Gordijnen al weken dicht. Geen zonwering idd.... Ze zijn nu bezig over warmtewerend folie...quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen zonwering? Gordijnen open overdag?
sooooo das heet 22 graden hier binnen.quote:
Zal hier de 28° wel aan gaan tikken.quote:Op zondag 10 juli 2022 16:58 schreef Paul het volgende:
Ik wil niet weten hoe die volgende week zondag is 😭
Ik heb echt medelijden met jequote:Op zondag 17 juli 2022 13:25 schreef Kriegel het volgende:
Oh, en hier is het inmiddels alweer 21,5. Okay dan.
Zal wel uit de muren komen.
Ik bedoel dus i.v.m. de 20 van vannacht. Gaat best hard dan.quote:
Wat gaat hard?quote:Op zondag 17 juli 2022 14:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik bedoel dus i.v.m. de 20 van vannacht. Gaat best hard dan.
Natuurlijk is 21,5 verder niks, duh.
quote:Op zondag 17 juli 2022 14:32 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat gaat hard?
Heb je post niet eens gezien..
sorrie kusje
quote:Op zondag 17 juli 2022 02:52 schreef Kriegel het volgende:
20,0 na een paar uur alles tegen mekaar open, dus laat die warmte maar komen.
quote:Op zondag 17 juli 2022 18:29 schreef Kriegel het volgende:
22, maar zal zo wel op 22,5 springen.
Maar even wat alufolie tegen de voordeur getiefd, dat is ongeveer voor 80% glas en ik heb op die plek buiten geen zonwering hangen, terwijl die er tussen +- 16:00 en 20:00 vol op staat te branden. Helaas was m'n rol na 1/3e al op.
troost je, ik heb 4 ramen van 1m bij 2.80m op het zuiden in de woonkamer.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:29 schreef Kriegel het volgende:
22, maar zal zo wel op 22,5 springen.
Maar even wat alufolie tegen de voordeur getiefd, dat is ongeveer voor 80% glas en ik heb op die plek buiten geen zonwering hangen, terwijl die er tussen +- 16:00 en 20:00 vol op staat te branden. Helaas was m'n rol na 1/3e al op.
oef.. ik heb het geluk dat de zon pas tegen 2'en erop komt te staan, tot zonsondergang helaasquote:Op zondag 17 juli 2022 18:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een raam van zeven meter breed, kamerhoog, zon staat er vanaf ongeveer zonsopkomst tot half vier op. Genieten.
Klinkt heerlijk, dit soort dagen uitgezonderd. Mijn tussenwoning is een donker hol met achtertuin op het noordoosten, met ook nog een overkapping voor en achter, waardoor er dus alleen 's morgens en begin van de avond (oké, en eind middag in de zomer) wat direct licht naar binnen komt.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
troost je, ik heb 4 ramen van 1m bij 2.80m op het zuiden in de woonkamer.
Van smorgens zonsopkomst tot een uurtje of 16.00 de zon vol op de woonkamer.
Nu dus opgelost met zonweringschermdingen.
Gewoon de lappen los en dan aan haken hangen voor het raam langs.
21 graden nu
Ik woon in Gilze-Rijen, daar wordt het altijd het warmst.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:58 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een raam van zeven meter breed, kamerhoog, zon staat er vanaf ongeveer zonsopkomst tot half vier op. Genieten.
Dat is een flink raam. Gewoon buitenkant helemaal volkalken.quote:Op zondag 17 juli 2022 18:58 schreef CherryLips het volgende:
Tyfusjantje da's groot!quote:Op zondag 17 juli 2022 18:58 schreef CherryLips het volgende:
jij gebruikt ook zoveel gas in de winter begrijp ikquote:Op zondag 17 juli 2022 18:58 schreef CherryLips het volgende:
Wauw das klasse maatje.quote:Op zondag 17 juli 2022 19:13 schreef Haags het volgende:
22.5 zonder de airco aan te hebben gehad @:elan
Denk dat die komende dagen wel aan gaat.
22 geblevenquote:
Daar komt dus alleen wel nog wat bij, zeg maar.quote:Op zondag 17 juli 2022 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier 26 graden. Vind het prima te doen zo.
Ja, dat weet ikquote:Op zondag 17 juli 2022 21:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Daar komt dus alleen wel nog wat bij, zeg maar.
Even doorbijten de komende dagen dan. Hier 23.5. Vannacht raam op kiepstand, heb twee waakhonden en er zit een hor aan de binnenkant dus durf het wel aan.quote:
quote:
19,5 na vannacht alles open.quote:
Bij jou is het echt erg, zoals de temperatuur omhoog gaat.quote:
Ja en het sneue is nog dat ik al verhuisd benquote:Op maandag 18 juli 2022 08:25 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Bij jou is het echt erg, zoals de temperatuur omhoog gaat.
Ik zeg niet dat 25.5 nu koel is maar het kan nog altijd erger, zie bovenstaande post.quote:Op maandag 18 juli 2022 12:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja en het sneue is nog dat ik al verhuisd ben
SPOILER: En het plafond tikt net de 40 aanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
Glazen huis?quote:Op maandag 18 juli 2022 14:49 schreef Kriegel het volgende:
Ziek... Waar woon jij dan in, een zeecontainer met een raam?
Vrije sector apartment in een 100 jaar oud pandquote:Op maandag 18 juli 2022 14:49 schreef Kriegel het volgende:
Ziek... Waar woon jij dan in, een zeecontainer met een raam?
Shit, isolatie maakt een nog groter verschil dan ik dacht.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:53 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Vrije sector apartment in een 100 jaar oud pandDie foto is trouwens ver van een raam, bij het raam is het 9 graden koeler want die staat open
Hier ook label C en het is binnen 22.5c met de labels kan veel gesjoemeld worden, ik heb dan wel zonwering en de koeling is nog niet aan geweest dit jaar.quote:Op maandag 18 juli 2022 14:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Shit, isolatie maakt een nog groter verschil dan ik dacht.Ik bedoel, ik heb ook maar een tot C-label opgewaardeerd hok uit '71, met stokoud dubbelglas uit '82 waarvan er eentje lekt. Dus weet niet eens waar die C vandaan komt.
Al is dit helemaal kut want je kunt dus nog beter buiten zijn.
Deze is ook label C (even opgezocht)quote:Op maandag 18 juli 2022 14:57 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Shit, isolatie maakt een nog groter verschil dan ik dacht.Ik bedoel, ik heb ook maar een tot C-label opgewaardeerd hok uit '71
Nou ja, 22.5 heb ik hier dus nu ook, maar daarvoor moet ik wel echt alles de halve nacht laten doorluchten. En het klimt met deze temperaturen gewoon best hard. Gaat vandaag waarschijnlijk wel op 24 eindigen en vannacht wordt niet koel.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:01 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Hier ook label C en het is binnen 22.5c met de labels kan veel gesjoemeld worden, ik heb dan wel zonwering en de koeling is nog niet aan geweest dit jaar.
Nou, inderdaad. Hoe dan??quote:Op maandag 18 juli 2022 15:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Deze is ook label C (even opgezocht)Maar vraag me niet hoe
Bij mij is het dak in 2016 extra geïsoleerd, dat zal een boel voor dat label hebben gedaan want aan de ramen, kozijnen en muren kan het echt niet liggen, dat is allemaal lekker doorlatend.quote:Op maandag 18 juli 2022 15:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik heb wel dubbelglas, maar wanneer je muren en plafond 10 graden warmer of kouder zijn dan buiten heeft dat ook weinig zin
Gazpachoquote:Op maandag 18 juli 2022 18:25 schreef Tengano het volgende:
27,5 in de huiskamer
24 in de overige kamers; geen airco
LekkerNet mijn tomatensoep koud uit de koelkast opgegeten
Was weer eens wat anders
ik had het vanmorgen ook koud. althans ik vond het koud, was ergens rond de 20.5 en dacht er over om een vest aan te doenquote:Op maandag 18 juli 2022 18:47 schreef loveli het volgende:
Mijn ma (bejaard, vrouw) ging vanmiddag om een uur of 14 even naar buiten om op te warmen. Binnen (gordijnen dicht, geen airco) was het 22.5
quote:Op maandag 18 juli 2022 19:09 schreef Sfancta het volgende:
Nu ff 19 beneden, had warm met 21 en na winkelen
Als je veel binnen en buiten komt is het verschil te groot, maar ben al tijdje binnenquote:Op maandag 18 juli 2022 19:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad. 21 graden vind ik al te koud nu. Lekker 22 gr continu
its alive!quote:
quote:
Rookie numbersquote:
Raar, ik herken dit niet. Heb vanaf 14u de zon boven tot zonsondergang en de warmste kamer is 23,9 nu.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:10 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, net gebeld om boven 2 airco's te offreren komende herfst, zodat ik ben voorbereid voor komende zomer. Vloerkoeling werkt prima beneden, daar is het 21.6 graden, maar slaapkamer van dochtertje is momenteel 27 graden, maar daar staat vanaf 13u de rest van de middag en avond de zon vol op.
Ik had me voorgenomen om 1 zomer te kijken hoe dat gaat met die vloerkoeling en nu weet ik dat dit boven te warm is, dus boven komen er toch airco's.
Nee ramen zijn open en de rolluiken zijn maar half naar beneden. Daar hadden we vanochtend niet goed bij nagedacht. Dus hoewel het best wel wat zal schelen maar zelfs al krijg ik het daarmee boven 24 graden, dan vind ik dat alsnog te warm om echt lekker bij te slapen, dus dan maar weer aan de airco.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Raar, ik herken dit niet. Heb vanaf 14u de zon boven tot zonsondergang en de warmste kamer is 23,9 nu.
Heb je goede verduistering? Hou je tussendeuren dicht? Ramen dicht?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)0temperatuurstijgingquote:Op maandag 18 juli 2022 20:10 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, net gebeld om boven 2 airco's te offreren komende herfst, zodat ik ben voorbereid voor komende zomer. Vloerkoeling werkt prima beneden, daar is het 21.6 graden, maar slaapkamer van dochtertje is momenteel 27 graden, maar daar staat vanaf 13u de rest van de middag en avond de zon vol op.
Ik had me voorgenomen om 1 zomer te kijken hoe dat gaat met die vloerkoeling en nu weet ik dat dit boven te warm is, dus boven komen er toch airco's.
Ja, oké. Een plaatje. Wat is je punt?quote:Op maandag 18 juli 2022 21:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)0temperatuurstijging
Als je geen deel van de oplossing bent, ben je deel van het probleem.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, oké. Een plaatje. Wat is je punt?
Het is toch een artikel?quote:Op maandag 18 juli 2022 22:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, oké. Een plaatje. Wat is je punt?
Daarom moeten er meer bomen geplaatst worden in straten. Zelfs in onze nieuwbouwwijk is het maar triest gesteld met de bomen.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:41 schreef Zwansen het volgende:
24,3 net. Even deuren tegen elkaar opengezet, maar ik merkte dat het voor ons huis de straat nog helemaal warm aanvoelde. Ik geloof wel in die urban heat island theorieën.
Das prima, dan ben ik maar deel van het probleem. Could not care less.quote:Op maandag 18 juli 2022 22:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je geen deel van de oplossing bent, ben je deel van het probleem.
Het is niet verboden een egoïstische klootzak te zijn.quote:Op maandag 18 juli 2022 23:06 schreef CoolGuy het volgende:
Das prima, dan ben ik maar deel van het probleem. Could not care less.
Gelukkig maar want anders had ik me er nog druk over gemaakt zeg.quote:Op maandag 18 juli 2022 23:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is niet verboden een egoïstische klootzak te zijn.
Het bleef bij 23quote:Op maandag 18 juli 2022 15:05 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Nou ja, 22.5 heb ik hier dus nu ook, maar daarvoor moet ik wel echt alles de halve nacht laten doorluchten. En het klimt met deze temperaturen gewoon best hard. Gaat vandaag waarschijnlijk wel op 24 eindigen en vannacht wordt niet koel.
Staat geen zuchtje wind looolquote:Op dinsdag 19 juli 2022 05:40 schreef Zwansen het volgende:
23,4. Weinig afgekoeld, nu even de deuren openzetten.
Daar hoef je niet benieuwd voor te zijn dat gaat gebeurenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:29 schreef K21 het volgende:
26. Ben benieuwd of de 30 gehaald gaat worden vandaag.
14 graden... Krijg je dan geen condens op de vloeren? Ik dacht dat 18 graden zo'n beetje het maximum was..quote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:05 schreef Seven. het volgende:
Onze warmtepomp jaagt water van 14c door de leidingen van de vloerverwarming. 20,7c. Op zolder zal het wel een graad of 25 zijn want daar ligt geen vloerverwarming, en geheel plat dak.
Geen condens hierquote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:53 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
14 graden... Krijg je dan geen condens op de vloeren? Ik dacht dat 18 graden zo'n beetje het maximum was..
Dat is idd de reden dat onze warmtepomp zo ingesteld is dat de aanvoertemperatuur niet onder de 18 graden komt.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 07:53 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
14 graden... Krijg je dan geen condens op de vloeren? Ik dacht dat 18 graden zo'n beetje het maximum was..
16c!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd de reden dat onze warmtepomp zo ingesteld is dat de aanvoertemperatuur niet onder de 18 graden komt.
@:Seven. wat is de retourtemperatuur?
Nu 20,5. 1 graad meer dus.quote:
Lol.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:50 schreef VKV het volgende:
We zijn vandaag gestart met 25 graden en hopelijk blijft het dat ook maximaal.
Dan is het verlies dus ook niet groot, maar hij moet er wel hard voor werken.quote:
quote:Nog steeds 47 graden in hitteflat Groningen: ’Ik ga naast het toilet slapen’
De hitteflat met 700 appartementen aan het Reitdiep in Groningen breekt dinsdag mogelijk hitterecords. Eigenaar Xior heeft nog niets aan de hitteproblemen gedaan. „Ik ga vannacht naast het toilet slapen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)st-het-toilet-slapen
quote:
Daar zijn nog 364 andere dagen voor. Ik wil me er niet mee bemoeien maar ik zou het vandaag gewoon even rustig aan doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
De enige plek in huis waar het nog aangenaam is is de badkamer. Goed moment om de badkamer schoon te maken
Kun je nagaan dat het in die flat in Groningen nog 20 graden warmer is.quote:
Mooi!quote:
Maar de eigenaar gaat het onderzoeken!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:51 schreef ISVV het volgende:
[..]
Kun je nagaan dat het in die flat in Groningen nog 20 graden warmer is.
Vóór vrijdag is het opgelost!quote:Op dinsdag 19 juli 2022 12:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar de eigenaar gaat het onderzoeken!
We gaan het zien! Six. is van de warmtepomp, ik heb hem toevallig iets horen roepenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is het verlies dus ook niet groot, maar hij moet er wel hard voor werken.
Ik vind de temperaturen wel erg laag, ik hoop voor je dat dat goed blijft gaan.
Hobbelquote:
Van de KNMI site :quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:38 schreef JaapB het volgende:
Buiten 34 en binnen 21,4. Geen airco maar de warmte zo goed mogelijk buiten gesloten. Zonwering en ramen en deuren dicht.
Wel zien of het vanavond nog voldoende af gaat koelen om te kunnen luchten.
Dat wordt niet koelen vannacht en dan morgen nog iets warmer binnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:42 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Van de KNMI site :
Komende nacht is het droog. De minima liggen rond 22°C, in grotere steden in het oosten en zuiden komt de temperatuur niet onder 25°C. De wind is matig en draait van zuidoost naar zuidwest en neemt aan de westkust toe naar (vrij) krachtig, windkracht 5 of 6.
Ik had rond de lunch een afspraak dorp verderop, maar de airco van de auto is kapot (wordt volgende week gerepareerd) dus kap gewoon open gelaten en geen windscherm erin zodat het lekker doorwaait, maar het verschil tussen onder de bomen rijden en daar waar geen boom in de buurt staat voel je echt wel.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 11:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hele huis 20 graden, buiten 31
Grappig, ik had vanmorgen een afspraak in Apeldoorn, rij net naar huis.
Op de A50 op de Veluwe, waar al het gras geel was dus alles erg droog, thermometer in de auto gaf 35 graden aan. Op de A12 (waar de weilanden nog sappig groen zijn) tussen Duiven en Zevenaar, 32 graden. Op de weg door het bos, 28 graden. De bodemvochtigheid en de schaduw hebben duidelijk een flinke invloed op de temperatuur.
Ja, dat verschil is grootquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had rond de lunch een afspraak dorp verderop, maar de airco van de auto is kapot (wordt volgende week gerepareerd) dus kap gewoon open gelaten en geen windscherm erin zodat het lekker doorwaait, maar het verschil tussen onder de bomen rijden en daar waar geen boom in de buurt staat voel je echt wel.
Klopt, gras doodspuiten met roundup en dan omploegen (komt het niet terug) en wat anders inzaaien.quote:Overigens kan dat gele gras ook op gebruik van bestrijdingsmiddelen wijzen, niet noodzakelijkerwijs een teken van droogte.
De weilanden onderweg hier (aan de westkant onderaan de berg waar Apeldoorn op ligt) waren keurig groen.
Ja, helaas.....quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klopt, gras doodspuiten met roundup en dan omploegen (komt het niet terug) en wat anders inzaaien.
21 graden hier. Lang leven de airco op Zonnecellen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:08 schreef DeHovenier het volgende:
24 graden woonkamer met luxaflex naar beneden plus zonnewering naar beneden.
31 graden in mn slaapkamer, en de binnendeur staat open. Geen ventilator aan.
27 graden*quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
21 graden hier. Lang leven de airco op Zonnecellen.
Iets anders onzaaien? Dat land is hartstikke dood. Parkeerplaats van makenquote:
Hardcore FOK!ker zelfs nu op zolder blijven fokkenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:18 schreef Kriegel het volgende:
Woonkamer: 23,5 [ afbeelding ] Ben ik echt verbaasd over.
Slaapkamer boven (wat meteen de zolder is) een stuk heter. Dat hield zich verrassend goed gisteren maar vandaag is de instraling zó fel dat het glas van het kantelraam echt als een radiator voelt. Niet fijn om vlak naast te zitten, wat ik echter toch doe as we speak. Ik stap maar even over op m'n mobiel denk ik.
Daardoor warmt natuurlijk de hele klereboel daar op, en het dak zal inmiddels ook wel verzadigd zijn.
Ja, moest ook even wat mails de deur uitdoen en zo. Meer vandaar.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hardcore FOK!ker zelfs nu op zolder blijven fokken
Ah vandaarquote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, moest ook even wat mails de deur uitdoen en zo. Meer vandaar.
23,0 in de grote slaapkamer, de logeerkamer en de slaapkamer van Soneal 25,5quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:02 schreef Nostalgist het volgende:
25,0 in de woonkamer nu.
Met de koude vloer aan je voeten voelt het helemaal niet onaangenaam..
Idd, lekker met je blote voeten op het koude zeilquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:02 schreef Nostalgist het volgende:
25,0 in de woonkamer nu.
Met de koude vloer aan je voeten voelt het helemaal niet onaangenaam..
Het PVC in de woonkamer is één ding, maar de tegels in de hal en de keuken zijn goddelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Idd, lekker met je blote voeten op het koude zeil
In Nederlandquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:02 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
40,4 in de tuin![]()
![]()
Waar woon je ergens ongeveer?
Hier ook hoekhuis met daikin aircosquote:
Warmtepomp? Airco is dan toch een betere keuze?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:55 schreef Rene het volgende:
24,5 met een enigszins koelende warmtepomp en screens op de tuinkant.
2/1 kaphuis met tuin op t zuiden
Gasloos huis. Dus warmtepompquote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:57 schreef annatjevhoven het volgende:
[..]
Warmtepomp? Airco is dan toch een betere keuze?
Voor in de zomer kun je wel het beste een aircotje plaatsen. Vooral handig als je ook kids wiquote:
Aircotje erbij doen. Is wel lekker in de zomer. Voor de winter kun je daarmee ook eventueel opwarmen als je dat nodig zou vinden.quote:
Wáárom zou je in de winter opwarmen met een airco als er al een warmtepomp aanwezig is om het huis op te warmen?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:06 schreef annatjevhoven het volgende:
[..]
Voor in de zomer kun je wel het beste een aircotje plaatsen. Vooral handig als je ook kids wi
[..]
Aircotje erbij doen. Is wel lekker in de zomer. Voor de winter kun je daarmee ook eventueel opwarmen als je dat nodig zou vinden.
Voor het geval dat het niet goed lukt met een warmtepomp.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wáárom zou je in de winter opwarmen met een airco als er al een warmtepomp aanwezig is om het huis op te warmen?
Hoezo is een airco een betere keuze dan een warmtepomp?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 16:57 schreef annatjevhoven het volgende:
[..]
Warmtepomp? Airco is dan toch een betere keuze?
Waarom zou dat met een warmtepomp niet goed lukken?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:13 schreef annatjevhoven het volgende:
[..]
Voor het geval dat het niet goed lukt met een warmtepomp.
Cue?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:13 schreef annatjevhoven het volgende:
[..]
Voor het geval dat het niet goed lukt met een warmtepomp.
Niet beter, hoogstens sneller.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo is een airco een betere keuze dan een warmtepomp?
Wellicht, maar het is een ander verhaal.quote:
Ik had vannacht om 01.30 boven in iedere kamer een raam (met hor) in de valstand gezet, mijn man heeft ze vanmorgen om 7 uur weer dichtgedaan, was net lekkerquote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:22 schreef Sfeermaker het volgende:
Beneden 24 graden. Boven 30 graden. Wij hebben 2x beneden preventief geventileerd tussen 06 en 08 's ochtends (vanmorgen kon helaas niet, het was buiten al erg warm)
Ik woon in een hoekwoning en we verwarmen/koelen onze woonkamer en slaapkamer met de airco. Werkt perfect. Vergeleken met cv-ketel is dat een verschil van tussen de 1300 á 1500 euro per jaar + koeling erbij. Momenteel lekker 19 graden in de woonkamer.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wellicht, maar het is een ander verhaal.
Ik snap echt niet waar iemand het vandaan haalt dat een airco "beter" zou zijn dan een warmtepomp.
Met een warmtepomp kun je je huis 's zomers koel en ' s winters warm houden, met een airco als enige producent van warmte gaat dat niet lukken, tenzij je in een heel klein en goed geïsoleerd huisje woont, liefst een tussenwoning.
Maar je hebt er niets aan zonder een andere warmtebron.
Ik woon in vrijstaande woning met grondgebonden warmtepomp en 21 zonnepanelen op het zuiden en ik krijg maandelijks 450 dubbeltjes van mijn energieleverancier, en dat is... fantastischquote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:35 schreef annatjevhoven het volgende:
[..]
Ik woon in een hoekwoning en we verwarmen/koelen onze woonkamer en slaapkamer met de airco. Werkt perfect. Vergeleken met cv-ketel is dat een verschil van tussen de 1300 á 1500 euro per jaar.
Nergens voor nodig zonnepanelen. Elektra is al goedkoop. Airco verbruik is zo goed als nihil.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik woon in vrijstaande woning met grondgebonden warmtepomp en 21 zonnepanelen op het zuiden en ik krijg maandelijks 450 dubbeltjes van mijn energieleverancier, en dat is... fantastisch
Waarom zou ik een airco kopen als ik die niet nodig heb?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:39 schreef annatjevhoven het volgende:
Mensen die het kunnen veroorloven en toch geen airco kopen , zijn dommeriken.
Dan zit er een draadje los daarboven bij jou denk ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou ik een airco kopen als ik die niet nodig heb?
Gut meid, fijn dat je zo goed weet hoe het allemaal werkt, nou... ga lekker een huis bouwen van 200 m² en doe dat zonder warmtepomp en zonder zonnepanelen.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:40 schreef annatjevhoven het volgende:
[..]
Nergens voor nodig zonnepanelen. Elektra is al goedkoop. Airco verbruik is zo goed als nihil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |