is het wel gewoon alleen in een kopgroep van 16 waar een blok van 5 man zit. Dat blijft een lastig verhaal natuurlijk.
Al kunnen Rabobank/Jumbo dat altijd verkloten en hebben ze dat in het verleden ook wel geregeld gedaan in westrijden.
t is wel vintage Mollema om op het juiste moment te springen.quote:
Definitief failliet van t nk. Waar hebben we hem in z'n trui nou gezien afgelopen jaar?quote:
Bauke moet wel opschieten, zat bij de finish ook 10 seconden achter Jakobsen en nog verder achter Eenkhoorn die blijkbaar solo de sprong wil makenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
t is wel vintage Mollema om op het juiste moment te springen.
Heb wel het idee dat ze allemaal niet zo hard gaan, want er hoeft niemand meer te lossen uit het peloton.
Ho ho, je hebt het wel over de nummer vier van de Profronde van Drenthe hè.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Definitief failliet van t nk. Waar hebben we hem in z'n trui nou gezien afgelopen jaar?
Tja, Jumbo rijdt hier met een enorme overmacht qua deelnemers, maar de renners die hier starten, zijn de rest van het jaar grotendeels knecht. Enkel een goede Teunissen en Kooij ga je echt veel in beeld zien in die trui waarschijnlijk (en normaal gesproken Dumoulin, maar dat is maar 1 koers dit jaar.. ). De anderen misschien een keer in de Giro of een WT-rittenkoers waar niet 1 van de toprenners start.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Definitief failliet van t nk. Waar hebben we hem in z'n trui nou gezien afgelopen jaar?
Snushoorn als het mee zit wellicht maar daar houdt het wel op ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tja, Jumbo rijdt hier met een enorme overmacht qua deelnemers, maar de renners die hier starten, zijn de rest van het jaar grotendeels knecht. Enkel een goede Dumoulin (maar die ga je zowat nooit in die trui zien als hij wint), Teunissen en Kooij ga je echt veel in beeld zien in die trui waarschijnlijk. De anderen misschien een keer in de Giro of een WT-rittenkoers waar niet 1 van de toprenners start.
Ik zie wel dat ie zowaar een eigen classic op z'n naam heeft staan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Laten we wel wezen, 2x Koos Moerenhout in rood wit blauw was ook geen showtje de rest van het jaar.
Zo, zo. Met klimmetjes in Woensdrecht.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik zie wel dat ie zowaar een eigen classic op z'n naam heeft staan.
[ afbeelding ]
Ja. Ergerlijk tenue van BEAT. Kunnen ook alleen maar opvallen met rare fratsen. Met prestaties vallen ze zelden op.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:51 schreef Mykonos het volgende:
Die witte broeken van die 2 gasten voorin zijn wel echt vreselijk.
Hij vond het wel een loodzwaar parcoursquote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:56 schreef Jason22 het volgende:
Benieuwd of Herbert nog begint over dat dit parcours WK-waardig is.
Moet jij weten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:47 schreef Faraday01 het volgende:
Ik zou Oomen het rood-wit-blauw wel gunnen
Volgens mij wel, maar die werd gelost door Bax en Risebeek, dacht ik. Als die door waren gereden, was Jumbo kansloos geweest, maar toen dat niet gebeurde, kwamen anderen terug en werd er niet gereageerd toen Roosen ging.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vorig jaar zouden ze in die groep toch gaan voor Teunissen?
Met een korte omloop is het best wel selectief denk ik. Voor een WK is het echter veel te smal.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij vond het wel een loodzwaar parcours
Ja, als je er een soort van criterium van maakt. Maar dan is het te smal inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met een korte omloop is het best wel selectief denk ik. Voor een WK is het echter veel te smal.
Met de korte omloop zou je er bijna 40 keer op moeten rijden, dat ga je wel voelen. Kan de kopgroep het hele peloton uit koers rijdenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Met een korte omloop is het best wel selectief denk ik. Voor een WK is het echter veel te smal.
Timo Roosen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:07 schreef Godshand het volgende:
Er zit niet echt een club rijder voorin, toch?
Gheghe.quote:
Nee, die rijden het kampioenschap voor de elite zonder contract.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gheghe.
Ik bedoel renner van een club zoals De Volharding uit Utrecht, die zich via de district kampioenschappen hebben geplaatst..
Het zijn vooral de prof (continentaal) ploegen voor in lijkt het
http://www.cyclingonline.info/data/4988-Profs-M.htmquote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:12 schreef Aguero het volgende:
Heeft iemand een linkje naar de livetiming?
Oh dat is toch een aparte wedstrijd? Beter dan... Had ik niet zo begrepenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, die rijden het kampioenschap voor de elite zonder contract.
Drenthe en Herbert zijn twee handen op één buik. Ja dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:56 schreef Jason22 het volgende:
Benieuwd of Herbert nog begint over dat dit parcours WK-waardig is.
Zal qua zichtbaarheid van de trui weinig uitmaken als je ziet wie Jumbo vooraan heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:13 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Ik het al. Jumbo rijdt nergens mee, en een Bart Lemmen wint uiteindelijk..
En dan wordt Kooij eruit gesprint door Jacobsen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:17 schreef Jason22 het volgende:
Als die tweede groep terugkomt, zal Jumbo dan gaan controleren voor een sprint?
Maar ja, bij wie van de deelnemers geldt dat niet? Je hebt Mollema, vd Hoorn, Kooij, Teunissen en Jakobsen waarvan je weet dat je ze vaker dan 1 koers in beeld gaat zien. Vooruit, Eenkhoorn en Riesebeek misschien ook. Maar verder?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:15 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Zal qua zichtbaarheid van de trui weinig uitmaken als je ziet wie Jumbo vooraan heeft.
Ah, die zit daar ook nog. Dat is dan wel weer mooi.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan wordt Kooij eruit gesprint door Jacobsen?
Verder niemand. Van dit deelnemersveld alleen Jakobsen en Mollema als je de trui af en toe bij de NOS in beeld wil hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, bij wie van de deelnemers geldt dat niet? Je hebt Mollema, vd Hoorn, Kooij, Teunissen en Jakobsen waarvan je weet dat je ze vaker dan 1 koers in beeld gaat zien. Vooruit, Eenkhoorn en Riesebeek misschien ook. Maar verder?
Het is ook niet snel goed meer natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
we krijgen het in Nederland wel klaar om een NK te organiseren met een steil klimmetje (de VAM berg) terwijl we nu juist topsprinters hebben. Groenewegen/Jakobsen.
En in de topjaren van Boogerd/Dekker reden we juist vlakke parcoursen.
Mja, 5 uur wachten tot de sprint is toch ook niet wat? Als je al een sprint met de sprinters zonder knechtenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
we krijgen het in Nederland wel klaar om een NK te organiseren met een steil klimmetje (de VAM berg) terwijl we nu juist topsprinters hebben. Groenewegen/Jakobsen.
En in de topjaren van Boogerd/Dekker reden we juist vlakke parcoursen.
Daarnaast is het dan ook afwachten of een Jakobsen (die er nu dan wel is) en Groenewegen wel komen, anders eindig je met Bol als nationaal kampioen en dat wil niemand.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, 5 uur wachten tot de sprint is toch ook niet wat? Als je al een sprint met de sprinters zonder knechten
Ik vraag me inderdaad af of het dan wel een sprint wordt. Jakobsen en Groenewegen zijn eenlingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, 5 uur wachten tot de sprint is toch ook niet wat? Als je al een sprint met de sprinters zonder knechten
Nee, da's ook niks.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Groenewegen zal toch wel Jan "Volle bak" Maas meenemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af of het dan wel een sprint wordt. Jakobsen en Groenewegen zijn eenlingen.
Prima coureur voor het continentale niveau.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
Coen Vermeltfoort bleek ook nog te bestaan
De snelste man van Nederland.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hier slaap ik nog steeds slecht van.
dat doet ef al 2 jaarquote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:37 schreef Jason22 het volgende:
EF is wel gigantisch achter de feiten aan het rijden.
Rijden die tweede groep terug (en net die achtervolgende) om daarna de benen stil te houdenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:37 schreef Jason22 het volgende:
EF is wel gigantisch achter de feiten aan het rijden.
De afgelopen 2 jaar was het zwaarder, maar daarvoor had je met Jakobsen, Mathieu, Sinkeldam en Groenewegen toch ook gewoon sprints?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
1x in de zoveel jaren een sprint parcours moet kunnen. net als bij een WK
Dat was mooi ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Hier slaap ik nog steeds slecht van.
Toen was de spoeling wel dun.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De snelste man van Nederland.
http://www.cyclingonline.info/data/4988-Profs-M.htm is nog wel actueel. iedereen lijkt nog in groep 2 te zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie zijn de Jumbots in de kopgroep? En zit Bokkema nog in G2?
Ja. Is eigenlijk al sinds de Rabobank. Toen hadden ze ook altijd een erg pedante manier van koersen. Of dat nu was op het NK voor profs of 'n trainingskoers in Oss of zo.quote:
Nou, Bart Lemmen of Oscar Riesebeek. Ik zit er klaar er voor.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:13 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
Ik het al. Jumbo rijdt nergens mee, en een Bart Lemmen wint uiteindelijk..
Dieptepunt was het NK waar ze live op TV de koers kochten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Is eigenlijk al sinds de Rabobank. Toen hadden ze ook altijd een erg pedante manier van koersen. Of dat nu was op het NK voor profs of 'n trainingskoers in Oss of zo.
Bart Lemmen. Vorig jaar nog clubrenner. Lijkt me een prima winnaar voor dit NK en gun het zo iemand meer dan een van de Jumbots.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:54 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Nou, Bart Lemmen of Oscar Riesebeek. Ik zit er klaar er voor.
Van KOMmetjes sprinten op de Hoogstraat tussen de studentjes, naar op je 26ste meedraaien op het NK. Lekker man.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bart Lemmen. Vorig jaar nog clubrenner. Lijkt me een prima winnaar voor dit NK en gun het zo iemand meer dan een van de Jumbots.
Herbert leest mee!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:05 schreef TheArt het volgende:
Herbert al voor de 3e keer met het zogenaamde feit dat Hoole 20 is, terwijl ie 23 is.
Eritreers?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zat woensdag in t park. Zaten vlak van mij een paar gekleurde medemensen in een soort straattaal te praten. Ik dacht: zal wel over drugs gaan ofzo. Bleek t een uitgebreide analyse van Daan Hoolegrootst wtf-moment in tijden
Elite wielrenners zijn racisten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:07 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik zat woensdag in t park. Zaten vlak van mij een paar gekleurde medemensen in een soort straattaal te praten. Ik dacht: zal wel over drugs gaan ofzo. Bleek t een uitgebreide analyse van Daan Hoolegrootst wtf-moment in tijden
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Elite wielrenners zijn racisten.
Hoog tijd dat ze net als in het voetbal eens Surinamers, Marokkanen en Turken gaan opleiden, lijkt mij niet dat er geen talenten tussen zitten. Je hoeft alleen hard te fietsen en het imago van het fietsen (en de verdiensten) oppoetsen in die bevolkingsgroepen.
De dames hebben al Celine Alvorado de Ceylin (of zoiets) als Nederlandse met allochtone roots
Teunissen is al als kapot en Oomen heeft erg veel werk verricht.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Groep Riesebeek rijdt niet zo hard, ik weet niet waarom ze denken dat ze naar kop willen
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hoog tijd dat ze net als in het voetbal eens Surinamers, Marokkanen en Turken gaan opleiden, lijkt mij niet dat er geen talenten tussen zitten. Je hoeft alleen hard te fietsen en het imago van het fietsen (en de verdiensten) oppoetsen in die bevolkingsgroepen.
De dames hebben al Celine Alvorado de Ceylin (of zoiets) als Nederlandse met allochtone roots
Laat maar.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jumbo kan Kai Verbij en Dai Dai Ntab overhevelen naar het wielerteamquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:12 schreef Godshand het volgende:
[..]
Eenkhoorn is normaal sneller ja. En dan doet Hoole ook nog eens meer werk lijkt het.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:15 schreef Faraday01 het volgende:
Zou leuk zijn als Hoole straks wint. Zie het niet gebeuren maar toch.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:17 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Jumbo kan Kai Verbij en Dai Dai Ntab overhevelen naar het wielerteam.
Dit seizoen minder ja, vorige seizoenen was ze lekker bezig.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:14 schreef Faraday01 het volgende:
Ze heet Ceylin del Carmen Alvarado. Helaas was ze dit seizoen niet best in het veld en ook op de weg en mtb nog weinig over gehoord in 2022.
Je hebt wel gelijk dat er heel veel talent is in Afrika waar de ploegen niets mee doen. Maar hoe je het brengt is beetje met een gestrekt been erin.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit seizoen minder ja, vorige seizoenen was ze lekker bezig.
Maar goed, een betere afspiegeling van de gemiddelde Nederlander en niet alleen de witte boeren uit de provincie zou wenselijk zijn. Ik ben zelf geen club renner maar tijdens een toertocht in Limburg wilden veel witte renners niet echt gezellig socialisen of liepen weg.
Zelden zoveel openlijke distantie gezien bij een eerste blik (mensen denken vaak dat ik Marokkaan ben, de roots liggen verderop aan de overkant van de Atlantische Oceaan). Wat dat betreft triest gesteld. Maar goed, ik open wel eens een ander topic er over, terug naar de koers
Dan erger je je al een jaar?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:18 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Ik erger mij enorm aan het feit dat iemand anders dan Mathieu straks dat shirt draagt.
Wielrenners zijn gewoon geen aardige mensen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:19 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit seizoen minder ja, vorige seizoenen was ze lekker bezig.
Maar goed, een betere afspiegeling van de gemiddelde Nederlander en niet alleen de witte boeren uit de provincie zou wenselijk zijn. Ik ben zelf geen club renner maar tijdens een toertocht in Limburg wilden veel witte renners niet echt gezellig socialisen of liepen weg.
Zelden zoveel openlijke distantie gezien bij een eerste blik (mensen denken vaak dat ik Marokkaan ben, de roots liggen verderop aan de overkant van de Atlantische Oceaan). Wat dat betreft triest gesteld. Maar goed, ik open wel eens een ander topic er over, terug naar de koers
Jaquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat er heel veel talent is in Afrika waar de ploegen niets mee doen. Maar hoe je het brengt is beetje met een gestrekt been erin.
Dus?quote:
Maar alles is verder wel in orde?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:20 schreef WAvanBuren het volgende:
De bel is al net zo armoedig als de kampioen die WE gaan krijgen.
Darters zijn wel aardig, iets met warm bad enzo.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wielrenners zijn gewoon geen aardige mensen.
Altijd terecht als ze van hun fiets worden gereden jaquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nou nou nouquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Altijd terecht als ze van hun fiets worden gereden ja
Zijn gewoon asociale weggebruikers.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel langer dan een jaar kan ik je verzekeren. Maar nee inderdaad, ik heb mij dit jaar ook al vaker gestoord aan het feit dat Mathieu hem niet draagt. Er is maar een iemand die die trui mag dragen en dat is Thieu, ze moeten dat hele kampioenschap maar afschaffen en zo lang Mathieu nog meefietst het zonder deze treurige bedoeling direct aan de man geven.quote:
Waarom?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Wel langer dan een jaar kan ik je verzekeren. Maar nee inderdaad, ik heb mij dit jaar ook al vaker gestoord aan het feit dat Mathieu hem niet draagt. Er is maar een iemand die die trui mag dragen en dat is Thieu, ze moeten dat hele kampioenschap maar afschaffen en zo lang Mathieu nog meefietst het zonder deze treurige bedoeling direct aan de man geven.
Wilmar Knorr rijdt helaas niet meequote:
Je slaat wel een beetje door...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Wel langer dan een jaar kan ik je verzekeren. Maar nee inderdaad, ik heb mij dit jaar ook al vaker gestoord aan het feit dat Mathieu hem niet draagt. Er is maar een iemand die die trui mag dragen en dat is Thieu, ze moeten dat hele kampioenschap maar afschaffen en zo lang Mathieu nog meefietst het zonder deze treurige bedoeling direct aan de man geven.
Eerlijk genoegquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Zou dan weer veel mooier zijn als Thieu een regenboogtrui aan heeft, dan kan de NK-trui naar iemand andersquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Bokkema, Jakobsen en zelfs Bouwman zouden ook die trui niet misstaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:28 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
En TacoGod.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:31 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Bokkema, Jakobsen en zelfs Bouwman zouden ook die trui niet misstaan.
en wie gaat dat betalen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
NK moet gewoon wat afwisselender. Ik ben wel klaar met VAM-berg. Het mag nog zwaarder in Limburgse heuvels of zelfs gewoon uitstapje naar Oostenrijk/Frankrijk voor een goeie col.
Ja maar dan wint Tjieu met 10 minuten voorsprong.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
NK moet gewoon wat afwisselender. Ik ben wel klaar met VAM-berg. Het mag nog zwaarder in Limburgse heuvels of zelfs gewoon uitstapje naar Oostenrijk/Frankrijk voor een goeie col.
De regenboogtrui is ook prima.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou dan weer veel mooier zijn als Thieu een regenboogtrui aan heeft, dan kan de NK-trui naar iemand anders
Wout mag hem ook dragen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:31 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Bokkema, Jakobsen en zelfs Bouwman zouden ook die trui niet misstaan.
Gemeente Almere lijkt me, wacht nog steeds op die bergquote:
Tsja, renner die wint wordt niet het kaliber Alaphillipe/Nibali etcquote:
Maar ja, gaan de kanshebbers dan starten? Klimmers werden ook regelmatig door Terpstra en Langeveld gelost op een parcours waar dat niet zou mogen. Een renner als Mollema, Gesink en Dumoulin zijn nooit dichtbij een titel geweest, volgens mij, terwijl ze vast wel eens gewonnen hadden als je deze wedstrijd in maart/april organiseertquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb pulled pork gemaakt, dus onze levens waren vandaag nagenoeg gelijkquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:34 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Niks anders te doen, heb al 3x gemastuurbeert vandaag dus energie is op.
Niks denk ik. Teunissen en Oomen kunnen niet veel meer. Eenkhoorn weet wel dat 'ie normaal sneller is dan Hoole.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:35 schreef wimderon het volgende:
Wat zou Jumbo doen als Hoole in het wiel gaat zitten (of al langer was gaan zitten)? Die twee daarachter ziin ook rijp voor de sloop dus Eenkhoorn had wel door moeten rijden lijkt me.
Dierenbeul.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb pulled pork gemaakt, dus onze levens waren vandaag nagenoeg gelijk
Dat had vandaag ook gekund, maar het boeit hem blijkbaar niet echtquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:33 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ja maar dan wint Tjieu met 10 minuten voorsprong.
Ja, nu was het te laat. Maar wat als hij het op 5 kilometer al had gedaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niks denk ik. Teunissen en Oomen kunnen niet veel meer. Eenkhoorn weet wel dat 'ie normaal sneller is dan Hoole.
Ook niet veel denk ik. Misschien dat Eenkhoorn dan probeerde 'm af te schudden of zo. Wat moet je anders doen... mogen blij zijn dat Hoole zo lang heeft gereden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, nu was het te laat. Maar wat als hij het op 5 kilometer al had gedaan?
Dat dan weer wel ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van heel Jumbo die hier was gun ik het hem meest
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Eenkhoorn past ook wel perfect in het rijtje non-kampioenen Sinkeldam, Roosen en Van der Poel.
Daaraan lijkt me niets gelogen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Eenkhoorn vond zichzelf de grote favoriet.
Dan komt geen hond opdagenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:49 schreef Godshand het volgende:
Laten we volgend jaar het NK op Saba houden, trekken de wielersport ook de aandacht onder Antilianen![]()
Hebben een mooie vulkaan als finish plaats
Maakt niet uit, de NOS zend wel uit.quote:
Je kunt nu volgens mij beetje lastig rondfietsen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
Maakt niet uit, de NOS zend wel uit.
Misschien moet er eerst nog een weg daar aan gelegd worden, doen die inwoners ook eens wat.
Ach, misschien geven we nu KNWU inspiratie.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt nu volgens mij beetje lastig rondfietsen.
En voor de lokale lamzakken daar wegen aan hebben gelegd....
Eindje vliegen. En als ze al niet naar Emmen komen de heren profs... Curacao kun je wel een ritje uitzetten. Dan promoot je in elk geval nog iets. Curacao trekt wel toeristen. De Col du VAM hoogstens wat verstrooide fietstoeristen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ach, misschien geven we nu KNWU inspiratie.
Maar ze zullen het wel niet doen, te gevaarlijk, zoveel gekleurde mensen bij elkaar.
Erg jammer dat we Bart Lemmen niet hebben zien winnen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:00 schreef Mani89 het volgende:
Zoveelste derderangs NK Kampioen. Afschaffen deze wedstrijd.
Curaçao kan wel, maar dan moet je het na Lombardije doen in oktober. Kunnen ze ook nog even met de dolfijnen zwemmen daarna.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Eindje vliegen. En als ze al niet naar Emmen komen de heren profs... Curacao kun je wel een ritje uitzetten. Dan promoot je in elk geval nog iets. Curacao trekt wel toeristen. De Col du VAM hoogstens wat verstrooide fietstoeristen.
Ja, beetje a la die Amstel-race toen op Curacao.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:03 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Curaçao kan wel, maar dan moet je het na Lombardije doen in oktober. Kunnen ze ook nog even met de dolfijnen zwemmen daarna.
Ik ga zwemmen met Bart Lemmen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:01 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Erg jammer dat we Bart Lemmen niet hebben zien winnen.
Eenkhoorn is echt wel wat beter dan Sinkeldam en Roosen. Jammer alleen dat hij zo weinig voor eigen kansen mag rijden bij Jumbo. Maar zijn Giro was echt heel sterk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:41 schreef TLC het volgende:
Sinkeldam, Roossen, Eenkhoorn, het is allemaal lood om oud ijzer
Joop Zoetemelk zou zich in zijn graf omdraaien, ware t dat ie niet dood is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |