SnodeSnuiter | woensdag 22 juni 2022 @ 08:51 |
https://www.telegraaf.nl/(...)nsatie-kolenuitstoot DEN HAAG - Binnen het kabinet en de coalitie circuleren plannen voor nieuwe klimaatmaatregelen nu de kolencentrales worden opgestookt. Bedrijven krijgen mogelijk extra subsidie als zij minder CO2 uitstoten. Ook ligt de optie op tafel om ’s avonds en ’s nachts de maximumsnelheid op de snelweg te verlagen naar 100 kilometer per uur. Klimaatminister Jetten wil de toegenomen CO2-uitstoot – van zo’n 6 tot 7 megaton – compenseren. Het maatregelenpakket om de toegenomen CO2-uitstoot door het oppoken van kolencentrales te compenseren, wordt pas rond Prinsjesdag naar buiten gebracht, maar er circuleren al allerlei opties. Zo lijkt het vast te staan dat bedrijven op extra subsidie kunnen rekenen als zij CO2-besparende maatregelen nemen. In de coalitie circuleren ook voorstellen, zoals een extra subsidie voor het isoleren van huizen. Ook zou het kunnen dat meer zogenoemde emissierechten worden opgekocht, waarmee bedrijven hun CO2-uitstoot kunnen compenseren. De maatregelen kunnen deels worden betaald van het geld dat het kabinet bespaart nu de kolencentrales tot 2024 geen subsidie krijgen voor het verlagen van hun productie. Snelweg naar 100 Ook de mobiliteitssector moet een bijdrage leveren, verwachten Haagse bronnen. Zo ligt bij het ministerie van Rob Jetten de mogelijkheid op tafel om de maximumsnelheid op de snelweg permanent te verlagen naar 100 kilometer per uur. Nu geldt die snelheidsbeperking alleen overdag. In de verkiezingsprogramma’s van D66 en CU staat al dat zij het liefst zien dat ook tussen 19.00 uur en 07.00 uur niet harder dan 100 mag worden gereden. Op het verder inkrimpen van de luchtvaart wordt eveneens geaasd. Toch is het de vraag of VVD en CDA daarvoor te porren zijn. Een coalitiekopstuk zegt dat een snelheidsverlaging ’fantasie’ lijkt. Het kabinet neemt nog even de tijd om een besluit te nemen over de nieuwe klimaatingrepen. | |
SnodeSnuiter | woensdag 22 juni 2022 @ 08:52 |
Haal die schijt boeren maar van de snelweg, doorstroming is beter voor het milieu dan die kut boeren die alles blokkeren | |
Marsenal | woensdag 22 juni 2022 @ 08:56 |
'Het kabinet neemt nog even de tijd' Wat er ook gebeurd, onze voetafdruk moet per persoon kleiner. We gaan naar een toekomst toe waar verre reizen minder vanzelfsprekend worden. We zijn een generatie die voor de lol een jaar in Australië hebben gechillt en het kon nooit op, maat dat moet maar wat minder zijn. Ook dat eeuwige autorijden zal minder moeten. Alles moet minder. Minder, minder, minder. Echt zin in. | |
Jordy-B | woensdag 22 juni 2022 @ 08:58 |
Ik rij 's nachts al 100. Scheelt nogal in verbruik en ik kan niet eens schijten in het beetje tijdswinst die het oplevert om 130 te rijden. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2022 @ 09:00 |
levensgevaarlijk | |
Hatseflats22 | woensdag 22 juni 2022 @ 09:08 |
Het moet anders | |
Galvez | woensdag 22 juni 2022 @ 09:13 |
Gelukkig hebben we daadkrachtige , doorgewinterde personen als Rob Jetten aan het roer staan, dus dat moet helemaal goed komen. | |
KroketBroodje | woensdag 22 juni 2022 @ 09:13 |
Iemand die 101 rijdt: | |
Straatcommando. | woensdag 22 juni 2022 @ 09:16 |
Ik sta tegenwoordig overdag al zo vaak in de file dat dat beetje verkeer dat 100 rijdt nauwelijks gaat uitmaken hoor. | |
Rode_Wijn | woensdag 22 juni 2022 @ 09:17 |
Bij bedrijven kunnen we ook best de stok hanteren ipv de wortel. | |
Haags | woensdag 22 juni 2022 @ 09:26 |
Zo te zien wordt er vandaag al druk geoefend met zo mogelijk nog langzamer rijden dan 100. Goed dagje voor de stikstofuitstoot. | |
Gunner | woensdag 22 juni 2022 @ 09:29 |
Om deze redenen snap ik al die OPHEF ook niet. | |
Kettlebell | woensdag 22 juni 2022 @ 09:33 |
Reed laatst voor het eerst sinds tijden ergens waar je 130 mag, maar komop dat is op die relatief smalle snelwegen in een klein landje als NL toch ook wel onnodig hard eigenlijk | |
NoXia | woensdag 22 juni 2022 @ 09:36 |
Inmiddels al 19. | |
de_boswachter | woensdag 22 juni 2022 @ 09:51 |
Lekker 150 blijven rijden politie is toch onderbezet dus flitsen amper looool | |
Confetti | woensdag 22 juni 2022 @ 09:53 |
Mierenneukerij omdat het een zogenaamd 'zichtbare' maatregel is. In het grote plaatje levert dit werkelijk geen ene fuck op maar politici kunnen daadkrachtig overkomen. Wat een gefaal is democratie toch. | |
sjorsie1982 | woensdag 22 juni 2022 @ 09:56 |
De cameras zijn inderdaad ook onderbezet, net zoals de trajectcontroles | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 22 juni 2022 @ 09:56 |
Heel vermoeiend om met 139km/h op de cruise tussen al die rijdende chicanes door te slalommen.... | |
Netsplitter | woensdag 22 juni 2022 @ 09:57 |
De switch van 130 naar 100 overdag is ook een aardige wassen neus, dus dit is echt een bühne maatregel. | |
Nattekat | woensdag 22 juni 2022 @ 10:05 |
Dit is gewoon symboliek, flikker toch op joh | |
Harmankardon | woensdag 22 juni 2022 @ 10:07 |
Vlees eten uitbannen, probleem opgelost. | |
Netsplitter | woensdag 22 juni 2022 @ 10:12 |
De helft minder exporteren zal ook wel flink schelen. | |
Bananenpap | woensdag 22 juni 2022 @ 10:12 |
Want die paar mensen die 's nachts rijden compenseren de kolencentrales die nu weer flink roken. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 22 juni 2022 @ 10:14 |
Dat is echt een win-win-win situatie. | |
Bensel | woensdag 22 juni 2022 @ 10:35 |
wordt wel heel irritant als je in het noorden woont. Ik zou zeggen, lekker i de randstand en midden van het land, in het noorden wel gewoon de 130 houden, want daar levert het wel tijdswinst opdan importeer je de helft meer, zolang de vraag niet daalt. gespijbeld bij economie op de middelbare school? | |
Netsplitter | woensdag 22 juni 2022 @ 10:36 |
Waarom importeren als wij exportland nr1 zijn op vlees gebied? Denk dat jij iets gemist hebt op school. Je weet wel wat exporteren is? | |
Sapstengel | woensdag 22 juni 2022 @ 10:37 |
Zo gauw je beseft dat ze nu eigenlijk zeggen "we kunnen pas woningen bouwen als we minder hard gaan rijden op de snelweg" dan weet je wat voor onzin dat hele zelf gecreëerde stikstofprobleem is. | |
Bensel | woensdag 22 juni 2022 @ 10:43 |
je denkt blijkbaar dat als de export stopr, dat ineens productie voor Nederland wordt? Nee, die overproductie verdwijnt dan, want niet meer rendabel zolang supermarkten niet dezelfde prijs willen hanteren. Punt is wel echter dat daarmee ook een deel van de productie voor het binnenland weg gaat vallen, want ook niet meer rendabel vanwege vermindering van de schaal. En dus zal er nog meer vanuit het buitenland geimporteerd moeten worden om dat te compenseren. | |
EinarBoe | woensdag 22 juni 2022 @ 10:44 |
Leg eens uit | |
Netsplitter | woensdag 22 juni 2022 @ 10:45 |
Als er hier minder voor de export wordt gekweekt, zal dit geen invloed hebben op de prijzen in Nederland. Dit omdat de productie voor intern gebruik makkelijk op pijl gehouden kan worden. | |
DjVero | woensdag 22 juni 2022 @ 10:47 |
Ach...Flitsmeister aan en planken maar | |
de_boswachter | woensdag 22 juni 2022 @ 10:53 |
Randstadproblemen | |
Jan_Lul | woensdag 22 juni 2022 @ 10:56 |
wat je hierin vergeet, is dat omdat er (veel) meer gekweekt wordt, de prijzen per kilo (veel) lager zijn, ook voor intern gebruik. | |
Sapstengel | woensdag 22 juni 2022 @ 11:06 |
Iemand verzint een of andere arbitraire norm en vervolgens moet alles daar een beetje in gepast moeten worden. Hoe zorgt woningbouw nou echt voor stikstof? Wat doet 100 rijden in Amsterdam met de natuur op de Veluwe waardoor er in Drenthe geen woningen gebouwd kunnen worden? | |
#ANONIEM | woensdag 22 juni 2022 @ 11:07 |
Dit gaat het verschil maken mensen | |
WheeledWarrior | woensdag 22 juni 2022 @ 11:08 |
Nee, maar Den Haag kan roepen dat ze wat gedaan hebben en daarmee is hun hachje weer gered. | |
Andromache | woensdag 22 juni 2022 @ 11:13 |
Wat moet dit opleveren aan vermindering CO2/stikstof? Graag cijfers. En lijkt me zonder meer info te weten een prima plan. 100 rijden gaat prima, levert in praktijk tussen 130 en 100 nauwelijks tijdsverlies op. Na thuiskomst stoppen met Fokken en strips lezen tijdens het poepen en de tijdswinst heb je weer in de pocket. | |
Weltschmerz | woensdag 22 juni 2022 @ 11:13 |
Schaamteloze symboolpolitiek. | |
Homey | woensdag 22 juni 2022 @ 11:14 |
Wacht maar tot het OV bijna stilvalt, Schiphol vele vluchten moet annuleren en alles veel duurder gaat worden. Ze kunnen dat ook sturen met belastingen. De mobiliteit gaat idd op achteruit. We gaan terug in de tijd; reizen wordt een luxe ding. Maar met thuiswerken, e-bikes en zo kan wat worden opgevangen. Ook nog: ik zie vaak nog lege bussen rondrijden. Zonde van de benzine. Daar valt veel efficientie te behalen. Ik zie ze dat nog een keer omdraaien: bussen gaan pas rondrijden bij een x aantal passagiers. Treinen idem. | |
MichaelScott | woensdag 22 juni 2022 @ 11:15 |
Klopt, het jammere is dat het vanuit macro-perspectief niets uitmaakt: de voetafdruk per persoon zal in landen als China, Brazilië en India alleen maar omhoog gaan de komende decennia. | |
EinarBoe | woensdag 22 juni 2022 @ 11:15 |
De norm is niet arbitrair. En woningbouw zorgt niet voor veel stikstof maar voor iets aan stikstof. Momenteel is in veel gebieden elke stikstofuitstoot echter teveel, omdat alle beschikbare ruimte al opgebruikt wordt door de aanwezige landbouw. 100 rijden in A'dam doet niets voor de Veluwe, zo bleek ook uit rechterlijke uitspraak. Dat geitenpaadje van Rutte III bedoeld om problemen voor zich uit te schuiven is dan ook afgeschoten. | |
saparmurat_niyazov | woensdag 22 juni 2022 @ 11:17 |
's Nachts is er al minder verkeer, en een niet onaanzienlijk deel van de uitstoot van het wegverkeer komt voor conto van het zware vrachtverkeer, dat toch sowieso al nooit 130 rijdt. Symboliek. | |
Red_85 | woensdag 22 juni 2022 @ 11:33 |
Even een schaamteloze zelfquote uit het andere, langlopendere, topic:Pure symboolpolitiek. Raus mit ihnen | |
OmniRocket | woensdag 22 juni 2022 @ 11:42 |
Ik heb een Elektrische Auto en zonnepanelen, ik mag dus gewoon 160 over de snelweg (harder gaat die niet ) Als je echt wilt ingrijpen verbied je gewoon per direct alle brandstof auto's! | |
maily | woensdag 22 juni 2022 @ 12:13 |
En nou maar hopen dat ze zelf het goede voorbeeld gaan geven, het kabinet .... | |
Netsplitter | woensdag 22 juni 2022 @ 12:14 |
Waarmee je dus effectief de complete economie plat legt. | |
Hyaenidae | woensdag 22 juni 2022 @ 12:14 |
LOL net alsof daar 's nachts op valt te handhaven Snelweg compleet leeg dus ik blijf gewoon 160 blazen met flitsmeister aan, zoals ik nu ook al doe. | |
Jed1Gam | woensdag 22 juni 2022 @ 12:23 |
Lekker rondkachelen in een kolenwagen. | |
sjorsie1982 | woensdag 22 juni 2022 @ 12:34 |
Als je het niet begrijpt dan kan je beter schrijven dat je het niet snapt. | |
sjorsie1982 | woensdag 22 juni 2022 @ 12:35 |
Dat laatste ben ik ook een voorstander van. | |
sjorsie1982 | woensdag 22 juni 2022 @ 12:36 |
Niet alles. We gaan meer tijd overhouden. Langzamer werken kan ook nog, daar ben ik een voorstander van. | |
Harvest89 | woensdag 22 juni 2022 @ 14:11 |
Ik vind het persoonlijk ook te hard. 100 is eigenlijk wel chill. Misschien is mijn testosteron door de jaren heen wat gezakt of zo. | |
Toine51 | woensdag 22 juni 2022 @ 14:20 |
Nog geen 1 x gedaan, 100 rijden. Ben altijd 1 van de weinigen die links rijdt met 120km/u. Bok op met die maatregel. Zou toch maar tijdelijk zijn? Zijn alweer 2 jaar verder en iedereen vindt het blijkbaar prima | |
Toine51 | woensdag 22 juni 2022 @ 14:24 |
Is niet overal he? | |
xpompompomx | woensdag 22 juni 2022 @ 14:26 |
Je hebt toch wel een BMW, Golfje of Bestelbus van een klein bouwbedrijf hoop ik? | |
koffiekoekjes | woensdag 22 juni 2022 @ 14:26 |
Het boeit echt niks in Nederland of je 100 of 120 gaat rijden. Haal je maar een paar minuten winst mee. Het land is veel te klein en in de randstad is het vaak al te druk. | |
Toine51 | woensdag 22 juni 2022 @ 14:43 |
Nee, ik rij iets beters | |
DeVerzamelaar | woensdag 22 juni 2022 @ 15:10 |
Gezien de staat van de handhaving kan dit eenvoudig genegeerd worden, net zoals overdag. Wereldvreemde politici met wereldvreemde ideeën verdienen ook niet beter. Aan de lopende band stoere spierballentaal richting Rusland slingeren, en de eigen bevolking opzadelen met effecten van sancties, inflatie, torenhoge rekeningen en andere knevelende maatregeltjes. Donder op. | |
Speekselklier | woensdag 22 juni 2022 @ 15:13 |
Die moeten dan gewoon naar 60km/h. Ik neem aan dat ik met mijn EV wel gewoon 130 km/h mag? Uiteindelijk is een verbod op vrachtwagens na 19:00u natuurlijk ook gewoon haalbaar. Als de boeren nog maar 50% produceren heb je ook de helft van de vrachtwagens nodig. [ Bericht 8% gewijzigd door Speekselklier op 22-06-2022 15:18:56 ] | |
Piles | woensdag 22 juni 2022 @ 15:14 |
Het zorgt amper voor tijdwinst idd, maar dat boeit me niet. Het zorgt vooral voor een heel onrustig verkeersbeeld: Vrachtwagen met 87, daarnaast een auto 100 op de teller (95 echte km) en daarnaast iemand met 102 op de teller. En dan maar kruipend inhalen met zn allen, waardoor er nergens gaten ontstaan en iedereen zich spastisch gaat gedragen. En voor het milieu doet het helemaal niks natuurlijk. Maar als wij van 130 naar 100 gaan, krimpen de boeren dan met dezelfde hoeveelheid? #wedoenhetsamen | |
Speekselklier | woensdag 22 juni 2022 @ 15:17 |
Vind je dat onrustig? Ik vind het vooral een plakkend zwart golfje dat met 140 (omdat ie 130 mag) elk gaatje opzoekt om 1 minuut sneller op bestemming te zijn erg onrustig. | |
Piles | woensdag 22 juni 2022 @ 15:18 |
Ja dat is ook onrustig, maar dat zijn er doorgaans niet zoveel | |
Gunner | woensdag 22 juni 2022 @ 15:21 |
Probleem met dit soort dingen is dat mensen een maximumsnelheid verwarren met een minimumsnelheid. | |
Feola | woensdag 22 juni 2022 @ 15:24 |
Fucking irritant inderdaad. Rij je met 130/140, zit er weer 1 of andere Kona/Jazz/etc met 97 km/u een vrachtwagen die 96 km/u rijdt in te halen. En als ze erlangs zijn ook tergend langzaam terug naar rechts toe. Of andersom, dat je wilt inhalen en ze gooien m ervoor. In 99% van de gevallen boomers die de achteruitrijspiegel niet kunnen vinden. | |
Stoorzendert | woensdag 22 juni 2022 @ 15:27 |
Op je examen zak je gewoon voor dat minimale snelheidsverschil. Dus waarom daar geen boete op staat | |
Toine51 | woensdag 22 juni 2022 @ 15:27 |
Wat? | |
the-eye | woensdag 22 juni 2022 @ 15:28 |
Hoor ik jou zeggen dat je lockdowns voor bedrijven wil? Zoiets waarbij er nog maar max 5 uur p/d gewerkt mag worden? | |
Netsplitter | woensdag 22 juni 2022 @ 15:29 |
Probleem is meer dat auto's tegenwoordig geen 100 meer rijden, maar 90 of 95. Dus het inhalen van bijvoorbeeld een vrachtwagen gaat langzamer. Laat staan als ze iemand willen inhalen die ook zogenaamd 100 rijd.... | |
Straatcommando. | woensdag 22 juni 2022 @ 15:29 |
Probleem met mensen die dit denken is dat ze onder de maximumsnelheid op een eenbaansweg/linkerbaan kunnen blijven tuffen. Prima als je niet de vmax wil rijden hoor, maar niet als je daarmee anderen ophoudt. | |
Gunner | woensdag 22 juni 2022 @ 15:32 |
Eenbaans/links op een snelweg vind ik wat anders. Al laat ik me ook niet op een snelweg opjagen door iemand die vind dat ik de vMax moet overschrijden. wie hindert wie dan. Diegene die bumperkleeft of iemand die de xMax niet teveel wil overschreiden. zeg het maar. Als je doelt op tellerafwijking; ik denk dat dat steeds minder en minder een probleem is met moderne auto's | |
Straatcommando. | woensdag 22 juni 2022 @ 15:34 |
Nee eens hoor. Als jij de vmax rijdt en iemand zit te pushen is dat de eikel, niet jij. Ik kan alleen héél slecht tegen mensen die met bijvoorbeeld 98 gaan zitten inhalen. Dat is tellerafwijking ; zelf houd ik zo'n 105 tm 110 aan maar ik ga absoluut niet drukken of seinen als iemand dat niet doet. Nergens voor nodig. Ik sein wel naar pipo's die 75 op een enkelbaans 80 weg rijden, of op een tweebaans maar dan links. Eeeeeeeeven aan de rest van de wereld denken denk ik dan. | |
hollandia02 | woensdag 22 juni 2022 @ 15:41 |
Daarvoor heb je flitsmeister. En na een tijdje weet je op vaste routes wel waar het een en ander staat. | |
hollandia02 | woensdag 22 juni 2022 @ 15:52 |
Zelfs bij het CBR wordt geleerd EN VERWACHT dat je de maximum snelheid bij een inhaalmanoeuvre overschrijdt. En waarom? Omdat dit de doorstroming bevordert. En als er iets is wat veiligheid op de weg bevordert is het doorstroming, en dat is dus niet als eikel ILLEGAAL (onnodig links) eigen rechter gaan spelen op de snelweg. Dan moet je nog een paar lessen volgen. Je hoeft niet te racen, niet als een opa, maar gewoon vlot met de flow. | |
Speekselklier | woensdag 22 juni 2022 @ 16:37 |
Huh, bij welk CBR heb jij gezeten? De mijne is roze, welk kleur heb jij? Ik zie wel dat ze speciale EMA cursussen hebben voor mensen die vaak inhalen. Maken flitscamera's onderscheid tussen inhalen en niet inhalen? [ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 22-06-2022 17:07:02 ] | |
RetepV | woensdag 22 juni 2022 @ 16:51 |
Het probleem is dan ook dat we praten over de maximumsnelheid. Terwijl de tijdswinst alleen gehaald wordt wanneer ook het gemiddelde omhoog gaat. Ik moet bijvoorbeeld 43km naar huis rijden. Als ik gemiddeld 100km/u zou kunnen rijden, dan zou ik er 26 minuten over doen. Als ik gemiddeld 130km/u zou rijden, dan zou ik er 20 minuten over doen. In 6 minuten kan ik prima schijten hoor. Maar in werkelijkheid doe ik er, door allerlei snelheidsbeperkende maatregelen, en door weggebruikers die andere prioriteiten hebben dan zo snel mogelijk van A naar B te komen, 45 minuten over. Het is een self-fulfilling prophecy van de overheid, als ze zeggen dat het verschil tussen 100 km/u en 130 km/u niets uitmaakt op je totale reis. Want zij zijn namelijk ook degene die overal die snelheidsbeperkende maatregelen opleggen en die het weggebruikers toestaat om zich met andere dingen dan 'het verkeer snel door te laten vloeien' bezig te houden. Hoe vaak ik wel niet mensen tegenkom die niet weer netjes zo snel mogelijk terug naar rechts gaan als ze iemand hebben ingehaald kan ik niet meer tellen. En moet ik het nog hebben over andere zaken die mensen doen en die het verkeer onveilig en onnodig traag maken? | |
Maverick_tfd | woensdag 22 juni 2022 @ 17:13 |
Misschien moeten ze eerst eens beginnen met de 100 km/u overdag handhaven. Tot die tijd verwacht ik dat het eigenlijk vrijwel geen tot geen winst oplevert. | |
Noek | woensdag 22 juni 2022 @ 17:20 |
gawd | |
Speekselklier | woensdag 22 juni 2022 @ 17:52 |
ook de vele opritten maken 130 niet overal veilig. Daar staat een relatief kleine tijdswinst tegenover. | |
JaxStrumleyII | woensdag 22 juni 2022 @ 18:12 |
Behalve immigratie, dat wordt meer, meer, meer. | |
Magister_Artium | woensdag 22 juni 2022 @ 18:28 |
Liever overal 60, veel veiliger en beter voor het milieu. | |
OmniRocket | woensdag 22 juni 2022 @ 20:45 |
Aldus een EV rijder ? | |
spectrumanalyser | woensdag 22 juni 2022 @ 20:57 |
Je zal een enorme lap aan zonnepanelen nodig hebben om in eilandbedrijf je EV te kunnen opladen. Moderne benzinemotoren rijden uitstekend op 100km per uur. Slechts bij het optrekken is er uitstoot, daarna is dat minimaal. Een benzinemotor kan op de snelweg op een arm mengsel draaien (stratified charge). EVs hebben door hun gewicht eerder nieuwe banden nodig. Overigens is deze week bekend geworden dat het aantal laadpalen voorlopig niet kan worden uitgebreid omdat de transportcapaciteit van stroom op z'n max zit. | |
Steven_Stil | woensdag 22 juni 2022 @ 21:01 |
In Friesland hebben ze tegenwoordig ook trajectcontrole. | |
corehype | woensdag 22 juni 2022 @ 21:02 |
En mogen we thuiswerken? Tenminste helft van de file kan woreen voorkomen, maar dat soort praktische oplossingen daar denkt niemand aan. | |
kree | woensdag 22 juni 2022 @ 21:05 |
ik vond die 130 wel prima eigenlijk. Maar reed toen vooral langere stukken elke dag. Voor wat ik nu rijd maakt het niet zo heel veel meer uit. Kon toch niet overal, maar vooral overdag met werk als het toch rustig was op de weg scheelt het wel. | |
Speekselklier | woensdag 22 juni 2022 @ 21:30 |
Volgens mij wordt er best nog wel thuis gewerkt. BIJ ons in elk geval wel.... | |
Straatcommando. | woensdag 22 juni 2022 @ 21:32 |
Puur anekdotisch, het is weer net zo druk als voor corona op de weg. Dus ik heb het idee dat daar zeker nog winst valt te behalen. Hell, niet eens thuiswerken maar flexibel starten en eindigen (daar waar mogelijk natuurlijk) zou al helpen. Nu gaat iedereen tegelijk in een krap tijdslot de weg op | |
tjoptjop | woensdag 22 juni 2022 @ 21:38 |
Klassiek staaltje verdeel en heers, al eeuwen een beproefd politiek concept | |
RetepV | donderdag 23 juni 2022 @ 11:30 |
Liever gewoon een huizenmarkt die 'los' is zodat mensen dichter naar hun werk kunnen verhuizen en in een huis kunnen wonen dat bij hen past, en er ook nog veel minder met de auto gereisd hoeft te worden. Net zo veel veiliger en beter voor het milieu. Maar ook nog eens beter voor de mensen. Dus een veel grotere win. | |
Bloemkool | donderdag 23 juni 2022 @ 19:18 |
Ach dat moet iedereen zelf weten. Voorlopig blijf ik toch lekker auto rijden en pak zeker nog het vliegtuig voor wat verre reizen. De wereld is nog mooi dus er is nog wel wat te zien. | |
Harvest89 | donderdag 23 juni 2022 @ 20:37 |
Ik vind het goed hoor. | |
Straatcommando. | donderdag 23 juni 2022 @ 20:40 |
Ik heb het altijd gek gevonden dat vakanties naar verre oorden "normaal" zijn geworden. In ieder geval dermate normaal dat er vliegtuigen naartoe pendelen. Vliegtuigen zijn tyfussmerig.. Ze injecteren letterlijk ongekatalyseerd en bewerkt uitlaatgas van een van de vervuilendste brandstoffen rechtstreeks de atmosfeer in. | |
borbit | donderdag 23 juni 2022 @ 21:09 |
Ik rij overdag meestal gewoon achter de vrachtwagens aan. Rond de 80 (meestal gaan ze een tikkie sneller). Ik ga wel opzij als er eentje achter me zit. Afgelopen week volgens google maps reistijd 55 minuten. Ik doe er nog geen 10 minuten langer over. Veel relaxter dan de max rijden. Beetje wakker worden, muziekje / podcast, bakje koffie. | |
borbit | donderdag 23 juni 2022 @ 21:17 |
Laatste tijd wel echt veel mensen die rechts inhalen. En dan rijd ik echt niet onnodig links ofzo. Ontzettend irritant. Ga gewoon naar links als je sneller wil. Zit je helemaal links en wil je iemand inhalen. Blijf netjes op afstand en zet je linker knipperlicht aan. | |
Glazenmaker | donderdag 23 juni 2022 @ 21:18 |
Probeer de A28 eens uit te rijden midden in de nacht zonder een beetje vaart zou ik zeggen. | |
Halcon | donderdag 23 juni 2022 @ 21:36 |
Door de bebouwde kom mag ik hopen... | |
denattedweil | donderdag 23 juni 2022 @ 21:43 |
Precies, dit is ook een gevoelskwestie. Met 130 heb je echt het gevoel dat je opschiet. Met 100 ga je alledaagse dingen overdenken omdat alles zo lang lijkt te duren. Dit heeft als gevolg dat voornamelijk mannen tussen de 18 en 47 last hebben van depressies of suïcidale neigingen. Erg belangrijk dat er dus gewoon 130 gereden mag worden. Je hebt het hier wel over mensenlevens! | |
Neef_Wuppie | donderdag 23 juni 2022 @ 21:51 |
Je kunt ook nu gewoon 130 rijden, met dank aan flitsmeister. Ter info. | |
Accordtje | donderdag 23 juni 2022 @ 23:21 |
Verhuizen vanwege je werk is niet meer van deze tijd. Mensen werken geen 20-30 jaar meer voor eenzelfde werkgever (uitzonderingen daargelaten), dus je gaat niet continue verhuizen. Komt nog bij dat deels thuiswerken inmiddels bij veel bedrijven een optie is, waardoor een grotere reisafstand niet 5 dagen per week noodzakelijk is. Nog minder noodzaak tot verhuizen dus (maar wel minder reizen). | |
TheFreshPrince | vrijdag 24 juni 2022 @ 00:23 |
Daarnaast heb je nu veel meer 2-verdieners, dus waar verhuis je dan heen al 1 van de partners van baan wisselt? | |
Makrelis | vrijdag 24 juni 2022 @ 06:23 |
Ik heb veel projecten gedaan op afstand van mijn woonplaats en heb het altijd helemaal prima gevonden om doordeweeks in een hotel, vakantiehuisje of B&B te zitten in de buurt van het werk. Fiets mee, lokale meiden versieren, geen klachten. | |
Red_85 | vrijdag 24 juni 2022 @ 08:12 |
Een verbod op vrachtwagens na 1900 Welke zot bedenkt zoiets? | |
Red_85 | vrijdag 24 juni 2022 @ 08:14 |
Dat trage inhalen zorgt ook voor meer opstopping en een drukker verkeersbeeld. Soort bloedprop. | |
Jordy-B | vrijdag 24 juni 2022 @ 08:15 |
Hoezo? Er zitten van die kekke lampies op de achterkant van mijn auto en je hebt gewoon een stuur om er vervolgens omheen te rijden. | |
Accordtje | vrijdag 24 juni 2022 @ 09:17 |
Dat ook nog inderdaad! | |
Buitendam | vrijdag 24 juni 2022 @ 09:23 |
Uitstekend plan. 100 km/u is prima in NL. | |
Sodeknetters | vrijdag 24 juni 2022 @ 09:29 |
100 km/u, wat mij betreft prima. Maar laat dan ook de vrachtwagens 100 rijden. met de huidige stand van de techniek moet dat prima kunnen. bovendien rijden ze nu ook rond de 90. dus die 10 km/u zal het verschil niet maken. Volgens mij zijn juist die snelheidsverschillen funest voor de doorstroming. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juni 2022 @ 09:36 |
omdat je verwacht dat het verkeer doorstroomt en een bepaalde snelheid rijd en daar op anticipeert | |
raptorix | vrijdag 24 juni 2022 @ 09:49 |
Mensen die uren rijden voor hun werk | |
Speekselklier | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:00 |
Auto rijden is juist rekening houden met het onverwachtte en daar rekening mee houden. Tip om het onverwachtte te vookomen: Een auto die je op afstand ziet en die snel dichterbij komt, die rijdt langzamer dan jezelf. Een auto die uit de lucht valt, dat is onverwacht. | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:02 |
Weet je wat zou helpen? Flexibele werktijden en de knelpunten aanpakken die tien jaar geleden al niet meer voldoende waren. De situatie is nu dat iedereen en z'n schoonmoeder tegelijk de weg op gaat om naar het werk en naar huis te gaan, waardoor er files onstaan, verergert door de totale onwil om op bepaalde plekken de wegen te verbreden. Ik ben er niet voor om alles te asfalteren, je bent dan overcapaciteit aan het creëren voor de piekmomenten en juist die moeten omlaag. Een goed voorbeeld vind ik het gebakkelei om de A15, dat ding had er allang moeten liggen. Letterlijk tientallen jaren aan onnodige uitstoot door files in en rondom Arnhem. De n325 is tweebaans. De A15 er naar toe ook, de A12 ook. Dat was jaren terug al niet meer afdoende, nu al helemaal niet meer, daarvoor zijn er gewoon teveel auto's bij gekomen. | |
Speekselklier | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:03 |
Dan gaan dus ook de vrachtwagens 110 rijden... Volgens mij gingen we juist lanzamer rijden om de stikstof | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:03 |
Vrachtverkeer stoot veel stikstof uit. | |
sjorsie1982 | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:03 |
Dat is toch een spookrijder? | |
Speekselklier | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:04 |
Ja dat bedoel ik dus.. Dan is het hele stikstof-voordeel van langzaam rijdende personenauto's teniet gedaan. | |
Speekselklier | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:05 |
Kan beide inderdaan. Hang van de kleur van de lampjes af. | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:11 |
Ja klopt. Wat ook gek is, is dat distributiecentrum na centrum geopend worden, dat zorgt voor veel extra bewegingen van vrachtverkeer. | |
Speekselklier | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:15 |
Al die bezorgbusjes in de stad. Rijden allemaal kleine stukjes, leveren pakjes af met de motor aan. Lijkt me heel simpel te elektrisch te maken. | |
torentje | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:17 |
Weet jij wat beter zou helpen, niet te ver weg gaan werken. Iedereen die geen rijbewijs heeft en geen auto heeft is het gelukt om dichtbij huis betaald werk te vinden, maar de automobilisten lukte het niet. Dan is er toch iets behoorlijk fout met de instelling van automobilisten. Of niet soms? | |
sjorsie1982 | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:19 |
Waarom denk je dat de automobilist dat heeft geprobeerd? | |
Halcon | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:20 |
Goh. Gaan we die redenering ook toepassen op uitkeringstrekkers? Iedereen met werk (en dat zijn er nogal wat) is het immers gelukt om werk te vinden. En op gelukszoekers? In Syrië, Afghanistan e.d. wonen ook nog mensen immers. | |
XL | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:20 |
Brandstof per direct verbieden zou echt heerlijk zijn. Alle files weg en het duurt twee a drie jaar (als het niet meer is) voordat er zoveel electrische auto‘s geleverd zijn dat files weer langzaam terug kunnen komen | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:29 |
Gebeurt ook, de grotere spelers rijden voor een deel al volledig elektrisch in binnensteden | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:29 |
Jouw haat jegens automobilisten is ernstig vermoeiend | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:31 |
En dan? Gewoon niet gaan werken? | |
mschol | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:32 |
werk dichter bij huis zoeken en fietsen.. | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:36 |
| |
EinarBoe | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:38 |
Mensen zullen altijd bereid zijn tot een zekere mate van forensen. Het is ook een beetje paradoxaal, maar als je de doorstroom op de wegen en het OV verbetert, is men bereid verder weg van hun werkplek te wonen. Zo creëren snelwegen en OV ook hun eigen aanbod. Daar is verder ook niet zoveel mis mee, het is onredelijk om te verwachten dat iedereen bij elke wisseling van werkgever direct moet verhuizen. | |
Cupfighter | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:41 |
OV veel goedkoper en beter maken dat zou beter werken | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:41 |
Daarom ook alleen het broodnodige vervangen of verbreden. De rest moet echt komen uit een mentaliteitsverandering. | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:41 |
Het ov is belachelijk duur. | |
sjorsie1982 | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:41 |
Daarnaast hoe sneller men van A naar B kan hoe meer men dit ook gaat doen. | |
Cupfighter | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:42 |
Juist, maak dat goedkoper, dan haal je de mensen misschien ook uit de auto | |
mschol | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:42 |
en zie daar het probleem.. verandering begint bij jezelf enzo | |
sjorsie1982 | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:43 |
Het ov gaat toch per definitie op een moment dat ik niet weg wil, vertrekt waar ik niet ben, aankomt waar ik niet heen wil en een route neemt die ik niet wil? Als ik van stampegat naar sexbierum wil op een zondag dan is dat echt een uitdaging met het ov | |
EinarBoe | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:44 |
In daluren is het eigenlijk heel goedkoop (100 euro onbeperkt per maand), maar omdat de standaard gebruiker werkt van 9 tot 5 heb je daar niet zoveel aan. | |
Cupfighter | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:44 |
Ik zeg er ook bij, beter maken | |
sjorsie1982 | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:45 |
Daarom schreef ik: per definitie | |
sjorsie1982 | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:46 |
Als je eerlijk alle autokosten meeneemt en reist met 1 persoon dan is de trein geregeld goedkoper | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:48 |
Nee het is kinderlijk naïef om te denken dat dat zomaar gaat. | |
Straatcommando. | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:48 |
Ja dat is waar, maar precies wat je zegt. Daar heb je als forens niets aan | |
Kreator | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:50 |
Dan moet je meer vezels eten want ik bespaar tientallen uren per jaar door harder te rijden. Lijkt me naar om zo lang te poepen. Anyway. Zolang er niet tot nauwelijks handhaving is zal me dit ook aan de reet roesten. | |
rival | vrijdag 24 juni 2022 @ 10:52 |
Van 180 naar 150 dus. Geen pretje | |
torentje | vrijdag 24 juni 2022 @ 11:23 |
Typisch een reactie van een automobilist, meteen wijzen naar andere groepen die er ook een potje van maken. | |
Halcon | vrijdag 24 juni 2022 @ 11:25 |
Ik werk van huis uit, dus voor mij is het sowieso niet van toepassing. Het ging me om jouw redenatie. | |
torentje | vrijdag 24 juni 2022 @ 15:40 |
Als jij je niet aangesproken voelt, waarom reageer jij dan zo fel op mijn enig juiste redenatie? | |
Halcon | vrijdag 24 juni 2022 @ 15:41 |
Omdat jij op mij reageert ? | |
Nicksanders | zaterdag 25 juni 2022 @ 00:15 |
Flitsmeister | |
Accordtje | zaterdag 25 juni 2022 @ 01:06 |
Pluk ik gewoon even random één klein gevolg eruit....wat ga je dan eten? | |
TargaFlorio | zaterdag 25 juni 2022 @ 11:33 |
Dat geloof je zelf? | |
torentje | zaterdag 25 juni 2022 @ 11:41 |
Met meer plezier voedzamer voedsel dan wat men nu eet. |