Geen idee, dat dichtst-bij-de-muur koppelstuk is niet losgekomen voorbij het witte tape-deel. Maar lijkt dolgedraaid. Raakt niet losser, of niet vaster op dit moment. Dus we denken dat het gelast was ofzo en nu niet meer..?quote:
Hij is wel gedraaid.quote:Op zondag 12 juni 2022 19:57 schreef bloempjuh het volgende:
Het lek lijkt te zitten bij het zwarte deel van het koppelstuk, maar dat is dus nooit uit elkaar geweest vandaag. Dus geen idee wat daartussen zit. Waarschijnlijk iets dat niet los hoort te komen en nu een (paar) milimeter los zit..?
Met een passende sleutel zit er geen beweging in ? Vergeet hem niet de juiste kant op te draaien.quote:Op zondag 12 juni 2022 20:03 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ja, gedraaid, maar niet uit elkaar geweest tussen witte tape en muur.
Er zit teveel beweging in: het koppelstuk draait niet vaster of losser meer. Ik denk dat overfanatieke Lief dacht dat dat koppelstuk los moest op het zwarte punt bij de pijl (zie zoom-in) terwijl hij alleen vanaf de witte tape naar boven dingen los had moeten halen.quote:Op zondag 12 juni 2022 20:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Met een passende sleutel zit er geen beweging in ? Vergeet hem niet de juiste kant op te draaien.
Links is open; rechts is vast.
Lijkt zo op het oog toch echt een knelkoppeling.
En als je de koppeling wat aanduwt ?quote:Op zondag 12 juni 2022 20:51 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Er zit teveel beweging in: het koppelstuk draait niet vaster of losser meer. Ik denk dat overfanatieke Lief dacht dat dat koppelstuk los moest op het zwarte punt bij de pijl (zie zoom-in) terwijl hij alleen vanaf de witte tape naar boven dingen los had moeten halen.
Je zegt gewoon dat de aanvoerleiding van je wc lekt bij het bochtje. Dan komt ie, ziet ie dat er een bochtje van 3 euro niet juist is aangesloten. Pakt ie een nieuwe, zet ie dat erop en schrijft hij een rekening van +/- 50 euroquote:Op zondag 12 juni 2022 22:26 schreef bloempjuh het volgende:
Dus als ik morgen een loodgieter bel:
"Goedemorgen, ik heb een lek veroorzaakt in mijn wc bij het aansluiten mijn mijn hippe bidet. Ik denk dat de knelknie lekt of vervangen moet worden."
^zoiets? Sorry, autist. Ik móet vooraf weten wat ik moet zeggen tegen zo'n kerel anders loop ik helemaal vast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |