https://www.telegraaf.nl/(...)ber-alert-uitgegevenquote:KERKRADE (ANP) - In Kerkrade is donderdag een grote zoekactie gaande naar een sinds woensdagavond vermist 9-jarig jongetje. De politie houdt rekening met een misdrijf, maar sluit ook andere opties niet uit, zei een woordvoerster donderdag. Vlak na de middag gaf de politie een amber alert uit.
De politie sloeg groot alarm omdat er geen enkele verklaring gevonden kan worden voor het verdwijnen van de jongen.Hij is woensdagavond tussen 19.30 uur en 20.30 uur voor het laatst gezien in een speeltuin aan de Hertogenlaan en Zonstraat in Kerkrade. Via Burgernet werd een oproep geplaatst uit te zien naar Gino van der Straeten. Ook wordt er een signalement van het kind gegeven. De jongen had volgens zijn zus een zwarte step bij zich met rode handvatten. De step is inmiddels gevonden, ca 5 kilometer vanaf de speelplaats waar Gino voor het laatst is gezien. De familie meent met 100% zekerheid te stellen dat dit de step van Gino is.
De politie heeft inmiddels ook de Duitse politie in kennis gesteld. Kerkrade ligt aan de Duitse grens.
Volgens een zus woont de jongen bij zijn moeder in Maastricht. Maar die is ziek, en sinds een week logeert hij daarom bij een andere zus in Kerkrade. Die vertelde tot 05.00 uur donderdagochtend gezocht te hebben, en daarna twee uur op het politiebureau te hebben gezeten. Deze 32-jarige vrouw is zelf moeder van twee kleine kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat geldt eigenlijk ook wel voor Ginoquote:Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer je ouders je Donnie noemen, dan weet je eigenlijk al dat je een kansloos leven gaat krijgen.
Vertel dat Dries maar.quote:Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer je ouders je Donnie noemen, dan weet je eigenlijk al dat je een kansloos leven gaat krijgen.
Geen centen maar spullen was wel een succesje toch.quote:Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
Zijn ouders waren zwaar verslaafd, vader is overleden en Donny werd geboren en moest als baby afkicken.quote:Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
Droevigquote:Op maandag 6 juni 2022 15:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zijn ouders waren zwaar verslaafd, vader is overleden en Donny werd geboren en moest als baby afkicken.
Werd vervolgens direct bij pleeggezin ondergebracht.
Volgens een Belgische site.
Daar zit wel een kern van waarheid in. Ik heb er wel eens over gelezen dat dit onderzocht is.quote:Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
Zeker een onderzoek uit de jaren 70quote:Op maandag 6 juni 2022 16:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Daar zit wel een kern van waarheid in. Ik heb er wel eens over gelezen dat dit onderzocht is.
Er kwamen uit dit onderzoekje drie grote categorieën uit:
1. De upperclass. Adel, halfadel, en mensen die dat graag willen zijn. Die kiezen voor namen als Hendrik, Lodewijk, Frederik, Otto, Gijsbert, Roderick, Margareth, etc.
2. Middleclass. Ambtenaren, kantoormedewerkers, middenstand. Daar zie je Kees, Klaas, Jan, Peter, Anja, Fred, Wim, Loes.
3. Lowerclass. Poppy, Jayden, Gino, Lilly, Mike, Johnny, Billy, en nog meer van dit soort half-buitenlandse namen.
Lijkt mij ook, wonen nogal wat tokkiesquote:Op maandag 6 juni 2022 16:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Kan ook gewoon typisch Zuid-Limburgs zijn.
Ik denk dat Donny vd Beek zich de ballen uit de broek lacht als hij naar zijn bankrekening kijkt.quote:Op maandag 6 juni 2022 15:13 schreef de_boswachter het volgende:
Nah, valt eigenlijk wel tussen het rijtje Shayenna, Delano, Kyano, Jaylani.quote:Op maandag 6 juni 2022 16:40 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Kan ook gewoon typisch Zuid-Limburgs zijn.
Dat mag jij achterlijk vinden maar in Nederland stemmen wij met zijn allen en daar komen regels uit voort. Hoe de politie moet werken en wat voor straf iemand krijgt.quote:
Denken dat je stemgedrag dit kan beïnvloeden,quote:Op maandag 6 juni 2022 17:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat mag jij achterlijk vinden maar in Nederland stemmen wij met zijn allen en daar komen regels uit voort. Hoe de politie moet werken en wat voor straf iemand krijgt.
Zodra er een kind misbruikt wordt en vermoord moet alles maar overboord om dat het zo errugh is.
Dan mag ik die mensen best wijzen op de gevolgen van hun stemgedrag.
Dat betekent niet dat ik persoonlijk zou kiezen of verantwoordelijk ben voor deze politieke partijen die aan de macht zijn. Als ik SGP stem en 99% kiest VVD dan kan die 1% niet aansprakelijk gesteld worden voor de keuzes van de VVDquote:Op maandag 6 juni 2022 17:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat mag jij achterlijk vinden maar in Nederland stemmen wij met zijn allen en daar komen regels uit voort. Hoe de politie moet werken en wat voor straf iemand krijgt.
Zodra er een kind misbruikt wordt en vermoord moet alles maar overboord om dat het zo errugh is.
Pak de kaart er eens bij. Die straal van 50km gaat door drie landen en bijvoorbeeld ook een stad als Maastricht.quote:Op maandag 6 juni 2022 01:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nou wat een leuke verhaal zeg over Donny M. Je zou bijna medeleden krijgen met hem..
Wat een media.
Ik snap de politie ook niet. Waarom loopt altijd alles zo traag wanneer een kind vermist wordt? Volgens informatie was Donny M. dus een bekende bij de politie. Is het voor de politie zo moeilijk om uit dossiers een lijst van verdachten (kindermisbruikers) te maken en ze direct in de gaten te houden bij een vermissing? Strafbladen zijn er niet voor niets.
Kerkade >>> straal van 50km >> strafbladen >> namen >> adressen>> in de gaten houden. Is dit zo moeilijk?
Stemgedrag is niet bepalend in deze.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
En dan kijken ze naar soortgelijke meldingen en zie ze dat Donny M op precies dezelfde wijze, op precies dezelfde tijd al eerder hetzelfde type kind heeft ontvoerd en misbruikt…quote:Op maandag 6 juni 2022 17:40 schreef manny het volgende:
[..]
Pak de kaart er eens bij. Die straal van 50km gaat door drie landen en bijvoorbeeld ook een stad als Maastricht.
Laten we eens zeggen dat er 200.000 mensen in die straal wonen, 5% een strafblad, das 10.000 en dan weet ik veel, een tiende daarvan zeden / geweld gerelateerd. Dat is 1.000 mensen over drie landen.
Dus ja: ik kan me voorstellen dat dat lastig is.
Trouwens nog lastig te vinden via google hoeveel mensen eigenlijk een strafblad hebben. Ik krijg alleen hele oude gegevens (die overigens veel hoger dan 5% liggen)
En de politie, rechters e.d. ook niet in tegenstelling tot wat een aantal mensen denken moeten die zich gewoon aan de wet en regelgeving houden. Als die mensen dat willen veranderen zullen ze het via stemmen moeten doen en niet hier flauwekul gaan zitten spuien dat de privacywet wel overboord kan omdat er toevallig een kind misbruikt en vermoord is.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ik persoonlijk zou kiezen of verantwoordelijk ben voor deze politieke partijen die aan de macht zijn. Als ik SGP stem en 99% kiest VVD dan kan die 1% niet aansprakelijk gesteld worden voor de keuzes van de VVD
Ik probeer alleen aan te geven dat achteraf het een 1-2tje is, maar dat de zaken wat gecompliceerder in elkaar kunnen liggen dan "dan open je toch gewoon even de database en check je alles in een straal van 50Km".quote:Op maandag 6 juni 2022 17:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En dan kijken ze naar soortgelijke meldingen en zie ze dat Donny M op precies dezelfde wijze, op precies dezelfde tijd al eerder hetzelfde type kind heeft ontvoerd en misbruikt…
Toch ff de moeite om met een geurhond op de koffie te gaan.
Los van het feit dat de politie die capaciteit helemaal niet heeft en het zinloos is om achter mensen aan het gaan die misschien dat gedaan hebben.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:40 schreef manny het volgende:
[..]
Pak de kaart er eens bij. Die straal van 50km gaat door drie landen en bijvoorbeeld ook een stad als Maastricht.
Laten we eens zeggen dat er 200.000 mensen in die straal wonen, 5% een strafblad, das 10.000 en dan weet ik veel, een tiende daarvan zeden / geweld gerelateerd. Dat is 1.000 mensen over drie landen.
Dus ja: ik kan me voorstellen dat dat lastig is.
Trouwens nog lastig te vinden via google hoeveel mensen eigenlijk een strafblad hebben. Ik krijg alleen hele oude gegevens (die overigens veel hoger dan 5% liggen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |