abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2022 @ 19:17:32 #251
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_206457416
Het is mooi geworden zeg.
Mooie vloer en balustrade ook.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_206461133
quote:
6s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
't Zal je partner maar zijn. Sta je daar met je microvezeldoek en goede bedoelingen - en krijg je de wind van voren.
Ik heb een enorme innerlijke betweter in mij die het niet kan uitstaan dat ik iets niet 'goed doe' (beetje sneu, ik weet het, wordt aan gewerkt). Dus dit kan ik niet uitstaan. Ik heb net nog een kwartier zitten googlen naar het waarom van 'nóóit met een microvezeldoek'. En ik kan het dus niet vinden.

Wel dit.

En zelfs Marja rept niet over microvezel.

Ik geef het op. Maar ik blijf lekker met m'n microvezeldoekjes schoonmaken :+
  woensdag 26 oktober 2022 @ 22:52:40 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206461784
Wow MaJo mooie updates weer. Leuke bank, prachtige balustrade _O_ .

De lamp die je hebt uitgezocht is superleuk, understated simpele elegantie. Met zo'n ruimte kun je wel enorm uitpakken natuurlijk *) .
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 27 oktober 2022 @ 14:46:55 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206466487
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:41 schreef Phaidra het volgende:
De balustrade is prachtig! O+ Zoveel ruimtelijker in één keer!

Ik vind beide lampen mooi, de ruimte leent zich voor een mooie blikvanger :Y.
Bedankt! Het idee was ook dat je een mooie rechte lijn zou hebben van keuken helemaal naar de tuin en dat is mooi gelukt, het oogt inderdaad nog ruimtelijker :Y

We hebben een trap besteld om de lamp op te kunnen hangen (en andere lampen/in de toekomst lampen te verwisselen) dus de lamp kan ook een dezer dag opgehangen worden. Hopelijk komt de trap nog binnen voor onze housewarming van aanstaande zaterdag :s)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:45 schreef yinu het volgende:
Oh ik vind de nieuwe lamp echt beter dan het Ikea-exemplaar! En de balustrade is inderdaad een enorme verbetering.

Ik wacht ook op tuinfoto’s…
Nou omdat jullie het zo graag willen O-) Er is niet heel veel veranderd hoor, er is vooral flink gesnoeid want aan alle kanten begon de tuin in te groeien _O-

Dit is nog een foto van hoe het was toen we het huis kochten (ik heb stom genoeg geen eigen tuinfoto's :@)

Zo ziet het er vandaag uit:

Ik heb nog wat leuke lampionnetjes gekocht met lampjes erin om de zithoek wat gezelliger te maken. Zal daar later ook nog een foto van maken (hangt namelijk nog niet :+ )

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat voor materiaal is de stof van de bank?
[..]
Heel herkenbaar. :D
[..]
Hier hangt-ie nu op een van de kinderkamers, want we hebben nergens in huis hanglampen*. Misschien is dat nog een idee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Met uitzondering van de eettafel en de twee kinderkamers. Boven de eettafel hebben we ook voor een andere lamp gekozen, want ik wilde daar graag naar beneden gericht licht. Maar jullie hebben zo'n mooie, hoge ruimte dat je waarschijnlijk voor een tof effect op de muur gaat?
Ik denk dat de lamp te groot is in Aapie's kamer. Zelf zat ik te denken aan een rieten of rotan lamp omdat zijn kamertje een beetje jungle thema heeft (vooral in mijn hoofd hoor, er ligt nu alleen een tapijt van een leeuw). Er moeten nog wat dingen aan de muur ook om het af te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:49 schreef yinu het volgende:
En wat betreft de vlekken (de stof is een soort van synthetisch velours): ik doe het met een heel sterk verdund sopje van biotex en een microvezeldoekje en dat werkt tot nu toe goed. Maar het beste werkt de sprei ;)
Bedankt voor de tip ^O^

quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
@:majo, ik kwam dit nog tegen. De tekst werkt trouwens op m'n lachspieren, vooral de dikgedrukte stukken. 't Is voor de schrijver duidelijk een serieuze zaak.

Op velours en veloursachtige oppervlakken kunnen zitafdrukken zichtbaar zijn.
Door druk tijdens het gebruik wordt de vleug van het weefsel platgedrukt.
Hier geldt: des te hoger de pool, des te groter het verschil.
Door het platdrukken van de vleug changeren de individuele polen van het weefsel tussen licht en donker of tussen mat en glanzend. Dit kan de indruk van vlekken of slijtage geven.
Dit is echter een specifieke producteigenschap die niet van invloed is op het gebruik, het nut, de functie en de levensduur van het meubelstuk. Door de stof met een vochtige doek af te nemen, richten de polen zich weer op. Zorg dat de bekleding volledig is gedroogd, voordat U er weer gebruik van maakt.
Het regelmatig onderhouden van Uw meubels is gelijk te stellen aan de dagelijkse lichaamsverzorging.
Vuil door dagelijks gebruik, bijvoorbeeld stof, zand en kruimels, moet regelmatig worden verwijderd door te stofzuigen. Gebruik hiervoor altijd een bekledingsborstel en zuig in de richting van de vezel.
Wacht niet tot de vervuiling duidelijk zichtbaar wordt. Om de vezels van Uw stof zo lang mogelijk elastisch te houden, volstaat het om de bekleding zo nu en dan met de vezel mee af te nemen met een vochtige zeem. Gebruik nooit microvezeldoekjes of stoomreinigers!

Bron

@:yinu, en schijnbaar dus geen microvezeldoek gebruiken!
Alsof iedereen dagelijks alle meubels in het sop zet _O- Waarschijnlijk geschreven door iemand met smetvrees of teveel vrije tijd :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 11 februari 2023 @ 11:33:18 #255
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207947710
Het is tijd voor weer een update! Want er zijn best wel wat dingen aangepakt, eigenlijk al eind vorig jaar :@ Zo hebben we sinds eind november zonnepanelen *O* Erg tevreden mee dus gelijk wat sluikreclame voor het bedrijf :P

Ook is eindelijk de lamp vervangen boven de eettafel :s)

Van:

Naar:

Het belangrijkste is dat de timmerman geweest is. We hebben nu dus vensterbanken, een luik naar de berging, een plank in het washok en een kast met planken in de gang.

Ik doe de voors even in een spoiler en de na's meteen zichtbaar.

Vensterbanken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Washok

SPOILER

Luik naar de berging

SPOILER

Kast in de gang (geen voor foto)

In de kerstvakantie hadden we 2 weken vrij, we wilden die tijd gebruiken om lampen uit te zoeken en nog wat klusjes te doen en schilderijen op te hangen. Op dag 1 schoot mijn man's schouder uit de kom dus dat is niets geworden -O- We moeten dus nog steeds lampen uitzoeken voor de 4 kamers boven en er hangt nog niets aan de muur,

Het volgende grote project wordt nu de tuin. De tuinman is gisteren langs geweest om de plannen door te spreken en hij komt nu terug met een schets. We willen het in ieder geval speelser maken dan het nu is. Grint eruit, meer groen erin, boompjes, stukje moestuin, nieuw fietsenhok. Dat gaat ook al een heel ander gezicht geven! De tuinman zei "het is nu net een wachtruimte met alles aan de zijkant geplaatst" _O- Dat kan inderdaad flink verbeterd worden :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 11 februari 2023 @ 17:14:26 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207951819
Wow, best veel gebeurd! Met vensterbanken is beter (ik weet nog de discussie over wel/geen vensterbanken).
Resistance is futile.
pi_207952382
Goed dat jullie lekker doorgaan met die 'kleine klusjes'! Dat kost stiekem altijd enorm veel tijd en zeker als je er eenmaal woont en gaat wennen aan de status quo wordt de drempel om het op te gaan pakken vaak steeds hoger...

En inderdaad, eens met @Seven.
Met vensterbank is beter!
pi_207952466
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:33 schreef MaJo het volgende:
Het is tijd voor weer een update!

Naar:

[ afbeelding ]
Vraagje over die kast aan de linkerkant (de witte vitrinekast): waar komt die vandaan?
Zit er ook verlichting in bij de glazen delen?

Verder mooi geworden!
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 12:13:13 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207963677
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 17:14 schreef Seven. het volgende:
Wow, best veel gebeurd! Met vensterbanken is beter (ik weet nog de discussie over wel/geen vensterbanken).
Mee eens! En klopt die discussie, maar ik geloof dat @Puala ook zei dat je qua vocht van de ramen ook beter wel vensterbanken kunt hebben. Dus toen was de knoop sowieso doorgehakt :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:02 schreef yinu het volgende:
Goed dat jullie lekker doorgaan met die 'kleine klusjes'! Dat kost stiekem altijd enorm veel tijd en zeker als je er eenmaal woont en gaat wennen aan de status quo wordt de drempel om het op te gaan pakken vaak steeds hoger...

En inderdaad, eens met @:seven.
Met vensterbank is beter!
Haha ja, van die klusjes zijn er stiekem nog zat :D zo hangt er dus nog niks aan de muren, dat komt ook omdat mijn man bang is om te boren _O- Zelf zou ik wel wat tekeningen van Aapie op willen hangen met plakband maar ik wil ook weer de verf niet beschadigen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 18:08 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Vraagje over die kast aan de linkerkant (de witte vitrinekast): waar komt die vandaan?
Zit er ook verlichting in bij de glazen delen?

Verder mooi geworden!
Dat is een goeie vraag! De kasten waren van mijn schoonmoeder, geen idee waar die ooit gekocht zijn :D volgens mijn man zijn ze in de jaren 80 gekocht en waren ze eerst van grenen. Vast niet wat je zoekt :P zonder verlichting overigens, dat zou nog een goede toevoeging zijn!
  zondag 12 februari 2023 @ 12:17:17 #260
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207963722
Masking tape kan je goed tekeningen mee ophangen zonder verf te beschadigen :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207964193
Mocht je man toch durven boren, dan is dit misschien een idee voor de tekeningen van Aapie https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link

Benieuwd naar de verandering van de tuin, de uitspraak van de tuinman was wel treffend ja. Toevallig zag ik vrijdag een aflevering van Your Garden Made Perfect op de BBC waar een ontwerpster dat heel slim had opgelost door met diagonalen te werken, een paar zigzaglijnen zorgen echt voor een tof resultaat https://www.dailymail.co.(...)20-000-makeover.html en dan zie je bij de foto van bovenaf heel goed wat ze met die lijnen heeft gedaan
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 13:21:52 #262
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 12 februari 2023 @ 13:29:15 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207964596
Maar waarom zou je zelf niet kunnen boren?
Je moet wel weten dat je niet in een leiding boort, maar in een hoop muren is de kans klein dat er zomaar ergens een leiding zit als er geen water- of stroompunt in de buurt zit.
Maar daar kun je een leidingzoeker voor gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2023 @ 14:14:35 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207965175
En als je man bang is om te boren kan jij het toch doen? :o
pi_207970328
Je gaat voor tekeningen toch niet boren! Maskingtape, kleefstrip of een spijkertje gebruiken.

Wat @Doedezemaar laat zien kun je ook zelf maken met spijkertjes en visdraad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 22:46:27 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207973352
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 12:17 schreef laziness het volgende:
Masking tape kan je goed tekeningen mee ophangen zonder verf te beschadigen :Y
Oh daar heb ik nog wel wat van liggen, goeie ^O^
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 12:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Mocht je man toch durven boren, dan is dit misschien een idee voor de tekeningen van Aapie https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link

Benieuwd naar de verandering van de tuin, de uitspraak van de tuinman was wel treffend ja. Toevallig zag ik vrijdag een aflevering van Your Garden Made Perfect op de BBC waar een ontwerpster dat heel slim had opgelost door met diagonalen te werken, een paar zigzaglijnen zorgen echt voor een tof resultaat https://www.dailymail.co.(...)20-000-makeover.html en dan zie je bij de foto van bovenaf heel goed wat ze met die lijnen heeft gedaan
Oeh dat is ook een tof idee met die tekeningen! Ik zat er nu aan te denken om het op het muurtje te plakken bij de trap tussen de keuken en de woonkamer, de achterkant van de open haard zeg maar. Dit idee is denk ik leuker bij een lange muur.

De tuinman had het er ook over om een hele andere indeling te maken, wat struiken in het midden met een paadje er doorheen. Zoiets had ik zelf nog niet eens bedacht!

Ook willen we iets met de as van mijn schoonmoeder doen, daar een kersenboom op planten. De tuinman had het over sierkersen, die geven ook een mooie bloesem. Ik ben erg benieuwd naar de tekeningen!

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Daar is een heleboel gebeurd ^O^ Mooie vorderingen weer ! *O*
Succes met de tuin !
Thanks!
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:29 schreef Leandra het volgende:
Maar waarom zou je zelf niet kunnen boren?
Je moet wel weten dat je niet in een leiding boort, maar in een hoop muren is de kans klein dat er zomaar ergens een leiding zit als er geen water- of stroompunt in de buurt zit.
Maar daar kun je een leidingzoeker voor gebruiken.
Ik denk bang voor leidingen inderdaad :D ik zal het mijn man eens vragen.
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:14 schreef BE het volgende:
En als je man bang is om te boren kan jij het toch doen? :o
Ja goeie eigenlijk :@ nog nooit gedaan dus dan denk ik meteen dat kan ik niet. Maar hoe moeilijk kan het zijn? :D

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 19:52 schreef Claudia_x het volgende:
Je gaat voor tekeningen toch niet boren! Maskingtape, kleefstrip of een spijkertje gebruiken.

Wat @:doedezemaar laat zien kun je ook zelf maken met spijkertjes en visdraad.
Met een spijkertje en visdraad is een slimme! Al heb ik ook wel eens begrepen dat spijkers eigenlijk niet in de muur horen maar alleen in hout.

Ik ga het in ieder geval onthouden voor in Aapie’s kamer!
pi_207980480
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 22:46 schreef MaJo het volgende:

Met een spijkertje en visdraad is een slimme! Al heb ik ook wel eens begrepen dat spijkers eigenlijk niet in de muur horen maar alleen in hout.

Dat is echt overkill voor de meeste schilderijen en lijsten. De Gamma heeft een handig overzicht:

Bij ons hangt alles aan een (staal-)spijker, niet alleen in de buitenmuren maar ook de binnenmuren die gemaakt zijn van OSB-platen. Een spijker laat een klein gat achter dat je eventueel makkelijk vult, dus een spijker slaan is minder ingrijpend dan boren. Wel kan zacht stucwerk ellendig zijn om een spijker in te slaan - ik zou het altijd met beleid doen.

Ik heb het spijker-visdraad idee in drie huizen gebruikt inmiddels en het werkt fantastisch zolang je er geen zware dingen aan hangt.
  Moderator dinsdag 14 februari 2023 @ 13:44:18 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207993467
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 13:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is echt overkill voor de meeste schilderijen en lijsten. De Gamma heeft een handig overzicht:

[ afbeelding ]

Bij ons hangt alles aan een (staal-)spijker, niet alleen in de buitenmuren maar ook de binnenmuren die gemaakt zijn van OSB-platen. Een spijker laat een klein gat achter dat je eventueel makkelijk vult, dus een spijker slaan is minder ingrijpend dan boren. Wel kan zacht stucwerk ellendig zijn om een spijker in te slaan - ik zou het altijd met beleid doen.

Ik heb het spijker-visdraad idee in drie huizen gebruikt inmiddels en het werkt fantastisch zolang je er geen zware dingen aan hangt.
Bedankt, handig overzicht ^O^

Ik heb manlief nog eens gevraagd waarom hij bang is om te boren en dat komt omdat hij bang is om het fout te doen, want hij maakt altijd 1 fout (en dat klopt :D) De angst komt denk ik vooral door ons oude huis waar het stucwerk meteen verbrokkelde als je al aan een gaatje boren dacht. Dus gewoon hop weer eens doen en kijken of het lukt!
pi_207994014
Maar schilderijtjes kunnen met dat tesa spul toch gewoon zonder boren? Evt ook verkrijgbaar bij de ikea. Echt topspul _O_
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 21:15:03 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209896616
Tijd voor een update! Want eindelijk is er weer iets groots gebeurt, namelijk de tuin. Weten jullie nog hoe saai deze was? De tuinman vond het net een wachtruimte in een ziekenhuis met alles zo aan de zijkant geschoven _O- Dit dus:

Het eerste wat er gebeurde was een nieuwe lay-out. Schuurtje achterin weg en met name die jeu de boule baan in het midden weg _O- Alle stenen die er liggen zijn hergebruikt.

Links achterin waar het schuurtje stond werd ruimte gemaakt voor een moestuin (mijn grote wens). Rechts in het midden een tuinhuisje. Hele andere flow gelijk.

En dan vandaag zijn de planten eindelijk erin gestopt *O*

De tuinman heeft gelijk wat plankjes tegen het schuurtje geplaatst waardoor er fruit tegenaan kan groeien. Links van de deur staat al een frambozenplantje maar we moeten nog iets uitzoeken voor de rechterkant van de schuur (ik denk aan tayberry).

En dan mijn moestuin O+ Deze is nu voor de helft in gebruik, aan de linkerkant ga ik het ook gebruiken. Gelijk wat stenen hergebruikt om het makkelijker te maken.

Bij het huis nog wat losse plantjes

Uiteindelijk willen we nog een mooiere tuinset rechts achterin en een tafel en stoelen op het terras bij het huis maar dit voelt al zo ontzettend goed. We zijn er heel blij mee O+

Aapie zei toen hij de tuin inliep "wat een mooie tuin". En net in bed had hij het er ook nog over.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 21:18:47 #271
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209896669
Ziet er goed uit zeg! En wat een vrolijk schuurtje O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 21:22:16 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209896715
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:18 schreef Debsterr het volgende:
Ziet er goed uit zeg! En wat een vrolijk schuurtje O+.
Bedankt! Eerst twijfelde we een beetje aan het schuurtje, het is gewoon zo'n bouwpakket maar we hebben het wel in elkaar laten zetten en lakken door de tuinman zodat het zeker weten goed werd gedaan. En nu zo met die planken er tegenop is het inderdaad echt vrolijk ja! Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als er planten tegenop gaan groeien O+
  vrijdag 14 juli 2023 @ 21:42:42 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209897080
Wow, wat een transformatie! Je zult zien dat het helemaal prachtig wordt als de beplanting eenmaal aanslaat. Erg benieuwd hoe je moestuin straks bevalt.

En lieve Aapie O+ . Ik snap wel dat het indruk gemaakt heeft!
Resistance is futile.
pi_209897202
Dat tuinhuisje staat daar echt leuk en zeker als er nog wat fruit tegenaan groeit dan oogt het echt goed geïntegreerd ^O^
pi_209897613
De tuin lijkt veel groter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')