Geen idee, dat dichtst-bij-de-muur koppelstuk is niet losgekomen voorbij het witte tape-deel. Maar lijkt dolgedraaid. Raakt niet losser, of niet vaster op dit moment. Dus we denken dat het gelast was ofzo en nu niet meer..?quote:
Hij is wel gedraaid.quote:Op zondag 12 juni 2022 19:57 schreef bloempjuh het volgende:
Het lek lijkt te zitten bij het zwarte deel van het koppelstuk, maar dat is dus nooit uit elkaar geweest vandaag. Dus geen idee wat daartussen zit. Waarschijnlijk iets dat niet los hoort te komen en nu een (paar) milimeter los zit..?
Met een passende sleutel zit er geen beweging in ? Vergeet hem niet de juiste kant op te draaien.quote:Op zondag 12 juni 2022 20:03 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ja, gedraaid, maar niet uit elkaar geweest tussen witte tape en muur.
Er zit teveel beweging in: het koppelstuk draait niet vaster of losser meer. Ik denk dat overfanatieke Lief dacht dat dat koppelstuk los moest op het zwarte punt bij de pijl (zie zoom-in) terwijl hij alleen vanaf de witte tape naar boven dingen los had moeten halen.quote:Op zondag 12 juni 2022 20:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Met een passende sleutel zit er geen beweging in ? Vergeet hem niet de juiste kant op te draaien.
Links is open; rechts is vast.
Lijkt zo op het oog toch echt een knelkoppeling.
En als je de koppeling wat aanduwt ?quote:Op zondag 12 juni 2022 20:51 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Er zit teveel beweging in: het koppelstuk draait niet vaster of losser meer. Ik denk dat overfanatieke Lief dacht dat dat koppelstuk los moest op het zwarte punt bij de pijl (zie zoom-in) terwijl hij alleen vanaf de witte tape naar boven dingen los had moeten halen.
Je zegt gewoon dat de aanvoerleiding van je wc lekt bij het bochtje. Dan komt ie, ziet ie dat er een bochtje van 3 euro niet juist is aangesloten. Pakt ie een nieuwe, zet ie dat erop en schrijft hij een rekening van +/- 50 euroquote:Op zondag 12 juni 2022 22:26 schreef bloempjuh het volgende:
Dus als ik morgen een loodgieter bel:
"Goedemorgen, ik heb een lek veroorzaakt in mijn wc bij het aansluiten mijn mijn hippe bidet. Ik denk dat de knelknie lekt of vervangen moet worden."
^zoiets? Sorry, autist. Ik móet vooraf weten wat ik moet zeggen tegen zo'n kerel anders loop ik helemaal vast.
En niet zelf meer aan lopen hannessen !quote:Op zondag 12 juni 2022 22:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je zegt gewoon dat de aanvoerleiding van je wc lekt bij het bochtje. Dan komt ie, ziet ie dat er een bochtje van 3 euro niet juist is aangesloten. Pakt ie een nieuwe, zet ie dat erop en schrijft hij een rekening van +/- 50 euro
Het wordt pas leuk als bij demontage van de knie blijkt dat buis C niet rond isquote:Op zondag 12 juni 2022 22:33 schreef bleiblei het volgende:
Punt D lijkt er trouwens niet recht op te zitten. En ik vraag mij af of er wel een knelring tussen zit. Al moet dat haast wel, anders zou het geheel niet een beetje lekken, maar het water eruit spuiten.
Dat zou ideaal zijn, ja.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je zegt gewoon dat de aanvoerleiding van je wc lekt bij het bochtje. Dan komt ie, ziet ie dat er een bochtje van 3 euro niet juist is aangesloten. Pakt ie een nieuwe, zet ie dat erop en schrijft hij een rekening van +/- 50 euro
Hornbach is ook nog eens stukken goedkoperquote:Op zondag 12 juni 2022 22:35 schreef bleiblei het volgende:
Oh, laatste tip. Gamma/praxis meneren niet geloven. Die vannde Hornbach weten in het algemeen wel waar ze het over hebben. Maar ook bij hun advies zou ik dubbelchecken op Google.
De bidet heeft een handleiding, de buis vervangen naar een slang (en in het proces de knie slopen) moest met een YouTube die elke keer gepauzeerd moest.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:36 schreef daNpy het volgende:
Ook apart dat je zelf de bidet kan aansluiten maar niet deze knie vervangen? Is eigenlijk niet moeilijker, en wat BB zegt het kost een paar euro.
Punt D, mijn muur, zit niet recht?quote:Op zondag 12 juni 2022 22:33 schreef bleiblei het volgende:
Punt D lijkt er trouwens niet recht op te zitten. En ik vraag mij af of er wel een knelring tussen zit. Al moet dat haast wel, anders zou het geheel niet een beetje lekken, maar het water eruit spuiten.
Nee, het lijkt (maar kan door de foto komen) dat de knelkoppeling er scheef op zit en daardoor geen haaks bochtje op de leiding maakt. Als je een potlood tegen de muur zet en dan gelijk laat lopen met het stukje leiding uit de muur, dan gok ik dat je dan zal zien dat het bochtje er niet goed recht op zit.quote:
Wie geen fouten maakt, maakt meestal niksquote:Op zondag 12 juni 2022 22:39 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
De bidet heeft een handleiding, de buis vervangen naar een slang (en in het proces de knie slopen) moest met een YouTube die elke keer gepauzeerd moest.
Les geleerd: alleen nog gebruiksaanwijzingen van papier! Ignore YouTube!
quote:Op zondag 12 juni 2022 22:39 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
De bidet heeft een handleiding, de buis vervangen naar een slang (en in het proces de knie slopen) moest met een YouTube die elke keer gepauzeerd moest.
Les geleerd: alleen nog gebruiksaanwijzingen van papier! Ignore YouTube!
Dus we zijn het erover eens dat het kniestuk het probleem is en dat die vervangen moet?quote:Op maandag 13 juni 2022 07:22 schreef Fer het volgende:
Die moer ziet er lekker uit. Ik zou een nieuwe kniestuk kopen en zonder tape en troep erop zitten. Eventueel het stuk pijp uit de muur bijvijlen als hij niet mooi of recht is gesneden.
Dat durf ik echt niet meer aan op dit moment.quote:Op maandag 13 juni 2022 07:22 schreef Fer het volgende:
Die moer ziet er lekker uit. Ik zou een nieuwe kniestuk kopen en zonder tape en troep erop zitten. Eventueel het stuk pijp uit de muur bijvijlen als hij niet mooi of recht is gesneden.
Waar woon je? Dit is namelijk als er geen gekke dingen aan de hand zijn, een 10min klusje. Als je in de buurt woont kan ik misschien wel ergens een gaatje vinden. En anders wellicht een andere fokker.quote:Op maandag 13 juni 2022 07:55 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Dat durf ik echt niet meer aan op dit moment.
Had het ding niet tussen de hoekstopkraan en de stortbak gekund?quote:Op maandag 13 juni 2022 08:26 schreef Fer het volgende:
Buiten de lekkage vind ik zo’n bidet rechtstreeks op de leiding ook niet heel mooi. Ik zou daar zelf nog een extra kraan tussen gezet hebben.
Volgens mij in Azië ook wel gebruikelijk.
Loodgieter Jaap. Door de weeks een goede eerlijke loodgieter, in het weekend een oplichter.quote:Op zondag 12 juni 2022 19:01 schreef valentijn101 het volgende:
Niet de eerste loodgieter die je op google tegen komt bellen. Dat zijn meestal oplichters. Zeker in het weekend.
Woningbouwmeneer komt morgen. Maar ik ben dus heel bang dat hij gaat zeggen "had dan niks gedaan, waardeloze k*tautist" of iets in die strekking.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:39 schreef pitboer het volgende:
Misschien op facebook een oproepje plaatsen?Onder het mom van durftevragen?Of google op kleine klusjesman.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |