abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 14:18:46 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205119911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:14 schreef zalkc het volgende:

[..]
Denk het eigenlijk ook, de problemen die we nu al hebben zijn best aanzienlijk, daar moet effe geen covid bijkomen als het kan.
- Stikstof
- Inflatie
- Energie
- Arbeidsmarkt
- Woningmarkt
- Asielopvang
- Defensie
- Vluchtelingenopvang
- Nog iets met klimaat
- Instabiele politiek
- Schiphol (edit)
Ik denk eerder dat een deel van die problemen veroorzaakt is door covid en een ander deel er al was maar dankzij covid geen aandacht behoefde. Voor de politiek was covid wel makkelijk want ze konden zich ineens allemaal eens goed verdiepen in 1 onderwerp in plaats van 20.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205119926
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Weet ik niet, ga ergens anders lopen zuigen.
Of ga ergens anders domme dingen roepen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 22 juni 2022 @ 14:22:41 #228
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205119952
quote:
88s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat een deel van die problemen veroorzaakt is door covid en een ander deel er al was maar dankzij covid geen aandacht behoefde. Voor de politiek was covid wel makkelijk want ze konden zich ineens allemaal eens goed verdiepen in 1 onderwerp in plaats van 20.
Klopt grotendeels ook wel.

Het is ook wel een bizarre situatie, er zijn geen spullen en geen mensen te krijgen als je iets wil gedaan hebben. Maar het zou eigenlijk een stuk slechter moeten gaan als dat het nu gaat.

Er is gewoon teveel gratis geld in de economie gepompt in 2 jaar tijd en dat ontwricht nu van alles. Maar een andere oplossing was er eigenlijk ook niet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205120016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Of ga ergens anders domme dingen roepen.
Dat bepaal jij helemaal niet.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 14:30:39 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205120043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:22 schreef zalkc het volgende:

[..]
Klopt grotendeels ook wel.

Het is ook wel een bizarre situatie, er zijn geen spullen en geen mensen te krijgen als je iets wil gedaan hebben. Maar het zou eigenlijk een stuk slechter moeten gaan als dat het nu gaat.

Er is gewoon teveel gratis geld in de economie gepompt in 2 jaar tijd en dat ontwricht nu van alles. Maar een andere oplossing was er eigenlijk ook niet.
Er blijkt uit heel veel dingen dat stilleggen veel makkelijker is en minder lang duurt dan opstarten. We zijn gewoon nog aan het opstarten. Personeel ben je zo een jaartje mee bezig om weer te werven in te werken iedereen op zijn/haar plekje te krijgen. Een balans is makkelijk verstoord maar moeilijk ingesteld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205120092
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 11:04 schreef josja het volgende:
Ach ja dat hoor ik ook veel om me heen nu, uitgestelde bruiloften die nu eindelijk doorgaan.... hoop zo dat we niet weer gaan lopen kutten met allerlei maatregelen.
quote:
Kuipers: nog geen extra coronamaatregelen nodig

Zorgminister Ernst Kuipers roept alle Nederlanders op zich aan de basismaatregelen te houden om een besmetting met corona te voorkomen. De vele 60-plussers die hun tweede herhaalprik nog niet hebben gehaald, moeten dat alsnog doen. “Haal die herhaalprik.”

Het is nu nog niet nodig om extra maatregelen te nemen, zei Kuipers na afloop van een extra overleg met de meest betrokken ministers, over de toegenomen coronabesmettingen. Een nieuwe vaccinatieronde is ook nog niet nodig. De afgelopen week is het aantal besmettingen met meer dan 70 procent gestegen. Ook stijgt het aantal patiënten dat met ernstige klachten door een coronabesmetting in ziekenhuizen ligt.

Basismaatregelen relevanter
Extra maatregelen zijn nog niet nodig, maar de basismaatregelen zijn nu wel weer relevanter, stelt Kuipers. “Hou je aan de basismaatregelen die iedereen ondertussen kan dromen. Was je handen, ventileer goed, hou afstand waar dat mogelijk is.” En hou rekening met mensen met een kwetsbare gezondheid. “Zij zijn nog meer beducht op het oplopen van deze infectie.” (ANP)
Vrees niet, hoeder der volksgezondheid Ernst Kuipers is nu NOG niet voornemens om de bevolking te gaan knevelen met maatregelen. Dit kan echter zomaar anders zijn volgende week, naar gelang de paniek en de modellen van virologen en het RIVM. Neem het er nog maar even van, ze hebben er al weer een vergadering over gehad dus dat stemt weinig goeds!

https://www.skipr.nl/nieu(...)20procent%20gestegen.

Ook zal binnen afzienbare tijd het OMT een (ongevraagd) advies uitbrengen omdat er weer een roep uit de samenleving is om maatregelen te treffen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205120425
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
[..]
Vrees niet, hoeder der volksgezondheid Ernst Kuipers is nu NOG niet voornemens om de bevolking te gaan knevelen met maatregelen. Dit kan echter zomaar anders zijn volgende week, naar gelang de paniek en de modellen van virologen en het RIVM. Neem het er nog maar even van, ze hebben er al weer een vergadering over gehad dus dat stemt weinig goeds!

https://www.skipr.nl/nieu(...)20procent%20gestegen.

Ook zal binnen afzienbare tijd het OMT een (ongevraagd) advies uitbrengen omdat er weer een roep uit de samenleving is om maatregelen te treffen.
Goh ja wat zegt 'ie weer wereldschokkende dingen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_205120438
twitter

Het gaat lekker in sommige landen. Begin me toch af te vragen of de focus op 1 vaccin en minder aandacht op heel veel andere belangrijke vaccinaties voor wat problemen zorgt.
pi_205120449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Goh ja wat zegt 'ie weer wereldschokkende dingen.
Nou ja, wel beetje flashbacks naar 2 jaar geleden. Toen we dachten dat we met afstand houden en handen wassen een pandemie konden verkleinen :D

Maar ik verwacht weer te veel natuurlijk, van de politiek. Iets van een groter plan over zorg, vaccinaties en kwetsbare groepen.
pi_205120468
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:16 schreef Piles het volgende:

[..]
Nou ja, wel beetje flashbacks naar 2 jaar geleden. Toen we dachten dat we met afstand houden en handen wassen een pandemie konden verkleinen :D
Het gaat erom dat de betreffende user valt over het woordje NOG. Wat me niet echt een gekke manier van formuleren lijkt, maar het is natuurlijk alleen maar goed als nu wordt uitgesproken dat er NOOIT meer maatregelen volgen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_205120495
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gaat erom dat de betreffende user valt over het woordje NOG. Wat me niet echt een gekke manier van formuleren lijkt, maar het is natuurlijk alleen maar goed als nu wordt uitgesproken dat er NOOIT meer maatregelen volgen.
Gezien de schade die het op alle vlakken in de samenleving heeft veroorzaakt en het feit dat het uiterst discutabel is dat de maatregelen enigszins hebben bijgedragen aan het verloop van het virus lijkt me dat geen onredelijk standpunt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205120498
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het gaat erom dat de betreffende user valt over het woordje NOG. Wat me niet echt een gekke manier van formuleren lijkt, maar het is natuurlijk alleen maar goed als nu wordt uitgesproken dat er NOOIT meer maatregelen volgen.
Ja eens. Maar eerlijk is eerlijk, gezien afgelopen 2 jaar word ik ook wel een beetje cynisch. Dus ik snap de reactie wel.
pi_205120503
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Gezien de schade die het op alle vlakken in de samenleving heeft veroorzaakt en het feit dat het uiterst discutabel is dat de maatregelen enigszins hebben bijgedragen aan het verloop van het virus lijkt me dat geen onredelijk standpunt.
Onredelijker bestaat niet, maar daarom zit je ook in een bepaald kamp waarvan ik de naam niet mag noemen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_205120524
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:22 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja eens. Maar eerlijk is eerlijk, gezien afgelopen 2 jaar word ik ook wel een beetje cynisch. Dus ik snap de reactie wel.
Ach tuurlijk, denk dat iedereen dat wel is en de een ook wat meer dan de ander. Maar dit heeft weinig meer met cynisme na twee jaar te maken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 22 juni 2022 @ 15:31:22 #240
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_205120555
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 22 juni 2022 @ 15:40:43 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_205120632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 13:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Zie het niet reëel dat landen echt terug gaan naar zware maatregelen. Maar ik zie sommige landen er misschien wel voor aan om mondkapjes weer in te voeren op sommige plekken bv ja, in Zuid-Europa waren ze sowieso wel gek op mondkapjes overal eerder. Hopelijk blijft je zoiets wel bespaard in Italië deze zomer.
Misschien geen zware maatregelen, maar een coronapas en mondkapjes op zou voor mij al best een domper zijn. Moet dan sowieso een negatieve test ergens gaan scoren omdat we geen booster hebben (in december '21 corona gehad, dus de noodzaak was er niet)

quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 13:49 schreef Piles het volgende:

[..]
Wij willen in september naar Italië, maar heb geen booster en ook niet van plan om die te halen. Ik durf echt nog niet te boeken, voor je het weet slaat de paniek weer toe -O-
Ik begrijp je volledig, was ook niet van plan een booster te gaan halen
pi_205120640
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:15 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het gaat lekker in sommige landen. Begin me toch af te vragen of de focus op 1 vaccin en minder aandacht op heel veel andere belangrijke vaccinaties voor wat problemen zorgt.
https://rijksvaccinatiepr(...)%20geadviseerd.Polio


Polio zit toch standaard bij de inentingen?

Er zijn drie verschillende poliovirussen. Het vaccin dat in Nederland gegeven wordt bevat stukjes van deze drie virussen. Er zit geen levend virus in. Je kunt geen polio krijgen door dit vaccin. Het vaccin zorgt er voor dat je afweerstoffen maakt tegen de drie poliovirussen. In Nederland wordt het vaccin gegeven in combinatie met andere vaccins in het DTPDifterie, Tetanus en Poliomyelitis, DKTPDifterie, kinkhoest, tetanus, polio of DKTP-HepB-Hib vaccin. In het Rijksvaccinatieprogramma krijgen zuigelingen 3 inentingen en op 4- en 9 -jarige leeftijd krijg je opnieuw een inenting tegen polio.

Bij veel buitenlandse reizen wordt een vaccinatie tegen difterie, tetanus en polio geadviseerd. Bij reizen naar Mekka of een gebied waar polio nog voor komt, is een (extra) poliovaccinatie vereist."


Hoe komt die Polio nou ineens in Londen terecht?

[ Bericht 21% gewijzigd door tesssssssss op 22-06-2022 15:46:57 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205120673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:31 schreef 4-elements het volgende:
[ twitter ]
Het is verschrikkelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205120714
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:40 schreef Blik het volgende:

[..]
Misschien geen zware maatregelen, maar een coronapas en mondkapjes op zou voor mij al best een domper zijn. Moet dan sowieso een negatieve test ergens gaan scoren omdat we geen booster hebben (in december '21 corona gehad, dus de noodzaak was er niet)
[..]
Ik begrijp je volledig, was ook niet van plan een booster te gaan halen
Segregatie vind jij geen zware maatregel? :')
  woensdag 22 juni 2022 @ 15:54:22 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205120757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:40 schreef Blik het volgende:

[..]
Misschien geen zware maatregelen, maar een coronapas en mondkapjes op zou voor mij al best een domper zijn. Moet dan sowieso een negatieve test ergens gaan scoren omdat we geen booster hebben (in december '21 corona gehad, dus de noodzaak was er niet)
[..]
Ik begrijp je volledig, was ook niet van plan een booster te gaan halen
Mondkapjes en coronapassen, alsof die het verschil gaan maken. Kijk hoeveel besmettingen we afgelopen winter alsnog hadden met Omikron per dag, en dat was waarschijnlijk maar de top van de ijsberg. Het enige juiste is een jaarlijkse booster voor de risicogroepen voordat het najaar begint. Zo'n virus met deze besmettelijkheid ga je verder toch amper nog remmen. Dat schip is al lang geleden de haven uitgevaren.
  woensdag 22 juni 2022 @ 16:16:52 #246
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_205120946
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juni 2022 10:41 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Wat zit iedereen opeens weer in paniek modus.
Geen last van dat ge-paniek :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_205121046
quote:
81s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is verschrikkelijk.
1 dode.
Als t Molo niet is dan mogen we niet klagen.
Go hard or go home
  woensdag 22 juni 2022 @ 16:25:36 #248
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205121051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Mondkapjes en coronapassen, alsof die het verschil gaan maken. Kijk hoeveel besmettingen we afgelopen winter alsnog hadden met Omikron per dag, en dat was waarschijnlijk maar de top van de ijsberg. Het enige juiste is een jaarlijkse booster voor de risicogroepen voordat het najaar begint. Zo'n virus met deze besmettelijkheid ga je verder toch amper nog remmen. Dat schip is al lang geleden de haven uitgevaren.
Ze zullen mondkapjes en coronapassen dan vooral weer invoeren om de indruk te wekken dat ze er goed bovenop zitten en om te verbloemen dat ze zelf te laat zijn geweest met een nieuwe vaccinatieronde en het nog steeds niet voor elkaar hebben gekregen om de capaciteit van de zorg te verhogen.

quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Gezien de schade die het op alle vlakken in de samenleving heeft veroorzaakt en het feit dat het uiterst discutabel is dat de maatregelen enigszins hebben bijgedragen aan het verloop van het virus lijkt me dat geen onredelijk standpunt.
Grotendeels wel mee eens ja, ik vind het geen gekke gedachte om maatregelen voor het corona virus nu gewoon uit te sluiten (uitzondering voor een compleet nieuwe pandemie - heb het specifiek over Corona). De kosten van al die lockdowns wegen niet op tegen het gevaar van Corona zelf voor verreweg de meeste mensen. Dat was in het begin van de pandemie wel echt anders. Dan heb ik het wel voornamelijk over lockdowns. Die moet je gewoon niet meer invoeren imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_205121074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Mondkapjes en coronapassen, alsof die het verschil gaan maken. Kijk hoeveel besmettingen we afgelopen winter alsnog hadden met Omikron per dag, en dat was waarschijnlijk maar de top van de ijsberg. Het enige juiste is een jaarlijkse booster voor de risicogroepen voordat het najaar begint. Zo'n virus met deze besmettelijkheid ga je verder toch amper nog remmen. Dat schip is al lang geleden de haven uitgevaren.
Doe maar twee keer per jaar een booster voor iedereen die het wil, die is na een half jaar weer uitgewerkt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205121136
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Onredelijker bestaat niet, maar daarom zit je ook in een bepaald kamp waarvan ik de naam niet mag noemen.
Er wordt gewoon een onderzoek naar de effectiviteit van alle maatregelen die de afgelopen 2 jaar zijn ingevoerd door ons kabinet geblokkeerd, hoe duidelijk wil je het inmiddels hebben? Dit zou men juist moeten toejuichen: er kan gerichter worden ingegrepen bij risicogroepen met minder schade tot gevolg.

Natuurlijk weten ze ook wel dat wat ze allemaal hebben ingevoerd aan maatregelen volkomen nergens op sloeg en dat er bij een gedegen onderzoek een beerput van jewelste open gaat: alle schade aan de economie en zelfdodingen/depressies onder jongeren zijn voor niets geweest! Wat een gezichtsverlies zou je dan lijden zeg.

Er zijn gewoon over de ruggen van ondernemers en jongeren maatregelen ingevoerd die daadkracht en voorkoming van gezichtsverlies moesten uitstralen: daar vind ik wat van.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')