abonnement Unibet Coolblue
pi_205054491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:28 schreef _serial_ het volgende:
Nog veel vragen over coronaplannen Kuipers, branches willen duidelijkheid


:')

Toch bijzonder dat we alleen maar in maatregelen lijken te willen blijven denken.
De samenleving zit vol met maatregelen om de kwaliteit van leven te behouden, dus zo raar is dat niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205054501
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 06:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
De samenleving zit vol met maatregelen om de kwaliteit van leven te behouden, dus zo raar is dat niet.
Kwaliteit van leven is ook om niet continu de dreiging van allerlei maatregelen als een zwaard van Damocles boven de samenleving te hebben hangen vanwege een virus dat inmiddels nog maar tot verkoudheidssymptomen leidt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205054517
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 06:33 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Kwaliteit van leven is ook om niet continu de dreiging van allerlei maatregelen als een zwaard van Damocles boven de samenleving te hebben hangen vanwege een virus dat inmiddels nog maar tot verkoudheidssymptomen leidt.
Inmiddels hebben we dan ook geen enkele maatregel meer.
Waar op gedoeld wordt is wat de samenleving moet doen op het moment dat het virus geen lichte verkoudheid meer is.

Op zich is het heel verstandig om dat nu goed helder te krijgen, ipv op het moment dat het weer uit de hand loopt met een hagel aan maatregelen schieten omdat niet bekend is welke specifieke maatregel er nodig is om de gevolgen van de uitbraak voldoende te beperken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:05:38 #154
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205054558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 23:32 schreef quirina het volgende:
Ik vind het onzin. Nou ineens weer maatregelen? Corona bestaat toch niet in de zomer.
Inderdaad...
https://nos.nl/artikel/24(...)-van-een-nieuwe-golf
quote:
Epidemioloog Susan van den Hof van het RIVM vindt dat het aantal besmettingen op dit moment "wel heel erg snel" toeneemt. Volgens haar is een begin te zien van een nieuwe coronagolf. Die wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de BA.4 en BA.5-subvarianten van de omikronvariant van het virus. Die verspreiden zich gemakkelijker dan vorige varianten.
pi_205054610
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 06:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op zich is het heel verstandig om dat nu goed helder te krijgen, ipv op het moment dat het weer uit de hand loopt met een hagel aan maatregelen schieten omdat niet bekend is welke specifieke maatregel er nodig is om de gevolgen van de uitbraak voldoende te beperken.
Bijzonder wel dat een motie die hiertoe opriep door de coalitiepartijen is weggestemd, nietwaar?
pi_205054664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bijzonder wel dat een motie die hiertoe opriep door de coalitiepartijen is weggestemd, nietwaar?
Niet alleen bijzonder, maar een schande. Wat is eigenlijk de reden voor het wegstemmen door de coalitie?
pi_205054698
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Niet alleen bijzonder, maar een schande. Wat is eigenlijk de reden voor het wegstemmen door de coalitie?
Die doen niet aan zelf-reflectie.
pi_205054704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Niet alleen bijzonder, maar een schande. Wat is eigenlijk de reden voor het wegstemmen door de coalitie?
Geen transparantie willen. Vermoedelijk in combinatie met “stabiliteit van de coalitie”.
  woensdag 15 juni 2022 @ 07:47:51 #159
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205054819
Dat er een corona golf met een stijging qua besmettingen aan zit te komen lijkt me zeker. Maar het is afwachten welk percentage er in het zkhs komt. Als ik de berichten uit Portugal lees is dat maar een heel laag percentage. Oke, daar is de vaccinatiegraad nog iets hoger, maar echt problemen verwacht ik niet.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:07:16 #161
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_205054834
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:05 schreef aartstyle het volgende:
Dat er een corona golf met een stijging qua besmettingen aan zit te komen lijkt me zeker. Maar het is afwachten welk percentage er in het zkhs komt. Als ik de berichten uit Portugal lees is dat maar een heel laag percentage. Oke, daar is de vaccinatiegraad nog iets hoger, maar echt problemen verwacht ik niet.
we zitten nu aan variant BA.6, die is veel besmettelijker dus straks zit half NL thuis en draait alles in elkaar, daar zijn ze terecht bang voor.
pi_205054870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]
we zitten nu aan variant BA.6, die is veel besmettelijker dus straks zit half NL thuis en draait alles in elkaar, daar zijn ze terecht bang voor.
Wel als iedereen weer verplicht thuis moet blijven met een snotneus en verder niks. Ik zal wel een aso wezen maar ik heb continu een loopneus (hooikoorts) en ga echt niet testen. Een dag niet gewerkt is een dag geen geld, dus no way.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:15:56 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_205054880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:14 schreef josja het volgende:

[..]
Wel als iedereen weer verplicht thuis moet blijven met een snotneus en verder niks. Ik zal wel een aso wezen maar ik heb continu een loopneus (hooikoorts) en ga echt niet testen. Een dag niet gewerkt is een dag geen geld, dus no way.
anderen hebben meer last dan alleen een snotneus
pi_205054886
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:15 schreef THEFXR het volgende:

[..]
anderen hebben meer last dan alleen een snotneus
Dat is waar, de vraag is dan hoeveel dat er zijn of gaan worden. Kijk dat je met koorts thuisblijft oke, maar verder, nee hoor. Het is mooi geweest.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_205055015
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]
we zitten nu aan variant BA.6, die is veel besmettelijker dus straks zit half NL thuis en draait alles in elkaar, daar zijn ze terecht bang voor.
Dat geloof ik best. Maar wil je om die reden weer maatregelen? Dat lijkt me heel lastig uit te leggen richting de burgers. Die willen al geen maatregelen meer om de IC te ontlasten, laat staan om te zorgen dat de treinen blijven rijden.

Laat maar weer gewoon komen die golf, des te sterker we met z'n allen de winter in gaan.
pi_205055110
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ename-aantal-opnames

Ondanks de stijging van de afgelopen weken neemt het aantal opgenomen patiënten in het ziekenhuis tot nu toe beperkt toe (+12%). Ook het aantal positief geteste verpleeghuisbewoners neemt niet hard toe. Alhoewel het virus op dit moment niet tot veel ziekenhuisopnames leidt, kan het zeker voor kwetsbare groepen, nog steeds ernstige gevolgen hebben.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 09:01:18 #167
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205055127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:59 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ben ik ook mee gestopt. Geef alleen nog beurten.
Oh nice, mijn auto moet binnenkort weer. Wat is je nummer?
pi_205055243
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Oh nice, mijn auto moet binnenkort weer. Wat is je nummer?
Ah, ik dacht aan andere beurten. |:)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205055420




Zouden dit soort verhalen nou gewoon op de plank blijven liggen tot men de belangstelling voor corona weer poogt aan te wakkeren? Een paar weken terug hoefde je waarschijnlijk niet aan te komen met het uitgekauwde "de strijd tegen covid" (laat staan toen de belangstelling nog exclusief uitging naar de oorlog in Oekraine), maar nu wordt er een golf voorspeld en onmiddelijk kunnen er weer pagina's gevuld worden met "moeten de scholen weer dicht straks", "moeten we peuters vaccineren", "wat als het sluwe covid zich ineens specifiek op kinderen gaat richten", aangedikt met de meningen van huilstruiken van een of ander zelfbedacht actieclubje.
  woensdag 15 juni 2022 @ 09:48:45 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205055441
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zouden dit soort verhalen nou gewoon op de plank blijven liggen tot men de belangstelling voor corona weer poogt aan te wakkeren? Een paar weken terug hoefde je waarschijnlijk niet aan te komen met het uitgekauwde "de strijd tegen covid" (laat staan toen de belangstelling nog exclusief uitging naar de oorlog in Oekraine), maar nu wordt er een golf voorspeld en onmiddelijk kunnen er weer pagina's gevuld worden met "moeten de scholen weer dicht straks", "moeten we peuters vaccineren", "wat als het sluwe covid zich ineens specifiek op kinderen gaat richten", aangedikt met de meningen van huilstruiken van een of ander zelfbedacht actieclubje.
Die artikelen stonden idd ook al een tijdje onder de copy/paste
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205055469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Zouden dit soort verhalen nou gewoon op de plank blijven liggen tot men de belangstelling voor corona weer poogt aan te wakkeren?
Ik zoek er geen dik complot in, maar de media hebben natuurlijk wel een aantal niet-urgente verhalen op de plank liggen. Je kan geen heel programma/krant maken in 1 dag/avond. Dus een 'achtergrondreportage' kan volgens mij al een tijdje klaar liggen.
Moment van publiceren is dan wellicht wachten op een goed moment: als er weer aandacht voor corona is (door 'sterk stijgende cijfers'). De krant moet natuurlijk wel verkopen, dus daar zit m.i. vooral een commercieel belang achter. Niet een 'de media werken samen om ons bang te houden' o.i.d.
pi_205055472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zouden dit soort verhalen nou gewoon op de plank blijven liggen tot men de belangstelling voor corona weer poogt aan te wakkeren? Een paar weken terug hoefde je waarschijnlijk niet aan te komen met het uitgekauwde "de strijd tegen covid" (laat staan toen de belangstelling nog exclusief uitging naar de oorlog in Oekraine), maar nu wordt er een golf voorspeld en onmiddelijk kunnen er weer pagina's gevuld worden met "moeten de scholen weer dicht straks", "moeten we peuters vaccineren", "wat als het sluwe covid zich ineens specifiek op kinderen gaat richten", aangedikt met de meningen van huilstruiken van een of ander zelfbedacht actieclubje.
Het blijkt maar weer dat clicks de belangrijkste drijfveer is. Als de komkommertijd nadert (dat is meestal rond de zomervakantie) dan jagen we de angst gewoon weer wat aan, dan komt het verdienmodel in elk geval niet in gevaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 15 juni 2022 @ 09:54:03 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205055477
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:04 schreef Piles het volgende:
Radio-nieuws opent er mee, en Nu.nl vindt het ook nogal belangrijk:
[..]
PANIEK!
Jep, de kansloosheid slaat weer toe.

Iedereen in de paniekstuip. En snel!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 15 juni 2022 @ 10:09:34 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205055592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:18 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ah, ik dacht aan andere beurten. |:)
Ben je in een stoute bui? ~O>
pi_205055615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het blijkt maar weer dat clicks de belangrijkste drijfveer is. Als de komkommertijd nadert (dat is meestal rond de zomervakantie) dan jagen we de angst gewoon weer wat aan, dan komt het verdienmodel in elk geval niet in gevaar.
_O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')