Dat mag jij vinden, de belastingdienst vind van nietquote:Op donderdag 9 juni 2022 01:10 schreef SOG het volgende:
[..]
Tuurlijk kan die box wel afgetrokken worden.
En de tuin kan toch keuzevermogen zijn? Gemengd gebruik voor je zelfstandige werkruimte?
Je kraamt echt onzin uit. Als je iets stelt, kom dan met argumenten. Laat anders de discussie over aan mensen met verstand.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden, de belastingdienst vind van niet
Je zoekt het maar uit. Mij interesseert het ook niks. Ik laat het hierbij.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:57 schreef SOG het volgende:
[..]
Je kraamt echt onzin uit. Als je iets stelt, kom dan met argumenten. Laat anders de discussie over aan mensen met verstand.
Is de optie voor waarde economisch verkeer naar privé halen bij staking in je opgekomen?quote:Op donderdag 9 juni 2022 01:12 schreef SOG het volgende:
@:ts als de investering zijn waarde verliest door het staken van de onderneming dan schrijf je niet nog 5 jaar af maar dan neem je het verlies direct in het jaar van staken.
Gewoon de kosten boeken. Niemand die hier naar gaat kijken. Succes!
Sjorsie, ik heb aangegeven liever niet in een wellus-nietus discussie te willen raken, maar ik wil graag onderbouwen waarom ik denk dat je je vergist. Zeker gezien de discussie met SOG.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je zoekt het maar uit. Mij interesseert het ook niks. Ik laat het hierbij.
Terwijl in al die linkjes uitgelegd wordt dat:quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die heb ik allemaal gelezen en kloppen met wat ik schrijf. Mijn boekhouder is zelfs nog wat strenger uit ervaring.
Hij heeft vaak gehad dat boxen zijn afgewezen net zoals energiekosten voor je eigen huis.
Een vriendin van mij heeft een controle gehad en ca 33% van de aftrekposten werden afgekeurd zoalsquote:Op donderdag 9 juni 2022 13:40 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Sjorsie, ik heb aangegeven liever niet in een wellus-nietus discussie te willen raken, maar ik wil graag onderbouwen waarom ik denk dat je je vergist. Zeker gezien de discussie met SOG.
Jij schrijft
[..]
Terwijl in al die linkjes uitgelegd wordt dat:
• Grote investeringen: voor zover zakelijk nodig en gebruikt, afschrijven in 5 jaar.
• Voorzieningen voor veiligheid kinderen (traphekje, etc.) zijn aftrekbaar.
• Verwarmen woning: extra kosten kunt u in rekening brengen, dit moet u wel aannemelijk maken. De extra kosten worden gemiddeld gesteld op ¤ 0,80 per dag.
• Wasmachine: de kosten voor een wasbeurt bedragen ¤ 1, drogen kost ongeveer hetzelfde.
Ik zie nergens sluitende argumenten waarmee jij (of jouw boekhouder) aantoont dat het niet zo is.
Ik (en SOG waarschijnlijk ook) zijn er niet op uit om je op te fokken, maar ik zoek naar onderbouwing en bewijs.
Preciesquote:Op donderdag 9 juni 2022 13:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een vriendin van mij heeft een controle gehad en ca 33% van de aftrekposten werden afgekeurd zoals
- kinderbedjes
- kinderstoelen
- box
- eten voor de kinderen zonder bonnetjes. Vast bedrag mag niet
- energiekosten, zonder bonnetjes
- traphekjes
Inrichting van een prive ruimte zijn niet aftrekbaar en daar vallen meubels, stoelen, bedden, box, traphekjes, etc allemaal onder.
Maar doe lekker wat je zelf wilt
Je verwijst hier naar drie bronnen die alle drie niet bij de wetgever, de uitvoerder van de wet (belastingdienst) of de rechter (jurisprudentie) vandaan komen. Je kunt je dus afvragen in hoeverre deze informatie juist is.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:22 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
https://www.belastingtips(...)re_kosten_gastouder/
https://www.gastouderbureauroodkapje.nl/belastingaangifte
https://www.kennisnetwerk(...)ncieel/aftrekposten/
enz, enz
Weet je het echt heel zeker?
Ik zoek me wezenloos naar dat document, maar kan het niet vinden. Heb je de link nog ergens?quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:52 schreef Serinde het volgende:
[..]
Precies
Bank/kinderstoel/box staan ook letterlijk genoemd in een document over gastouderschap op de site van de belastingdienst, in de categorie: wat u niet af mag trekken.
Er is een groot verschil in (gevolgen van) bedrijfvoering tussen gastouder en een willekeurige ZZPer. Dat blijkt bijvoorbeeld ook uit het feit dat een gastouder geen BTW nummer heeft en niet BTW plichtig is. Dus de algemene ZZP regels gelden niet voor een gastouder.quote:Op donderdag 9 juni 2022 14:54 schreef Serinde het volgende:
[..]
Je verwijst hier naar drie bronnen die alle drie niet bij de wetgever, de uitvoerder van de wet (belastingdienst) of de rechter (jurisprudentie) vandaan komen. Je kunt je dus afvragen in hoeverre deze informatie juist is.
jaquote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:42 schreef Its_Muppet het volgende:
[..]
Ik zoek me wezenloos naar dat document, maar kan het niet vinden. Heb je de link nog ergens?
Er is ook een verschil tussen ondernemer zijn voor de BTW en ondernemer zijn voor de inkomstenbelasting. Met soms net andere (uitwerking van) regels.quote:Er is een groot verschil in (gevolgen van) bedrijfvoering tussen gastouder en een willekeurige ZZPer. Dat blijkt bijvoorbeeld ook uit het feit dat een gastouder geen BTW nummer heeft en niet BTW plichtig is. Dus de algemene ZZP regels gelden niet voor een gastouder.
Ik besef dat de linkjes die ik stuur allemaal van secundaire bronnen zijn (alhoewel je de KNGO als primair-and-a-half kan positioneren), maar dit is echt maar een heel klein deel van de algemene zienswijze rondom belastingdienst en gastouder. Ik kan me daardoor niet voorstellen dat alle gastouderbureau's en gelieerde organisaties allemaal foute informatie verstrekken aan de gastouders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |