En dit jongens en meisjes is waar het nu inderdaad op neerkomt! Enige discussie is onmogelijk, enige nuance is niet aan te brengen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Wel mooi om te zien hoe dit land met alles zo gepolariseerd is.
Je bent voor, of tegen. Het liefste zeer stellig. Neerknuppelen, onteigenen, ga zo maar door.
De genuanceerde middengroep wordt compleet overstemd door gillers aan beide kanten van het spectrum.
van het CLOquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar als ik er even op Google zie ik de Universiteit van Wageningen zeggen:
[ afbeelding ]
Dat 'stikstof niet tot verzuring leidt' lijkt me dus wat kort door de bocht
Blokkeer de wegen voor tractoren. Simpel. Geeft ze alle boetes die ze verdienen en klaar. Je weet dat ze dit gaan doen. Genoeg tijd voor mobilisatie.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet dat Taghi en kornuiten zo moeilijk doen in de haven. Als je het per tractor smokkelt durft schijnbaar niemand er iets aan te doen.
Want een werkje uit 1532 over alleenheerschappijen is ook echt van toepassing op een parlementaire democratie in 2022. Tunnelvisie.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik raad je aan Il Principi eens te lezen
Duidelijk niet gelezenquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want een werkje uit 1532 over alleenheerschappijen is ook echt van toepassing op een parlementaire democratie in 2022. Tunnelvisie.
Jouw boeren ook niet, vermoed ik.quote:
dan gaan ze door de bermen. Je weet dat tractoren niet afhankelijk zijn van asfaltquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:10 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Blokkeer de wegen voor tractoren. Simpel. Geeft ze alle boetes die ze verdienen en klaar. Je weet dat ze dit gaan doen. Genoeg tijd voor mobilisatie.
Ik in ieder geval niet en ben dat ook absoluut niet van plan.quote:
Je bent nu wel heel selectief aan het knippen geweest, want die 'hiervoor genoemde stoffen' die zorgen voor verzuring heb je buiten je quote gelaten. Als ik dan zoek wat die 'hiervoor genoemde stoffen' zijn dan lees ik dat het gaat om: stikstofoxiden (NOx) en ammoniak (NH3).quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:10 schreef Bensel het volgende:
[..]
van het CLO
Verzuring
Verzuring van bodem of water is een gevolg van de uitstoot (emissie) van de hiervoor al genoemde stoffen plus zwaveldioxide (SO2). Deze stoffen reageren in de atmosfeer met elkaar en worden omgezet in andere stoffen. Stoffen die ontstaan zijn onder andere salpeterzuur (HNO3) en zwavelzuur (H2SO4), welke samen met ammoniak reageren tot ammoniumsulfaten en ammoniumnitraten. Deze laatstgenoemde stoffen komen voor in aerosolvorm, het zogenaamde secundair fijn stof. Alle genoemde stoffen kunnen nadat ze op de bodem of het oppervlaktewater zijn gedeponeerd, verzuring veroorzaken. Deze blootstelling kan leiden tot de aantasting van ecosystemen en materialen, maar het aerosol wordt - als onderdeel van fijn stof - ook in verband gebracht met gezondheidseffecten.
Enkel als er ook sprake is van zwavelhoudende stoffen. Dus stikstof zelf zorgt niet voor verzuring. De aangenomen en algemene natuurschade vanwege stikstof ligt bij verrijking van arme grond, niet bij verzuring.
Dat verandert mijn verhaal verder niet. Het gaat om de combinatie. Zwavelhoudende stoffen worden uitgestoten door de industrie en bijv in het noorden van het land is de uitstoot daarvan beperkt. Verzuring is in het stikstof debat niet aan de ordequote:Op woensdag 22 juni 2022 10:14 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je bent nu wel heel selectief aan het knippen geweest, want die 'hiervoor genoemde stoffen' die zorgen voor verzuring heb je buiten je quote gelaten. Als ik dan zoek wat die 'hiervoor genoemde stoffen' zijn dan lees ik dat het gaat om: stikstofoxiden (NOx) en ammoniak (NH3).
Daarnaast bevat hno3 geen zwavel waardoor so2 blijkbaar een katalysator is dus weinig hiervan zorgt al voor hoge hoeveelheden hno3quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:14 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Je bent nu wel heel selectief aan het knippen geweest, want die 'hiervoor genoemde stoffen' die zorgen voor verzuring heb je buiten je quote gelaten. Als ik dan zoek wat die 'hiervoor genoemde stoffen' zijn dan lees ik dat het gaat om: stikstofoxiden (NOx) en ammoniak (NH3).
Je hebt het debat even gemist?quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:18 schreef Bensel het volgende:
[..]
Verzuring is in het stikstof debat niet aan de orde
Niet alleen door industrie.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:18 schreef Bensel het volgende:
[..]
Dat verandert mijn verhaal verder niet. Het gaat om de combinatie. Zwavelhoudende stoffen worden uitgestoten door de industrie en bijv in het noorden van het land is de uitstoot daarvan beperkt. Verzuring is in het stikstof debat niet aan de orde
Normale lui, met een reeel verhaal. Jammer dat vooral dat overstemd wordt door/met de focus op de overlast die dit protest veroorzaakt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Meeste geïnterviewden zijn best normale lui. Is ook wel erg zwart-wit allemaal dit.
Wat is er reëel aan het hele land tot in het einde der tijden op slot houden omdat een klein groepje mensen als baan heeft om heel veel dieren in een stal te houden? Wat heeft de rest van Nederland daar voor belang bij?quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:20 schreef Benny het volgende:
[..]
Normale lui, met een reeel verhaal. Jammer dat vooral dat overstemd wordt door/met de focus op de overlast die dit protest veroorzaakt.
Dit klinkt als de zorg die het land 2 jaar gegijzeld heeft.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:22 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat is er reëel aan het hele land tot in het einde der tijden op slot houden omdat een klein groepje mensen als baan heeft om heel veel dieren in een stal te houden? Wat heeft de rest van Nederland daar voor belang bij?
Het is goed voor de export!quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:22 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat is er reëel aan het hele land tot in het einde der tijden op slot houden omdat een klein groepje mensen als baan heeft om heel veel dieren in een stal te houden? Wat heeft de rest van Nederland daar voor belang bij?
ik kom met directe tegenargumenten, ik snap niet waarom je 'onderbuik' er bij haalt?quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niet alleen door industrie.
Maar ik laat het hierbij, want zie mijn onderschrift en tegen onderbuik kan niemand tegenop.
Denk dat we als burgers van dit land net iets meer hebben aan een toegankelijke zorg dan aan massaal geexporteerd vlees.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit klinkt als de zorg die het land 2 jaar gegijzeld heeft.
De zorg waar meer dan 1 miljoen mensen werken en die nooit met tractors zijn gaan demonstreren in een poging om veel overlast te veroorzaken?quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit klinkt als de zorg die het land 2 jaar gegijzeld heeft.
Dat is ook precies mijn punt. Je hebt het zelf niet door.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:23 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik kom met directe tegenargumenten, ik snap niet waarom je 'onderbuik' er bij haalt?
Je leest je bron verkeerd.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:23 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik kom met directe tegenargumenten, ik snap niet waarom je 'onderbuik' er bij haalt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |