Niet voor Belgen in een Vlaamse koers denk ikquote:Op zondag 5 juni 2022 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Stoeprijden is DSQ toch?
Of niet voor de Belgen?
quote:Drie kandidaten (waaronder Turkije) hengelen naar de start van de Giro van volgend jaar
De Giro is nog maar pas afgelopen, of het ‘gouden kalf’ van organisator RCS is alweer in de media met de start van de volgende Ronde van Italië. Zo zou Slovenië na twee passages wild zijn om La Grande Partenza te organiseren. Ook Turkije zou staan te drummen om het Romeinse circus naar daar te halen.
In eigen land heeft de regio Abruzzen al via woordvoerder Maurizio Formichetti laten weten dat ze doodgraag ‘La Grande Partenza’ willen hebben. De Italiaan doet het idee op de website www.tuttobiciweb.it uit de doeken. Voor die start in de Abruzzen liggen er al twee scenario’s op tafel. Een project gaat over de provincies L’Aquila en Pescara, zelfs voor de openingstijdrit zijn al twee pistes uitgedokterd. In de hoofdzetel in Milaan zouden ze de knoop nog niet hebben doorgehakt.
Ik lees het al. Een openingsrit in Ankara om dan tijdrit in Antalya te doen met tot slot een etappe rondom Izmir waarna er gevlogen wordt naar onvermijdelijke Sicilie voor een nieuw bezoekje aan nog een andere kant van Etna.quote:
Roglic en Pogacar beiden naar de Giro met een start in Slovenië zou een droomscenario voor de Giro zijn, maar hoe dwing je zoiets af?quote:
Israël, Hongarije, Turkije. Mooi rijtje.quote:
Als Poetin met genoeg oliedollars strooit, dan gaan ze binnenkort naar Moskou.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Israël, Hongarije, Turkije. Mooi rijtje.
Daarna Saoedi-Arabië en dan sluiten we af in Noord-Korea.
Een heleboel tekst voor een verkochte koers.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Karl heeft het inmiddels al 25 keer over Evenepoel gehad.
Kermiskoersen in België zijn toch niet vergelijkbaar met criteriums?quote:Op zondag 5 juni 2022 16:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Een heleboel tekst voor een verkochte koers.
Wel iets anders, maar het cadeautje van Pat richting een oude vriend/sponsor is niet compleet zonder winst van Evenepoel.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kermiskoersen in België zijn toch niet vergelijkbaar met criteriums?
Zit Van Poppel er wel? Ik zag maar 1 Bora zitten en die reed op kop.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:30 schreef wimderon het volgende:
Welke sprinters zitten er allemaal? Merlier, Kristoff, Groves?, Hofstetter/McLay, Van Poppel
Dat was Van Poppel.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:32 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Zit Van Poppel er wel? Ik zag maar 1 Bora zitten en die reed op kop.
Jammer dit soort stroken.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leuk dit strookje, gewoon 50 per uur op beton
Schijnbaar alle vertrouwen in Bayer.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Alpecin zou nu ook een mannetje kunnen bijzetten.
Ze zijn met zoveel dat er altijd wel eentje vroeg aangaat.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:11 schreef Marcoss het volgende:
Ze gaan pokeren om alsnog gepakt te worden zo
De duosprint van Matthews en Groves heeft toch maar mooi 50 punten opgeleverd.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:56 schreef wimderon het volgende:
BEX dat nog met een handvol mannen zit en niets doet is wel classic.
Deed @Koffieplanter het commentaar?quote:Op zondag 5 juni 2022 18:17 schreef franklop het volgende:
Hoevaak is de naam Evenepoel gevallen zeggênant gewoon
De aerokogel van Schepdaalquote:Op zondag 5 juni 2022 18:17 schreef franklop het volgende:
Hoevaak is de naam Evenepoel gevallen zeggênant gewoon
quote:Natnael Tesfatsion wint voor het eerst in Europa en doet dat op een cultplek in de wielergeschiedenis, Monte Grappa. De 23-jarige Eritreeër toonde zijn explosiviteit in de laatste honderden meters, vooruitlopend op Filippo Zana (Bardiani-CSF-Faizanè), de nieuwe leider van de Adriatica Ionica Race 2022 , en een zware overwinning op de Drone Hopper-Androni Giocattoli .
«Na de Giro d'Italia voelde ik me goed en het is normaal om zo te zijn, want er was daar een heel hoog niveau, waardoor je je grenzen verlegt - legde Tesfatsion na de aankomst uit -. Gisteren zei ik tegen mijn sportdirecteuren "Het gaat goed, morgen win ik" , en ik heb echt gewonnen! Ik vroeg Cepeda om het tempo in de laatste honderden meters vast te houden omdat ik wist dat ik kon winnen in de sprint, ook al was ik een beetje bang voor Zana ».
Na de triomfen van Biniam Girmay in Gent-Wevelgem en in de Jesi-etappe van de Giro d'Italia, is de bevestiging gekomen van hoeveel Eritrea zijn weg vindt naar het grote wielrennen, ook al zijn er nog veel verborgen talenten: "Ja, voor Eritrea is het een goed moment, maar ik kan je verzekeren dat we in ons land veel zeer sterke ruiters hebben die niet de mogelijkheid hebben om te pronken, zelfs niet met meer talent dan ik - gaf Natalino toe -. Wat Biniam en ik doen, we hopen dat het het hele land, maar in het algemeen heel Afrika, zal helpen om ruimte te vinden in het professionele wielrennen. Ik weet niet of er iets zal veranderen, maar ik hoop van wel ».
Een ding is zeker: dankzij hen zijn veel Eritrese fans de races op de voet gaan volgen, van zich laten horen op straat en hun favorieten aanmoedigen met een ongeëvenaard enthousiasme. Zelfs vandaag arriveerden op de Grappa een dozijn Eritrese enthousiastelingen met de vlag - die Tesfatsion leende om hem naar het podium te brengen - om Savio en Ellena's vriend te zien triomferen. “In dit gebied zijn veel Eritreeërs, maar ik had niet verwacht dat ze zelfs naar de top van de Grappa zouden komen. Kende ik ze? Nee, ik had ze nog nooit gezien, ik bedank ze dat ze zo ver zijn gekomen. Als ik een Eritrese vlag zie, zijn het voor mij allemaal broers , we maken allemaal deel uit van een grote familie ».
Bovendien zal Tesfatsion tussen Brisighella en Sirolo nog ruimte hebben om zijn stempel te drukken: "Morgen zal ik proberen terug te winnen, het been en het hoofd zijn er en nu heb ik nog meer vertrouwen in mijn middelen".
Op deze manier wordt echt iedereen uitgekotst hier. Een saaie renner als Hindley is niet goed,maar een kleurrijke renner als Taco ook nietquote:
Beste klap geweest zo te zienquote:Op zondag 5 juni 2022 19:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Goeiste beelden uit Columbia.
Organisatie had hier wel mogen ingrijpen.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Goeiste beelden uit Columbia.
Niks aan de hand volgens Chia, bewustzijn niet verloren, alleen geschrokken.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beste klap geweest zo te zien
Enig idee of ze in orde zijn?
Zijn interview vandaag was prima, misschien doet hij alleen raar als Van Schip in de nabijheid is.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:21 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Op deze manier wordt echt iedereen uitgekotst hier. Een saaie renner als Hindley is niet goed,maar een kleurrijke renner als Taco ook niet
Taco is een unieke renner en erg sympathieke prater. Niks mis mee.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:21 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Op deze manier wordt echt iedereen uitgekotst hier. Een saaie renner als Hindley is niet goed,maar een kleurrijke renner als Taco ook niet
Dat is natuurlijk ook een beetje de act hier.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:21 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Claudia Roncancio heeft hechtingen aan haar hoofd en is naar het ziekenhuis vervoerd.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:40 schreef heywoodu het volgende:
Oh die/zijn vrouw ligt er ook echt totaal roerloos bij
En het valt mij op, als het daar regent, dan regent het ook goed.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:50 schreef Mansjester het volgende:
Renners die vallen in de ronde van Colombia,dat verwacht je toch ook niet
Merlier, Cav, De Lie, Bennett..grote namen aan de start.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Vandaag wordt de Ronde van Limburg gereden.
Het wordt vanaf 16h45 door Sporza, De Player en Eurosport uitgezonden. Verwachte finishtijd is omstreeks 18h30.
Ik heb het idee dat de afwatering ook niet geheel op orde is.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En het valt mij op, als het daar regent, dan regent het ook goed.
Organisatie in handen van Flanders Classics. Volgens mij ook met als enige reden dat ze dan in elke Vlaamse provincie een wedstrijd organiseren.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Merlier, Cav, De Lie, Bennett..grote namen aan de start.
Veel renners combineren het met gisteren.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Organisatie in handen van Flanders Classics. Volgens mij ook met als enige reden dat ze dan in elke Vlaamse provincie een wedstrijd organiseren.
Parcours is (Zeker in het begin) veel N wegen. Dus veel rechtdoor.
Had persoonlijk gehoopt dat ze bv de Slingerberg en/of Muizenberg bij Kanne hadden meegenomen.
Dat lijkt dus een sprintfestijn te worden.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Merlier, Cav, De Lie, Bennett..grote namen aan de start.
Ja, wel wat klimmetjes, maar die zijn van het niveau 700 meter 4%.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat lijkt dus een sprintfestijn te worden.
Met gisteren of met zaterdag ja. De Lie en Cav reden gisteren dan weer niet. Bennett deed wel mee, maar dat was het dan ookquote:Op maandag 6 juni 2022 10:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Veel renners combineren het met gisteren.
Parcours heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.
Dat is redelijk gebruikelijk. Veenendaal combineren ze met Keulen. En groot deel van de ZLM tour start ook in de baloise belgium tourquote:Op maandag 6 juni 2022 10:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Veel renners combineren het met gisteren.
Parcours heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.
De Vlaamse kermiskoers heeft het lastig:quote:Op zondag 5 juni 2022 16:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kermiskoersen in België zijn toch niet vergelijkbaar met criteriums?
Tijdstip past prima bij criterium parcours.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
De ZLM-Tour start met een rit in lijn om 19.00 uur, bijzonder. Ook geen Wallonië of proloog meer, dus in principe 5 massasprinten. Vivani of Kooij is dan ook wel de grootste kanshebber op eindwinst.
Aparte keuze inderdaad.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ook wel bijzonder dat er zo weinig topsprinters naar de ZLM-Tour komen. De Lie of Groenewegen hadden voor Lotto en BEX echt flink kunnen scoren met 5 kansen + eindwinst. Liggen zo 250 a 300 punten voor het oprapen.
Als in de lastige rit een groep met Teunissen, van Dijke en wat Ineos-wegrijdt, kan dat nog wel leuk worden, maar wel een parcours van niks ja.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
De ZLM-Tour start met een rit in lijn om 19.00 uur, bijzonder. Ook geen Wallonië of proloog meer, dus in principe 5 massasprinten. Vivani of Kooij is dan ook wel de grootste kanshebber op eindwinst.
Maar ja, wanneer moet je als ploeg besluiten dat je daar mee wil doen? Weet niet of toen al duidelijk was dat die punten belangrijk konden wordenquote:Op maandag 6 juni 2022 17:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ook wel bijzonder dat er zo weinig topsprinters naar de ZLM-Tour komen. De Lie of Groenewegen hadden voor Lotto en BEX echt flink kunnen scoren met 5 kansen + eindwinst. Liggen zo 250 a 300 punten voor het oprapen.
Nou ja, op zich kun je dat toch wel vooraf bedenken? Weet niet hoe lang ze vantevoren al hun bekendmaken dat ze deelnemen? Volgens mij kun je later nog wel toegevoegd worden als ploeg toch?quote:Op maandag 6 juni 2022 17:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, wanneer moet je als ploeg besluiten dat je daar mee wil doen? Weet niet of toen al duidelijk was dat die punten belangrijk konden worden
Denk dat Lotto De Lie ook niet helemaal op wil branden in deze periode, die rijdt straks ook nog in België. BEX is wat anders, maar mogelijk dat ze het wel geprobeerd hebben om te startenquote:Op maandag 6 juni 2022 17:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Nou ja, op zich kun je dat toch wel vooraf bedenken? Weet niet hoe lang ze vantevoren al hun bekendmaken dat ze deelnemen? Volgens mij kun je later nog wel toegevoegd worden als ploeg toch?
Rebellin.quote:Op maandag 6 juni 2022 17:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Terugkomend op afscheid Dumoulin. Toch indrukwekkend lijstje/overwinningen dat stopt. Ook valverde, nibali en Gilbert stoppen aan het eind van het seizoen
Vrij cruciaal onderdeel tochquote:Op maandag 6 juni 2022 18:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Deden het prima, maar de afmaker parkeert..
je hebt gelijk, maar het zag er vrij knullig uitquote:Op maandag 6 juni 2022 18:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Deden het prima, maar de afmaker parkeert..
Soort sprinters versie van Mauri jaquote:Op maandag 6 juni 2022 18:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sterk hoor van De Lie! Lelijke stijl maar goed
Pat komt niet meer bijquote:Op maandag 6 juni 2022 18:26 schreef Devolder het volgende:
Laat Bennett lekker thuis voor de Tour. Als je je lead out al niet voorbij komt..
Ja, maar dat kun je dan de ploeg niet verwijten. Danny deed dit echt perfect.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:25 schreef Devolder het volgende:
De Lie begint een fenomeen te worden
[..]
Vrij cruciaal onderdeel toch
quote:30.01 1 Race profile icon ESP Trofeo Palma 1.1 125 Toon meer
29.05 1 Race profile icon BEL Grote Prijs Marcel Kint 1.1 125 Toon meer
04.06 1 Race profile icon BEL Heistse Pijl 1.1 125 Toon meer
06.03 1 Race profile icon BEL GP Jean-Pierre Monseré 1.1 125 Toon meer
02.04 1 Race profile icon NED Volta Limburg Classic 1.1 125 Toon meer
06.06 1 Race profile icon BEL Ronde van Limburg 1.1 125 Toon meer
21.05 3 Race profile icon NED Veenendaal Classic 1.1 70 Toon meer
16.03 3 Race profile icon BEL Nokere Koerse 1.Pro 125 Toon meer
15.05 4 Race profile icon FRA Tro-Bro Leon 1.Pro 100 Toon meer
03.05 6 Stage profile icon FRA 4 Jours de Dunkerque | 1e etappe 2.Pro
01.05 7 Race profile icon GER Eschborn-Frankfurt 1.UWT 95 Toon meer
22.05 8 Race profile icon BEL Antwerp Port Epic 1.1 30 Toon meer
23.03 8 Race profile icon BEL Minerva Classic Brugge-De Panne 1.UWT 75 Toon meer
18.03 9 Race profile icon BEL Bredene Koksijde Classic 1.Pro 40 Toon meer
01.03 10 Race profile icon BEL Le Samyn
Zijn natuurlijk wel hoofdzakelijk derderangskoersen die hij wintquote:Op maandag 6 juni 2022 18:28 schreef Columbiafan het volgende:
De Lie is wel echt een bizar fenomeen.
[..]
Hij krijgt naast Danny ook Mullen en Archbold nog mee, terwijl je met Vlasov ook nog 1 van de beste renners van het seizoen hebt. Die krijgt op deze manier amper ondersteuning.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:26 schreef Devolder het volgende:
Laat Bennett lekker thuis voor de Tour. Als je je lead out al niet voorbij komt..
Bedankt Karl.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:28 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
De lead-out was inderdaad perfect. Maar dit lijkt mij het bewijs dat je niet op Bennett moet gokken voor de Tour. Die gaat echt geen rit winnen, focus je dan lekker op podium met Vlasovquote:Op maandag 6 juni 2022 18:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, maar dat kun je dan de ploeg niet verwijten. Danny deed dit echt perfect.
Enige dat je ze dan kunt verwijten, is dat ze Bennett weer de kans geven, terwijl het nog niet heel bijzonder is dit jaar.
Mullen is nog wel op meerdere gebieden inzetbaar, maar Archbold? Nee, dat kan niet.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij krijgt naast Danny ook Mullen en Archbold nog mee, terwijl je met Vlasov ook nog 1 van de beste renners van het seizoen neemt. Die krijgt op deze manier amper ondersteuning.
Bora gaat echt Bennett niet selecteren in deze vorm, ze zijn niet gek.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij krijgt naast Danny ook Mullen en Archbold nog mee, terwijl je met Vlasov ook nog 1 van de beste renners van het seizoen neemt. Die krijgt op deze manier amper ondersteuning.
Zei zaterdag nog dat hij z’n contract gaat verlengen, maar afwachten hoe het gaat als ze degraderenquote:Op maandag 6 juni 2022 18:24 schreef Faraday01 het volgende:
Nog 1,5 jaar contract, zou Pat al gebeld hebben?
Laten we niet zo snel iemand een fenomeen noemenquote:Op maandag 6 juni 2022 18:28 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Zou hij een clausule hebben? Het is geen voetbal.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zei zaterdag nog dat hij z’n contract gaat verlengen, maar afwachten hoe het gaat als ze degraderen
Dat zijn ze bij Bora wel, let maar opquote:Op maandag 6 juni 2022 18:31 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Bora gaat echt Bennett niet selecteren in deze vorm, ze zijn niet gek.
Dat voorkomt hij bijna in zijn eentje op deze manierquote:Op maandag 6 juni 2022 18:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zei zaterdag nog dat hij z’n contract gaat verlengen, maar afwachten hoe het gaat als ze degraderen
Dan kan Pat nog altijd voor Bas gaan.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is een Belg hè.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Laten we niet zo snel iemand een fenomeen noemen
Hoho, hij is even goed als in 2020!quote:Op maandag 6 juni 2022 18:31 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Bora gaat echt Bennett niet selecteren in deze vorm, ze zijn niet gek.
Zulke clausules lijkt me onmogelijk in het wielrennen. Dan heb je echt niemand volgend jaarquote:Op maandag 6 juni 2022 18:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zou hij een clausule hebben? Het is geen voetbal.
Zeker omdat hij ook nog redelijk makkelijk heuveltjes over lijkt te komenquote:Op maandag 6 juni 2022 18:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Voor een neo-prof van net 20 is het toch wel ongezien.
Ver boven verwachting. Al kiezen ze zijn koersen wel slim uit en zit het in die koersen ook nog niet echt tegen.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:33 schreef Dale__Cooper het volgende:
Voor een neo-prof van net 20 is het toch wel ongezien.
Geen one-trick-pony die het alleen op het vlakke kan.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zeker omdat hij ook nog redelijk makkelijk heuveltjes over lijkt te komen
Schelling levert momenteel nog minder dan Samquote:Op maandag 6 juni 2022 18:34 schreef Columbiafan het volgende:
Bora gaat mijns inziens gewoon Kämna en Palzer/Schelling/Haller meenemen ipv Bennett en Archbold.
Zo, Palzer. Jaja.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:34 schreef Columbiafan het volgende:
Bora gaat mijns inziens gewoon Kämna en Palzer/Schelling/Haller meenemen ipv Bennett en Archbold.
Werd wel gezegd dat een aantal renners bij Lotto zo’n clausule hebben ja. Maar die kunnen ze eruit slopen bij een verlenging uiteraardquote:Op maandag 6 juni 2022 18:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zou hij een clausule hebben? Het is geen voetbal.
Alleen Kamna is leuk maar de rest is ook niet zoveel voor in de bergen?quote:Op maandag 6 juni 2022 18:34 schreef Columbiafan het volgende:
Lijkt me meer een kwestie dat niemand er aan gedacht heeft omdat degradatie nieuw is.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zulke clausules lijkt me onmogelijk in het wielrennen. Dan heb je echt niemand volgend jaar
Zou het wat uitmakenquote:Op maandag 6 juni 2022 18:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Danny van Poppel. Nee, Boy. Nee, Danny.
Volgens mij kan bij degradatie iedereen gewoon weg en is dat een regeltje van de UCI zelf.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Werd wel gezegd dat een aantal renners bij Lotto zo’n clausule hebben ja. Maar die kunnen ze eruit slopen bij een verlenging uiteraard
Wout, De Lie, Merlier, Philipsen.. leuk welquote:Op maandag 6 juni 2022 18:37 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nys durft aan De Lie te denken voor het BK, gewaagd.
Heeft ie wel bewust voor gekozen, het ziet er nu alleen erg lullig uit omdat Bennett een schim is van zichzelf. Danny is wel echt beter in deze rol dan ik had verwacht, PatLef kan hem op de lijst zetten ter vervanging van Morkov.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Danny rijdt de laatste twee jaar sterk rond, wel jammer als ie zich veel moet opofferen voor deze Bennett.
Maar die rijdt enkel voor zichzelf dus daar heeft Vlasov ook helemaal niets aan.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alleen Kamna is leuk maar de rest is ook niet zoveel voor in de bergen?
en de would be sprinters: Meeus, Allegaert, Stuyven, Thijssen, Dupont, Capiotquote:Op maandag 6 juni 2022 18:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wout, De Lie, Merlier, Philipsen.. leuk wel
Vooral Merlier en Philipsen wordt weer leuk.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wout, De Lie, Merlier, Philipsen.. leuk wel
Ik weet niet hoe Wielco uit de sjiero gekomen is maar als ze meer ondersteuning nodig hebben, hadden ze die beter op hoogtestage kunnen sturen dan richting de Dauphine.quote:Op maandag 6 juni 2022 18:42 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Maar die rijdt enkel voor zichzelf dus daar heeft Vlasov ook helemaal niets aan.
Het vormverlies van Ide fascineert me wel. Ik heb nergens een reden gezien. Maar hoe word je van talentvol en leuke renner naar nietszeggend in minder dan een jaar? De breakaway-killer van Skil-Shimano leverde nog meer waarde dan Schelling dit seizoenquote:Op maandag 6 juni 2022 18:43 schreef Mani89 het volgende:
Schelling zou je in deze vorm niet eens bij Dordrecht '90 opstellen, laat staat in de Tour.
Ik zie net op PCS dat Schachmann, Konrad, Grossschartner en Politt ook op voorlopige lijst staan of zijn er al aantal afgevallen? Dat lijkt me toch aardige omkadering voor Vlasovquote:Op maandag 6 juni 2022 18:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij krijgt naast Danny ook Mullen en Archbold nog mee, terwijl je met Vlasov ook nog 1 van de beste renners van het seizoen hebt. Die krijgt op deze manier amper ondersteuning.
Bennett heeft het in z'n interview vandaag over van Poppel, Mullen en Archbold waarmee hij gaat werken aan de trein richting de Tour zodat die daar op z'n best is. Ik ga er dan vanuit dat zij sowieso starten. Dat zou betekenen dat 1 van die 4 renners afvalt inderdaad, misschien dat Grosschartner weer voor de Vuelta wil gaan.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zie net op PCS dat Schachmann, Konrad, Grossschartner en Politt ook op voorlopige lijst staan of zijn er al aantal afgevallen? Dat lijkt me toch aardige omkadering voor Vlasov
Bora gaat gewoon 8 renners kiezen uit de 9 man die nu op PCS staan en dan denk ik uiteindelijk dat Archbold toch het kind van de rekening gaat worden. Bennett zelf gaan ze echt niet thuislaten. Dat zou echt enorm gezichtsverlies zijn. Dan heeft Bennett in de Tour een trein met Van Poppel, Mullen en Politt en Vlasov heeft de Oostenrijkers en Schachmann.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zie net op PCS dat Schachmann, Konrad, Grossschartner en Politt ook op voorlopige lijst staan of zijn er al aantal afgevallen? Dat lijkt me toch aardige omkadering voor Vlasov
Schelling heeft heel last gekwakkeld na zijn coronabesmetting. Dat moet wel de reden zijn van zijn slechte presteren. Is daardoor ook met een hele smalle basis aan zijn seizoen begonnen.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Schelling heeft wel corona gehad, maar weet of hij daar echt ziek van is geweest of alleen een positieve test.
Ik heb vernomen dat BORA sterk overweegt ook Kämna te selecteren, die staat bijvoorbeeld al niet op de lijst.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bora gaat gewoon 8 renners kiezen uit de 9 man die nu op PCS staan en dan denk ik uiteindelijk dat Archbold toch het kind van de rekening gaat worden. Bennett zelf gaan ze echt niet thuislaten. Dat zou echt enorm gezichtsverlies zijn. Dan heeft Bennett in de Tour een trein met Van Poppel, Mullen en Politt en Vlasov heeft de Oostenrijkers en Schachmann.
Kamna is er volgens mij alleen maar in geval van back-up, dus als om welke reden dan ook iemand van het drietal Schachmann, Konrad en Grossschartner niet in vorm is.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:46 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat BORA sterk overweegt ook Kämna te selecteren, die staat bijvoorbeeld al niet op de lijst.
Je hebt toch niet weer in een café gezeten met Lenny?quote:Op maandag 6 juni 2022 19:46 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat BORA sterk overweegt ook Kämna te selecteren, die staat bijvoorbeeld al niet op de lijst.
quote:Op maandag 6 juni 2022 19:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kamna is er volgens mij alleen maar in geval van back-up, dus als om welke reden dan ook iemand van het drietal Schachmann, Konrad en Grossschartner niet in vorm is.
quote:Dieses Talent will Denk nun offensichtlich auch bei der am 1. Juli in Kopenhagen beginnenden 109. Frankreich-Rundfahrt zum Einsatz bringen.
"Es ist auch ein Thema für uns, dass er die Tour fährt. Wir haben ihn auf der Longlist. Ich glaube, dass das für ihn gut funktionieren könnte, weil er dann ein Ziel hat, auf das er sich fokussieren kann", meinte Denk, der dem Etappensieger von Villard-de Lans 2020 auch diesmal wieder freie Fahrt geben würde: "Und zwar im Lennard-Bora-hansgrohe-Style. Einfach mal gucken, ohne aufs Podium oder eine Platzierung zu schielen. So wie wir es beim Giro auch gemacht haben."
Ja, die heb ik gelezen. Desondanks denk ik dus dat hij als back-up gaat fungeren. Er stond ook ‘volgens mij’ in mijn post. Maar goed, we zullen het zien over een paar weken.quote:
De andere ploegen gaan vast ook nog scoren hèquote:Op maandag 6 juni 2022 19:58 schreef Beregd het volgende:
Nog 500 puntjes te gaan voor lotto. Enkel bvb Quebec winnen is al voldoende.
Ik geloof nooit dat ze een gezonde en fitte Kämna thuis laten.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gelezen. Desondanks denk ik dus dat hij als back-up gaat fungeren. Er stond ook ‘volgens mij’ in mijn post. Maar goed, we zullen het zien over een paar weken.
Zouden ze wel moeten doen. Kämna is mentaal niet de allersterkste, laat die geen twee rondes achter elkaar rijden.quote:Op maandag 6 juni 2022 20:15 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat ze een gezonde en fitte Kämna thuis laten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
quote:Op maandag 6 juni 2022 22:08 schreef Sjoerd102 het volgende:
Fotoverslag ronde van (Belgisch) LimburgVanendertSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Toffe foto’s.
Een vrije rol. Ja, dan zal hij er zelf ook wel op aandringen.quote:Op maandag 6 juni 2022 19:52 schreef Columbiafan het volgende:
meinte Denk, der dem Etappensieger von Villard-de Lans 2020 auch diesmal wieder freie Fahrt geben würde
Wedstrijden organiseren in Nederland is echt een ramp blijkt maar weer. Net nu het wat beter ging dankzij de Exterioo cup en dat leuke rondje in Friesland. Jammerquote:Op dinsdag 7 juni 2022 19:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat een vaag verhaal.
Zou het aan de Vuelta liggen?
Dat het in de zomervakantie gepland staat is niet echt handig voor gemeentes, sponsoren, politie, enz.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
Beneluxtour zou plaatsvinden van 29-8 t/m 4-9.
Zou kunnen, Baloise Belgium Tour en Benelux Tour zijn beide Golazo.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:09 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat de Belgen straks klaar zijn met de Nederlanders en de Ronde van België de WT in proberen te krijgen
De vroegere ronde van Nederland viel nagenoeg in dezelfde periode. Ook zonder problemen. De ronde van Wallonië kan ook zonder problemen georganiseerd worden. Maar we zijn nu samen met bv IJsland een van de weinige landen in Europa zonder eigen rondequote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat het in de zomervakantie gepland staat is niet echt handig voor gemeentes, sponsoren, politie, enz.
Olympia's Tourquote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vind het überhaupt al treurig dat Nederland het enige land is zonder een eigen ronde en dan lukt zelf de Benelux Tour niet meer.
Best race of the seasonquote:Op dinsdag 7 juni 2022 23:07 schreef Chiappucci het volgende:
We denken dat we heel wat voorstellen in Nederland op het gebied van organiseren, maar als fietsland een wielerkoers van meer dan 1 dag organiseren is blijkbaar al te veel gevraagd.
Echt elke bananenrepubliek krijgt dat voor elkaar, behalve wij.
Kan me ook wel voorstellen dat je niet voor je lol naar de Ronde van Polen gaat. Echt een zielloos rondje is dat. Dan heeft de Benelux Tour nog wel iets meer uitstraling met (als het meezit) waaieren in Nederland en leuke weekendetappes in de (Vlaamse) Ardennen. Is ook een van de weinige World Tour rondes waar de klassieke types mee kunnen doen om de eindzege.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 23:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Usually, the Tour of Poland and the Benelux Tour are held at roughly the same time. You do one or the other, and everyone hopes they have the Benelux Tour on their calendar because if you’re unfortunate enough to be sent to Poland, you’re in for a pissy week.
Aldus De Geheime Prof.
Een ppaar jaar geleden was de proloog in Bolsward, en de eerste etappe van Bolsward nar Bolsward. Dat was wel leuk. Maar dan start de tweede etappe in Breda, precies aan de andere kant van het land.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 23:21 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen dat je niet voor je lol naar de Ronde van Polen gaat. Echt een zielloos rondje is dat. Dan heeft de Benelux Tour nog wel iets meer uitstraling met (als het meezit) waaieren in Nederland en leuke weekendetappes in de (Vlaamse) Ardennen. Is ook een van de weinige World Tour rondes waar de klassieke types mee kunnen doen om de eindzege.
Edit: wel mooi om te zien de de Benelux Tour blijkbaar wel gewaardeerd wordt door de renners. Des te treuriger dat het dit jaar niet doorgaat.
Zouden ze dan wat rondjes in Nice gaan rijden of een serieuze rit in lijn doen. Dat laatste lijkt me ook wel eens lekker als afsluiting van de Tour. Dat er niet onderweg al champagne wordt gedronken, maar dat het nog echt ergens om gaat.quote:
Denk dat de organisatie dat ook graag had gehad, maar dat gemeente niet willen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 08:40 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Een ppaar jaar geleden was de proloog in Bolsward, en de eerste etappe van Bolsward nar Bolsward. Dat was wel leuk. Maar dan start de tweede etappe in Breda, precies aan de andere kant van het land.
Dan denk ik ook. Viel er dan niet een etappe te maken zonder dat het door veel grote plaatsen hoeft te lopen?
Ik dacht bijvoorbeeld Bolsward-Afsluitdijk-Wieringermeer of langs Den Helder afzakken, dan via West-Friesland de dijk Enkhuizen-Lelystad over en dan finishen in Zeewolde of Harderwijk.
Dan heb je genoeg kans op wind, wat past bij een deels Nederlandse tour.
En zo is het altijd wel wat in Nederland als het gaat om het organiseren van een wielerronde.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat het in de zomervakantie gepland staat is niet echt handig voor gemeentes, sponsoren, politie, enz.
Mooi, kunnen ze ook weer eens een tijdrit proberen op de laatste dag. Desnoods doe je in de avond nog een klein criterium van 60km voor de champagne foto’s en sprinters.quote:
Rond nice kun je ook nog wel wat interessante hellingen vinden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:12 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Zouden ze dan wat rondjes in Nice gaan rijden of een serieuze rit in lijn doen. Dat laatste lijkt me ook wel eens lekker als afsluiting van de Tour. Dat er niet onderweg al champagne wordt gedronken, maar dat het nog echt ergens om gaat.
In het artikel van Wielerflits staat dat de 2e rit naar Bologna verschillende langere heuvels zal aandoen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tussen Florence en Rimini liggen wel wat heuvels toch, al zal laatste tientallen kilometers wel vlak zijn.
Daarna is het wel echt 2 keer vlak tenzij ze echt omweg maken naar de heuvels.
Ronde van Nederland is inmiddels ook bijna twintig jaar geleden, wie zegt dat die nu ook zonder problemen georganiseerd zou kunnen worden?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:02 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
De vroegere ronde van Nederland viel nagenoeg in dezelfde periode. Ook zonder problemen. De ronde van Wallonië kan ook zonder problemen georganiseerd worden. Maar we zijn nu samen met bv IJsland een van de weinige landen in Europa zonder eigen ronde
Louter mijn mening. De laatste etappe is wel aardig verder echt het minst interessante rondje van het jaar om naar te kijken.quote:
En dat die rit naar Piacenza door de Apennijnen isquote:Op woensdag 8 juni 2022 11:42 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
In het artikel van Wielerflits staat dat de 2e rit naar Bologna verschillende langere heuvels zal aandoen.
Ben het wel met je eens.quote:Op woensdag 8 juni 2022 11:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ronde van Nederland is inmiddels ook bijna twintig jaar geleden, wie zegt dat die nu ook zonder problemen georganiseerd zou kunnen worden?
Nederland heeft, op wat lokale en regionale uitzonderingen na, gewoon geen wielercultuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |