Beetje van alles, maar het leukste is toch wel rondbanjeren in de stad en random dingen tegen te komen of zonsopgang/zonsondergang, spelen met licht enzo.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:15 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat fotografeerde je zoal in de tijd dat je er nog wat drukker mee was
Standaard onderwerpen kun je nog altijd vanuit ongewoon perspectief of met ongewoon licht vastleggen.quote:Op zondag 7 mei 2023 02:17 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Beetje van alles, maar het leukste is toch wel rondbanjeren in de stad en random dingen tegen te komen of zonsopgang/zonsondergang, spelen met licht enzo.
Beetje standaard misschien.
Gaafquote:Op maandag 8 mei 2023 17:35 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb net voor het eerst een zwartwitrolletje met oploskoffie ontwikkeld en er werkte gewoon.Gewoon met een recept van internet.
Als ik vanavond de negatieven heb gescand, dan post ik wel wat. Geen bijzondere foto’s of zo. Was een testrol met Foma 100.
Probleem opgelost, het knopje op de lens waar je tussen X en M flits kiest stond op M. En dan gaat de sluiter blijkbaar niet openquote:Op zondag 7 mei 2023 09:42 schreef derLudolf het volgende:
Hmm ik heb gisteren een viertal films opgehaald bij de HEMA. Eentje, een Velvia 50 belicht met de RB67 had maarliefst 8 onbelichte foto'sOnbelichte foto's heb ik nog nooit eerder gehad.
De rol die daarna door de camera ging heb ik genomen met 50, 65 en 180mm. Van de Velvia heb ik hier genoteerd welke foto met welke lens is genomen maar de 90mm heb ik wel gebruikt. Daar zal wel iets mee mis zijn denk ik.
Dat klinkt niet heel erg logisch.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Probleem opgelost, het knopje op de lens waar je tussen X en M flits kiest stond op M. En dan gaat de sluiter blijkbaar niet open
Mooi die kleuren.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:58 schreef derLudolf het volgende:
Tulpjes
RB67 Pro S
Sekor-C 50mm
Fujifilm Provia 100f
[ afbeelding ]
Terwijl ik dit probeer uit te leggen bedenk ik me dat de M bij de Mamiya lenzen voor mirror lockup staatquote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:26 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat klinkt niet heel erg logisch.
[..]
Mooi die kleuren.
Het is in elk geval een camera waar je best gelukkig mee gaat worden als in flinke sensor, mogelijkheden te over en je kunt er zo makkelijk en moeilijk mee doen als je zelf wilt.quote:Op woensdag 24 mei 2023 22:00 schreef Pino112 het volgende:
Hoi! Wij gaan in juli een treinreis door Spanje maken en willen dan betere foto's maken dan onze telefoons. Hebben beiden een iPhone SE 2020, helaas geen 13 Pro oid want dan maakten we het daar wel mee
Ben al een tijdje dingen aan het lezen over een compact camera, in de categorie RX100, TZ100/200 en G5/7X. Allemaal een beetje vergelijkbaar qua specs.
Budget is denk ik iets van 400 euro, tweedehands zou prima te doen moeten zijn.
Ik zie nu op Tweakers bij V&A een G7X II staan voor 250 euro, dat lijkt me dan toch een prima deal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |