abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205159536
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik wacht wel de rechtzaken af voordat ik zo'n contract afsluit.

Nu veel leveranciers hun tarieven per maand aanpassen is dit wel een interessant casus.
Bij het ouderwetse variabele contract hebben we nu gezien dat, als het echt extreem wordt, de tarieven niet alleen maar op 1 januari en op 1 juli worden aangepast.

Dat maakt het interessanter om te kiezen voor een dynamisch contract.

Los van het feit dat je spekkoper bent als je een aantal jaren een vast contract hebt met lage tarieven.

Als de poep echt de ventilator gaat raken deze winter dan vraag ik me af of je met een vast contract nog veilig zit.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  maandag 27 juni 2022 @ 09:18:10 #52
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205159600
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:07 schreef BertV het volgende:
Als de poep echt de ventilator gaat raken deze winter dan vraag ik me af of je met een vast contract nog veilig zit.
Bij de grote mannen zal het wel meevallen. Die zullen voor het grootste deel hun contracten hebben afgedekt.
Precies de rede waarom ze nu veelal met maand-tarieven gaan werken. Afdekken voor lange termijn is ff niet mogelijk.

De partijen die zich niet hebben ingedekt dat zijn de gevaarlijke.
Tot nooit .......
pi_205159743
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:07 schreef BertV het volgende:

[..]
Bij het ouderwetse variabele contract hebben we nu gezien dat, als het echt extreem wordt, de tarieven niet alleen maar op 1 januari en op 1 juli worden aangepast.

Dat maakt het interessanter om te kiezen voor een dynamisch contract.

Los van het feit dat je spekkoper bent als je een aantal jaren een vast contract hebt met lage tarieven.

Meet pv een het wijzigen van tarieven verwacht ik binnenkort veel rechtzaken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205159852
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Meet pv een het wijzigen van tarieven verwacht ik binnenkort veel rechtzaken
Je bent waarschijnlijk al akkoord gegaan met zoiets als het onderstaande,

Greenchoice
Artikel 19

19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.
Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas,
waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking
tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en
wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.
Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen,
in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.

Hier zie je dat je bij Frank gelijk meer betaald na het nieuws dat de gasvoorraden niet op orde komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door BertV op 27-06-2022 11:51:53 ]
pi_205161222
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 10:01 schreef BertV het volgende:

[..]
Je bent waarschijnlijk al akkoord gegaan met zoiets als het onderstaande,

Greenchoice
Artikel 19

19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.
Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas,
waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking
tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en
wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.
Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen,
in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.

[ afbeelding ]

Hier zie je dat je bij Frank gelijk meer betaald na het nieuws dat de gasvoorraden niet op orde komen.
Ik snap je niet
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205161338
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik snap je niet
In die contracten zullen ze de mogelijkheid tot openbreken al hebben vermeld.
pi_205162245
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:25 schreef BertV het volgende:

[..]
In die contracten zullen ze de mogelijkheid tot openbreken al hebben vermeld.
Ja maar dat maakt mij niks uit. Dat interesseert mij niks.

Salderen is wettelijk per jaar wat de tarieven ook zijn tussentijds.

Wat ik teruglever in juni moet worden weggestreept met mijn verbruik in december, wat de tarieven ook zijn op die momenten.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 27-06-2022 15:20:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')