abonnement Unibet Coolblue
pi_205130592
Goedemiddag,

Ik werk aantal jaren in 5 ploegen, ben mezelf bewust geworden dat ik laatste periodes niet meer goed slaap en in slaap kom. Dus loop ik slaapachterstanden op wat zeer vervelend is, niet uitgerust voelen etc. Eerder ben ik ook ziek geworden door overspannenheid etc waaronder slapeloosheid, psychische klachten noem maar op. Na het ziek zijn ben ik begonnen op advies van de bedrijfsarts in dagdiensten, dat verliep prima.

Vanuit de huisarts doorverwezen naar psycholoog. Via de psycholoog heb ik een behandelplan lopen, en krijg medicatie om beter in slaap te vallen, alleen wil niet heel mijn leven aan de medicatie zitten om er goed van te kunnen slapen.

Graag zou ik het liefst in dagdiensten willen werken als dit mogelijk is, heb er nooit naar gevraagd, ben terughoudend om zulke dingen te bespreken met mijn werkgever. Elke dag ben ik aan het tobben of ik wel goed ga slapen, en tot rust kom.

Als jullie mij op weg kunnen helpen zou heel erg fijn zijn. Ook met de psycholoog heb ik dit probleem besproken, en hun advies was dat zij dit probleem met mijn werkgever willen bespreken mits ik toestemming geef. Is dat verstandig? Voel me zo hopeloos.

Graag serieuze reacties.

[ Bericht 2% gewijzigd door johnny_66 op 23-06-2022 19:48:03 ]
pi_205130614
In wat voor beroepsgroep werk je 5 ploegen? En is er echt een haalbare case voor jou in de dagdiensten in je huidige functie

Of is een andere functie ook prima?
pi_205130627
=

[ Bericht 100% gewijzigd door johnny_66 op 23-06-2022 19:50:04 ]
pi_205130628
5 ploegendienst is zwaar en dit overkomt iedereen op den duur.
pi_205130686
Net gelezen wat dat inhoudt 5 ploegendienst, maar lijkt me super ongezond en verneukt je ritme totaal.
Maar daar ben je inmiddels ook al achter. Ik zou iets anders gaan zoeken.
pindazakje
pi_205130709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Net gelezen wat dat inhoudt 5 ploegendienst, maar lijkt me super ongezond en verneukt je ritme totaal.
Maar daar ben je inmiddels ook al achter. Ik zou iets anders gaan zoeken.
Ja dat is wel makkelijk gezegd even wat anders zoeken. Functie bevalt mij goed, alleen ik zoek meer een oplossing. Is het verstandig om zulke problemen met de psycholoog te bespreken? Misschien dat hun contact kunnen opnemen en het probleem vertellen aan mijn werkgever, en zo een aangepast rooster krijg?
pi_205130723
Ligt er aan of ze je graag willen houden en of ze een functie elders binnen het bedrijf hebben.
.
pi_205130731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:43 schreef johnny_66 het volgende:

[..]
Ja dat is wel makkelijk gezegd even wat anders zoeken. Functie bevalt mij goed, alleen ik zoek meer een oplossing. Is het verstandig om zulke problemen met de psycholoog te bespreken? Misschien dat hun contact kunnen opnemen en het probleem vertellen aan mijn werkgever, en zo een aangepast rooster krijg?
Ja zeker, probeer dat. Niet iedereen kan nachtdiensten draaien, ik zou het niet willen iig.
pindazakje
pi_205130764
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:45 schreef Fer het volgende:
Ligt er aan of ze je graag willen houden en of ze een functie elders binnen het bedrijf hebben.
Ja dat bedoel ik dus, wil graag blijven waar ik nu werkzaam ben, daarom vraag ik ook geen aangepaste rooster. Maar ondertussen lopen de klachten wel op zoals slapeloosheid, depressie etc...
pi_205130850
En de rest een extra nachtdienst laten pakken? Lijkt mij niet echt een werkbare oplossing
.
pi_205131022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:35 schreef investeerdertje het volgende:
In wat voor beroepsgroep werk je 5 ploegen? En is er echt een haalbare case voor jou in de dagdiensten in je huidige functie

Of is een andere functie ook prima?
?
pi_205131185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:32 schreef johnny_66 het volgende:
ben terughoudend om zulke dingen te bespreken met mijn werkgever.
waarom?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205131295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom?
Misschien omdat het als een last wordt gezien, en me niet willen helpen daarmee?
pi_205131299
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
?
Proces control operator. Functie bevalt mij prima buiten dat.
pi_205131411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:38 schreef johnny_66 het volgende:

[..]
Misschien omdat het als een last wordt gezien, en me niet willen helpen daarmee?
waarom denk je dat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205131443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom denk je dat?
Misschien toch wel verstandig om het bespreekbaar te maken. Als ik niks zeg weet niemand het probleem..
pi_205131853
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:38 schreef johnny_66 het volgende:

[..]
Proces control operator. Functie bevalt mij prima buiten dat.
Ben je ouder dan 50?
pi_205131873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ben je ouder dan 50?
31
pi_205131915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:32 schreef johnny_66 het volgende:

[..]
31
Tbh, je kan het altijd proberen. Nee heb je al en zul je waarschijnlijk ook krijgen.

Je gaat dan een onevenredige belasting zijn voor je collega's
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 23 juni 2022 @ 21:37:59 #20
408813 crew  trein2000
pi_205131930
Als je het niet direct met je werkgever wil bespreken kun je ook nog een consult met de bedrijfsarts vragen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205131936
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Tbh, je kan het altijd proberen. Nee heb je al en zul je waarschijnlijk ook krijgen.

Je gaat dan een onevenredige belasting zijn voor je collega's
Je weet het niet natuurlijk. Maar goed gezien de reacties ben ik al op de hoogte dat er geen hulpmiddelen meer zijn, en mag de topic verwijderd worden. Toch bedankt voor jullie reacties.
pi_205131946
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:38 schreef johnny_66 het volgende:

[..]
Je weet het niet natuurlijk. Maar goed gezien de reacties ben ik al op de hoogte dat er geen hulpmiddelen meer zijn, en mag de topic verwijderd worden. Toch bedankt voor jullie reacties.
Ik denk wel dat je binnen het bedrijf kan blijven, maar binnen deze functie lijkt mij onwaarschijnlijk. Sorry
pi_205155991
Ben zelf ook proces operator die 5 ploegen werkt; zelf heb ik meer moeite met de 2 ochtend diensten omdat ik gewend ben geraakt aan laat naar bed gaan.

Afhankelijk van wat voor bedrijf je werk zou ik toch in overleg gaan met je shiftleader/leidinggevende. Als je vitale processen in de gaten moet houden en constant in gevecht ben tegen de slaap/overige problemen is dat ook geen wenselijke situatie voor je werkgever. Sommige (grote) bedrijven hebben ook personeel dat bijvoorbeeld alleen ochtend/middag draait maar geen nachtdiensten of in weekend maar wel beschikbaar zijn ter ondersteuning van de vaste ploegen (dan wel niet i.c.m. consignatie-diensten).

Mijn advies is dus om gewoon eerst in gesprek te gaan; indien je niet direct naar je leidinggevende durf te stappen zou je kunnen overwegen met een andere goede collega hier over te praten.

Wees er daarbij ook wel bewust van dat overgaan naar dagdiensten vaak ook betekend dat je ploegentoeslag verdwijnt en je dus behoorlijk achteruit ga in loon.
pi_205156055
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 21:32 schreef johnny_66 het volgende:

[..]
31
Bij 31 is kan het wel een probleempje zijn.
Maar dat zal per bedrijf verschillen.
Ze komen best moeilijk aan personeel, dus je kan het ook onderhandelen (bv. tijdens vakantieperiode of bij ziekte van andere).

Kan best zijn dat je veel toeslagen kwijtraakt, maar je gezondheid is ook wat waard, toch?

Mijn vader is rond zijn 50e ook gestopt met nachtdiensten, zijn werkgever zei gewoon, tsja op die leeftijd kan dat gebeuren he.
Beter sla je s'nachts over voor je brokken in de nacht gaat maken :).
Hell To The Liars
pi_205157364
Ik vind het wel vreemd dat de psycholoog naar je werkgever wil en niet naar je bedrijfsarts. Ik zou eerst ook vragen wat ze met dat gesprek willen bereiken. Het doel van de psycholoog is namelijk je gezondheid, het doel van de bedrijfsarts om te kijken welk werk mogelijk is binnen je gezondheidsklachten.
pi_205162900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 20:51 schreef johnny_66 het volgende:

[..]
Misschien toch wel verstandig om het bespreekbaar te maken. Als ik niks zeg weet niemand het probleem..
Ik denk dat je hier het antwoord zelf al geeft.

Ik heb totaal geen ervaringen met dit soort praktijken. Feit is echter wel, dat je werkgever van niks weet, zo lang jij het niet aangeeft en vraagt naar mogelijkheden. Bespreek het eens tijdens een gesprek met je leidinggevende. Misschien zijn er wel collega's die graag wat nachtdiensten extra draaien.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_205172395
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 21:10 schreef Daboman het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat de psycholoog naar je werkgever wil en niet naar je bedrijfsarts. Ik zou eerst ook vragen wat ze met dat gesprek willen bereiken. Het doel van de psycholoog is namelijk je gezondheid, het doel van de bedrijfsarts om te kijken welk werk mogelijk is binnen je gezondheidsklachten.
Dus beter eerst een gesprek aangaan met bedrijfsarts is verstandiger toch?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 19:24:39 #28
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205173065
Wat een slavenarbeid en dat voor 25% toeslag op een waarschijnlijk slecht loon.

Ga op zoek naar een gezonde werkomgeving. Bijvoorbeeld door een uitdienstregeling met opleiding of iets.

succes in ieder geval met wat je ook gaat doen.
pi_205173579
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 18:12 schreef johnny_66 het volgende:

[..]
Dus beter eerst een gesprek aangaan met bedrijfsarts is verstandiger toch?
Dat denk ik ook inderdaad.
pi_205182066
Het gesprek is geregeld met bedrijfsarts alleen het is afhankelijk of ze je wel kunnen of willen helpen, vind het wel belangrijk om er over te hebben zodat ze ongeveer een beeld hebben wat gaande is toch?
  woensdag 29 juni 2022 @ 17:34:38 #31
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205182105
Slecht slapen en overspannen? Stress ...Haal wat de stress veroorzaakt weg, en je slaapt zo weer.

Je weet zelf denk ik wel het beste wat dan die stress veroorzaakt, bewust of onbewust. Je ligt er toch letterlijk wakker van ... al dan niet bewust ;)

Overigens, als de oorzaak van de stress niet die ploegendienst is, dan los je dus niks op.
Dum de dum
  woensdag 29 juni 2022 @ 18:44:35 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205182729
Maar je bent nu 31, je moet nog tot je 67ste. Ga je het nog 36 jaar lang op deze manier volhouden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205196174
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 19:41 schreef Hyaenidae het volgende:
Net gelezen wat dat inhoudt 5 ploegendienst, maar lijkt me super ongezond en verneukt je ritme totaal.
Maar daar ben je inmiddels ook al achter. Ik zou iets anders gaan zoeken.
hoezo?
5 ploegendienst heeft nauwelijks effect op je lichaam.
Het is alleen kut dat je in 3 dagen tijd weer in een normaal ritme moet komen.
pi_205202539
Ja af en toe een inslaper gebruiken dan komt het goed heren, slaapritme komt nu weer in balans heb ik het idee en hopen dat het zo blijft…
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:51:55 #35
157957 mardybum
ben eigenlijk heel lief
pi_205256235
Afspraak maken met de bedrijfsarts en het met hem bespreken. Hij mag niets tegen jouw leidinggevende vertellen over wat er aan de hand, maar met hem kan je wel een plan voor herstel maken zoals alleen maar dagdiensten draaien. En dan hopen dat jouw leidinggevende het plan overneemt. Ik weet niet of dat verplicht is.

Maar ik denk wel dat het een plan moet zijn dat leid tot herstel en niet tot nooit meer onregelmatig werken. Of anders het verlies van de ORT.
Gamerchick
Mijn Gamertag
11-11-09 Arctic Monkeys 23-11-09 Pete Doherty
pi_205262230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:03 schreef hoechst het volgende:

[..]
hoezo?
5 ploegendienst heeft nauwelijks effect op je lichaam.
Het is alleen kut dat je in 3 dagen tijd weer in een normaal ritme moet komen.
3? 4 dagen bedoel je.
Zelf werk ik ook in 5 ploegen. Ervaar meer problemen met de ochtenddienst. Kom nooit in slaap voor de 1ste ochtenddienst. S middags op de bank in slaap vallen en 's avonds voor de 2e ochtenddienst uiteraard weer niet fatsoenlijk slapen. Maar ja, daar heb ik al 20 jaar last van.
pi_205263124
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 22:42 schreef Toine51 het volgende:

[..]
3? 4 dagen bedoel je.
Zelf werk ik ook in 5 ploegen. Ervaar meer problemen met de ochtenddienst. Kom nooit in slaap voor de 1ste ochtenddienst. S middags op de bank in slaap vallen en 's avonds voor de 2e ochtenddienst uiteraard weer niet fatsoenlijk slapen. Maar ja, daar heb ik al 20 jaar last van.
Ja zoiets bedoelde ik ook, want als je nou meteen weer in een normaal vroeg slapen ritme zit, zou t vast makkelijker zijn.
  donderdag 7 juli 2022 @ 09:19:16 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205263661
Kan je niet intern solliciteren op een dagdienst functie? Dat zie ik bij mijn werkgever (farmacie) veel gebeuren. Iedereen is die ploegendienst op een gegeven moment zat. Je verliest de onregelmatigheidstoeslag maar vaak wil men dat wel een beetje compenseren en is een normaal ritme ook iets waard.

Ik zou het bespreken met je manager. Al dan niet onderbouwt met een advies van de bedrijfsarts. Je bent de eerste niet en zal ook niet de laatste zijn die er op stuk loopt na zoveel jaar.
Als je een goede kracht bent willen ze vast moeite doen om je te behouden.

Zoek ook even de policy op. Soms heb je recht op afbouw van de onregelmatigheidstoeslag zodat de klap niet in 1x zo groot is.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')