Daarom heten ze Tournesol!quote:Op zaterdag 9 juli 2022 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
Het viel me ineens op dat zonnebloemen meedraaien met de zon gedurende de dag. Dat wist ik niet!
[ afbeelding ]
Ja, ik hoorde het vandaag van m'n schoonvader. Wist ik ook niet!quote:Op zondag 10 juli 2022 21:13 schreef yinu het volgende:
[..]
Daarom heten ze Tournesol!
Prachtige bloeiers allemaal. Ik geniet mee!
Fijne kleurencombinatie!quote:Op zondag 10 juli 2022 21:01 schreef sigme het volgende:
Whoei! Ik heb wel akkermelkdistels hier, maar die worden vast niet zo groot. Foto van de kardoen ben ik nog verschuldigd.
[ afbeelding ]
De daglelie bloeit eindelijk!
Toffe hortensia! Ik heb een rij hortensia's tegen de erfgrens staan en die worden gigantisch. Veel zon krijgen ze er niet.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:31 schreef AnneX het volgende:
Toen deed ik rondje tuin, dus foto’s bij avondlicht.
Allereerst is er uitzicht op de hortensia van buurvrouw. Wordt fors teruggesnoeid en groeit uit tot een giga struik.
De eerste bloemen zitten aan de zijde waar géen zon komt! Voor het contrast: ook een foto van de kant waar zon na 12 uur komt.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
De genoemde vuurpijlen tussen de boerenhortensia en meer wit, en kogeldistel.
En de esdoorn. Alles groeit naar het licht, onder de schaduw van de bomen uit.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
gut, het is geen vuurpijlquote:Op zondag 10 juli 2022 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toffe hortensia! Ik heb een rij hortensia's tegen de erfgrens staan en die worden gigantisch. Veel zon krijgen ze er niet.
Ik dacht dat je een kniphofia bedoelde toen je het over een vuurpijl had. Wat voor plant is dit?
Ah, dan zag ik het goed. Je tuin heeft de mijne weer verslagen! Hier nog in de knop dus, maar het is wel de Lucifer. Hoe gaat het met jouw crocosmia, @miss_sly?quote:Op zondag 10 juli 2022 22:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
gut, het is geen vuurpijlhet is Crocosmia ofwel Montbretia 'Carmin Brillant' .
Oh wat een mooie! Die van ons bloeien ook eindelijkquote:Op zondag 10 juli 2022 21:01 schreef sigme het volgende:
Whoei! Ik heb wel akkermelkdistels hier, maar die worden vast niet zo groot. Foto van de kardoen ben ik nog verschuldigd.
[ afbeelding ]
De daglelie bloeit eindelijk!
Volop in bloeiquote:Op zondag 10 juli 2022 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, dan zag ik het goed. Je tuin heeft de mijne weer verslagen! Hier nog in de knop dus, maar het is wel de Lucifer. Hoe gaat het met jouw crocosmia, @:miss_sly?
Wat een plaatje.quote:Op dinsdag 12 juli 2022 20:38 schreef miss_sly het volgende:
Aan het einde van het pad ziet het er nu zo uit:
[ afbeelding ]
En vandaag: het lijken wel stoepplantjes in het grint. 🙃https://hortusleiden.nl/onderwijs/stoepplantjes-1quote:Op donderdag 14 juli 2022 17:59 schreef AnneX het volgende:
Mini klaproosjes voor mijn neus:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En sommige vijgen beginnen er al rijp uit te zien:
Heemst heeft een imposant formaat gekregen en is inmiddels langer dan ik ben.
Zoals ook op de vorige foto te zien is, wemelt het van de vlinders.
Toen ik bij @miss_sly deze gele zonnehoedjes zag, wilde ik die ook graag hebben. Ze zijn hier net begonnen met bloeien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op zondag 17 juli 2022 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Het is hier veel te stil!
Ik geniet momenteel erg van gevleugeld hertshooi:
[ afbeelding ]
Op de foto hierboven is ook crocosmia te zien. Die bloeit nog steeds niet! Als dat gebeurt, dan combineert dat ongetwijfeld mooi.
[ afbeelding ]
Het was een goede zet om allium langs een pad te zetten waar we vaak gebruik van maken.
[ afbeelding ]
Ik vind dit hoekje heel leuk geworden. De bomen zitten vol met appels en vijgen en lathyrus bloeit.
[ afbeelding ]Mijn vijgen komen er nu pas aan. Ondanks het warme voorjaar. Snap er niks vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En sommige vijgen beginnen er al rijp uit te zien:
[ afbeelding ]
Heemst heeft een imposant formaat gekregen en is inmiddels langer dan ik ben.
[ afbeelding ]
Zoals ook op de vorige foto te zien is, wemelt het van de vlinders.
[ afbeelding ]
Toen ik bij @:miss_sly deze gele zonnehoedjes zag, wilde ik die ook graag hebben. Ze zijn hier net begonnen met bloeien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]The End Times are wild
Ik heb er ook een (buiten) waar het pas vijgen aan komen. De andere, in de kas, hangt wel vol, maar nog niks in de buurt van rijp.quote:Op zondag 17 juli 2022 20:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn vijgen komen er nu pas aan. Ondanks het warme voorjaar. Snap er niks van
Ik vind het wel leuk, dus laat het zo. En ze zijn allemaal nog relatief nieuw, dus ze mogen dit jaar doen wat ze willen en volgend jaar wordt het al een stuk beter is mijn ervaringquote:Op maandag 18 juli 2022 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
Prachtig groen inderdaad, @:puala!
Ik zie dat jouw stipa ook headbangt. Doe jij daar nog iets tegen? Of is het kwestie van accepteren en snoeien na de winter?
Edit: ik kom online onderstaande tip tegen.
Gelukkig is er voor beide problemen een oplossing. Om uitzaaien en omvallen te voorkomen, knip ik eind juni/begin juli mijn Mexicaans vedergras terug tot net onder de aren. Dit trucje zag ik in een andere tuinserie met Monty Don: 'Monty Don's paradise gardens'. De man is een onuitputtelijke bron van inspiratie! Voor de liefhebbers: beide series zijn nog te zien op Youtube. Bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |