Hallo,
In dit topic zou ik graag wat advies willen over de juiste stappen/beslissingen nemen wat betreft het beginnen aan een rijbewijs. Dit wil ik al jaren heel erg graag, maar stel ik steeds uit door verschillende redenen. Ik ben met school altijd moeilijk lerend geweest, heb met sommige vakken vaak meer tijd nodig gehad dan de rest van de klas. Lezen, schrijven en Engels ben ik altijd goed in geweest, rekenen was en is nog steeds voor mij een hell. Graag zou ik willen beginnen aan een rijbewijs met schakelen, omdat dat natuurlijk gewoon handiger is. Ik heb er wel eens over nagedacht om te beginnen aan een rijbewijs met automaat, maar dat is gewoon niet heel handig en kost vaak ook nog meer.
Een van de redenen waardoor ik mijn rijbewijs uitstel is omdat er zo veel verschillende manieren zijn om er mee te beginnen, waardoor ik mijn focus verlies en omdat het een pittige investering is die ik niet altijd klaar heb liggen.
Ik weet van mezelf dat ik het meeste moeite ga hebben met de theorie en dan voornamelijk het onthouden en het stampen zodat het echt in mijn systeem komt. Ik wil er dus voor zorgen dat ik steeds opnieuw en vooral op een leuke manier oefeningetjes opnieuw kan doen zodat ik aan het eind van de rit klaar ben voor het theorie examen. Ik heb wel eens een theorieboek doorgenomen, maar ik heb echt de concentratie niet om dat continu door te lezen, omdat ik vaak onrustig word van boeken lezen. Kortom, een goede, professionele manier voor mensen die moeite hebben met leren, waarbij het op een leuke manier gedaan word, zodat het leuk blijft om op te pakken en tegelijkertijd in het hoofd gestampt word. Ik zoek dus een methode waarop het leren/onthouden dus wel wat vlotter gaat. Graag zou ik hier wat tips over willen van mensen met ervaring hier mee en/of mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt als ik.
Wat zou voor mij volgens jullie het handigst zijn om mee te beginnen? Ik heb niet gelijk het geld voor een heel pakket en dus zou ik denk ik eerst moeten beginnen met het stampen van de theorie en dan zelf een losse theorie examen aanvragen (volgens mij was dat iets van ¤35 per examen). Zodra ik ben geslaagd is het mijn idee om daarna dus te beginnen met praktijklessen, ik heb al eens op een industrieterrein in een auto gereden. Voor mijn gevoel ga ik daar het minst moeite mee krijgen omdat ik ook weet van mezelf dat ik bepaalde inzichten goed in kan schatten, dit is natuurlijk nog niet alles maar al met al heb ik al het gevoel dat dit minder spannend gaat zijn, dan het theorie examen.
Bedankt voor de tijd om dit te lezen en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen qua tips en aanraders.