abonnement Unibet Coolblue
pi_205101320
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:13 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Door biolabs en biologische experimenten uit te voeren.
Wappie allert!
pi_205101333
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:58 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat zijn volgens jou de doelstellingen van Rusland?
Doelstelling was om Zelensky af te zetten en er een stroman neer te zetten waardoor de macht gegrepen kon worden in heel Oekraïne zonder een lange, dure en bloedige oorlog. Dit weten we door te kijken naar hun (mislukte) daden, niet naar hun woorden.

quote:
Dat weet niemand, maar ik heb wel een vermoeden.

Jij denkt zeker dat Rusland het doel heeft/had om heel Oekraïne te annexeren?
Rusland wil gewoon een directe verbinding met de Krim en het volk wat Rusland een warm hart toedraagt in de Donbas, tot hulp schieten.
Het vetgedrukte is idd één van de doelstellingen. Het volk te hulp schieten in de Donbas? Laat me niet lachen.

quote:
Dat vind ik een heel logisch en nobel gebaar voor alle wandaden die daar sinds 2014 hebben plaatsgevonden.
Wandaden gepleegd door beide kanten sinds 2014, maar begonnen door de Russische annexatie van de Krim. Rusland de aggressor, Oekraïne de verdediger.

quote:
Het punt is dat wij niet in staat zijn om eens de hand in eigen boezem te steken. Wij kijken altijd naar de kwade en slechte eigenschappen van de buren zonder dat wij ons focussen op onze eigen tekortkomingen.
Ja, het totaal niet calvinistische Nederland met haar oh zo grote schaamtecultuur steekt de hand nooit in eigen boezem en kijkt nooit in de spiegel _O- _O- staan we om bekend
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 20 juni 2022 @ 13:16:11 #53
491163 Viesdik
pi_205101338
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:15 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Wappie allert!
Het is bewezen dat daar biolabs zijn.
pi_205101350
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:16 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het is bewezen dat daar biolabs zijn.
Is goed, wappie.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 20 juni 2022 @ 13:17:20 #55
491163 Viesdik
pi_205101352
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Doelstelling was om Zelensky af te zetten en er een stroman neer te zetten waardoor de macht gegrepen kon worden in heel Oekraïne zonder een lange, dure en bloedige oorlog. Dit weten we door te kijken naar hun (mislukte) daden, niet naar hun woorden.
[..]
Het vetgedrukte is idd één van de doelstellingen. Het volk te hulp schieten in de Donbas? Laat me niet lachen.
[..]
Wandaden gepleegd door beide kanten sinds 2014, maar begonnen door de Russische annexatie van de Krim. Rusland de aggressor, Oekraïne de verdediger.
[..]
Ja, het totaal niet calvinistische Nederland met haar oh zo grote schaamtecultuur steekt de hand nooit in eigen boezem en kijkt nooit in de spiegel _O- _O- staan we om bekend
Heeft Putin of Rusland dat in deze specifieke woorden gezegd dan? Dat Rusland het doel heeft om Zelensky af te zetten? Volgens mij niet. Maar ik kan er naast zitten.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 20 juni 2022 @ 13:19:30 #56
491163 Viesdik
pi_205101369
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Doelstelling was om Zelensky af te zetten en er een stroman neer te zetten waardoor de macht gegrepen kon worden in heel Oekraïne zonder een lange, dure en bloedige oorlog. Dit weten we door te kijken naar hun (mislukte) daden, niet naar hun woorden.
[..]
Het vetgedrukte is idd één van de doelstellingen. Het volk te hulp schieten in de Donbas? Laat me niet lachen.
[..]
Wandaden gepleegd door beide kanten sinds 2014, maar begonnen door de Russische annexatie van de Krim. Rusland de aggressor, Oekraïne de verdediger.
[..]
Ja, het totaal niet calvinistische Nederland met haar oh zo grote schaamtecultuur steekt de hand nooit in eigen boezem en kijkt nooit in de spiegel _O- _O- staan we om bekend
We schamen ons om de verkeerde dingen
We schamen ons om de dingen die de media ons oplegt.
Denk aan zwarte piet :')

Nederland zou zich er goed aan doen als we ons zouden schamen om onze eigen politici en het vernietigen van ons land door Rusland de oorlog te verklaren.
pi_205101378
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:05 schreef Seeburg54 het volgende:
Poetin is een gluiperd, maar wel een sluwe. Hij weet dat we hier in het westen pest verwend zijn, en dat het een kwestie van tijd is dat de vlam in de pan slaat bij de burgers omdat energie, brandstof, voedsel enz voor veel mensen onbetaalbaar is geworden. Hij heeft de tijd wel, want ik heb zo het vermoeden dat de sancties niet genoeg zijn voor de Russische elite. Het zal heus wel jeuken, maar vast niet genoeg pijn doen. De gewone burgerbevolking had toch al weinig in Rusland, die leven altijd al karig.
Al met al ben ik erg benieuwd wat het gevolg van de oorlog hier zal zijn op termijn. De winter moet nog komen, volgend jaar deze tijd zien we wel hoe het gaat. Ik ben er niet gerust op,die klootzakken in Rusland zijn taai. Taaier dan we hier in het westen zijn denk ik zo.
Plus Poetin heeft al zijn troeven nog in z'n mouw zitten, terwijl onze kaarten zo goed als uitgespeeld zijn, en we niet anders gedaan hebben dan in eigen voet geschoten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205101408
Het westen heeft de oorlog de afgelopen maanden ook wel met een kinderlijk naieve blik (of juist arrogantie) verslagen.

De oorlog tegen Oekraine begon in februari en de effecten werden daar lokaal al snel zichtbaar. Maar het zal me niets verbazen dat toen terwijl wij de russen uitlachten om hun 70 km lange kwetsbare konvooi boven Kiev Poetin al in zijn handen zat te wrijven over de signalen die wij hier als westen nu pas beginnen te merken. Hij weet natuurlijk dondersgoed dat hij hier niet eens kanonnen nodig heeft : zodra hier de welvaart in het gedrang komt, breekt pas echt de pleuris uit. En die signalen beginnen nu wel steeds meer te ontstaan.

Voorspelling is ook dat Poetin met name Duitsland lang het gevoel zal geven dat er niet getornd zal worden aan de contractuele afspraken rondom nordstream in de hoop dat het westen (zoals wel vaker) denkt dat het allemaal wel los zal lopen en niet al te veel voorbereidt, en dan op moment dat de winter aanbreekt de leveranties stopzet.
pi_205101476
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:50 schreef RM-rf het volgende:
ah, een 'historische' speech van een president die net een land binnengevallen is en zijn volk komt verklaren dat alles voorbij is en hij een groot succes geboekt heeft.... dat kennen we :D

[ afbeelding ]
Ook echt zo'n mooi camerastandpunt hé, waarbij het lijkt alsof Bush een aureool om zijn hoofd heeft. :D
pi_205101541
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:58 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ah, ja. Dus we moeten gewoon wegkijken van een oorlog omdat het ons luxe leventje niet zo goed uitkomt. Duidelijk :')
Eh? Het werkt volgens mij zo:

1) Als ons luxeleventje in gevaar is, hebben we een reden om oorlog te voeren.
2) Als ons luxeleventje niet in gevaar is, dan hebben we geen reden om oorlog te voeren.
3) Als ons luxeleventje niet in gevaar is en een oorlog het in gevaar zou brengen, dan is die oorlog dus een gevaar voor ons.
4) Als ons luxeleventje niet in gevaar is en een oorlog het niet in gevaar zou brengen, dan zouden we kunnen kiezen om ons met een oorlog te gaan bemoeien.

Volgens mij zaten we begin dit jaar op punt 3, terwijl veel mensen op invloedrijke posities handelden alsof we op punt 4 zaten.

En omdat er niemand was die die invloedrijke mensen tegenhield, zijn we nu in de richting van punt 1 aan het gaan.
pi_205101579
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Als andere landen zich in de Tweede Wereldoorlog zich niet met ons bemoeid hadden dan hadden we nu allemaal blond haar, blauwe ogen een een Duitse tongval gehad :{
Even heel serieus hé... Wat is er precies mis met blond haar en blauwe ogen?

En een Duitse tongval? Dat hebben we toch al? We zijn tenslotte gewoon Germanen en Franken.

Wat er wel ontzettend mis was, was het totalitaire regime van de Nazi's, en hun manier om andersdenkenden uit de weg te ruimen. Als je dat nou genoemd had...
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 20 juni 2022 @ 13:46:53 #62
491163 Viesdik
pi_205101586
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Plus Poetin heeft al zijn troeven nog in z'n mouw zitten, terwijl onze kaarten zo goed als uitgespeeld zijn, en we niet anders gedaan hebben dan in eigen voet geschoten.
Het zou mij niet verbazen als Putin ook een land als Estland binnenvalt. Als je ziet hoe sommige politici zich uitlaten over de Russische minderheid daar, dan krijg je de rillingen over je lichaam.
Maar Estland is een EU land.. Dan moeten we ons pas zorgen gaan maken.

Maar vooralsnog denk ik niet dat dat gaaat gebeuren. Omdat de situatie in dat land niet te vergelijken is met Oekraïne..

[ Bericht 4% gewijzigd door Viesdik op 20-06-2022 13:57:31 ]
pi_205101618
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:46 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als Putin ook een land als Estland binnenvalt. Als je ziet hoe sommige politici zich uitlaten over de Russische minderheid daar, dan krijg je de rillingen over je lichaam.
Het is een schande voor de EU, inderdaad. Net als dat Oekraïne een schande voor de EU zou zijn. En in Oekraïne praten ze nog slechter over de Russische minderheid. Er zijn in Oekraïne politici die de gedachte hebben uitgesproken dat het beter is voor Oekraïne als de 8 miljoen Russen in het land allemaal doodgemaakt zouden worden. Er zijn politici die in het Oekraïense parlement letterlijk hebben gezegd dat de 8 miljoen Russen in Oekraïne "een kanker en een gangreen" voor het land zijn.
pi_205101818
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:04 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Rusland viel de Krim binnen als gevolg van een door het westen gesteunde staatsgreep
Daarom val je een land anoniem, zonder je bekend te maken? Dit is/was gewoon een oorlogsdaad vanuit Rusland, niets meer of minder en daar liet Rusland al zijn werkelijke aard zien

Gelukkig lag het eiland niet strategisch, voor de zwart vloot of Kertsj. De gasreserve zal er ook wel niets mee te maken hebben waar ze de ontginnen verloren hadden.

Maar "we" (Rusland), zijn het niet eens met een democratisch gekozen regering, we erkenning dit niet, dus vallen maar een soeverein land/eiland binnen om onze eigen belangen te behartigen.

Ik denk dat dit het beter verwoord.
pi_205101917
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:13 schreef Viesdik het volgende:
Er is al vaker gezegd dat de uitkomst (de oorlog als zodanig) tot stand is gekomen middels een Amerikaanse denktank.
Misschien moet je even iets betere bronnen gaan lezen.
quote:
Dat zou mij in elk geval niet verbazen.
Je hebt inderdaad wel meer last om bepaalde onderzoeken of informatie te begrijpen. Je poste ook een topic in COR, waarbij je hele andere conclusies haalde, terwijl dit helemaal niet uit het onderzoek bleek. Letterlijk.
[q]Amerika heeft in mijn optiek er alles aan gedaan om Rusland uit te lokken.
quote:
Door het leveren van geld en wapens in het meest corrupte land van Europa.
Je bedoelt een land de mogelijkheid geven om zicht te verdedigen tegen een mogelijke agressor?
Maar Rusland levert gelukkig ook geen wapens op zo iets aan dictators die het niet zo nauw nemen met de mensen rechten.
En gelukkig is Rusland zelf ook niet corrupts to zo.

quote:
Top 10 Most Corrupt Countries in the World (2021 Best Countries rankings):
Iraq
Colombia
Mexico
Brazil
Russia
Guatemala
Kazakhstan
Lebanon
El Salvador
Azerbaijan
Volgens dit overzicht staat Rusland trouwens op de 29 en Ukraine op de 32ste plaats. Rusland is dus corrupter dan Oekraïne.

quote:
Door verkiezingen te beïnvloeden.
Daar doet Rusland natuurlijk ook helemaal niet aan mee _O- _O- _O- _O-
quote:
Staatsgrepen te steunen.
Ze vallen zelf gewoon direct landen aan, als ze het niet er mee eens zijn. Iets met Burkina Faso.
quote:
Door biolabs en biologische experimenten uit te voeren.
BWN is een deur verder.
quote:
Door het land een lidmaatschap aan te bieden.
Je bedoelt als een soeverein land zelf keuzes wil maken en zicht tegen een grote agressor wilt beschermen? De redenen om lid te worden, was Rusland. Ze willen niet nog een keer een krim hebben.
quote:
Door het bestoken van de Russen in de donbass.
Bedoelt het grondgebied wat Rusland van Oekraïne geannexeerd had?
quote:
Amerika heeft baat bij een Rusland als vijand.
Rusland is ook niet te vertrouwen, dat blijkt keer op keer weer.
quote:
Want als het bevriend raakt met Europa, dan verliest Amerika de macht.
Waarom?

quote:
Maar goed, dit is een onwelgevallige mening die doorgaans niet geuit mag worden.
Klopt, mening, weinig helaas wat echt klopt.
pi_205101953
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:46 schreef RetepV het volgende:

[..]
Even heel serieus hé... Wat is er precies mis met blond haar en blauwe ogen?
Helemaal niks. Behalve als je dat als enige mensen ziet die mogen leven op deze aarde en de rest vervolgens richting een vernietigingskamp stuurt.

quote:
En een Duitse tongval? Dat hebben we toch al? We zijn tenslotte gewoon Germanen en Franken.
Dat onze talen op elkaar lijken dankzij de oorsprong betekent niet dat het hetzelfde is.

quote:
Wat er wel ontzettend mis was, was het totalitaire regime van de Nazi's, en hun manier om andersdenkenden uit de weg te ruimen. Als je dat nou genoemd had...
Er was niets goed aan het nazi regime, het is maar waar je in wil leven. Zoals wij blij waren dat we tijdens en na WW2 geholpen zijn zo is de Oekraïne blij dat ze nu door (onder andere) ons geholpen worden.
pi_205101957
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:46 schreef Viesdik het volgende:
Het zou mij niet verbazen als Putin ook een land als Estland binnenvalt.
Daar heeft hij de ballen niet voor. Estand is NAVO. En het verdedingspakt zou dan direct betekenen dat hij alle landen aanvalt, inclusief de USA.

quote:
Als je ziet hoe sommige politici zich uitlaten over de Russische minderheid daar, dan krijg je de rillingen over je lichaam.
Misschien heeft dat ook met het gedrag dat Rusland momenteel uitstraalt. Maar ik lees weinig over wat je nu beweerd. Heb jij een bron dat men daar de Russische minderheid aanpakt?
quote:
Maar Estland is een EU land.. Dan moeten we ons pas zorgen gaan maken.
Maar ook NAVO, dus Rusland zou wel heel dom zijn om dat land aan te vallen.

quote:
Maar vooralsnog denk ik niet dat dat gaaat gebeuren.
Iets met NAVO. Juist de redenen waarom Rusland niets gaat doen.
quote:
Omdat de situatie in dat land niet te vergelijken is met Oekraïne..
Er was ook weinig in Oekraïne. Geloof eens iets minder Russische propaganda.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 20 juni 2022 @ 14:43:36 #68
491163 Viesdik
pi_205101968
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:37 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Misschien moet je even iets betere bronnen gaan lezen.
[..]
Je hebt inderdaad wel meer last om bepaalde onderzoeken of informatie te begrijpen. Je poste ook een topic in COR, waarbij je hele andere conclusies haalde, terwijl dit helemaal niet uit het onderzoek bleek. Letterlijk.
[..]
Je bedoelt een land de mogelijkheid geven om zicht te verdedigen tegen een mogelijke agressor?
Maar Rusland levert gelukkig ook geen wapens op zo iets aan dictators die het niet zo nauw nemen met de mensen rechten.
En gelukkig is Rusland zelf ook niet corrupts to zo.
[..]
Volgens dit overzicht staat Rusland trouwens op de 29 en Ukraine op de 32ste plaats. Rusland is dus corrupter dan Oekraïne.
[..]
Daar doet Rusland natuurlijk ook helemaal niet aan mee _O- _O- _O- _O-
[..]
Ze vallen zelf gewoon direct landen aan, als ze het niet er mee eens zijn. Iets met Burkina Faso.
[..]
BWN is een deur verder.
[..]
Je bedoelt als een soeverein land zelf keuzes wil maken en zicht tegen een grote agressor wilt beschermen? De redenen om lid te worden, was Rusland. Ze willen niet nog een keer een krim hebben.
[..]
Bedoelt het grondgebied wat Rusland van Oekraïne geannexeerd had?
[..]
Rusland is ook niet te vertrouwen, dat blijkt keer op keer weer.
[..]
Waarom?
[..]
Klopt, mening, weinig helaas wat echt klopt.
Ik wist niet dat je boos werd. Sorry maat
pi_205102618
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:41 schreef Rolfieo het volgende:
quote:

quote:
-------------------------------------
Op maandag 20 juni 2022 13:46 schreef Viesdik het volgende:
Als je ziet hoe sommige politici zich uitlaten over de Russische minderheid daar, dan krijg je de rillingen over je lichaam.
-------------------------------------

Misschien heeft dat ook met het gedrag dat Rusland momenteel uitstraalt.
Dat is echt te simpel gedacht. Die uitlatingen en die onderdrukking zijn al aan de gang sinds de Soviet Unie uit elkaar viel.

Wat die landen doen is de Russen alle schuld geven van alle ellende die ze onder de Soviet Unie hebben meegemaakt. Daarbij totaal vergetend dat de Soviet Unie en Rusland niet hetzelfde zijn, en dat ze in hun eigen land werden onderdrukt door hun eigen landgenoten uit naam van de Soviet Partij. Hun eigen landgenoten waren maar wat blij dat ze belangrijk konden zijn in de Soviet Unie.

En in Oekraïne is die gedachte buitengewoon sterk en wordt ook buitengewoon uitgebuit door de elite van oligarchen daar. Alle binnenlandse ellende wordt op Rusland afgeschoven. Maar intussen heeft het land vele miljardairs en nog vele, vele, vele meer mensen die niet rond kunnen komen.

Heb je je wel eens afgevraagd hoe het kan dat tijdens de Soviet Unie tijd iedereen evenveel verdiende en bij het uiteenvallen van de Soviet Unie zo'n beetje evenveel bezat, maar dat in nog geen 10 jaar tijd al de eerste miljardairs hun hoofd opstaken?

Al die miljardairs, echt allemaal, zijn miljardair geworden over de ruggen van het simpele volk dat niet begreep wat voor rechten ze hadden en zich lieten afpersen. Dat ze maar lang in de hel mogen branden.
pi_205103478
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:31 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat is echt te simpel gedacht. Die uitlatingen en die onderdrukking zijn al aan de gang sinds de Soviet Unie uit elkaar viel.

Wat die landen doen is de Russen alle schuld geven van alle ellende die ze onder de Soviet Unie hebben meegemaakt. Daarbij totaal vergetend dat de Soviet Unie en Rusland niet hetzelfde zijn, en dat ze in hun eigen land werden onderdrukt door hun eigen landgenoten uit naam van de Soviet Partij. Hun eigen landgenoten waren maar wat blij dat ze belangrijk konden zijn in de Soviet Unie.

En in Oekraïne is die gedachte buitengewoon sterk en wordt ook buitengewoon uitgebuit door de elite van oligarchen daar. Alle binnenlandse ellende wordt op Rusland afgeschoven. Maar intussen heeft het land vele miljardairs en nog vele, vele, vele meer mensen die niet rond kunnen komen.

Heb je je wel eens afgevraagd hoe het kan dat tijdens de Soviet Unie tijd iedereen evenveel verdiende en bij het uiteenvallen van de Soviet Unie zo'n beetje evenveel bezat, maar dat in nog geen 10 jaar tijd al de eerste miljardairs hun hoofd opstaken?

Al die miljardairs, echt allemaal, zijn miljardair geworden over de ruggen van het simpele volk dat niet begreep wat voor rechten ze hadden en zich lieten afpersen. Dat ze maar lang in de hel mogen branden.
Opkomst grote oligarchen ook wel ten tijde van Jeltsin ...
Het land werd als het ware weg gegeven

https://www.raamoprusland(...)erverkiezing-jeltsin
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 18:02:40 #71
5428 crew  miss_sly
pi_205103500
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:31 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat is echt te simpel gedacht. Die uitlatingen en die onderdrukking zijn al aan de gang sinds de Soviet Unie uit elkaar viel.

Wat die landen doen is de Russen alle schuld geven van alle ellende die ze onder de Soviet Unie hebben meegemaakt. Daarbij totaal vergetend dat de Soviet Unie en Rusland niet hetzelfde zijn, en dat ze in hun eigen land werden onderdrukt door hun eigen landgenoten uit naam van de Soviet Partij. Hun eigen landgenoten waren maar wat blij dat ze belangrijk konden zijn in de Soviet Unie.

En in Oekraïne is die gedachte buitengewoon sterk en wordt ook buitengewoon uitgebuit door de elite van oligarchen daar. Alle binnenlandse ellende wordt op Rusland afgeschoven. Maar intussen heeft het land vele miljardairs en nog vele, vele, vele meer mensen die niet rond kunnen komen.

Heb je je wel eens afgevraagd hoe het kan dat tijdens de Soviet Unie tijd iedereen evenveel verdiende en bij het uiteenvallen van de Soviet Unie zo'n beetje evenveel bezat, maar dat in nog geen 10 jaar tijd al de eerste miljardairs hun hoofd opstaken?

Al die miljardairs, echt allemaal, zijn miljardair geworden over de ruggen van het simpele volk dat niet begreep wat voor rechten ze hadden en zich lieten afpersen. Dat ze maar lang in de hel mogen branden.
Je beschrijft hier Rusland, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 20 juni 2022 @ 19:08:01 #72
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205104097
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:46 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het zou mij niet verbazen als Putin ook een land als Estland binnenvalt. Als je ziet hoe sommige politici zich uitlaten over de Russische minderheid daar, dan krijg je de rillingen over je lichaam.
Maar Estland is een EU land.. Dan moeten we ons pas zorgen gaan maken.

Maar vooralsnog denk ik niet dat dat gaaat gebeuren. Omdat de situatie in dat land niet te vergelijken is met Oekraïne..

Omdat Rusland geen land rechtstreeks aan durft te vallen dat lid is van die organisatie die volgens jou sinds de val van het IJzeren Gordijn nergens voor nodig is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205104507
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:17 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Heeft Putin of Rusland dat in deze specifieke woorden gezegd dan? Dat Rusland het doel heeft om Zelensky af te zetten? Volgens mij niet. Maar ik kan er naast zitten.
Putin heeft aangeven dat hij het oude Russische keizerrijk in ere wil herstellen. daar maakt Oekraine in zijn wereld deel van uit.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 20 juni 2022 @ 19:47:05 #74
491163 Viesdik
pi_205104543
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:44 schreef Shotty het volgende:

[..]
Putin heeft aangeven dat hij het oude Russische keizerrijk in ere wil herstellen. daar maakt Oekraine in zijn wereld deel van uit.
Bron?
pi_205105139
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:47 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Bron?
Zoals jij ook altijd een bron er bij jou beweringen doet?

enfin:
http://en.kremlin.ru/events/president/transcripts/68606

quote:
Peter the Great waged the Great Northern War for 21 years. On the face of it, he was at war with Sweden taking something away from it… He was not taking away anything, he was returning. This is how it was. The areas around Lake Ladoga, where St Petersburg was founded. When he founded the new capital, none of the European countries recognised this territory as part of Russia; everyone recognised it as part of Sweden. However, from time immemorial, the Slavs lived there along with the Finno-Ugric peoples, and this territory was under Russia’s control. The same is true of the western direction, Narva and his first campaigns. Why would he go there? He was returning and reinforcing, that is what he was doing.

Clearly, it fell to our lot to return and reinforce as well. And if we operate on the premise that these basic values constitute the basis of our existence, we will certainly succeed in achieving our goals.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 20 juni 2022 @ 20:57:23 #76
491163 Viesdik
pi_205105462
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:29 schreef Shotty het volgende:

[..]
Zoals jij ook altijd een bron er bij jou beweringen doet?

enfin:
http://en.kremlin.ru/events/president/transcripts/68606
[..]

Ik lees -niets- jouw aanname bevestigd

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 21-06-2022 15:20:48 ]
pi_205111054
-probeer het nog eens en dan op een normale manier.

[ Bericht 77% gewijzigd door miss_sly op 21-06-2022 15:21:15 ]
pi_205111186
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je beschrijft hier Rusland, toch?
Nee, ik beschrijf hier Oekraïne. Ik heb geen blinde vlek wat betreft Oekraïne.

Voordat Oekraïne tot stand kwam was het Soviet Unie. Oekraïne is op ongeveer hetzelfde moment een eigen land geworden als Rusland dat was geworden. Namelijk het moment dat de Soviet Unie uit elkaar viel.

En net als in Rusland heeft Oekraïne een hele slechte tijd meegemaakt na het uiteenvallen van de SU.

En net als Rusland waren er na die slechte tijd in Oekraïne ineens meerdere miljardairs en een heleboel arme mensen zonder eigen bezittingen.

Het verschil met Rusland is dat in Rusland die miljardairs geen kans kregen om in de regering plaats te nemen, daar had Poetin wel voor gezorgd.

Terwijl in Oekraïne de miljardairs in feite de regering in handen hebben genomen.

Beide een oligarchie. In Rusland een oligarchie met Poetin als de middle-man. In Oekraïne een gewone klassieke oligarchie.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:09:40 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205111416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:34 schreef RetepV het volgende:

[..]

Het verschil met Rusland is dat in Rusland die miljardairs geen kans kregen om in de regering plaats te nemen, daar had Poetin wel voor gezorgd.

_O-

Poetin is een miljardair :D In tegenstelling tot Zelensky. Waar haal je deze onzin vandaan?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:12:15 #80
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205111432
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik lees -niets- jouw aanname bevestigd

Misschien moet je dan wel eens iets lezen. Poetin en zijn minions hebben al meerdere keren gezinspeeld op herstellen van de Sovjet-Unie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:12:25 #81
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205111433
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Misschien moet je dan wel eens iets lezen. Poetin en zijn minions hebben al meerdere keren gezinspeeld op herstel van de Sovjet-Unie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 16:13:09 #82
5428 crew  miss_sly
pi_205111438
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
_O-

Poetin is een miljardair :D In tegenstelling tot Zelensky. Waar haal je deze onzin vandaan?
Zelensky is ook bepaald niet onbemiddeld door zijn vorige carriere.

Maar rijk zijn op zichzelf is niet direct het probleem, lijkt me. Zelensky is president van een souverein land, hij is democratisch gekozen. Putin is ooit eens gekozen en heeft toen van alles naar zijn hand gezet om te kunnen blijven zitten. Hij is een van de rijkste mannen van de wereld en is dat geworden over de ruggen van zijn bevolking in de tijd dat hij president is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:17:21 #83
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205111463
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zelensky is ook bepaald niet onbemiddeld door zijn vorige carriere.
Zoek eens op Putin net worth en Zelensky net worth. Hoewel het bij Poetin een schatting is zitten ze echt wel in een verschillende orde van grootte.
quote:
Maar rijk zijn op zichzelf is niet direct het probleem, lijkt me. Zelensky is president van een souverein land, hij is democratisch gekozen. Putin is ooit eens gekozen en heeft toen van alles naar zijn hand gezet om te kunnen blijven zitten. Hij is een van de rijkste mannen van de wereld en is dat geworden over de ruggen van zijn bevolking in de tijd dat hij president is.
Dat is waar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205111627
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
_O-

Poetin is een miljardair :D In tegenstelling tot Zelensky. Waar haal je deze onzin vandaan?
Toen Poetin aan de macht kwam was hij geen miljardair.

Je moet echt iets doen aan die waas voor je ogen zo gauw ze het woordje "Poetin" waarnemen.

Dat Poetin de slechtste man ter wereld is maakt andere mensen niet minder slecht. Hier moet je nog maar eens heel goed over nadenken wanneer je de vijand van jouw vijand je huis binnen laat.
pi_205111685
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Doelstelling was om Zelensky af te zetten en er een stroman neer te zetten waardoor de macht gegrepen kon worden in heel Oekraïne zonder een lange, dure en bloedige oorlog. Dit weten we door te kijken naar hun (mislukte) daden, niet naar hun woorden.
Onze doelstelling was hetzelfde. We hebben het zelfs voor elkaar gekregen om een stroman als Zelensky daar neer te zetten.

Maar vooralsnog gaat het beter met het plan van Rusland dan met het plan van ons. :/
pi_205111701
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:17 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Heeft Putin of Rusland dat in deze specifieke woorden gezegd dan? Dat Rusland het doel heeft om Zelensky af te zetten? Volgens mij niet. Maar ik kan er naast zitten.
Poetin heeft gezegd dat hij de regering in Kiev wilde afzetten. Zelensky hoort daar natuurlijk ook bij.
pi_205111796
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan wel eens iets lezen. Poetin en zijn minions hebben al meerdere keren gezinspeeld op herstellen van de Sovjet-Unie.
Huh? Waar heb je dat gelezen? Poetin wil helemaal niet het communisme terug brengen. Verre van dat.

Poetin wil de Russische Federatie vergroten en versterken. Heeft echt helemaal NIKS met Soviet Unie te maken.

Misschien zou het beter zijn om de naam 'Soviet Unie' gewoon helemaal niet meer te gebruiken. Er is niets meer zoals de Soviet Unie (behalve misschien nog Noord-Korea), en er zal ook nooit meer iets zoals de Soviet Unie bestaan. Als je de naam "Soviet Unie" nu nog steeds gebruikt, dan zit je echt onwrikbaar vast in het verleden. Beter is als je dan niet meer praat over dingen die wij, de VS, Oekraïne of Rusland zou moeten doen. Want iemand die in het verleden hangt kan onmogelijk de huidige tijd in de juiste ogen zien.
pi_205111814
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zelensky is ook bepaald niet onbemiddeld door zijn vorige carriere.

Maar rijk zijn op zichzelf is niet direct het probleem, lijkt me. Zelensky is president van een souverein land, hij is democratisch gekozen.
:')

quote:
Putin is ooit eens gekozen en heeft toen van alles naar zijn hand gezet om te kunnen blijven zitten. Hij is een van de rijkste mannen van de wereld en is dat geworden over de ruggen van zijn bevolking in de tijd dat hij president is.
Zelensky is 2 jaar aan de macht, Poetin 16 jaar.

Dat geeft Zelensky nog 14 jaar de tijd om jouw blinde vertrouwen in hem te beschamen.

Toen Poetin aan de macht kwam had hij het salaris van een KGB agent en misschien een paar centen spaargeld op zijn rekening. Toen Zelensky aan de macht kwam was hij al miljonair.

Je vergelijkt appels en peren met elkaar.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:55:00 #89
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205111837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:34 schreef RetepV het volgende:

[..]
Toen Poetin aan de macht kwam was hij geen miljardair.
Dat kan. Dan heeft hij sindsdien zijn macht gebruikt voor schaamteloze zelfverrijking. Hoe ondersteunt dat jouw punt?
quote:
Je moet echt iets doen aan die waas voor je ogen zo gauw ze het woordje "Poetin" waarnemen.

Dat Poetin de slechtste man ter wereld is maakt andere mensen niet minder slecht. Hier moet je nog maar eens heel goed over nadenken wanneer je de vijand van jouw vijand je huis binnen laat.
Irrelevant gewauwel.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 16:55:42 #90
5428 crew  miss_sly
pi_205111844
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
:')
[..]
Zelensky is 2 jaar aan de macht, Poetin 16 jaar.

Dat geeft Zelensky nog 14 jaar de tijd om jouw blinde vertrouwen in hem te beschamen.

Toen Poetin aan de macht kwam had hij het salaris van een KGB agent en misschien een paar centen spaargeld op zijn rekening. Toen Zelensky aan de macht kwam was hij al miljonair.

Je vergelijkt appels en peren met elkaar.
Gaat niet gebeuren, want Zelensky IS democratisch gekozen. Kun je wel :') over doen, maar dat is zo.

Het feit dat Putin er al 16 jaar zit, is precies een van de basisproblemen van Rusland.

Zeker was Zelensky al rijk. Hij had al een andere carriere gehad waarmee hij goed geld had verdiend. Zoals je zegt, Putin was niet rijk en heeft zich als president verrijkt over de ruggen van zijn arme bevolking.

Maar hij is een goede kerel, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 21 juni 2022 @ 17:00:54 #91
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205111903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:49 schreef RetepV het volgende:

[..]
Huh? Waar heb je dat gelezen? Poetin wil helemaal niet het communisme terug brengen. Verre van dat.

Poetin wil de Russische Federatie vergroten en versterken. Heeft echt helemaal NIKS met Soviet Unie te maken.

Misschien zou het beter zijn om de naam 'Soviet Unie' gewoon helemaal niet meer te gebruiken. Er is niets meer zoals de Soviet Unie (behalve misschien nog Noord-Korea), en er zal ook nooit meer iets zoals de Soviet Unie bestaan. Als je de naam "Soviet Unie" nu nog steeds gebruikt, dan zit je echt onwrikbaar vast in het verleden. Beter is als je dan niet meer praat over dingen die wij, de VS, Oekraïne of Rusland zou moeten doen. Want iemand die in het verleden hangt kan onmogelijk de huidige tijd in de juiste ogen zien.
Niet het communisme, maar het geografische gebied dat onder de Sovjet-Unie viel.

Poetin zelf heeft het regelmatig gehad over de Sovjet-Unie en de val ervan, dus ik vind dat ik dat ook wel mag.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205111989
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat kan. Dan heeft hij sindsdien zijn macht gebruikt voor schaamteloze zelfverrijking. Hoe ondersteunt dat jouw punt?
Echt...

Geef eens een onderbouwing dat Poetin's verrijking schaamteloze zelfverrijking was?

Ik weet niet hoe Poetin aan zijn geld is gekomen hoor. Maar jij noemt het schaamteloze zelfverrijking, dus neem ik aan dat je bronnen hebt die verhalen vertellen over hoe Poetin zijn eerste miljard heeft zelfverrijkt, zijn tweede miljard, etc.

quote:
Irrelevant gewauwel.
Natuurlijk is het niet irrelevant. We praatten over dat Poetin als ultiem slecht gezien wordt en Zelensky als ultiem goed.

En omdat Zelensky als ultiem goed gezien wordt, willen we nu Oekraïne de EU in halen. Maar wat weten we precies van Zelensky, behalve dat hij een acteur is die de macht over Oekraïne in handen wilde hebben en wie dat ook gelukt is?

Wij halen Oekraïne de EU in omdat het de vijand van onze vijand is. Ik vind dat een byzonder slechte reden om iemand ons huis binnen te laten.

[ Bericht 2% gewijzigd door RetepV op 21-06-2022 17:19:38 ]
pi_205112055
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren, want Zelensky IS democratisch gekozen. Kun je wel :') over doen, maar dat is zo.
Ik doe :') omdat Poetin ook democratisch is gekozen. Prima democratisch volgens de Russische wetgeving. Net zoals Zelensky prima democratisch gekozen is volgens de Oekraïense wetgeving.

Het is dus geen argument. Daarom doe ik: :')

quote:
Zeker was Zelensky al rijk. Hij had al een andere carriere gehad waarmee hij goed geld had verdiend. Zoals je zegt, Putin was niet rijk en heeft zich als president verrijkt over de ruggen van zijn arme bevolking.
Waarom zou zijn bevolking hem dat geld niet gewoon hebben gegund? Waar staat dat hij het hen tegen hun wil afhandig heeft gemaakt? Waar zijn de verhalen erover? Die verhalen zijn er genoeg over bijvoorbeeld Abramovic.
pi_205112076
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Poetin zelf heeft het regelmatig gehad over de Sovjet-Unie en de val ervan, dus ik vind dat ik dat ook wel mag.
Als referentie naar het verleden natuurlijk wel. Maar als referentie naar de toekomst kleurt het alleen maar meningen. De Soviet Unie komt nooit meer terug. Noem Poetin's wensdroom dan ook niet Soviet Unie. Het is niet nodig om de meningen te kleuren met het vuil van die naam.

Poetin's wensdroom heeft namelijk al een naam: noem het gewoon Russische Federatie, zoals het heet.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 17:23:07 #95
5428 crew  miss_sly
pi_205112103
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:17 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik doe :') omdat Poetin ook democratisch is gekozen. Prima democratisch volgens de Russische wetgeving. Net zoals Zelensky prima democratisch gekozen is volgens de Oekraïense wetgeving.

Het is dus geen argument. Daarom doe ik: :')
[..]
Waarom zou zijn bevolking hem dat geld niet gewoon hebben gegund? Waar staat dat hij het hen tegen hun wil afhandig heeft gemaakt? Waar zijn de verhalen erover? Die verhalen zijn er genoeg over bijvoorbeeld Abramovic.
Ik ga op deze manier de discussie helemaal niet aan.

Jij wenst Putin als een geweldige man te zien. Veel plezier daarmee. Ik ben het niet met je eens. Wij gaan elkaar niet overtuigen van het tegendeel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205112208
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 16:40 schreef RetepV het volgende:

[..]
Onze doelstelling was hetzelfde. We hebben het zelfs voor elkaar gekregen om een stroman als Zelensky daar neer te zetten.

Maar vooralsnog gaat het beter met het plan van Rusland dan met het plan van ons. :/
Zelensky is gewoon verkozen als president tijdens eerlijk verlopen verkiezingen. Misschien ben je in de war met Jatsenjoek waarvan is uitgelekt dat de VS die wilde hebben als premier in 2014 en het ook werd (in 2016 afgetreden).

Zelensky een stroman noemen is echt nergens op gebaseerd.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 17:41:37 #97
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205112227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:09 schreef RetepV het volgende:

[..]
Echt...

Geef eens een onderbouwing dat Poetin's verrijking schaamteloze zelfverrijking was?

Ik weet niet hoe Poetin aan zijn geld is gekomen hoor. Maar jij noemt het schaamteloze zelfverrijking, dus neem ik aan dat je bronnen hebt die verhalen vertellen over hoe Poetin zijn eerste miljard heeft zelfverrijkt, zijn tweede miljard, etc.
Het is per definitie schaamteloos om je positie te misbruiken om zo smerig rijk te worden.

Maar jij vindt het dus te prijzen dat Poetin miljardair is geworden nadat hij de politiek in ging in plaats van ervoor? Waarom precies? En waarom mag iemand die met een andere carrière achter de rug wat geld verdient heeft niet de politiek in van jou?

En nou we toch bezig zijn, waar is het bewijs dat Poetin voorkomt dat Russische miljardairs invloed hebben op de politiek?
quote:
[..]
Natuurlijk is het niet irrelevant. We praatten over dat Poetin als ultiem slecht gezien wordt en Zelensky als ultiem goed.
Jij en welke van je persoonlijkheden? Ik heb dat niet gezegd.
quote:
En omdat Zelensky als ultiem goed gezien wordt, willen we nu Oekraïne de EU in halen. Maar wat weten we precies van Zelensky, behalve dat hij een acteur is die de macht over Oekraïne in handen wilde hebben en wie dat ook gelukt is?

Wij halen Oekraïne de EU in omdat het de vijand van onze vijand is. Ik vind dat een byzonder slechte reden om iemand ons huis binnen te laten.
Dat denk ik niet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 21 juni 2022 @ 17:43:35 #98
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205112239
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:19 schreef RetepV het volgende:

[..]
Als referentie naar het verleden natuurlijk wel. Maar als referentie naar de toekomst kleurt het alleen maar meningen. De Soviet Unie komt nooit meer terug. Noem Poetin's wensdroom dan ook niet Soviet Unie. Het is niet nodig om de meningen te kleuren met het vuil van die naam.

Poetin's wensdroom heeft namelijk al een naam: noem het gewoon Russische Federatie, zoals het heet.
Nogmaals, je vriend Poetin refereert er zelf aan. En ik zit hier niet op een discussieforum om me door een of andere user te laten vertellen welke woorden ik niet mag gebruiken. Daarvoor kun je beter in Rusland zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 21 juni 2022 @ 17:46:15 #99
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205112249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:17 schreef RetepV het volgende:


[..]

Waarom zou zijn bevolking hem dat geld niet gewoon hebben gegund? Waar staat dat hij het hen tegen hun wil afhandig heeft gemaakt?
_O-

Nee hij zal aan de voordeur hebben gestaan met een collectebus. Echt, gast :D
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205113004
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:09 schreef RetepV het volgende:

[..]
Echt...

Geef eens een onderbouwing dat Poetin's verrijking schaamteloze zelfverrijking was?

Ik weet niet hoe Poetin aan zijn geld is gekomen hoor. Maar jij noemt het schaamteloze zelfverrijking, dus neem ik aan dat je bronnen hebt die verhalen vertellen over hoe Poetin zijn eerste miljard heeft zelfverrijkt, zijn tweede miljard, etc.
[..]
Natuurlijk is het niet irrelevant. We praatten over dat Poetin als ultiem slecht gezien wordt en Zelensky als ultiem goed.

En omdat Zelensky als ultiem goed gezien wordt, willen we nu Oekraïne de EU in halen. Maar wat weten we precies van Zelensky, behalve dat hij een acteur is die de macht over Oekraïne in handen wilde hebben en wie dat ook gelukt is?
Ik zie Zelensky niet als ultiem goed. Hij is een jonge onervaren president die het tot nu toe erg goed doet gezien de omstandigheden. Niets meer niets minder. Poetin komt aardig in de buurt van ultiem slecht maar het is vooral de zoveelste dictator in een lange rij van dictators in de geschiedenis. Wel eentje met een enorm territorium, nukes en uitbreidingsdrang... wat hem extra gevaarlijk en relevant maakt.

quote:
Wij halen Oekraïne de EU in omdat het de vijand van onze vijand is. Ik vind dat een byzonder slechte reden om iemand ons huis binnen te laten.
"Wij" halen Oekraïne er niet bij, Oekraïne wil er zelf bij. En als ze aan de regels voldoen dan mag dat, net als ieder ander land dat mag. De vraag is of we de boel moeten versnellen en bepaalde eisen door de vingers moeten zien... daar kun je over twisten. In potentie heeft Oekraïne een hoop te bieden. Graan, gas, zeldzame grondstoffen, geografische ligging.... nu te streng doen qua toelating kan verkeerd uitpakken maar je voorwaarden loslaten kan ook verkeerd uitpakken. Wat is wijsheid?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 3
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')