Ja, das nog erger, dat betekent dat hij als kind als psychische hulp had moeten hebben.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Deze Donny heeft blijkbaar dit soort shit ook al geflikt toen hij zelf nog kind was
En je moet je afvragen of iemand met zoveel problematiek met 22 jaar als volwassen kan worden beschouwd. Ik denk dat de meesten van ons dat ook niet waren op die leeftijd trouwens
Of gewoon opsluiten.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:12 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Kan van alles zijn:
- gebiedsverbod (denk aan scholen, speeltuinen)
- (gps)-enkelband
- regelmatig melden/gesprek bij/met een toezichthouder van een reclasseringsbureau
- beschermd wonen i.p.v. in een drugspand te gaan wonen
- ...
Je tweede vraag kan ik niet beantwoorden, daar zijn instanties en deskundigen voor die daarvoor verantwoordelijk zijn.
Mensen als Chris Klomp, als dat de schrijver van dit artikel is, zijn medeschuldig aan de zieke samenleving waarin dit soort misdaden worden gepleegd. Bagatelliseren, relativeren, vergoeilijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:33 schreef Droopie het volgende:
https://chrisklomp.nl/het-monster-in-ons-hoofd/
Artikel wat ik compleet onderschrijf
Dus als er een vliegtuig neerstort zou de fabrikant dat gewoon moeten wegwuiven en verwijzen naar alle andere vluchten die wél goed zijn gegaan? 'Kom we gaan gewoon verder, zand erover, kom, kom.'quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Voor elke keer dat het rehabilitatietraject misgaat of er iemand met een strafblad recidiveert, zie je niet de keren dat dit juist niet gebeurt.
Als het mensen echt zou gaan om het terugdringen van het aantal misbruikslachtoffers en moorden, dan laat je je niet leiden door incidenten waar je je beleid op zou moeten afstemmen, maar om het netto resultaat. Echter, de meeste mensen zijn niet bezig met preventie in de toekomst, maar wraak in het nu. Dat dat wel eens ten koste kan gaan van toekomstige slachtoffers, doet er dan even niet toe.
@Calandquote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:24 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dus als er een vliegtuig neerstort zou de fabrikant dat gewoon moeten wegwuiven en verwijzen naar alle andere vluchten die wél goed zijn gegaan? 'Kom we gaan gewoon verder, zand erover, kom, kom.'
Nee, zo moet het helemaal niet. Ongeluk onderzoeken, wat is de oorzaak geweest, kunnen we daar lering uit trekken, wat zijn de corrigerende maatregelen / verbeterpunten om herhaling te voorkomen of te beperken. Etc, etc, etc.
Fleur ook niet ze reed gewoon naar huis en werd het leven uitgereden door een gek in een Porsche.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Een kind kan zichzelf helemaal niet verdedigen. Het is klein en zwak. Heeft geen levens-ervaring. Weet niet wat er voor verrotte mensen er rondlopen in de wereld.
Een kind is nog puur en onschuldig.
Een kind heeft geen schijn van kans tegen een volwassene.
Inderdaad eens, met een kleine kanttekening.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:24 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dus als er een vliegtuig neerstort zou de fabrikant dat gewoon moeten wegwuiven en verwijzen naar alle andere vluchten die wél goed zijn gegaan? 'Kom we gaan gewoon verder, zand erover, kom, kom.'
Nee, zo moet het helemaal niet. Ongeluk onderzoeken, wat is de oorzaak geweest, kunnen we daar lering uit trekken, wat zijn de corrigerende maatregelen / verbeterpunten om herhaling te voorkomen of te beperken. Etc, etc, etc.
Ik vind het Amerikaanse systeem goed: dat sex offenders geregistreerd staan en mensen weten wanneer zo'n gestoorde bij hun in de buurt komen wonen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat is je voorstel? Iedereen preventief levenslang?
Dit soort nieuws ontaardt altijd in een aantal voorspelbare reacties:quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
Man, wat een blunder weer van onze staat, totaal geen controle op deze mafkees, hij zal er wel mee wegkomen met een mild strafje, hopelijk wordt hij in de gevangenis goed gestraft, maar dan ook echt goed!
De vraag is dan vooral of dat het aantal delicten terug heeft gedrongen of dat die zieke geesten zich alleen maar meer opgejaagd voelen en sneller overgaan tot strafbare feiten.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik vind het Amerikaanse systeem goed: dat sex offenders geregistreerd staan en mensen weten wanneer zo'n gestoorde bij hun in de buurt komen wonen.
Vorig jaar had hij toch ook nog een jongetje verkracht? Of was dat een roddel?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat lul je nou preventief. Deze wandelende tumor heeft toch al eerder aan kindjes gezeten, op 12 jarige leeftijd en in 2017. Dat deze gewoon weer los werd gelaten is een grote schande.
Daar heb je inderdaad ook weer een punt.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:44 schreef Caland het volgende:
[..]
De vraag is dan vooral of dat het aantal delicten terug heeft gedrongen of dat die zieke geesten zich alleen maar meer opgejaagd voelen en sneller overgaan tot strafbare feiten.
Autisme, adhd en een hechtingsstoornis, zag ik vandaag voorbij komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:42 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Niet als een psychiater stelt dat hij een stoornis had. En een stoornis vinden ze altijd wel bij dergelijke figuren.
Ik sta er ineens bij stil dat Gino binnenkort begraven wordt. Eerst de stille tocht dus en misschien vrijdag en anders zaterdag de begrafenis. Daar zal wel een gigantische hoeveelheid mensen op af komen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:48 schreef PicoMMP het volgende:
Lijkt me dat het forensisch team dat wel weet inmiddels.
Dat is zelfs bewezen meen ik. Dat geroep om hogere straffen klinkt logisch, maar werkt nauwelijks. Het kent zelfs meerdere keerzijdes waarvoor velen de oogkleppen ophouden. Om er maar 2 te noemen:quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:44 schreef Caland het volgende:
[..]
De vraag is dan vooral of dat het aantal delicten terug heeft gedrongen of dat die zieke geesten zich alleen maar meer opgejaagd voelen en sneller overgaan tot strafbare feiten.
Tsja.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik vind het Amerikaanse systeem goed: dat sex offenders geregistreerd staan en mensen weten wanneer zo'n gestoorde bij hun in de buurt komen wonen.
En werkt dat daar. Zijn er minder zeden zaken door dat soort systemen? Of is het zo'n waardeloze VS oplossing.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
En dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik deels, maar onder andere en striktere voorwaarden dan in de VS. Het effect van SORN schijnt sowieso vrij minimaal te zijn, of althans bewijs voor het effect is mager. Het zorgt voor de (sociale) controle die nodig is, maar m.i. ook voor tunnelvisie en gebrek aan onderscheid in verdacht gevaarlijk gedrag, zeker bij personen zonder strafblad maar waar wel de seinen op groen staan om over te gaan op het plegen van strafbare handelingen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Dit is pas gewauwel zonder inhoud.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat lul je nou preventief. Deze wandelende tumor heeft toch al eerder aan kindjes gezeten, op 12 jarige leeftijd en in 2017. Dat deze gewoon weer los werd gelaten is een grote schande.
Tussen de post van jou en @roos94 is er ook gewoon een middenweg van reagerenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:28 schreef Justinn het volgende:
[..]
Dit is pas gewauwel zonder inhoud.
Met de wetenschap van toen en met welke rechtvaardiging had je deze lul TOEN dan langer (laat staan levenslang) op willen sluiten? Dat is gewoon onmogelijk. Je spreekt over een fantasie.
We zullen vast en zeker kansen zijn mis gelopen om de verschrikking die deze lul heeft gepleegd te voorkomen, maar dat ligt wel wat genuanceerder 'dan gewoon weer los laten' of het 'is de schuld van het rechtsysteem' oid.
Ik sta er echt van te kijken hoe telkens de weg van de minste weerstand wordt gekozen door de overheid verantwoordelijk te houden voor één en ander. Veel te makkelijk.
Dat was de middenweg.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Tussen de post van jou en @:Roos94 is er ook gewoon een middenweg van reageren
Wie zegt dat ze dat niet krijgen?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Fleur ook niet ze reed gewoon naar huis en werd het leven uitgereden door een gek in een Porsche.
Waarom krijgen andere slachtoffers niet dezelfde gerechtigheid van je?
Marwaquote:Op dinsdag 7 juni 2022 16:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hier, een mooi filmpje hoe zij met Donny Moron omgaan straks in het PBC:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |