Bij het ouderwetse variabele contract hebben we nu gezien dat, als het echt extreem wordt, de tarieven niet alleen maar op 1 januari en op 1 juli worden aangepast.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik wacht wel de rechtzaken af voordat ik zo'n contract afsluit.
Nu veel leveranciers hun tarieven per maand aanpassen is dit wel een interessant casus.
Bij de grote mannen zal het wel meevallen. Die zullen voor het grootste deel hun contracten hebben afgedekt.quote:Op maandag 27 juni 2022 09:07 schreef BertV het volgende:
Als de poep echt de ventilator gaat raken deze winter dan vraag ik me af of je met een vast contract nog veilig zit.
Meet pv een het wijzigen van tarieven verwacht ik binnenkort veel rechtzakenquote:Op maandag 27 juni 2022 09:07 schreef BertV het volgende:
[..]
Bij het ouderwetse variabele contract hebben we nu gezien dat, als het echt extreem wordt, de tarieven niet alleen maar op 1 januari en op 1 juli worden aangepast.
Dat maakt het interessanter om te kiezen voor een dynamisch contract.
Los van het feit dat je spekkoper bent als je een aantal jaren een vast contract hebt met lage tarieven.
Als de poep echt de ventilator gaat raken deze winter dan vraag ik me af of je met een vast contract nog veilig zit.
Je bent waarschijnlijk al akkoord gegaan met zoiets als het onderstaande,quote:Op maandag 27 juni 2022 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Meet pv een het wijzigen van tarieven verwacht ik binnenkort veel rechtzaken
Ik snap je nietquote:Op maandag 27 juni 2022 10:01 schreef BertV het volgende:
[..]
Je bent waarschijnlijk al akkoord gegaan met zoiets als het onderstaande,
Greenchoice
Artikel 19
19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.
Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas,
waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking
tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en
wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.
Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen,
in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
[ afbeelding ]
Hier zie je dat je bij Frank gelijk meer betaald na het nieuws dat de gasvoorraden niet op orde komen.
In die contracten zullen ze de mogelijkheid tot openbreken al hebben vermeld.quote:
Ja maar dat maakt mij niks uit. Dat interesseert mij niks.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:25 schreef BertV het volgende:
[..]
In die contracten zullen ze de mogelijkheid tot openbreken al hebben vermeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |