17 kilo? Hoeveel betaal je daar zoal voor?quote:Op maandag 12 september 2022 08:21 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Ziet er ook wel tof uit inderdaad.
Ben nu eerst nog bezig met het wassen van de 17 kilo 2e hands Lego die ik heb gekocht. Daarna komt het sorteren op kleuren dan kijken of er nog setjes compleet of bijna compleet zijn, waarvan ik de boekjes er ook bij heb gekregen. Heb nog lekker wat te doen dus
Ziet er inderdaad goed uit allemaal. Paar fikse kortingen. Hotel wil ik nog hebben, dus ga wel happen denk ik.quote:Op maandag 12 september 2022 08:41 schreef Gunner het volgende:
Intertoys heeft wel mooie aanbiedingen. Boutique hotel aangeschaft die de prijsverhogingen van Lego mooi compenseert.
229 --> 179
Ik weet alleen dat het zaterdag is begonnen.quote:Op maandag 12 september 2022 17:21 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad goed uit allemaal. Paar fikse kortingen. Hotel wil ik nog hebben, dus ga wel happen denk ik.
Enig idee tot wanneer de actie duurt? Kan het niet vinden...
Ik had 'm voor 350,- gekocht net voor de prijsverhogingen. Zag 'm laatst nog voor 320,- ergens, maar die is al weer weg (en zal nu niet meer terugkomen gok ik)quote:
ja nouja, de hoeveelheid stickersquote:Op maandag 12 september 2022 19:14 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ik had 'm voor 350,- gekocht net voor de prijsverhogingen. Zag 'm laatst nog voor 320,- ergens, maar die is al weer weg (en zal nu niet meer terugkomen gok ik)
Wel een aanrader die set hoor. De Technic 1:8 auto's zijn steeds ietsje beter geworden.
Uh, 0?quote:Op maandag 12 september 2022 19:15 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ja nouja, de hoeveelheid stickers
Ik heb er 150 voor betaald. Gebeurd niet vaak dat je onder de 10 euro per kilo komt. Vaak is het wel 10 euro...soms meer maar ligt er vooral aan wat er in zit. Nu zaten er ook best wat minifigs in. Dus was het het sowieso al waard. Tevens hoop ik dat Hagrids huis er in zit (boekje wel)...dan heb ik het grootste gedeelte al weer terug verdiend.quote:Op maandag 12 september 2022 16:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
17 kilo? Hoeveel betaal je daar zoal voor?
dan ben ik mis informed. volgens een YT review zat ie vol met stickersquote:Op maandag 12 september 2022 19:39 schreef Faxie het volgende:
[..]
Uh, 0?
Laatste met stickers was de Bugatti volgens mij
Was dat niet gewoon die standaard Technic Ferrari van 150,- ?quote:Op maandag 12 september 2022 19:48 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
dan ben ik mis informed. volgens een YT review zat ie vol met stickers
Je beantwoordt denk ik je eigen vraag al haha. Ja door het motortje en lampje is het vaak duurder ja.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:13 schreef LTVDK het volgende:
De vuurtoren is uit, is die nou alleen zo teringduur als je kijkt naar het aantal stenen (¤299,99 voor 2065 stenen), of komt dat door dat lampie met motor?
[ afbeelding ]
https://www.lego.com/nl-nl/product/motorised-lighthouse-21335
Mja prijzig motortje dan, anders zou het een set van rond de 150-180 zijn geweestquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:20 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Je beantwoordt denk ik je eigen vraag al haha. Ja door het motortje en lampje is het vaak duurder ja.
Mee eens. Ik kijk idd ook altijd wel naar prijs per steentje ja. Geeft ook wel een indicatie hoe lang je bezig met bouwen enzo.quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mja prijzig motortje dan, anders zou het een set van rond de 150-180 zijn geweest
nee, omdat lego er een opslag op heeft gedaan en heel de lego community valt erover schijnbaar...quote:Op dinsdag 13 september 2022 14:13 schreef LTVDK het volgende:
De vuurtoren is uit, is die nou alleen zo teringduur als je kijkt naar het aantal stenen (¤299,99 voor 2065 stenen), of komt dat door dat lampie met motor?
[ afbeelding ]
https://www.lego.com/nl-nl/product/motorised-lighthouse-21335
motor en lampje maken het iets duurder, niet zoveel meerquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:20 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Je beantwoordt denk ik je eigen vraag al haha. Ja door het motortje en lampje is het vaak duurder ja.
Snap ik wel dat ze er over vallen, dit is wel een iets forsere verhoging dan de inflatiecorrectie van laatst ...quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:15 schreef mschol het volgende:
[..]
nee, omdat lego er een opslag op heeft gedaan en heel de lego community valt erover schijnbaar...
dat weet niemand volgens mij behalve lego zelf. en deze verhoging ligt schijnbaar ruim boven eventuele inflatie correctiequote:
Niet dat ik het goed praat hoor, maar uiteraard is het bij hen ook gestegen. Niet dat plastic duur is. Echter als plastic ook met 30% omhoog is gegaan, net als alles (geen idee of het zo is) dan zijn de kosten voor Lego ook flink gestegen. Ongeacht of het van 1 euro naar 1,30 per kilo is gegaan of van 100 euro naar 130 euro per kilo.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:21 schreef bleiblei het volgende:
Iets met gestegen productiekosten. Plastic is ook zo duur.
Gevoelsmatig is Lego weer te zelfverzekerd aan het worden. Kinderen kunnen hun creativiteit niet meer kwijt (hoor steeds vaker dat kinderen de sets bouwen en niet verder komen dan dat), simpelweg door de enorme variatie aan blokjes. Waar je vroeger 4 tot 6 18+ (oke 16+ ergens 15 jaar geleden) sets had, komen er nu meer haast meer AFOL sets van 100den euro's uit, dan sets voor kinderen.
De prijzen maken achterlijke sprongen...
Kortom, ze zitten op de golf van de hype en gaan weer heel hard naar beneden kletteren ergens komende 10 jaar.
Alleen die vakantie is na een week weg de set heb je dan nog.quote:Op woensdag 14 september 2022 09:49 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
Niet dat ik het goed praat hoor, maar uiteraard is het bij hen ook gestegen. Niet dat plastic duur is. Echter als plastic ook met 30% omhoog is gegaan, net als alles (geen idee of het zo is) dan zijn de kosten voor Lego ook flink gestegen. Ongeacht of het van 1 euro naar 1,30 per kilo is gegaan of van 100 euro naar 130 euro per kilo.
Dat ze zich hiermee wellicht uit de markt prijzen en dat het wellicht niet handig is dat ze zich zo op de sets van 100en euro's richten, dat ben ik met je eens ja. Zeker nu de inflatie overal zo hoog is, de kosten van de 1e levensbehoeften overal zo omhoog gaan en men dus weinig extra's te besteden heeft. Het eerste waar mensen op gaan besparen, zal toch dit soort uitgaven zijn.
Bij mij is het ook altijd een afweging of ik het waard vind. Zeker de grotere sets. het is ook ongeveer een halve vakantie in een huisje.
Klopt zeer zeker. Het is bijna niet te vergelijken. Vakantie is weer plezier en ontspanning voor alle 4 en Lego (tot nu toe) vooral voor papa haha. Hoop mijn dochters er in mee te krijgenquote:Op vrijdag 16 september 2022 07:42 schreef vipergts het volgende:
[..]
Alleen die vakantie is na een week weg de set heb je dan nog.
Paar keer de lijst bekeken en uiteindelijk de Vespa gekocht. Ben totaal niet into dit soort dozen (normaal van modulars en kerst spul), maar staat vast mooi op mijn bureau is mijn excuus.quote:Op maandag 12 september 2022 08:41 schreef Gunner het volgende:
Intertoys heeft wel mooie aanbiedingen. Boutique hotel aangeschaft die de prijsverhogingen van Lego mooi compenseert.
229 --> 179
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |