Dat is afhankelijk van het weerquote:Op maandag 20 juni 2022 11:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar draait hij dan al op vol vermogen?
Nou en dat is dus juist iets wat je kan bespelen in de uren dat je electra goedkoper is maar je weet dat je warmtevraag bij duurdere momenten nog gaande is.quote:
Klopt ik kan dan in de middag via een programma de thermostaat 0.5gr hoger zetten.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:53 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou en dat is dus juist iets wat je kan bespelen in de uren dat je electra goedkoper is maar je weet dat je warmtevraag bij duurdere momenten nog gaande is.
Salderen is juist perfect hiervoor. Je koopt tegen een negatief tarief stroom in (winst), die zet je thuis om en levert het gelijk weer terug aan het net (winst).quote:Op maandag 20 juni 2022 09:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je betaald dus op de middag het minste voor stroom
Nu je nog 100% mag salderen, is het niet interessanter om meer voor je stroom te betalen zodat je ook meer terug krijgt?
Anders lever je nu tegen laag tarief stoom terug en koop je het voor hoog tarief weer in?
En dat programma noemen we domotica.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt ik kan dan in de middag via een programma de thermostaat 0.5gr hoger zetten.
Ikneig alleen meer naar vaatwasser, droger, boiler en wasmachine die tijden aanzetten aangezien ik die elke dag gebruik.
Je kan je wasmachine en vaatwasser meestal gewoon instellen.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En dat programma noemen we domotica.
Maar elke dag zelf bezig gaan om die zaken aan te zetten lijkt mij best wel tijdintensief voor weinig winst.
2 stroommetersquote:Op maandag 20 juni 2022 12:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Salderen is juist perfect hiervoor. Je koopt tegen een negatief tarief stroom in (winst), die zet je thuis om en levert het gelijk weer terug aan het net (winst).
Dubbel winst, niet te geloven!!
Ik maakte een geintje, maar zou dit kunnen eigenlijk? Enige obstakel is denk ik dat je één EAN per adres kan aansluiten?quote:Op maandag 20 juni 2022 12:14 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
2 stroommeters
1 tegen een uberhigh tarief
1 variabel
Variabel levert aan uberhighonbeperkt cash
Je kan meerdere meter aanvragen.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik maakte een geintje, maar zou dit kunnen eigenlijk? Enige obstakel is denk ik dat je één EAN per adres kan aansluiten?
Ik kan dat instellen op mijn wpquote:Op maandag 20 juni 2022 12:06 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En dat programma noemen we domotica.
Maar elke dag zelf bezig gaan om die zaken aan te zetten lijkt mij best wel tijdintensief voor weinig winst.
Dat is verboden bij dit contract is mij verteldquote:Op maandag 20 juni 2022 12:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik maakte een geintje, maar zou dit kunnen eigenlijk? Enige obstakel is denk ik dat je één EAN per adres kan aansluiten?
Bij stedin kan je het zo aanvragen....quote:Op maandag 20 juni 2022 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat is verboden bij dit contract is mij verteld
Klopt maar met dit contract in de OP is het verboden.quote:Op maandag 20 juni 2022 12:49 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij stedin kan je het zo aanvragen....
https://www.stedin.net/aansluiting/extra-meetpunt
ik las gisteren dat het wettelijk verplicht is om te salderen op jaarbasis. Ik ben wel benieuwd hoe dat bij dit contract dan moet. Ik vrees dat het gewoon niet gebeurd. Dus dit is wel een terechte opmerking.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kan je dan nog wel per jaar salderen? Of gaat dat ook per maand?
Wat bedoel je met openbreken? Leveranciers mogen elke dag het tarief aanpassen bij een contract met variabele tarieven. Velen passen hun tarieven nu maandelijks aan.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:41 schreef BertV het volgende:
Ik twijfel ook. Het enige, en grote, gevaar is het extreem stijgen van de gasprijs deze winter.
Maar ik denk dat variabele contracten dan ook (weer) opgebroken gaan worden.
bij eneco salderen doen ze het op jaarbasis. Zodra je op jaarbasis gaat gebruiken rekenen ze het dan geldende tarief. jaarbasis is datum jaarafrekening.quote:Op zondag 26 juni 2022 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik las gisteren dat het wettelijk verplicht is om te salderen op jaarbasis. Ik ben wel benieuwd hoe dat bij dit contract dan moet. Ik vrees dat het gewoon niet gebeurd. Dus dit is wel een terechte opmerking.
Weet iemand dit?
Salderen is wegstrepen gebruik tegen levering tegen dezelfde tarieven. Dus wat ik om 7 uur gebruik streep je weg wat om 2 uur wordt geleverd in hetzelfde jaar.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:41 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
salderen doen ze op jaarbasis. Zodra je op jaarbasis gaat gebruiken rekenen ze het dan geldende tarief. jaarbasis is datum jaarafrekening.
Bij salderen streep je kwh's tegen elkaar weg en als er niks meer te salderen is ga ja betalen tegen het dan geldende tariefquote:Op zondag 26 juni 2022 12:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Salderen is wegstrepen gebruik tegen levering tegen dezelfde tarieven. Dus wat ik om 7 uur gebruik streep je weg wat om 2 uur wordt geleverd in hetzelfde jaar.
precies en dan moet op jaarbasis gebeuren volgens de wet en niet op uurbasis.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij salderen streep je kwh's tegen elkaar weg en als er niks meer te salderen is ga ja betalen tegen het dan geldende tarief
Bij uurcontracten lijkt het wel te. mogen.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
precies en dan moet op jaarbasis gebeuren volgens de wet en niet op uurbasis.
volgens de ACM nietquote:Op zondag 26 juni 2022 12:50 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij uurcontracten lijkt het wel te. mogen.
quote:Ook bij Vereniging Eigen Huis zijn de klachten bekend. Fiscaal jurist Bobby Raghoenath heeft namens de vereniging inmiddels verhaal gehaald bij de ACM. "We horen van leden dat er niet meer op jaarbasis wordt gesaldeerd, maar de ACM heeft ons erop gewezen dat het wettelijk is vastgelegd. Dus klanten kunnen het aankaarten bij hun energieleverancier."
precies, echter volgens de ACM mag dat dus niet omdat het wegstrepen van gebruik en levering op jaarbasis moet gebeuren. Bij teveel leveren op jaarbasis moet er een tarief betaald worden.quote:Op zondag 26 juni 2022 12:58 schreef Speekselklier het volgende:
dit zegt easy zelf
https://www.easyenergy.co(...)ugleveren/vergoeding
als de stroomprijs negatief is, dan betaal je dus voor terugleveren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |