Orgelversie...zo prachtig.quote:Op maandag 15 augustus 2022 12:11 schreef Pugg het volgende:
The French Maurice André (1933-2012) was one of the greatest trumpeters of all time. He interprets Hummel 'Trumpet Concerto in Eb'.
Van alle 1000 die er opgenomen zijn....ik kan het niet herkennen , Probeer Solti eens, die lijkt het er meest op.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:13 schreef Belugastroop het volgende:
Hallo.
Ik zoek de precieze versie van Flight of the Valkyries zoals uitgevoerd in deze youtube
Op welke CD kan ik deze vinden/ welk orkest speelde dit en wanneer?
Mijn eigen onderzoek leidt naar een soundtrack verzamel-CD maar ben alweer vergeten welke dit is. En over het orkest ben ik nog niet uit het blijft me een raadsel. Klassieke fans weten dit vast
Oh ja, dat hoor ik zo.quote:Op donderdag 29 september 2022 12:13 schreef Belugastroop het volgende:
Hallo.
Ik zoek de precieze versie van Flight of the Valkyries zoals uitgevoerd in deze youtube
Op welke CD kan ik deze vinden/ welk orkest speelde dit en wanneer?
Mijn eigen onderzoek leidt naar een soundtrack verzamel-CD maar ben alweer vergeten welke dit is. En over het orkest ben ik nog niet uit het blijft me een raadsel. Klassieke fans weten dit vast
Een andere Rus... Pjotr Iljitsj Tsjaikovski (1840-1893).quote:
Mooi.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:13 schreef Toby56 het volgende:
Een beetje heftig bij het warme weer, maar toch...
Bruckner, Symphonie nr. 8 in c-mineur, versie 1890, editie Nowak, opname uit 1967.
Wiener Philharmoniker o.l.v. Sir Georg Solti.
[ afbeelding ]
https://www.eloquenceclas(...)the-nine-symphonies/
Misschien niet de meest subtiele uitvoering (Solti was doorgaans "voorwaarts mars!"), maar het blijft een grandioos werk.
Het slot van het eerste deel, het toewerken naar de climax en dan de plotselinge stilte en het 'uitfaden' naar een uitgang ergens ver weg; het blijft voor mij 1 van de hoogtepunten uit de romantische symfonische literatuur.
Ik luister dit jaar iets meer naar Bruckner dan anders, want het is Bruckner Jaar... hij is in 1824 geboren.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |