Ja, want daar heb je recht op. Omdat je niet net zoals bij de elektronicazaak met een testmodel kunt proberen of het iets voor je is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:34 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik snap dat dus echt niet, dat je een stofzuiger retour stuurt met vuil in de zak.
Denk je dat ze dat ding nu nog als nieuw kunnen verkopen?
Je stuurt een gebruikt product terug en verwacht dan het volle aankoopbedrag terug te krijgen?
Excuus, ik dacht dat in: "ben ik benieuwd wat ik hiermee aan kan, als ze aangeven de stofzuiger niet retour te willen accepteren." mijn vraag wel zat! Maar goed, dat dus: ik ben benieuwd wat ik hiermee aan moet als ze zeggen de stofzuiger niet terug te willen nemen.quote:
P.S. is niet de TSquote:Op donderdag 23 juni 2022 15:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Waarom open je dan een topic. Neem aan dat je iets van forumleden wil
Dat is een optie, maar geen hele fijne. Net als de stofzuiger ;-)quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:24 schreef dimmak het volgende:
Ik zal je 1 optie voorleggen:
Accepteren en de stofzuiger in gebruik nemen.
Op FOK! is men eenmaal niet gewend om de zak te legen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:35 schreef capricia het volgende:
Waarom heb je de zak niet even geleegd dan?
Thanks! Als ik dit goed begrijp, moet ik volledig in mijn recht staan. Ik heb de retour aangevraagd binnen een week, en het product heb ik zeker niet te veel gebruikt. En zo te zien, zelfs als dat zo is, hebben ze alleen het recht om een vergoeding te vragen, bijvoorbeeld voor een nieuwe stofzuigerzak.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)0reis%20of%20maatpak.
Je hebt gewoon recht op 14 dagen bedenktijd tenzij expliciet anders aangegeven in de voorwaarden. En dat maakt helemaal niets uit of het bol.com was op pietje op de hoek. Neem contact op met bol.com klantenservice, leg uit wat er aan de hand is, wat je goeder trouw gedaan hebt en vraag naar de expliciete voorwaarden.grote kans dat je gewoon je geld terug krijgt en die doorverkoper bol.com niet meer mag gebruiken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:36 schreef kamehameha het volgende:
[..]
Dat is een optie, maar geen hele fijne. Net als de stofzuiger ;-)
Niet de beste optie, dus ik hoop dat ik daar niet in zou moeten berusten.
Ja. En wat die (door)verkoper op loopt te mekkeren, dat is niet jouw probleem.quote:Thanks! Als ik dit goed begrijp, moet ik volledig in mijn recht staan. I
Ja, als ik had geweten dat ik daarmee dit had kunnen voorkomen, had ik er met liefde zelfs een nieuwe in gedaan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op FOK! is men eenmaal niet gewend om de zak te legen.
Was wel handig geweest om gezeik te voorkomen, maar ik denk wel dat je hier alsnog een prima zaak moet hebben als je in ieder geval voet bij stuk houdt.
Heel veel van dat soort doorverkopers denken er mee weg te komen en veel brave burgers weten hun rechten niet. Je hoeft waarschijnlijk niets te doen. Klantenservice van grote bedrijven maken gehakt van dit soort praktijken zolang jij kunt aantonen dat je goeder trouw gehandeld hebt.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:41 schreef kamehameha het volgende:
[..]
Ja, als ik had geweten dat ik daarmee dit had kunnen voorkomen, had ik er met liefde zelfs een nieuwe in gedaan.
Dat hoop ik maar. Wat betreft dat laatste maak ik me vooral zorgen, want ik kan er niet veel over aantonen, behalve dat ik de stofzuiger op tijd retour heb gemeld, weer heb ingepakt, en heb opgestuurd. Geen foto's of iets dergelijks gemaakt van het ingepakte ding, of van de doos. Geen idee dus wat ik kan bewijzen, behalve mijn woord dat ik ter goeder trouw heb gehandeld.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Heel veel van dat soort doorverkopers denken er mee weg te komen en veel brave burgers weten hun rechten niet. Je hoeft waarschijnlijk niets te doen. Klantenservice van grote bedrijven maken gehakt van dit soort praktijken zolang jij kunt aantonen dat je goeder trouw gehandeld hebt.
Transacties, ordernummers bij bol.com , whatsapp/email/bol.com app berichten, bewijs van opsturen/ontvangst, etc. Ik neem aan dat je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat het product retour is ontvangen. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:48 schreef kamehameha het volgende:
[..]
Dat hoop ik maar. Wat betreft dat laatste maak ik me vooral zorgen, want ik kan er niet veel over aantonen, behalve dat ik de stofzuiger op tijd retour heb gemeld, weer heb ingepakt, en heb opgestuurd. Geen foto's of iets dergelijks gemaakt van het ingepakte ding, of van de doos. Geen idee dus wat ik kan bewijzen, behalve mijn woord dat ik ter goeder trouw heb gehandeld.
Die heb ik gelukkig allemaal nog wel. Ik heb met bol.com gechat en die gaan ook contact opnemen met de verkoper. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Transacties, ordernummers bij bol.com , whatsapp/email/bol.com app berichten, bewijs van opsturen/ontvangst, etc. Ik neem aan dat je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat het product retour is ontvangen. Dat soort dingen.
Bel gewoon de klantenservice van bol.com met je ordernummer en accountnummer bij de hand en meld dat je het een vervelend probleempje vindt.
Top. In de digitale wereld gaan zelden transacties verloren gelukkig.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:55 schreef kamehameha het volgende:
Die heb ik gelukkig allemaal nog wel. Ik heb met bol.com gechat en die gaan ook contact opnemen met de verkoper. Ben benieuwd!
Nee, da's zeker waar. Ik heb trouwens van bol.com wel de volgende onheilspellende boodschap gekregen:quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Top. In de digitale wereld gaan zelden transacties verloren gelukkig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |