Het grootste gedeelte daarvan is ook gewoon doorvoer van goederen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:08 schreef SOG het volgende:
[..]
Dommigheid kent geen tijd. Reageer eens inhoudelijk dat het leeuwendeel geexporteerd wordt wat hier geproduceerd wordt? We zijn de grootste exporteur qua landbouw/veeteelt in de EU. In de wereld staan we 2de qua landbouw export.
Dat zijn veel ondernemers.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:18 schreef ondeugend het volgende:
Het schijnt dat 20% van de Nederlandse miljonairs boer zijn.
Voornamelijk melkveehouders.
Zielig man!
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:18 schreef ondeugend het volgende:
Zielig man!
Ik dacht dat Nederland een provincie was van de EU en derhalve grotendeels voor zichzelf produceert.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:08 schreef SOG het volgende:
[..]
Dommigheid kent geen tijd. Reageer eens inhoudelijk dat het leeuwendeel geexporteerd wordt wat hier geproduceerd wordt? We zijn de grootste exporteur qua landbouw/veeteelt in de EU. In de wereld staan we 2de qua landbouw export.
Hoe ver van de realiteit sta jij?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is vrijwel geen verband tussen wat de boeren produceren en de prijs in de supermarkten hier.
In feite zijn het voor een groot deel parasieten die de natuur verkrachten voor eigen gewin, en daar ook nog eens mega subsidies voor krijgen. Het gaat zoals altijd weer ordinair om geld.
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja ze verdienen miljoenen met de export terwijl ze hier de natuur verwoesten en de lucht vervuilen.
Boeren niet zielig want miljonair. Dus mag gewoon gesloopt worden door de staat, want miljonair.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:18 schreef ondeugend het volgende:
Zielig man!
Bron?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:42 schreef 111210 het volgende:
[..]
Niks mis mee om even geen varkens vlees te eten. Meeste gaat toch naar china.
Maargoed, het hele systeem klopt voor geen meter, we hebben hier perfecte aardappels, appels, kip en bv rundvlees, maar toch liggen de schappen vol met appels uit nieuw zeeland, aardappels uit israel, antibiotica kip uit thailand en biefstuk uit argentinie.
Dus daarom gedragen veel van die "jonge" FDF boeren zich als verwende horken. Het zijn rijkeluiskindjes die teren op een bedrijf wat door vorige generaties is opgebouwd. Een bekend fenomeen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:18 schreef ondeugend het volgende:
Zielig man!
Tsja, met dit soort dingen loopt de waardering voor boeren bij mij rap terug.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:00 schreef ondeugend het volgende:
Even quoten uit een interview van de volkskrant met Farmers Defence Force Folikel
[..]
[..]
I rest my case
Voor meer domme antwoorden zie de Volkskrant.
Als er één Marokkaan ergens een misdaad pleegt zijn alle Marokkanen crimineel?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:18 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Tsja, met dit soort dingen loopt de waardering voor boeren bij mij rap terug.
En dit slachterofferrolletje en beschuldigingen ook.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als er één Marokkaan ergens een misdaad pleegt zijn alle Marokkanen crimineel?
Altijd een mond vol over vooroordelen en discriminatie en racisme, maar bij boeren mag je iedereen wel over dezelfde kam scheren.![]()
FDF is het meest radicale clubje boeren wat er is, spreken wel uit wat veel boeren ook denken, maar ook een hoop shit wat veel boeren te ver gaat.
Hoeft niet.. ik ken er een paar ik kan zo achterom.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zijn veel ondernemers.
Maar voor boeren geldt dat meestal in theorie omdat hun vermogen in het erf zit en het een vof is.
Maar bel eens aan bij een melkboer zou ik zeggen.
Waarom zegt meneer niet; die actievoerders tegen dierenleed kwamen het erf van de boer op, en wij bleven voor de poort staan?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:00 schreef ondeugend het volgende:
Even quoten uit een interview van de volkskrant met Farmers Defence Force Folikel
I rest my case
Voor meer domme antwoorden zie de Volkskrant.
Ook wat?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
En dit slachterofferrolletje en beschuldigingen ook.
Ok en je vindt dat zij hun bedrijf maar moeten opdoeken?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:32 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Hoeft niet.. ik ken er een paar ik kan zo achterom.
"voor eigen land" wat is dat voorn arbitrair geneuzel? Als Duitsland gewonnen had in de 2e wereldoorlog en we produceerden voor het 3e rijk dan was alles prima geweest?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:34 schreef Leandra het volgende:
Als er primair biologisch geboerd zou worden, voor eigen land, zou er niets aan de hand zijn.
Als dat de manier is om het circulair te maken zonder ophopende negatieve externaliteiten so be it. Goed streven, ik mis even de urgentie om dat in één dag te doen alleen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:34 schreef Leandra het volgende:
Ja, melk en vlees zouden duurder zijn, want biologisch en de boer heeft geen uitpuilende stallen met vee, maar een kleinschalig gecombineerd bedrijf met landbouw (oa voedsel voor het vee) en veeteelt.
Omdat er wel werd aangebeld toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Waarom zegt meneer niet; die actievoerders tegen dierenleed kwamen het erf van de boer op, en wij bleven voor de poort staan?
https://frieschdagblad.nl(...)d-euro-27406283.htmlquote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:32 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte daarvan is ook gewoon doorvoer van goederen.
Zowel in jouw artikel als het artikel wat ik net gepost heb is niet het merendeel van de export doorvoer. 27 en 29 miljard van de 93 miljard ofzo is niet het merendeel.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar de stront blijft hier , en de italianen maken dure parmaham van de varkens
verder is de meeste export , import doorvoer via rotterdam
https://www.rijksoverheid(...)020-956-miljard-euro
[..]
Dat is de schuld van jaren lang VVD eb CDA die het probleem al die tijd genegeerd hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat de manier is om het circulair te maken zonder ophopende negatieve externaliteiten so be it. Goed streven, ik mis even de urgentie om dat in één dag te doen alleen.
En dat is dan nog zonder de afzetgarantie die ze vroeger hadden. Elk liter melk die ze niet konden verkopen op de markt kocht de overheid op. Van de zotte was dat.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:18 schreef ondeugend het volgende:
Zielig man!
Ah ok maar niet van de boer dus.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 15:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat is de schuld van jaren lang VVD eb CDA die het probleem al die tijd genegeerd hebben.
quote:Op zaterdag 18 juni 2022 15:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik fietste laatst tergend langzaam over het midden van het fietspad terwijl er zo'n kenkertrekker achter me zat. Dat boertje fucking boos. Echt lachen was dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |