Hadden de discussie over filantropie een jaar of tien geleden eens aan de bar in mijn buurtcafequote:Op donderdag 16 juni 2022 09:46 schreef borisz het volgende:
Vandaag is de Dag van de Filantropie. Vanmiddag is ook de presentatie van Geven in Nederland 2022. Ik ga er naar toe. We leveren tenslotte een hoop deel van de cijfers aan
De hoofdconclusies
https://www.volkskrant.nl(...)ist-minder~b093c19e/
Vanmiddag meer en ook specifiekere onderzoeken.
quote:Op donderdag 16 juni 2022 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hadden de discussie over filantropie een jaar of tien geleden eens aan de bar in mijn buurtcafe
Ik zei, ik geef bijna de helft van mijn inkomen aan een fonds, daarmee worden allerlei goede dingen gedaan, scholing, mensen in de problemen geholpen, zieken, bejaarden en nog veel meer.
De SP fractie aan de bar met grote ogen, oh ja joh? Goh, had ik niet van je gedacht, hoe heet dat fonds?
Ik: Belastingdienst.
Een groep mensen waar ik bij hoor hebben een stichting opgezet en bedrijven daarmee een hondenspeelweide. Organiseren van alles, en het geld dat er verdient wordt wordt gebruikt om de speelweide te bedrijven, mooier te maken, maar er gaat ook een flink bedrag aan het lokale asiel en aan nog een paar andere dieren organisaties.quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:21 schreef borisz het volgende:
[..]
Je had altijd het klassieke Overheid of Markt en daartussen Filantropie. Maar je ziet dat daarin zo veel aan het veranderen is. Van donatieplatforms, Social Enterprises, bedrijven die ook een goed doel worden. Soms in aan aparte stichting en soms niet.
Het is interessant om dat te volgen.
je hebt bijvoorbeeld ook https://www.lokalegoededoelengids.nl/quote:Op donderdag 16 juni 2022 11:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een groep mensen waar ik bij hoor hebben een stichting opgezet en bedrijven daarmee een hondenspeelweide. Organiseren van alles, en het geld dat er verdient wordt wordt gebruikt om de speelweide te bedrijven, mooier te maken, maar er gaat ook een flink bedrag aan het lokale asiel en aan nog een paar andere dieren organisaties.
Oh wat goed dat de sollie nog meegenomen wordtquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:24 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog een uurtje geslapen, en wel vanochtend al m'n sollicitatie opdracht verder af kunnen maken tot een goeie conceptversie die ik naar m'n ouders heb gestuurd. Dat is heel fijn, want daardoor heb ik na m'n bonbon-maak-workshop tijd om even rustig op de bank te hangen ipv te hoeven schrijven.
En mailtje terug op m'n sollicitatie dat ze m'n brief meenemen. Zo fijn, het is namelijk een positie die heel goed past bij wat ik nu doe en heb gedaan, dus als de sollicitatie bij m'n huidige werk niet lukt is het fijn om dit ook te hebben lopen.
Geheel in het thema van het topic: ik was er gisteren zo erg aan toe dat ik om 15:00 zelfs een kop koffie dronkik vond het nog steeds niet lekker. Maar het werkte wel.
Ja ik ben er echt heel blij mee ookquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh wat goed dat de sollie nog meegenomen wordt
Ohh heerlijk zegquote:Op donderdag 16 juni 2022 11:48 schreef Blues het volgende:
Wij hadden een tandartscontrole afspraak straks.
Maar g kwam mega-verkouden uit bed.. dus ik belde om te overleggen (g had een neg covidtest net) willen ze ons allebei niet hebben. Dan maar 21/7 pas na hun vakantie.
Heeeeeerlijk zomaar niks vandaag ineens
Wij zijn sinds begin van het jaar ook een ANBIquote:Op donderdag 16 juni 2022 09:46 schreef borisz het volgende:
Vandaag is de Dag van de Filantropie. Vanmiddag is ook de presentatie van Geven in Nederland 2022. Ik ga er naar toe. We leveren tenslotte een hoop deel van de cijfers aan
De hoofdconclusies
https://www.volkskrant.nl(...)ist-minder~b093c19e/
Vanmiddag meer en ook specifiekere onderzoeken.
Dit IS al een fantastisch idee. Zo versch mogelijk.quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:15 schreef Lonaa het volgende:
Iemand nog een fantastisch idee met Hollandse Nieuwe behalve zo in de mik stoppen?
Salade van maken met wat creme fraiche en zure appel?quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:15 schreef Lonaa het volgende:
Iemand nog een fantastisch idee met Hollandse Nieuwe behalve zo in de mik stoppen?
Ja, ik ook. Maar er schijnt nogal een hoeveelheid mijn kant op te komen straksquote:Op donderdag 16 juni 2022 12:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Salade van maken met wat creme fraiche en zure appel?
Persoonlijk eet ik ze toch liever puur in de mik, geen uitjes, geen zuur.
Schoongemaakt?quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar er schijnt nogal een hoeveelheid mijn kant op te komen straks
Ook: haring bietensalade?quote:Op donderdag 16 juni 2022 12:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar er schijnt nogal een hoeveelheid mijn kant op te komen straks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |