abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205097697
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 21:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik had het begin Mei, 3 weken na de eerste vaccinatie, zieker dan normaliter.
Ook echt 3 weken na de eerste vaccinatie, goed vaccin man.
Ik wil dat vaccin nou eigenlijk niet afkraken, ik had braaf 2x Pfizer en een Moderna booster gehaald.

Geen idee hoe het verlopen zou zijn zonder. Nu was het dat een test aangaf dat ik positief was en dat ik nagenoeg niks van hinder ondervond.
  zondag 19 juni 2022 @ 22:24:47 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205097713
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:11 schreef Za het volgende:

[..]
Huisdieren zijn geen natuurlijk reservoir.

Omicron dragende herten is een recente bevinding, geen 2 jaar.
Waarom niet, die hebben een ander immuunsysteem en komen ook vaak zat buiten? Tevens zijn er zat wilde katten en kattensoorten

Herten is zeker anderhalf jaar bekend

Wat wil je nou helemaal bereiken op deze manier?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205097718
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:20 schreef Za het volgende:

[..]
De relevantie is dat we te maken hebben met een natuurlijk reservoir, en er dus nooit meer vanaf komen.
Succes met je missende relevantie en dode mug wanneer straks je vrijheden weer ingeperkt worden, en je met een mondkap je broodjes kan gaan halen op gezette tijden.
Natuurlijke reservoirs everywhere, zonder dieren dan nog bij de mens!
Nooit meer vanaf komen weten we toch al vanaf het begin? Heb je niet opgelet?

Vrijheden inperken is een politieke keuze, eentje die vertolkt wordt als zijnde "noodzaak" terwijl het prima te voorkomen is met afdoende personeel op kritieke plaatsen. En als het personeel er tekort is is het maar de vraag of de hele samenleving op slot gooien een te prefereren methode is boven een stuk inboeten op kwaliteit van zorg, maar daar heb ik het even niet over, dat maakt het onnodig ingewikkeld, afdoende personeel fixen = risico mitigeren tegen relatief lage kosten als je het vergelijkt met risico nemen op een nieuwe lock down.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205097743
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:24 schreef Molo het volgende:

Waarom niet, die hebben een ander immuunsysteem en komen ook vaak zat buiten? Tevens zijn er zat wilde katten en kattensoorten
Omdat er vanuit gegaan wordt dat huisdieren, cq gedomesticeerde dieren door ons besmet raken, niet andersom.

quote:
Herten is zeker anderhalf jaar bekend
Herten in een hertenkamp, of in het wild levende?

In het wild levende bij welke Omicron is aangetroffen is recent.

quote:
Wat wil je nou helemaal bereiken op deze manier?
Ik ben gewoon in gesprek met jou, wat valt er te bereiken.
pi_205097787
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:24 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik wil dat vaccin nou eigenlijk niet afkraken, ik had braaf 2x Pfizer en een Moderna booster gehaald.

Geen idee hoe het verlopen zou zijn zonder. Nu was het dat een test aangaf dat ik positief was en dat ik nagenoeg niks van hinder ondervond.
Punt is dat mensen fysiek gezien tamelijk homogeen zijn right, en toch is de een die gevaccineerd is ernstig ziek en een ander die niet gevaccineerd is heeft alleen een loopneus.

Hetzelfde persoon kan op moment X met vaccinatie ernstig ziek worden of op moment Y zonder vaccinatie allicht minder.

En wie weet is de optie dat een individu zelf dat op hetzelfde moment ziek zou worden van Covid met / zonder vaccin, wel zieker van Covid als hij/zij wel dat vaccin had genomen, maar dat is een niet te testen hypothese.

Maar we zijn gewend van vaccinaties dat ze effectiever zijn dan dit toch? Non? Dat is sowieso al opvallend, dat maakt de kans dat het vaccin niet zoveel nut heeft t.o.v. vroegere verwachtingen groot.

En verder kunnen we natuurlijk ook gewoon turven en blijven onderzoeken hoeveel lager het risico is om in het ziekenhuis te belanden na vaccinatie...

All cause mortality is niet gealtered door de Covid vaccinaties, dat is statistisch gezien een enorm opvallende uitkomst.

Blijkbaar gaat hetzelfde individu dat dood had gegaan aan Covid gewoon in hetzelfde jaar kapot aan iets anders.
Gezien de hoge leeftijd van de gemiddelde sterfte... Misschien niet eens een onplausibele uitleg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205097803
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:27 schreef Za het volgende:
Omdat er vanuit gegaan wordt dat huisdieren, cq gedomesticeerde dieren door ons besmet raken, niet andersom.
In Blijdorp hadden de tijgers Covid, vraag me dan toch af welk mens had zitten knuffelen met die tijger!
  zondag 19 juni 2022 @ 22:35:33 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205097846
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
In Blijdorp hadden de tijgers Covid, vraag me dan toch af welk mens had zitten knuffelen met die tijger!
:D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205097891
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:31 schreef ludovico het volgende:

Ja want knuffelen met dieren is immers een vereiste voor de overdracht. :')
pi_205098624
Ik kom ook even langs.hoe gaat het allen. Wie heeft er nog steeds geen corona gehad. Mijn hele familie plus ik en me vriendin hebben in April het gehad. Eerst mijn pa, schijnbaar van de supermarkt. Toen een week later kwam mijn vriendin het meebrengen van haar zorginstelling. En ik probeerde het te voorkomen maar kansloos uiteraard. 4 dagen later had ik het. Tijdens moederdag dacht ik na 7 dagen, nou dan kan wel naar mijn ma, dus niet. 4 dagen later was mijn ma aan de beurt 🤣🤣. Gelukkig bij iedereen is het gevallen als een stevige verkoudheid zonder koorts of hoofdpijn. Ik zat helemaal verstopt, maar ook echt letterlijk. Na 5 dagen kreeg ik een hoest die ik serieus 2 weken hebt gehad. Nou dat was de story
pi_205098962
Mijn moeder heeft nog geen corona gehad. Mijn vader wel. Dus daar is wel iets goed gegaan qua afstand houden. Of mijn moeder heeft een dijk van een immuunsysteem.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205099405
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 07:35 schreef Isabeau het volgende:
Mijn moeder heeft nog geen corona gehad. Mijn vader wel. Dus daar is wel iets goed gegaan qua afstand houden. Of mijn moeder heeft een dijk van een immuunsysteem.
Er zijn nog steeds mensen die het helemaal niet krijgen. Schijnt een genetisch ding te zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 20 juni 2022 @ 09:03:56 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205099507
Dragen jullie voor de zekerheid alweer een mondkapje op drukke plekken zoals wachtrijen, supermarkten en ov?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_205099616
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:03 schreef phpmystyle het volgende:
Dragen jullie voor de zekerheid alweer een mondkapje op drukke plekken zoals wachtrijen, supermarkten en ov?
Nee, zeker niet.
Ik ben even bijna 3 jaar achterstand aan leuke dingen aan het inhalen.

Voor we weer terecht komen in
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205099812
Nou gelukkig is het allemaal opgelost sinds we dat vaccin hebben he jongens? :')
  maandag 20 juni 2022 @ 10:34:18 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205100143
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Nee, zeker niet.
Ik ben even bijna 3 jaar achterstand aan leuke dingen aan het inhalen.

Voor we weer terecht komen in
Vraag me wel eens af of we ons nog wel een lockdown kunnen veroorloven financieel gezien.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 20 juni 2022 @ 10:47:39 #66
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205100231
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:48 schreef Frenky893 het volgende:
Nou gelukkig is het allemaal opgelost sinds we dat vaccin hebben he jongens? :')
Ja door het vaccin zijn wij veilig, en door de mondkapjes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205100345
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vraag me wel eens af of we ons nog wel een lockdown kunnen veroorloven financieel gezien.
Ik denk niet dat er nog een sprake is van een 'we'. Een bepaalde groep mensen kan het zich ongetwijfeld niet meer veroorloven maar betwijfel of die er een stem in krijgen.
I'll give you something to do
  maandag 20 juni 2022 @ 11:07:51 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205100358
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:06 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er nog een sprake is van een 'we'. Een bepaalde groep mensen kan het zich ongetwijfeld niet meer veroorloven maar betwijfel of die er een stem in krijgen.
Tjah tot hier toe was de formule vooral om kosten door te schuiven naar volgende generaties, gierende inflatie toe te staan (treft toch vooral jongeren omdat minder geld), scholen dicht, jong volwassenen laten thuiswerken.

Maar wellicht is er toch wat veranderd en klopt die formule niet meer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 11:46:35 #69
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205100644
Nou ik ben vandaag gewoon dapper naar kantoor gegaan ondanks de vliegende blafhoest die weer (of nog steeds?) heerst.

Zonder mondkapje zelfs. Heftig, heftig.
  maandag 20 juni 2022 @ 11:47:22 #70
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205100652
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:46 schreef dick_laurent het volgende:
Nou ik ben vandaag gewoon dapper naar kantoor gegaan ondanks de vliegende blafhoest die weer (of nog steeds?) heerst.

Zonder mondkapje zelfs. Heftig, heftig.
Je gewoon een aso!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205100674
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:48 schreef Frenky893 het volgende:
Dat is het toch ook? Alles is weer open, iedereen kan op vakantie, de ziekenhuizen stromen niet vol. Ik zie het probleem niet. Dan zijn er maar wat mensen verkouden, boeiuh.
pi_205100720
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat is het toch ook? Alles is weer open, iedereen kan op vakantie, de ziekenhuizen stromen niet vol. Ik zie het probleem niet. Dan zijn er maar wat mensen verkouden, boeiuh.
Dit ja. Verkoudheidjes accepteren en door.
pi_205100872
Vorig weekend en dit weekend viel me op dat veel mensen aan het hoesten waren, ondanks het goede weer. Meerdere momenten waarbij ik dusdanig dichtbij was en binnen dat ik misschien wel de sjaak kan zijn :'). Keelklachten zijn inmiddels begonnen sinds vanmorgen. We gaat het zien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 20 juni 2022 @ 12:49:05 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205101137
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Vorig weekend en dit weekend viel me op dat veel mensen aan het hoesten waren, ondanks het goede weer. Meerdere momenten waarbij ik dusdanig dichtbij was en binnen dat ik misschien wel de sjaak kan zijn :'). Keelklachten zijn inmiddels begonnen sinds vanmorgen. We gaat het zien.
Einde oefening denk ik. Aan wie laat je je Fok!-account na?
pi_205101143
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Einde oefening denk ik. Aan wie laat je je Fok!-account na?
mijn broer Erwin.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')