Nee, en ik was aan het zoeken of dat onderzoek ondertussen was afgerond, maar ik kan het niet vinden.quote:Op maandag 20 juni 2022 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eigenlijk staat er niks concreets in. Of vind jij van wel? Ik was er even benieuwd naar omdat ik het niet gehad heb terwijl ik vaak bij besmette mensen in de buurt ben geweest en mijn broer en zussen ook niet. Zitten zelfs een paar boomers tussen, kun je nagaan...
Probleem is en blijft nu al jaren imo dat de beide uiterste zijden van het meningenspectrum (zijn die zo luid aanwezig omdat ze aandacht krijgen, of krijgen ze aandacht omdat ze luid aanwezig zijn? Kip en ei...) veel te veel het debat bepaalt. Die idiote bedreigingen en daar onder gebukt gaan is gewoon de meest extreme uiting ervan.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat helemaal aan het begin van de pandemie die Ira Helsloot dit kwam voorrekenen in een talkshow. Dat lockdowns in geen enkel pandemiedraaiboek voorkwamen omdat de kosten de baten vele malen overstijgen. Maar dat de Italianen in blinde paniek de aanpak van China overnamen en de rest is gevolgd. Dat er mensen dood gingen pareerde hij broodnuchter met het argument dat er een veelvoud aan levensjaren werd weggegooid door de lockdown.
Helsloot is wekenlang bedreigd en heeft volgens mij aan geen enkele praattafel meer z’n gezicht laten zien daarna.
En tuurlijk. Nederland was toen nog lang niet klaar voor acceptatie. Maar als je hem nu neerzet met hetzelfde verhaal, krijg je volgens mij gewoon weer hetzelfde gezeik.
Het is vaak een klein clubje dat veel herrie maakt en dan van de media een podium krijgt omdat de ophef scoort. Het de nek omdraaien van Zwarte Piet is daar een fantastisch voorbeeld van.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Probleem is en blijft nu al jaren imo dat de beide uiterste zijden van het meningenspectrum (zijn die zo luid aanwezig omdat ze aandacht krijgen, of krijgen ze aandacht omdat ze luid aanwezig zijn? Kip en ei...) veel te veel aandacht krijgt. Die idiote bedreigingen en daar onder gebukt gaan is gewoon de meest extreme uiting ervan.
Op een gegeven moment droogt dat toch op, zou je denken.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zijn al die mensen die nu in de ziekenhuizen liggen dan? Ouderen? Ongevaccineerden? Ongevaccineerde ouderen? Mensen met allerlei ander lijden?
Denk je dat echt?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Op een gegeven moment droogt dat toch op, zou je denken.
Het is van groot belang dat we de illusie van controle hooghouden.quote:Op maandag 20 juni 2022 15:35 schreef Evenstar het volgende:
Wat een hoop paniek weer in verschillende Europese landen. Na ruim twee jaar blijven de meeste nog steken in de oplossingen die ze in maart 2000 hadden bedacht en kunnen met niks anders komen. Ik vind het echt indrukwekkend hoe slecht men hiermee om blijft gaan.
Helsloot was een roepende in de woestijn. En zijn verhaal verkocht niet; lockdowns en maatschappij-ontwrichtende-maatregelen-om-te-voorkomen-dat-de-maatschappij-ontwricht-wordt deden het veel beter. Zowel in de media als in de politiek. Lekker daadkrachtig doen. Met andermans geld.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat helemaal aan het begin van de pandemie die Ira Helsloot dit kwam voorrekenen in een talkshow. Dat lockdowns in geen enkel pandemiedraaiboek voorkwamen omdat de kosten de baten vele malen overstijgen. Maar dat de Italianen in blinde paniek de aanpak van China overnamen en de rest is gevolgd. Dat er mensen dood gingen pareerde hij broodnuchter met het argument dat er een veelvoud aan levensjaren werd weggegooid door de lockdown.
Helsloot is wekenlang bedreigd en heeft volgens mij aan geen enkele praattafel meer z’n gezicht laten zien daarna.
En tuurlijk. Nederland was toen nog lang niet klaar voor acceptatie. Maar als je hem nu neerzet met hetzelfde verhaal, krijg je volgens mij gewoon weer hetzelfde gezeik.
Huisartsen hebben gestemd dat ze niet willen vaccineren tegen Covid laatst. Gaat gezellig worden weerquote:Op maandag 20 juni 2022 16:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist als je het op tijd regelt kan je het inderdaad overlaten aan de huisartsen etc. Nu gaat het allemaal weer last-minute haastwerk worden in de periodes waar de huisartsen al omkomen in de drukte.
Voornamelijk 70+quote:Op maandag 20 juni 2022 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zijn al die mensen die nu in de ziekenhuizen liggen dan? Ouderen? Ongevaccineerden? Ongevaccineerde ouderen? Mensen met allerlei ander lijden?
Ja maar de maatschappij ontwricht ook als alle fabrieksarbeiders, docenten, en verpleegkundigen ziek of bang zijn om te werken. Wie gaat nou winkelen als je weet dat de ziekenhuizen overvol zijn en er voor jou geen bed meer is als je bijvoorbeeld wat krijgt.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helsloot was een roepende in de woestijn. En zijn verhaal verkocht niet; lockdowns en maatschappij-ontwrichtende-maatregelen-om-te-voorkomen-dat-de-maatschappij-ontwricht-wordt deden het veel beter. Zowel in de media als in de politiek. Lekker daadkrachtig doen. Met andermans geld.
Acceptatie vooral niet. Zelfs nu, met dit aantal besmettingen en lage opnames smeken sommigen al weer om extra bemoeienis vanuit Den Haag. Acceptatie staat gelijk aan prima vinden dat er mensen overlijden en dat is niet politiek correct.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We staan op een kruispunt. We moeten nu gaan kiezen tussen acceptatie en het aanpassen van de samenleving aan covid. Als we kiezen voor die laatste optie betekent dat dus ook dat er wellicht voor bepaalde sectoren geen plaats meer is, omdat er geen kostendekkende exploitatie meer mogelijk is. Toevallig zijn dat ook de zaken die het leven wat meer de moeite waard maken, zoals horeca en andere vrijetijdsbesteding. Dat kan een keuze zijn maar dan moeten ze daar wel eerlijk over zijn.
En dit.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:53 schreef OProg het volgende:
Tsjah. We staan aan de vooravond van een economische crisis voor veel mensen met alles wat er aan komt. En dan zijn er een stel figuren met oogkleppen op die denken dat een coronagolf de grootste ramp is die ons kan overkomen. En ook de illusie hebben dat 'we' al deze zooi wel even gaan betalen.
Naïef , aandoenlijk en treurig op hetzelfde moment.
Dat lijkt me niet. Mensen worden ouder, ontwikkelen kwalen. Het aantal mensen met gezondsheidsproblemen neemt alleen maar toe.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Op een gegeven moment droogt dat toch op, zou je denken.
Klopt, je krijgt continu nieuwe aanwas.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Mensen worden ouder, ontwikkelen kwalen. Het aantal mensen met gezondsheidsproblemen neemt alleen maar toe.
Tuurlijk, maar het idee dat de kwetsbare ooit "op" zijn klopt niet, lijkt me.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, je krijgt continu nieuwe aanwas.
Maar je verwacht dat slachtoffers ook geveld gaan worden door andere virussen, niet alleen door corona lijkt me
Op een goed moment zijn wel alle acuut kwetsbaren "op" voor het corona virus in een situatie dat corona maximaal virulent is en andere virussen er niet zijn, en de kwetsbare in kwestie nog niet eerder in aanraking is geweest met corona (niet immuun).quote:Op maandag 20 juni 2022 19:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het idee dat de kwetsbare ooit "op" zijn klopt niet, lijkt me.
Als we de laatste jaren corona in de sterfte meenemen, zou de oversterfte een keer moeten dalen.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Mensen worden ouder, ontwikkelen kwalen. Het aantal mensen met gezondsheidsproblemen neemt alleen maar toe.
Opzich... eind mei is nog maar kort geleden, als tussen eind mei en vorige week (waar dus 2 a 3 weken tussen zitten) de bezetting afnam en hij nu in een weekje weer is teruggekrabbeld naar het "oude" niveau is er toch nog niet echt iets spectaculairs aan de hand?quote:De start van een nieuwe golf coronagevallen begint zich langzaamaan ook te vertalen in een hogere bezetting in de ziekenhuizen. Vandaag liggen er in totaal 550 patiënten met corona in Nederlandse ziekenhuizen, 22 van hen liggen op de IC.
Daarmee is de ziekenhuisbezetting terug op het niveau van eind mei. Sinds een paar weken stijgt het aantal vastgestelde coronagevallen weer en sinds een week ook de bezetting in de ziekenhuizen. Er liggen nu zo'n 50 procent meer patiënten met corona in het ziekenhuis dan vorige week.
"Een keer" sowieso, al was het maar omdat ooit de zon ontploft enzoquote:Op maandag 20 juni 2022 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we de laatste jaren corona in de sterfte meenemen, zou de oversterfte een keer moeten dalen.
Toch?
Qua statistiek.
Lijkt de huizenmarkt wel.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Een keer" sowieso, al was het maar omdat ooit de zon ontploft enzo
De vergelijking met mei slaat sowieso nergens op, want toen was er een dalende trend en nu een stijgende. Als je terugkijkt naar de laatste stijgende trend rond deze ziekenhuisbezetting dan is de situatie nu ongeveer vergelijkbaar met die van eind oktober 2021.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)rlandse-ziekenhuizen
[..]
Opzich... eind mei is nog maar kort geleden, als tussen eind mei en vorige week (waar dus 2 a 3 weken tussen zitten) de bezetting afnam en hij nu in een weekje weer is teruggekrabbeld naar het "oude" niveau is er toch nog niet echt iets spectaculairs aan de hand?
Iedereen vliegt deze maanden weer heel Europa door, dus het is sowieso een utopie dat je nog iets van containment kunt doen.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
Nog 3 weekjes, dan zijn we er weer doorheen.
En zo niet, torenhoge cijfers zijn ook prima 👍
Je hoeft eigenlijk alleen maar in het overvolle Schiphol te gaan staan. Zonder te vliegen.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iedereen vliegt deze maanden weer heel Europa door, dus het is sowieso een utopie dat je nog iets van containment kunt doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |