abonnement Unibet Coolblue
pi_205010769
Ik snaai graag wat in de avond. Maar toen kwam ik er onlangs pardoes achter dat er een paar kilootjes bijgekomen zijn, waardoor mijn blousejes wat strakker zitten :') En door een baby weinig puf om te gaan sporten atm.

Dus, geen chips meer iig. Gevolg: hongergevoel en met een Jumbo achter ons huis is dat soms wat lastig te onderdrukken. Wat kun je nou wel snaaien zonder het risico te lopen dat er nog meer kilootjes bijkomen? Ik heb overigens weinig trek om op een komkommer of wortel te knagen, dus het moet wel iets anders zijn dan dat.
pi_205010795
Veel verder dan een augurk of bleekselderij kom ik ook niet, ben ook wel benieuwd.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:04:26 #3
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_205010827
Je hebt geen zin om op een wortel ofzo te knagen en die snap ik wel maar met een lekker dipje er bij? Misschien is het dan beter? Ik eet het bijvoorbeeld met hummus of een yoghurt dipje ofzo. Is lekker!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_205010859
Diepvries fruit werkt wel voor mij, vooral ananas. Gewoon bevroren aan zuigen en bijten.

Je kan er trouwens ook ijs van maken, beetje in een foodprocessor scheutje melk en hakken maar :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2022 09:07:59 ]
pi_205010861
Eten zonder aan te komen, als dat eens zou kunnen he. Misschien gewoon je vinger achter in je keel stoppen voordat je gaat slapen?
pi_205010871
E-sigaret vapen, met 0 MG nicotine, met een smaakje als appeltaart met kaneel.
pi_205010884
20 pistache nootjes met wat thee, ja niet veel maar ook dat went.
pi_205010903
Veel water drinken en niets eten. Beetje discipline tonen.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:13:01 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205010912
Een man draagt overhemden en geen "blouses" :')

Verder kweken van enig zelfdiscipline door überhaupt niet te snacken ^O^
pi_205010923
Ik knal er meestal nog wat crackers met hüttekäse in, lekker met beetje zwarte peper.

Verder lees ik hier tips als diepvriesfruit, maar fruit is gewoon erg calorisch met hoog niveau suikers, zou ik niet aanraden.

Verder: "blousejes" :')
pi_205010926
Stukje paling valt wel mee qua kcal denk ik
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 09:18:28 #12
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205010951
Bitterballen in de oven ipv frituurpan
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_205010953
Misschien afbouwen, dus van chips naar koekjes die veel minder calorieën hebben dan chips. Of iets van melba toast met smeersels enzo.
Of doe iets van yoghurt met fruit en noten om je trek te stillen of een appel, aardbeien. En als je lichaam niet meer om chips vraagt ook hiermee stoppen.
Dus langzaam afbouwen naar minder slecht en dan stoppen Als je eeenmaal gewend bbent taalt je lichaam er niet meer naar dus cold turkey stoppen kan ook, maar dat lijkt me lastig met een baby en te weinig slaap.
pi_205011011
https://www.pingetest.be/energieballetjes-maken/

Deze is serieus lekker voor als je wat zoete trek hebt.

Je hebt ook groente chips. Niet aan te raden om er een zak van leeg te eten, maar ongetwijfeld gezonder dan aardappel chips.

Chocolade 80 of 90% puur in plaats van melk of wit.
blablablabla
pi_205011033
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 08:55 schreef DjVero het volgende:
En door een baby weinig puf om te gaan sporten atm.
Ah kijk, het al oude baby excuus. :')

quote:
Wat kun je nou wel snaaien zonder het risico te lopen dat er nog meer kilootjes bijkomen? Ik heb overigens weinig trek om op een komkommer of wortel te knagen, dus het moet wel iets anders zijn dan dat.
Je wilt dus een gezonde snack, maar het mag niet gezond zijn... ik geef dit echt 0 kans van slagen.
pi_205011048
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:32 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Ah kijk, het al oude baby excuus. :')
[..]
Je wilt dus een gezonde snack, maar het mag niet gezond zijn... ik geef dit echt 0 kans van slagen.
Ja, want alleen op een wortel kauwen is gezond.
pi_205011051
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:34 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Ja, want alleen op een wortel kauwen is gezond.
Uit alles blijkt dat de echte wil en de discipline bij TS ontbreekt.

Dit wordt niks.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 09:37:18 #18
5428 crew  miss_sly
pi_205011071
Wennen aan het gevoel van honger bben en weer leren dat het gevoel van een lege maag niet meteen betekent dat je die maag moet vullen. Duurt een paar dagen, maar dan is de gewoonte van eten in de avond ook weer verdwenen.

En anders toch wortel, komkommer, tomaatjes. Eventueel met een dip van magere yoghurt met wat kruiden, bijvoorbeeld dille, bieslook, peterselie. Humus is lekker, maar ook een caloriebom.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205011076
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:28 schreef Elan het volgende:
Je hebt ook groente chips. Niet aan te raden om er een zak van leeg te eten, maar ongetwijfeld gezonder dan aardappel chips.
Groentechips: 1889 kJ per 100gr
Naturel chips: 2121 kJ per 100gr

Zet weinig zoden aan de dijk qua gezonde snack :P
pi_205011080
Is
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:35 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
Uit alles blijkt dat de echte wil en de discipline bij TS ontbreekt.

Dit wordt niks.
:D

Ik ben cold turkey gestopt met roken. Ik rook ook al zo'n 1,5 maand geen wiet meer en ik vreet sinds vorige week donderdag ook geen chips meer. Altijd fijn als mensen mij beter kennen dan ikzelf. ^O^ En jij hebt weer fijn je gram kunnen halen. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:18 schreef Dehelerambam het volgende:
Misschien afbouwen, dus van chips naar koekjes die veel minder calorieën hebben dan chips. Of iets van melba toast met smeersels enzo.
Of doe iets van yoghurt met fruit en noten om je trek te stillen of een appel, aardbeien. En als je lichaam niet meer om chips vraagt ook hiermee stoppen.
Dus langzaam afbouwen naar minder slecht en dan stoppen Als je eeenmaal gewend bbent taalt je lichaam er niet meer naar dus cold turkey stoppen kan ook, maar dat lijkt me lastig met een baby en te weinig slaap.
Thanks. Fruit is idd een optie. Eet ik ook wel, maar echt honger stillen doet dat niet :+
pi_205011093
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Humus is lekker, maar ook een caloriebom.
Bij humus moet je vooral goed opletten welke je koopt. De meeste zijn 30+% olie (dus vet), maar er zijn er ook van grotendeels kikkererwt. Scheelt de helft.

Gezonde: https://www.ah.nl/product(...)Qr_bHhRoCep4QAvD_BwE (701kJ per 100gr)
Ongezonde: https://www.ah.nl/product(...)6VH0bTBoCGQAQAvD_BwE (1528 kJ per 100gr)
Terwijl de bakjes hetzelfde lijken...
pi_205011094
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Wennen aan het gevoel van honger bben en weer leren dat het gevoel van een lege maag niet meteen betekent dat je die maag moet vullen. Duurt een paar dagen, maar dan is de gewoonte van eten in de avond ook weer verdwenen.

En anders toch wortel, komkommer, tomaatjes. Eventueel met een dip van magere yoghurt met wat kruiden, bijvoorbeeld dille, bieslook, peterselie. Humus is lekker, maar ook een caloriebom.
Ik heb geen idee wat dit (dille, bieslook, etc.) allemaal is, maar ik ga het eens proberen. Ik eet al mijn hele leven de hele dag door, dus dat gevoel van een lege maag stap ik echt niet zomaar van af. Ik sportte er echter ook bij. Dat laatste staat nu alleen even op een laag pitje.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 09:41:46 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205011106
Blowen bevordert je trek. Minder/stoppen met blowen zou dan zeker helpen.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 09:49:20 #24
5428 crew  miss_sly
pi_205011156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:40 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat dit (dille, bieslook, etc.) allemaal is, maar ik ga het eens proberen. Ik eet al mijn hele leven de hele dag door, dus dat gevoel van een lege maag stap ik echt niet zomaar van af. Ik sportte er echter ook bij. Dat laatste staat nu alleen even op een laag pitje.
Juist omdat je al je hele leven gewend bent de hele dag door te eten, heb je dat hongergevoel in de avond. En het gevoel dat je daar dus iets aan moet doen. Een hongergevoel hoef je niet per se weg te eten. Je kunt het ook voelen, accepteren dat het er is, en verder niets. Je gaat er niet dood van of zo ;)

Dille, bieslook, peterselie zijn verse groene kruiden. Kun je een lekkere yoghurtdip mee maken, met wat peper, zout en een druppel extra vierge olijfolie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205011158
Ik zag laatst iets over een nieuwe dieet methode, ipv minder slechte dingen eten, was het plan om dat te vervangen door meer gezondere dingen te gaan eten.

Als je een vreetkick krijgt kan je ook een paar volkoren boterhammen met pindakaas naar binnen proppen, of eieren ofzo, iets wat alvast vult maar waar je niet zo viesdik van wordt. En dan daarna snacken.
pi_205011197
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Juist omdat je al je hele leven gewend bent de hele dag door te eten, heb je dat hongergevoel in de avond. En het gevoel dat je daar dus iets aan moet doen. Een hongergevoel hoef je niet per se weg te eten. Je kunt het ook voelen, accepteren dat het er is, en verder niets. Je gaat er niet dood van of zo ;)

Eens. Het leidt alleen wel een beetje af van tv-kijken als er constant hamka's, lay's ribbelchips of pomtips door mijn hoofd spoken. Misschien ook maar stoppen met tv-kijken. :+

Thanks in ieder geval. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Blowen bevordert je trek. Minder/stoppen met blowen zou dan zeker helpen.
Beetje off-topic, maar ik zorgde er dan bewust voor dat er niks te snaaien lag in huis, want dan at ik rustig 3 zakken chips i.p.v. 1 zak weg.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 09:55:17 #27
319979 Fok-it
All is well
pi_205011211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:49 schreef christmastsunami het volgende:
Als je een vreetkick krijgt kan je ook een paar volkoren boterhammen met pindakaas naar binnen proppen, of eieren ofzo, iets wat alvast vult maar waar je niet zo viesdik van wordt. En dan daarna snacken.
Wat heeft het voor nut om nadat je al flink gegeten hebt nogmaals te snacken dan? Dat is toch alleen maar dubbelop
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 09:55:33 #28
5428 crew  miss_sly
pi_205011214
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:54 schreef DjVero het volgende:

[..]
Eens. Het leidt alleen wel een beetje af van tv-kijken als er constant hamka's, lay's ribbelchips of pomtips door mijn hoofd spoken. Misschien ook maar stoppen met tv-kijken. :+

Thanks in ieder geval. :)
Iets doen waardoor je minder met eten bezig kunt zijn, wil wel helpen, uiteraard :P
Beetje op de bank hangen is ove rhet algemeen precies de juiste setting om te gaan bedenken wat je nu weer zult gaan eten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205011219
Wat ik ook altijd een beetje onhandig vind bij het willen afvallen, is het zogenaamde gezonde eet patroon. Alsof je perse' ontbijt en lunch en avond eten nodig zou hebben.

Volgens mij , als je het ook red , met wat overslaan en wel wachten tot je pas trek krijgt, dan eet je toch minder? Dan eet je in ieder geval een paar uur niet, so what.
pi_205011221
Waterijsjes. Als je zin hebt in zout/chips moet je even door de barriere heen want dan heb je in beginsel geen zin in waterijs, maar zodra je er één op hebt, wil je er nog 1 en heb je weer geen zin in zout. Althans laat ik voor mezelf spreken ; zo werkt het bij mij.

En je kunt prima 2-4 waterijsjes wegwerken zonder enorm veel calorieen binnen te krijgen. Verder is het ook vaak verveling, dus heb dan vaak blikjes light frisdrank in huis die ik dan drink.

Als je echt zin hebt in hartig zijn augurken wel chill, of iets als een matzes ofzo.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 09:56:36 #31
5428 crew  miss_sly
pi_205011225
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:49 schreef christmastsunami het volgende:
Ik zag laatst iets over een nieuwe dieet methode, ipv minder slechte dingen eten, was het plan om dat te vervangen door meer gezondere dingen te gaan eten.

Als je een vreetkick krijgt kan je ook een paar volkoren boterhammen met pindakaas naar binnen proppen, of eieren ofzo, iets wat alvast vult maar waar je niet zo viesdik van wordt. En dan daarna snacken.
Daarna snacken snap ik niet helemaal. Het is toch ter vervanging van snacken van ongezonde zooi? Anders prop je alleen maar meer kcal naar binnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205011231
Ben je 12 ofzo? 60x opdrukken (kost 10min) Bak kwark gekookte eieren halve liter water..en snurken dikke
Ik zwaai naar dieren.
pi_205011232
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wat heeft het voor nut om nadat je al flink gegeten hebt nogmaals te snacken dan? Dat is toch alleen maar dubbelop
Het idee, is dat je dan al vol zit en dan automatisch minder snacket, van iets wat niet vult en geen voedingsstoffen heeft.
pi_205011240
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daarna snacken snap ik niet helemaal. Het is toch ter vervanging van snacken van ongezonde zooi? Anders prop je alleen maar meer kcal naar binnen.
Als je al vol zit met iets gezonds, dan zou je automatisch minder snacken, is het plan.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 09:59:27 #35
319979 Fok-it
All is well
pi_205011257
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Het idee, is dat je dan al vol zit en dan automatisch minder snacket, van iets wat niet vult en geen voedingsstoffen heeft.
Klinkt als enorme onzin. Maar volkoren brood met pindakaas savonds als je honger hebt is heel wat beter dan chips ja. Kregen wij als kinderen zelfs al mee vroeger mee
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:00:27 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205011263
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Het idee, is dat je dan al vol zit en dan automatisch minder snacket, van iets wat niet vult en geen voedingsstoffen heeft.
Maar die boterhammen e.d. zijn weer een maaltijd op zich en geven net zo goed te veel calorieën op het totaal van de dag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205011270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:56 schreef christmastsunami het volgende:
Wat ik ook altijd een beetje onhandig vind bij het willen afvallen, is het zogenaamde gezonde eet patroon. Alsof je perse' ontbijt en lunch en avond eten nodig zou hebben.

Ik hoef niet af te vallen, hoor. Mijn buik is wat het is. Maar ik wil wel voorkomen dat 'ie nóg meer gaat groeien en ik de M ontgroei (ben ik eigenlijk al, maar soit), terwijl ik redelijk vaak de neiging heb om iets te eten in de avond. En dat kwam altijd uit op chips. Daar zoek ik iets voor.

Of proberen niet te eten, zoals miss_sly oppert.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 10:03:10 #38
319979 Fok-it
All is well
pi_205011278
Of gebruik de avond om te sporten. Na het sporten heb je ook niet echt de neiging om chips te gaan eten normaliter
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205011279
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar die boterhammen e.d. zijn weer een maaltijd op zich en geven net zo goed te veel calorieën op het totaal van de dag.
Zeker voor het slapen gaan, waarin je feitelijk niets meer verbrandt, lijkt me.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 10:05:15 #40
319979 Fok-it
All is well
pi_205011288
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:03 schreef DjVero het volgende:

[..]
Zeker voor het slapen gaan, waarin je feitelijk niets meer verbrandt, lijkt me.
In je slaap verbrandt je ook gewoon hoor
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:07:59 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205011306
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:03 schreef DjVero het volgende:

[..]
Zeker voor het slapen gaan, waarin je feitelijk niets meer verbrandt, lijkt me.
Je lichaam verbrandt 24 uur per dag, dus ook als je ligt te slapen. Dat is je basaal metabolisme en dat zorgt voor het grootste deel van de calorieverbranding. Dus dat is het punt niet, op zich.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juni 2022 @ 10:08:48 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205011312
Stukken groenten met een hummus dip doet het hier wel goed.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juni 2022 @ 10:09:37 #43
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205011316
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je lichaam verbrandt 24 uur per dag, dus ook als je ligt te slapen. Dat is je basaal metabolisme en dat zorgt voor het grootste deel van de calorieverbranding. Dus dat is het punt niet, op zich.
Is het niet het idee dat je je maag niet aan het werk wilt hebben voordat je gaat slapen omdat dit niet efficient is? Geen idee of dit klopt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_205011317
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]
In je slaap verbrandt je ook gewoon hoor
Ja, dat is het nieuwe inzicht toch? Nu denken we dat je niet dik wordt van s'avonds laat eten toch?, Want je lichaam gaat gewoon door en als je s'avonds veel eet hoef je ook geen ontbijt???

Tenminste zo denk ik er over.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 10 juni 2022 @ 10:12:09 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_205011338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:09 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ja, dat is het nieuwe inzicht toch? Nu denken we dat je niet dik wordt van s'avonds laat eten toch?, Want je lichaam gaat gewoon door en als je s'avonds veel eet hoef je ook geen ontbijt???

Tenminste zo denk ik er over.
Denk dat het advies vooral altijd gegeven wordt omdat je eerder ongezond dan gezond neigt te eten in de avond.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205011377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:12 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Denk dat het advies vooral altijd gegeven wordt omdat je eerder ongezond dan gezond neigt te eten in de avond.
Enzo simpel zit het waarschijnlijk ook gewoon. Al met al krijg je ongemerkt een overdosis suiker binnen. Tenzij je alles zelf maakt ofzo. En dat gaat nou ook weer niet.

Ik heb een mega snelle stofwisseling, dus ik kan vrij makkelijk bijsturen en wat weglaten en dan merk ik het effect vrij snel. Maar bij velen gaat het niet zo snel meer er weer vanaf.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:23:19 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205011430
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:09 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Is het niet het idee dat je je maag niet aan het werk wilt hebben voordat je gaat slapen omdat dit niet efficient is? Geen idee of dit klopt.
Ik weet het niet. Vet en zout eten wordt met name afgeraden, vlak voor slapen gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205011435
Niet meer blowen
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_205011473
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Vet en zout eten wordt met name afgeraden, vlak voor slapen gaan.
Bij vet eten moet je lever waarschijnlijk hard aan het werk, net als bij alcohol en dan is lichaam druk aan het opruimen, vermoed ik dan maar.
  Spellchecker vrijdag 10 juni 2022 @ 10:47:50 #50
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205011598
quote:
16s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Stukje paling valt wel mee qua kcal denk ik
Een heeeeeeel klein stukje dan :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')