FC Utrecht heeft de komst van Ron Jans wereldkundig gemaakt. De 64-jarige coach heeft een contract voor twee seizoenen getekend bij de nog puntloze Domstedelingen. Jans is de opvolger van de vorige week ontslagen Michael Silberbauer.![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
,,Afgelopen zomer had ik voor ogen om een sabbatical te nemen tot januari, maar soms zijn kansen er om gepakt te worden”, vertelt Jans op de clubwebsite. ,,Het eerste gesprek met FC Utrecht ging niet uit mijn hoofd: ik zie de mogelijkheden die hier liggen en voel de drang mijn bijdrage te leveren. Daarom ben ik ingestapt bij FC Utrecht, een prachtige club met een grote achterban. Het fundament ligt er, de spelersgroep heeft genoeg kwaliteit en ik geloof er heilig in dat we samen voor Europees voetbal kunnen gaan. Ik heb zin in deze nieuwe uitdaging.’’
Jans was de afgelopen drie seizoenen succesvol hoofdtrainer bij FC Twente, waarmee hij afgelopen seizoen op de vijfde plaats in de eredivisie eindigde. Eerder was de trainer werkzaam bij FC Groningen, Heerenveen, Standard Luik, PEC Zwolle en FC Cincinnati. Bij PEC Zwolle won Jans zowel de KNVB Beker als de Johan Cruijff Schaal.
Nul puntenDe 64-jarige oefenmeester wacht in Utrecht een pittige uitdaging, want de nummer zeven van afgelopen seizoen staat dit seizoen nog op nul punten. De Domstedelingen kwamen zelfs nog niet tot scoren. Utrecht verloor vier keer op rij. Volgende week gaat de nummer zestien van de eredivisie op bezoek bij promovendus Heracles.
Tijdens het met 1-5 verloren thuisduel met Feyenoord van afgelopen weekend zat assistent Rob Penders als hoofdtrainer op de bank. Hij keert weer terug naar zijn rol als rechterhand van Jans, die komende maandag zijn eerste training zal leiden.
https://www.ad.nl/nederla(...)-te-worden~af6b6cea/
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !