abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213640277
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[..]
hij fietste met 38 km per uur over een wandelpad en eist nu 30.000 euro schadevergoeding van de vrouw die daar liep te wandelen
Hij fietste over een fietspad en mevrouw liep niet over het naastgelegen voetpad.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:16:56 #102
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_213640992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Hij fietste over een fietspad en mevrouw liep niet over het naastgelegen voetpad.
Dit.

Ben er zelf ook vaak overheen gereden. Ja, met mijn racefiets. Nee, niet zo snel want mijn conditie laat te wensen over. :P

Nooit problemen daar gehad, ondanks dat het een drukke route is. Lopen inderdaad ook veel mensen te wandelen op het fietspad aldaar, omdat het een directe route is van de weg (waar mensen parkeren) naar het strand. Maar het is ook een beetje leven en laten leven. Je kunt fietsers op een fietspad verwachten, dus ga dan niet gefrustreerd zitten doen en wielrenners slaan...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:19:17 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213641013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Het wat?
Dit is de site van de gemeente, die suggereert dat je weldegelijk op het brede pad mag wandelen:
https://www.bezoek-westland.nl/strandopgang-schelpenpad/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213641048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het wat?
Dit is de site van de gemeente, die suggereert dat je weldegelijk op het brede pad mag wandelen:
https://www.bezoek-westland.nl/strandopgang-schelpenpad/
Dat was mijn bewering dan ook niet.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:23:45 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213641058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 20:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[..]
hij fietste met 38 km per uur over een wandelpad en eist nu 30.000 euro schadevergoeding van de vrouw die daar liep te wandelen
Fout.
Lees het beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:25:09 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213641079
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fout.
Lees het beter.
quote:
Poort naar de Zandmotor
Strandopgang Schelpenpad loopt door duingebied Solleveld.

Het brede wandelpad brengt je naar een strandopgang met een breed en leeg strand en in de verte ligt de Zandmotor.

Het landschap hier is prachtig: leeg, ruim, her en duin pollen duingras op het strand, een binnenmeer en als je iets verder loopt het meetstation van de Zandmotor.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:28:49 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213641108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Exact. Wandelpad rechts. Fietspad links.

Doei.
1947-2016
pi_213641113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Mooie fietspaddenstoel in het centrum van de foto en een prachtig voetpaadje geschikt voor een vrouw die het niet zo op fietsers heeft.

Die er gewoon mogen fietsen.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:32:39 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213641151
Ik heb ook wel eens de neiging zo n wielrenner van zijn fiets te trekken.
Een keer ‘nam’ zo n wielrenner voorrang, die ik niet gaf, waardoor hij ten val kwam. Al zijn renner-matties boos op mij..
of wielrenners met hun strak gespannen shirtjes over hun bierbuik en dan met 30 langs kleine kinderen die met kunnen fietsen racen.
Nederland is een compleet overbevolkt land, hier is geen plaats meer voor wielrenners
The End Times are wild
pi_213641166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:32 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ook wel eens de neiging zo n wielrenner van zijn fiets te trekken.
Een keer ‘nam’ zo n wielrenner voorrang, die ik niet gaf, waardoor hij ten val kwam. Al zijn renner-matties boos op mij..
of wielrenners met hun strak gespannen shirtjes over hun bierbuik en dan met 30 langs kleine kinderen die met kunnen fietsen racen.
Nederland is een compleet overbevolkt land, hier is geen plaats meer voor wielrenners
Ja of geen plaats meer voor kinderen.

Is ook maar net hoe je het bekijkt.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:33:44 #111
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213641170
wielrenners zijn hufters

vvd'ers zijn hufters

sander dekker zal het er wel naar gemaakt hebben
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:42:21 #112
323876 michaelmoore
pi_213641305
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact. Wandelpad rechts. Fietspad links.

Doei.
Dat lijkt zo , maar is niet zo bepaald

zij heeft het recht om daar te wandelen , met haar man , naast elkaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 mei 2024 @ 21:44:13 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213641339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Lees het vonnis even.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 21 mei 2024 @ 21:54:35 #114
485843 crew  Jippie
pi_213641461
:') gekibbel verwijderd

pi_213641522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:32 schreef LXIV het volgende:

Voor wielrenners is inderdaad geen plaats. Voor de wolf eigenlijk ook niet.
pi_213641550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar, dat geeft je nog geen recht om een fietser ten val te brengen. Toch? Of is het omdat het een felgekleurd, strak pakkie draagt met dito helm, dat het geoorloofd is om die te laten verongelukken?

Als ik hiero de berichten diagonaal doorlees, lijkt het erop dat wielrenners minderwaardige mensen(?) zijn, die je gewoon van de weg af mag drukken of mag plat slaan als ware het een mug in je slaapkamer. Komop, het is de publieke ruimte die we met zijn allen moeten delen. Beetje respect voor elkaar zou fijn zijn. Maar, omdat iemand ooit een keer is afgesneden door een aso-wielrenner, mogen alle wielrenners verongelukken. Dat lijkt een beetje de redenering, Walgelijk. Zoveel haat.

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat berichtgeving van media als GeenStijl (what's in a name?) de laatste jaren niet heeft bijgedragen aan meer begrip voor elkaar.

De trut had trouwens veroordeeld moeten worden voor doodslag.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 22:08:57 #117
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213641581
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:05 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Maar, dat geeft je nog geen recht om een fietser ten val te brengen. Toch? Of is het omdat het een felgekleurd, strak pakkie draagt met dito helm, dat het geoorloofd is om die te laten verongelukken?

Als ik hiero de berichten diagonaal doorlees, lijkt het erop dat wielrenners minderwaardige mensen(?) zijn, die je gewoon van de weg af mag drukken of mag plat slaan als ware het een mug in je slaapkamer. Komop, het is de publieke ruimte die we met zijn allen moeten delen. Beetje respect voor elkaar zou fijn zijn. Maar, omdat iemand ooit een keer is afgesneden door een aso-wielrenner, mogen alle wielrenners verongelukken. Dat lijkt een beetje de redenering, Walgelijk. Zoveel haat.

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat berichtgeving van media als GeenStijl (what's in a name?) de laatste jaren niet heeft bijgedragen aan meer begrip voor elkaar.

precies beetje respect voor elkaar, niet als een waanzinnige door een druk gebied racen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213641591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Mooie fietspaddenstoel in het centrum van de foto en een prachtig voetpaadje geschikt voor een vrouw die het niet zo op fietsers heeft.

En wandelaars op de achtergrond die op het brede middenpad lopen ook.
pi_213641604
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
precies beetje respect voor elkaar, niet als een waanzinnige door een druk gebied racen
Goes without saying, lijkt me.
pi_213641610
Beetje VVD-erig om iemand met een snelheidsverschil van 35+km/u in te halen en geen rekening te houden met andere mensen.
pi_213641614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En wandelaars op de achtergrond die op het brede middenpad lopen ook.
Ja precies.

Als je het niet aan kan al die enge fietsers heb je nog een prachtig alternatief.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 22:14:08 #122
323876 michaelmoore
pi_213641630
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:05 schreef Albertooo het volgende:

[..]

fietsers mogen best rustig fietsen in ene natuurgebied,, voor racen zijn andere banen

quote:
16s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
dat dus
pi_213641671
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Ja, maar dit ging om een typisch VVD-er die niet gewoon fietste maar met 37km/u zijn midlife crisis probeerde in te halen. Dat is niet gewoon fietsen, bij gewoon fietsen breek je niet zoveel botten en kom je waarschijnlijk helemaal niet ten val.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 22:18:38 #124
236264 crew  capricia
pi_213641686
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, maar dit ging om een typisch VVD-er die niet gewoon fietste maar met 37km/u zijn midlife crisis probeerde in te halen. Dat is niet gewoon fietsen, bij gewoon fietsen breek je niet zoveel botten en kom je waarschijnlijk helemaal niet ten val.
quote:
Twee wielrenners kwamen over het Schelpenpad in Monster een glooiing af. Op dat moment registreerde de fietscomputer een snelheid van 37 kilometer per uur. "Iemand noemde dat een 'bloedgang', maar moest vervolgens concluderen dat ze met haar eigen elektrische fiets heuvel af net zo snel reed," zei de officier van justitie daarover.
Nober in NWS / Sander Dekker zwaargewond na val met fiets #3

Heuvel af.

Het was geen fatbike.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213641702
quote:

[..]
Tenzij Karen je van je paard af trekt. Het is gewoon een verderfelijke actie van die vrouw geweest. De schuld in deze naar de fietsers verleggen, doet het voorval geen recht.
pi_213641893
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Nober in NWS / Sander Dekker zwaargewond na val met fiets #3

Heuvel af.

Het was geen fatbike.
Heuvel af is geen excuus om je snelheid niet aan te passen aan de feitelijk verkeerssituatie. Ook al reed hij op een fixie, dan nog is het zijn verantwoordelijkheid om tijdig te kunnen reageren.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:20 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Tenzij Karen je van je paard af trekt. Het is gewoon een verderfelijke actie van die vrouw geweest. De schuld in deze naar de fietsers verleggen, doet het voorval geen recht.
Dat hangt ervan af, ik was er niet bij. Als ik fiets en iemand wil mij doen stoppen dan kom ik niet ten val, en zeker niet zo hard. Als het nou heel onverwacht is met een snelle en stevige beweging dan kan ik me wat bij een veroordeling voorstellen maar als hij daar als een echte VVD-er jakkert in de zin van iedereen moet maar opzij springen en ik zie het misbaar van haar wel maar ik kan er net langs, dan weet ik het nog zo net niet.
pi_213642035
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Heuvel af is geen excuus om je snelheid niet aan te passen aan de feitelijk verkeerssituatie. Ook al reed hij op een fixie, dan nog is het zijn verantwoordelijkheid om tijdig te kunnen reageren.
[..]
Dat hangt ervan af, ik was er niet bij. Als ik fiets en iemand wil mij doen stoppen dan kom ik niet ten val, en zeker niet zo hard. Als het nou heel onverwacht is met een snelle en stevige beweging dan kan ik me wat bij een veroordeling voorstellen maar als hij daar als een echte VVD-er jakkert in de zin van iedereen moet maar opzij springen en ik zie het misbaar van haar wel maar ik kan er net langs, dan weet ik het nog zo net niet.
Hoeveel aannames en generaliseringen je er ook tegen aan gooit, er is hier slechts een partij die de verkeersveiligheid en de gezondheid van een medeweggebuiker ernstig in gevaar heeft gebracht.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 22:58:18 #128
236264 crew  capricia
pi_213642080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:54 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Hoeveel aannames en generaliseringen je er ook tegen aan gooit, er is hier slechts een partij die de verkeersveiligheid en de gezondheid van een medeweggebuiker ernstig in gevaar heeft gebracht.
Ja. Ik vind het ook bizar. Je gaat toch niet aan iemands arm trekken... Absurd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213642354
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
fietsers mogen best rustig fietsen in ene natuurgebied
Dat mogen ze idd, ze mogen ook wel hard fietsen als ze dat willen, wat dan weer niet mag is iemand zwaar lichamelijk letsel toebrengen door hem van de fiets te trekken.
Цой жив
pi_213643642
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik vind het ook bizar. Je gaat toch niet aan iemands arm trekken... Absurd.
Toegegeven, ik heb het niet helemaal gevolgd. Dekker beweert te zijn getrokken, de vrouw beweert een afwerende schrikbeweging te hebben gemaakt. Is al duidelijk wat het nu was?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213644160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:54 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Dat is de beschuldiging, jij hebt die als feit aangenomen. Ik weet niet wat er gebeurd is, geen van ons was erbij.
pi_213644257
quote:

[..]
Ok opa.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213644264
Denken dat 37km/h hard is :')______________________!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213644376
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 08:12 schreef Montagui het volgende:

[..]
Toegegeven, ik heb het niet helemaal gevolgd. Dekker beweert te zijn getrokken, de vrouw beweert een afwerende schrikbeweging te hebben gemaakt. Is al duidelijk wat het nu was?
Zowel de dader als getuigen hebben verklaard dat zij hem van de fiets heeft getrokken.
Цой жив
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 09:34:37 #135
236264 crew  capricia
pi_213644398
quote:

[..]
De vrouw beweert nu iets anders dan direct na het ongeval.

Tevens zijn er getuigen die zeggen dat zij hem van zijn fiets trok.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213644835
quote:

[..]
Dit.

Die mongolen die op een gedeeld fietspad met een - - - gang langs iedereen heen fietsen. Dit is gewoon een geval van lesje geleerd. FF wat afremmen als er mensen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 22-05-2024 20:37:49 ]
  woensdag 22 mei 2024 @ 10:58:07 #137
40566 Ericr
Livewrong
pi_213645163
Sommigen hebben zo'n afkeer van wielrenners dat geweld blijkbaar kan worden goed gepraat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ericr op 22-05-2024 12:13:39 ]
pi_213645662
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:23 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Dit.

Die mongolen die op een gedeeld fietspad met een - - - gang langs iedereen heen fietsen. Dit is gewoon een geval van lesje geleerd. FF wat afremmen als er mensen zijn.
Zie je ook bij andere strafzaken dat de verdachte van alles aan gedaan zou moeten worden.

Keurige mensen uiteraard die dat wensen. Doen geen vlieg kwaad. Modelburgers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 22-05-2024 20:38:46 ]
pi_213645713
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:33 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Zowel de dader als getuigen hebben verklaard dat zij hem van de fiets heeft getrokken.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 09:34 schreef capricia het volgende:

[..]
De vrouw beweert nu iets anders dan direct na het ongeval.

Tevens zijn er getuigen die zeggen dat zij hem van zijn fiets trok.
Dan lijkt me de zaak helder.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 11:38:21 #140
236264 crew  capricia
pi_213645725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:37 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Dan lijkt me de zaak helder.
Zal best uit schrik oid gebeurt kunnen zijn, zonder kwade opzet.
Maar dan nog. Zoiets doe je niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213646539
De tering, dat er idioten zijn die de levensgevaarlijke actie van die Karen gaan goedpraten _O- .
  woensdag 22 mei 2024 @ 13:06:04 #142
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_213646826
quote:

[..]
Dekker beweert helemaal niets, die kan zich niets herinneren en is alles kwijt. Dat getrokken is inderdaad aan de hand van getuigenverklaringen én de eerste verklaring van de vrouw zelf.
  woensdag 22 mei 2024 @ 13:09:48 #143
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_213646851
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Zal best uit schrik oid gebeurt kunnen zijn, zonder kwade opzet.
Maar dan nog. Zoiets doe je niet.
Onzin, als je schrikt wijk je uit, deins je weg. Er is niemand die instinctief een naderend voertuig gaat proberen af te weren met zijn armen.

Dat er ook geen sprake was van een schrikreactie blijkt ook wel uit het feit dat ze eerst aan het schreeuwen was dat ze naar haar mening veel te hard gingen. Waar moest ze dan nog daarna van schrikken?
pi_213648540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:58 schreef Ericr het volgende:
Sommigen hebben zo'n afkeer van wielrenners dat geweld blijkbaar kan worden goed gepraat.
Tegen zo'n wielrenner als in jouw UI is geweld heel begrijpelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 16:30:25 #145
236264 crew  capricia
pi_213648563
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 13:09 schreef Zelva het volgende:

[..]
Onzin, als je schrikt wijk je uit, deins je weg. Er is niemand die instinctief een naderend voertuig gaat proberen af te weren met zijn armen.

Dat er ook geen sprake was van een schrikreactie blijkt ook wel uit het feit dat ze eerst aan het schreeuwen was dat ze naar haar mening veel te hard gingen. Waar moest ze dan nog daarna van schrikken?
Dan is het poging tot doodslag.
Zet maar een voorbeeld. Flinke gevangenisstraf.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 22 mei 2024 @ 17:07:11 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213648968
quote:

[..]
fietsers mogen best rustig fietsen in ene natuurgebied,, voor racen zijn andere banen
[..]
Kom eens met die bepaling die dat zegt dan. Ben ik wel benieuwd naar.
1947-2016
  woensdag 22 mei 2024 @ 19:57:31 #147
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_213650974
quote:

[..]
fietsers mogen best rustig fietsen in ene natuurgebied,, voor racen zijn andere
Maar uitgerekend dit is een vrij overzichtelijk, breed, fietspad waar (o.a. om die redenen) dagelijks tientallen tot honderden racefietsers overheen jakkeren, wat ook gewoon mag… ik denk velen met een snelheid hoger dan 37 km/u. Daarnaast is er nog een speciaal wandelpad ernaast zodat je elkaar niet in de weg zit en je kunt er alleen maar rechtdoor… Er komen ook geen zijwegen op uit, dus in principe het mooiste pad dat je kunt hebben als fietsers.

Het is niet alsof Dekker onverwachts uit een steegje kwam geknald o.i.d. Of een drukke winkelstraat onveilig maakte met 37 km/u. Die mongolen heb je ook en daar vind ik (en bijna iedere wielrenner) ook wat van. Maar dat geldt ook voor turbo-oma’s, en fatbike-tuig.

Ik heb op het schelpenpad écht vaak gefietst (wel al een paar jaartjes niet meer) en nog nooit rottigheid met wandelaars gehad, want je ziet elkaar 10 jaar van tevoren aankomen… Ook niet toen half Nederland op die route liep om 1 of andere zeldzaam pokémonbeest te vangen. Deze vrouw had gewoon last van een dwarse tampon en wilde haar wielrennerhaat waarschijnlijk botvieren op de eerste beste die ze tegenkwam, want dat ze verrast zou zijn op die plek lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Als er snelle banen en rustige plekken zijn, dan zie ik niet in waarom dit niet (ook) de snelle baan kan zijn. Je hebt er zat ruimte om veilig in te halen, geen zijwegen, geen bochten dus veel overzicht, en een extra pad voor wandelaars. Die vrouw dacht er vast anders over, maar die had dus ook gewoon op het pad ernaast kunnen lopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Saboo op 22-05-2024 20:03:51 ]
pi_213651136
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 10:58 schreef Ericr het volgende:
Dat was echt wel een dingetje toen ik nog aan wielrennen deed.. Probeerde echt op te letten op de rest van het verkeer, snelheid aanpassen, een fietsbel gebruiken omdat mensen dat schreeuwen aso vonden etc etc.

Maar de fucking reacties van (groepjes) wandelaars die over de volle breedte van het FIETSpad liepen (vaak incl hond..) waren pas echt aso.. tot aan agressief toe..

En ja, ik zal vast hier en daar ook wel eens wat aso gedrag hebben vertoond, geheel heilig is niemand..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:26:21 #149
323876 michaelmoore
pi_213651346
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 19:57 schreef Saboo het volgende:

[..]
Maar uitgerekend dit is een vrij overzichtelijk, breed, fietspad waar (o.a. om die redenen) dagelijks tientallen tot honderden racefietsers overheen jakkeren, wat ook gewoon mag… ik denk velen met een snelheid hoger dan 37 km/u. Daarnaast is er nog een speciaal wandelpad ernaast zodat je elkaar niet in de weg zit en je kunt er alleen maar rechtdoor… Er komen ook geen zijwegen op uit, dus in principe het mooiste pad dat je kunt hebben als fietsers.

Het is niet alsof Dekker onverwachts uit een steegje kwam geknald o.i.d. Of een drukke winkelstraat onveilig maakte met 37 km/u. Die mongolen heb je ook en daar vind ik (en bijna iedere wielrenner) ook wat van. Maar dat geldt ook voor turbo-oma’s, en fatbike-tuig.

Ik heb op het schelpenpad écht vaak gefietst (wel al een paar jaartjes niet meer) en nog nooit rottigheid met wandelaars gehad, want je ziet elkaar 10 jaar van tevoren aankomen… Ook niet toen half Nederland op die route liep om 1 of andere zeldzaam pokémonbeest te vangen. Deze vrouw had gewoon last van een dwarse tampon en wilde haar wielrennerhaat waarschijnlijk botvieren op de eerste beste die ze tegenkwam, want dat ze verrast zou zijn op die plek lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Als er snelle banen en rustige plekken zijn, dan zie ik niet in waarom dit niet (ook) de snelle baan kan zijn. Je hebt er zat ruimte om veilig in te halen, geen zijwegen, geen bochten dus veel overzicht, en een extra pad voor wandelaars. Die vrouw dacht er vast anders over, maar die had dus ook gewoon op het pad ernaast kunnen lopen.
voor haar was het racen door dat mooie rustige duingebied gelijk aan het gebruiken van een bromfiets

en waarom moet je door dat duingebied jakkeren , Kan dat niet ergens op een stukje asfalt , langs een snelweg ?
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 20:28:54 #150
236264 crew  capricia
pi_213651395
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
voor haar was het racen door dat mooie rustige duingebied gelijk aan het gebruiken van een bromfiets

en waarom moet je door dat duingebied jakkeren , Kan dat niet ergens op een stukje asfalt , langs een snelweg ?
Misschien dacht ze een wolf te zien, je weet het niet hè. Sommige mensen hebben nu eenmaal veel fantasie.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')