abonnement bol.com Coolblue
pi_205128890
Goedemiddag allemaal,

onlangs hebben we via "de winkel van ons allemaal" een stofzuiger gekocht. Product werd bij ons thuis bezorgd, maar na nog geen minuut te hebben uitgeprobeerd, wisten we al dat dit niets voor ons was.

Product dus retour weer ingepakt, retour gemeld, en teruggestuurd via GLS.

Vandaag krijgen we een bericht dat het product niet retour genomen wordt, omdat er te veel gebruikssporen zouden zijn. Ik heb de verkoper gebeld, maar dat is een doorverkoper lijkt het, want hij gaf aan dat de fabrikant hem had laten weten dat er te veel gebruikssporen zouden zijn en - niet heel gek - stof in de zak van het apparaat?

Hij heeft foto's opgevraagd, dat zegt hij altijd te doen, dus daar wacht ik nu nog even op, al heb ik geen idee of ik die foto's ook te zien krijg. Hij gaf aan dat er lastige lijn is tussen 'gebruikt' en 'uitgeprobeerd'. Dat snap ik ook natuurlijk, maar wij hebben er absoluut niet ons hele huis mee onder handen genomen, maar hem alleen nog geen minuut in de woonkamer gebruikt.

In de voorwaarden van de webshop staat: Het artikel mag alleen eenmalig gebruikt zijn. Om de aard, kenmerken en werking vast te stellen mag je het artikel eenmalig testen. Uitgezonderd voor artikelen waarvan de verzegeling niet verbroken mag worden. Wat ons betreft hebben we ons hier dus prima aan gehouden.

Los van het feit dat ik natuurlijk nooit zeker weet dat dit foto's zijn van mijn stofzuiger, en niet zomaar een of ander apparaat, of zij hem niet gewoon zelf beschadigd hebben en het geld nu willen houden, of dat er tijdens vervoer terug iets gebeurd is waar ik ook niets van weet (we hebben alles netjes teruggestopt waar het zat, en weer ingepakt etc), ben ik benieuwd wat ik hiermee aan kan, als ze aangeven de stofzuiger niet retour te willen accepteren.

Ik kan me voorstellen dat ik ze straks aan de lijn heb, en dan kan ik alle hulp gebruiken.
pi_205128909
Ik lees geen vraag
pi_205128917
Ik zal je 1 optie voorleggen:

Accepteren en de stofzuiger in gebruik nemen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205128918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik lees geen vraag
Dit is dan ook geen vraagbaak
pi_205128937
Je staat in je recht, maar consumentenrecht is ook wel erg uitgebreid bij wet koop op afstand.
De verkoper verliest hier gewoon flink op een verkoop en gaat in dit geval lastig doen. Niet terecht, dus blijven volhouden.
pi_205128961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:24 schreef PS. het volgende:

[..]
Dit is dan ook geen vraagbaak
Waarom open je dan een topic. Neem aan dat je iets van forumleden wil
pi_205128995
Ik snap dat dus echt niet, dat je een stofzuiger retour stuurt met vuil in de zak.
Denk je dat ze dat ding nu nog als nieuw kunnen verkopen?
Je stuurt een gebruikt product terug en verwacht dan het volle aankoopbedrag terug te krijgen?
pindazakje
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:34:09 #8
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205128996
Heb je dat product teruggestuurd naar de fabrikant? Zo nee, hoe is die dan daar terechtgekomen en waarom? Vind ik erg apart in ieder geval.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 23-06-2022 15:42:29 ]
pi_205129002
Waarom heb je de zak niet even geleegd dan?
Mod du monde.
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:35:10 #10
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205129004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik snap dat dus echt niet, dat je een stofzuiger retour stuurt met vuil in de zak.
Denk je dat ze dat ding nu nog als nieuw kunnen verkopen?
Je stuurt een gebruikt product terug en verwacht dan het volle aankoopbedrag terug te krijgen?
Ja, want daar heb je recht op. Omdat je niet net zoals bij de elektronicazaak met een testmodel kunt proberen of het iets voor je is.
pi_205129005
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik lees geen vraag
Excuus, ik dacht dat in: "ben ik benieuwd wat ik hiermee aan kan, als ze aangeven de stofzuiger niet retour te willen accepteren." mijn vraag wel zat! Maar goed, dat dus: ik ben benieuwd wat ik hiermee aan moet als ze zeggen de stofzuiger niet terug te willen nemen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:36:24 #13
490012 Sfancta
gynaecoloog i.o.
pi_205129012
Grootste tip bij bol.com is om nooit wat te kopen bij een externe verkopen, alleen bij bol.com zelf. Bij hun kun je zelfs een gebruikt tostiijzer met een halve boterham erin retourneren, en je krijgt netjes je geld terug.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op donderdag 14 juli 2022 17:17 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik wil mijn ventje nu hier terug
[/quote]
  Spellchecker donderdag 23 juni 2022 @ 15:36:29 #14
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_205129013
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Waarom open je dan een topic. Neem aan dat je iets van forumleden wil
P.S. is niet de TS
*** Het begon best goed, eerst carnaval en daarna lekker skin***
^^^Your coffee is warm but your milk is sour^^^^
pi_205129015
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:24 schreef dimmak het volgende:
Ik zal je 1 optie voorleggen:

Accepteren en de stofzuiger in gebruik nemen.
Dat is een optie, maar geen hele fijne. Net als de stofzuiger ;-)

Niet de beste optie, dus ik hoop dat ik daar niet in zou moeten berusten.
  Redactie Sport donderdag 23 juni 2022 @ 15:38:34 #16
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_205129028
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:35 schreef capricia het volgende:
Waarom heb je de zak niet even geleegd dan?
Op FOK! is men eenmaal niet gewend om de zak te legen.

Was wel handig geweest om gezeik te voorkomen, maar ik denk wel dat je hier alsnog een prima zaak moet hebben als je in ieder geval voet bij stuk houdt.
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_205129038
quote:
Thanks! Als ik dit goed begrijp, moet ik volledig in mijn recht staan. Ik heb de retour aangevraagd binnen een week, en het product heb ik zeker niet te veel gebruikt. En zo te zien, zelfs als dat zo is, hebben ze alleen het recht om een vergoeding te vragen, bijvoorbeeld voor een nieuwe stofzuigerzak.

Ik hou voet bij stuk, en ga hier in de toekomst sowieso beter op letten bij wie ik iets koop.
pi_205129046
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:36 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Dat is een optie, maar geen hele fijne. Net als de stofzuiger ;-)

Niet de beste optie, dus ik hoop dat ik daar niet in zou moeten berusten.
Je hebt gewoon recht op 14 dagen bedenktijd tenzij expliciet anders aangegeven in de voorwaarden. En dat maakt helemaal niets uit of het bol.com was op pietje op de hoek. Neem contact op met bol.com klantenservice, leg uit wat er aan de hand is, wat je goeder trouw gedaan hebt en vraag naar de expliciete voorwaarden.grote kans dat je gewoon je geld terug krijgt en die doorverkoper bol.com niet meer mag gebruiken.

quote:
Thanks! Als ik dit goed begrijp, moet ik volledig in mijn recht staan. I
Ja. En wat die (door)verkoper op loopt te mekkeren, dat is niet jouw probleem.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129052
quote:
9s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Op FOK! is men eenmaal niet gewend om de zak te legen.

Was wel handig geweest om gezeik te voorkomen, maar ik denk wel dat je hier alsnog een prima zaak moet hebben als je in ieder geval voet bij stuk houdt.
Ja, als ik had geweten dat ik daarmee dit had kunnen voorkomen, had ik er met liefde zelfs een nieuwe in gedaan.
pi_205129062
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:41 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Ja, als ik had geweten dat ik daarmee dit had kunnen voorkomen, had ik er met liefde zelfs een nieuwe in gedaan.
Heel veel van dat soort doorverkopers denken er mee weg te komen en veel brave burgers weten hun rechten niet. Je hoeft waarschijnlijk niets te doen. Klantenservice van grote bedrijven maken gehakt van dit soort praktijken zolang jij kunt aantonen dat je goeder trouw gehandeld hebt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Heel veel van dat soort doorverkopers denken er mee weg te komen en veel brave burgers weten hun rechten niet. Je hoeft waarschijnlijk niets te doen. Klantenservice van grote bedrijven maken gehakt van dit soort praktijken zolang jij kunt aantonen dat je goeder trouw gehandeld hebt.
Dat hoop ik maar. Wat betreft dat laatste maak ik me vooral zorgen, want ik kan er niet veel over aantonen, behalve dat ik de stofzuiger op tijd retour heb gemeld, weer heb ingepakt, en heb opgestuurd. Geen foto's of iets dergelijks gemaakt van het ingepakte ding, of van de doos. Geen idee dus wat ik kan bewijzen, behalve mijn woord dat ik ter goeder trouw heb gehandeld.
pi_205129106
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:48 schreef kamehameha het volgende:

[..]
Dat hoop ik maar. Wat betreft dat laatste maak ik me vooral zorgen, want ik kan er niet veel over aantonen, behalve dat ik de stofzuiger op tijd retour heb gemeld, weer heb ingepakt, en heb opgestuurd. Geen foto's of iets dergelijks gemaakt van het ingepakte ding, of van de doos. Geen idee dus wat ik kan bewijzen, behalve mijn woord dat ik ter goeder trouw heb gehandeld.
Transacties, ordernummers bij bol.com , whatsapp/email/bol.com app berichten, bewijs van opsturen/ontvangst, etc. Ik neem aan dat je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat het product retour is ontvangen. Dat soort dingen.

Bel gewoon de klantenservice van bol.com met je ordernummer en accountnummer bij de hand en meld dat je het een vervelend probleempje vindt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129135
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Transacties, ordernummers bij bol.com , whatsapp/email/bol.com app berichten, bewijs van opsturen/ontvangst, etc. Ik neem aan dat je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat het product retour is ontvangen. Dat soort dingen.

Bel gewoon de klantenservice van bol.com met je ordernummer en accountnummer bij de hand en meld dat je het een vervelend probleempje vindt.
Die heb ik gelukkig allemaal nog wel. Ik heb met bol.com gechat en die gaan ook contact opnemen met de verkoper. Ben benieuwd!
pi_205129141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:55 schreef kamehameha het volgende:

Die heb ik gelukkig allemaal nog wel. Ik heb met bol.com gechat en die gaan ook contact opnemen met de verkoper. Ben benieuwd!
Top. In de digitale wereld gaan zelden transacties verloren gelukkig.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_205129154
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Top. In de digitale wereld gaan zelden transacties verloren gelukkig.
Nee, da's zeker waar. Ik heb trouwens van bol.com wel de volgende onheilspellende boodschap gekregen:

De klant is zelf verantwoordelijk voor de retourzending.
Stel je voor dat de stofzuiger tijdens de retourzending beschadigd is geraakt dan blijft de klant hiervoor verantwoord.
De verkoper is enkel verantwoordelijk voor de bezorging van het product.

Klinkt alsof je als verkoper overal onderuit kan komen door even je product te beschadigen, als je bijvoorbeeld een oudere versie verkoopt of van je voorraad af wilt.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')