In het buitenland zijn de normen blijkbaar ruimer. Dus wat win je er mee? Niks, je verliest alleen maar. Je zit er naast, alleen realiseer jij je dat niet vanwege je beperkte intelligentie waar blijkbaar Jip en Janneke de norm voor je is.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:22 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Efficiency is geen factor als de ruimte hier eenvoudigweg niet is. Er zijn er teveel. Ik weet niet hoe jouw hersens werken, maar als je dit niet begrijpt heb je een ander probleem.
[..]
Of we nu exporteren of importeren, die kilometers blijven hetzelfde. Maar ook hier, ik hoop niet dat dit te ingewikkeld voor je is.
[..]
Volgens mij hebben wij hier een ruimteprobleem en stikstofprobleem toch? Een beetje stikstof is geen probleem. Maar de berg die de Nederlandse agrarische sector veroorzaakt doordat ontieglijk veel boeren met zo ontieglijk veel vee op een kluitje aan het werken zijn (super efficient, dat dan weer wel) is veel teveel voor zo'n klein stuk land.
PS. als je dit allemaal te lastig vind om te begrijpen, geef het dan gerust aan. Dan zal ik nog meer Jip en Janneke taal gebruiken.
Mooi verhaal, maar zolang we meer exporteren dan importeren is het vooral gelul of zijn Nederlandse boeren te duur. Als ze het in het buitenland wel willen betalen, maar wij willen er niet voor betalen, dan klopt er toch iets niet?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als eerste, hier reageer ik op:
[..]
Nummer 2 inderdaad. Er zijn onzin dingen die wij als NL doen. Bijvoorbeeld halen wij onze neus op voor kokkels. Dagelijks gaan er trucks van de waddengebieden naar Spanje waar het een delicatesse is. Die trucks nemen vervolgens goedkope vis mee terug.
Wij hebben hier een van de beste soorten lamsvlees ter wereld waarvoor in het buitenland grief geld wordt neergelegd. In de supermarkt halen wij onze neus daarvoor op want te duur. Dus exporteren wij het naar Italië. Met diezelfde trucks wordt er goedkoper lamsvlees van mindere kwaliteit teruggestuurd naar NL om dat vervolgens in de supermarkt te kunnen neerleggen.
Uien en appels uit Nieuw Zeeland.
Bloemen uit Kenia die met het vliegtuig zijn gekomen om uit een gas gestookte kas
Import vlees uit Argentinië terwijl we hier blijkbaar prima vlees hebben
Paprika's uit Spanje terwijl wij onze gaspaprika's naar het Midden Oosten exporteren
Melk voor boter uit Polen terwijl hier de weilanden vol staan
Piepers uit Israel, terwijl bij mij om de hoek het weiland vol staat met wereldklasse Opperdoezer rondes.
Dit is de vervuilende inefficiënte onzin in de voedselketen. Doe hier eens wat aan als overheid en jaag de wereldklasse boeren van hier niet de afgrond in.
Nee in het buitenland hebben ze minder beesten per km2 waardoor ze wellicht in absolute getallen meer gebonden stikstof creëren, maar minder per km2 en dat is wat teltquote:Op maandag 13 juni 2022 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In het buitenland zijn de normen blijkbaar ruimer. Dus wat win je er mee? Niks, je verliest alleen maar. Je zit er naast, alleen realiseer jij je dat niet vanwege je beperkte intelligentie waar blijkbaar Jip en Janneke de norm voor je is.
Maar hey, hoe meer boeren er geruimd worden hoe beter, toch?
Yep, helemaal eens. Met al mijn voorgaande posts als argument.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In het buitenland zijn de normen blijkbaar ruimer. Dus wat win je er mee? Niks, je verliest alleen maar. Je zit er naast, alleen realiseer jij je dat niet vanwege je beperkte intelligentie waar blijkbaar Jip en Janneke de norm voor je is.
Maar hey, hoe meer boeren er geruimd worden hoe beter, toch?
In het buitenland is de stikstofbelasting minder, aangezien er minder vee gehouden wordt per km2.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In het buitenland zijn de normen blijkbaar ruimer. Dus wat win je er mee? Niks, je verliest alleen maar.
Je wil dus het ene met het andere afdekken?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je gooit diverse uitstoten door elkaar.
In Nederland zitten we met een te grote veestapel op een te klein oppervlak.
Dat geeft een hoge stikstofdruk voor de natuur.
Dat is al enkele malen uitgelegd.
Op welke "meer uitstoot" doel je? Want er zijn nogal wat opties.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je wil dus het ene met het andere afdekken?
Minder stikstof, maar meer uitstoot.
Krijgen we daar weer gejank over binnenkort.
Is dat zo? Was er voor de grote ontbossing rond 1600 in nederland daadwerkelijk minder biodiversiteit. Of was de biodiversiteit ook aanwezig alleen in natuurlijk gevormde biotopen.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Verschil is dat dat niet voor een verarming van de biodiversiteit heeft gezorgd. In tegendeel zelfs.
En daar waar de stikstofbelasting wel te hoog is, in delen van Vlaanderen bijvoorbeeld, wordt daar gewoon naar gehandeld: https://nos.nl/artikel/24(...)oeren-moeten-stoppenquote:Op maandag 13 juni 2022 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In het buitenland is de stikstofbelasting minder, aangezien er minder vee gehouden wordt per km2.
En stikstof in het buitenland is niet relevant voor natuurgebieden in Nederland, aangezien de stikstof uit Zuid-Spanje niet op de Veluwe neerdaalt.
Kan zijn. Maar voor jou is het denk ik vooral uitdaging genoeg om tot 85 te kunnen tellen.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:32 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Yep, helemaal eens. Met al mijn voorgaande posts als argument.
En volgens mij ben jij de enige user op fok die z'n IQ in z'n username heeft verwerkt.
Het gaat er meer om dat de teveel aan stikstof zorgt voor een zeer eenzijdige natuur. Ontbossing, veenafsteking etc deed dat niet. Zorgde wel voor een andere biodiversiteit, maar in principe niet minder.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat zo? Was er voor de grote ontbossing rond 1600 in nederland daadwerkelijk minder biodiversiteit. Of was de biodiversiteit ook aanwezig alleen in natuurlijk gevormde biotopen.
Hoeveel daalt er neer, hoe is het effect op de natuur, wat zijn de baten van het verminderen daarvan, hoe urgent is het probleem? Wat zijn de kosten van het beleid?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In het buitenland is de stikstofbelasting minder, aangezien er minder vee gehouden wordt per km2.
En stikstof in het buitenland is niet relevant voor natuurgebieden in Nederland, aangezien de stikstof uit Zuid-Spanje niet op de Veluwe neerdaalt.
Klopt, met jou heb ik al moeite om tot 10 te tellen.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar voor jou is het denk ik vooral uitdaging genoeg om tot 85 te kunnen tellen.
En over usernamen maar te zwijgen. Heb je een mooi voorbeeld die wijs genoeg was om je aan op te kunnen trekken, schrijf je het nog verkeerd ook.
Vanwege wat? Jij denkt dat ze slecht voor de natuur zijn, waarom? Stikstof? That's it?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:43 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Klopt, met jou heb ik al moeite om tot 10 te tellen.
Volgens mij komen wij er niet uit. Jij denkt dat het allemaal prima is zoals het nu gaat, ik denk dat we beter af zijn als een groot deel van de boeren stopt.
Je wil stikstof beperken, maar de goederen die niet verbouwd kunnen worden ga je importeren met andere uitstoot als gevolg.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op welke "meer uitstoot" doel je? Want er zijn nogal wat opties.
Suggestieve en arbitraire vraag. Staat dat onomstotelijk vast dan?quote:En in hoeverre zijn boeren verantwoordelijk voor die uitstoot op het geheel van die uitstoot?
Jep, ik wil minder boeren omdat ze slecht zijn voor het milieu inderdaad. Daar komt bij dat we dan meer ruimte krijgen voor natuur. Waarbij ik niet uitsluit dat de politiek ook wat weilanden vol gaat bouwen. Daar ben ik geen voorstander van, maar gezien de woningnood zal dat onvermijdelijk zijn.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Vanwege wat? Jij denkt dat ze slecht voor de natuur zijn, waarom? Stikstof? That's it?
Want je ideologie druipt nogal door dat je gewoon wilt dat er minder boeren zijn omdat boeren slecht zijn o.i.d. het voelt allemaal nogal dogmatisch.
Welke winst behaal je er dan exact mee?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:47 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jep, ik wil minder boeren omdat ze slecht zijn voor het milieu inderdaad. Daar komt bij dat we dan meer ruimte krijgen voor natuur. Waarbij ik niet uitsluit dat de politiek ook wat weilanden vol gaat bouwen. Daar ben ik geen voorstander van, maar gezien de woningnood zal dat onvermijdelijk zijn.
Ah, kijk. Inderdaad 'not the sharpest tool in the box'quote:Op maandag 13 juni 2022 11:43 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Klopt, met jou heb ik al moeite om tot 10 te tellen.
Gewoon omdat je ze niet mag.quote:Volgens mij komen wij er niet uit. Jij denkt dat het allemaal prima is zoals het nu gaat, ik denk dat we beter af zijn als een groot deel van de boeren stopt.
Als je de stikstof beperkt door minder vee te houden, verlaag je juist de export en bijbehorende uitstoot.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je wil stikstof beperken, maar de goederen die niet verbouwd kunnen worden ga je importeren met andere uitstoot als gevolg.
Boeren zijn slecht voor het milieu, je snapt dat boeren er zijn om de mensen te voeden, als je vindt dat boeren weg moeten "vanwege milieu" vind je in essentie dat de mens maar gewoon moet sterven. Als je écht zo zwart-wit denkt als je je uitspreekt.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:47 schreef Multatilu het volgende:
Jep, ik wil minder boeren omdat ze slecht zijn voor het milieu inderdaad.
Ja en elders weer minder natuur. Er wordt niet minder gegeten door hier boeren weg te halen hoor.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:47 schreef Multatilu het volgende:
Daar komt bij dat we dan meer ruimte krijgen voor natuur. Waarbij ik niet uitsluit dat de politiek ook wat weilanden vol gaat bouwen. Daar ben ik geen voorstander van, maar gezien de woningnood zal dat onvermijdelijk zijn.
Dus we moeten van Nederland maar 1 grote botanische tuin maken en elk plantje zijn eigen dieet gaan voorschotelen. Totaal doorgeslagen beleid om zo stringent aan cultuurlandschappen die niets met natuur te maken hebben te willen gaan behouden.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat de teveel aan stikstof zorgt voor een zeer eenzijdige natuur. Ontbossing, veenafsteking etc deed dat niet. Zorgde wel voor een andere biodiversiteit, maar in principe niet minder.
Dat maakt dat hele radicale ook gigantisch gestoord, radicaal beleid kan je alleen rechtvaardigen met extreme urgentie, die urgentie bestaat al 50 jaar niet en nu opeens wel? Amahoela.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Basp1 het volgende:
Als mest echt een probleem was had al deze schrale natuur na 50 jaar overbemesting niet meer bestaan.
De jaarlijkse depositie kan wel lager zijn, het stapelt echter wel door. Dat wordt vaak vergeten in de discussie.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als mest echt een probleem was had al deze schrale natuur na 50 jaar overbemesting niet meer bestaan.
Bronnnnnnnnnnnnnn benodigd.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De jaarlijkse depositie kan wel lager zijn, het stapelt echter wel door. Dat wordt vaak vergeten in de discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |