Mijn neef wil vissen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 14:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Ben gewoon mientje ongeduld
En jij houdt daar niet van?quote:
Ik vind het een achterlijke, barbaarse praktijk. Ik snap dat mensen vis eten om te leven, maar een vis met een haak vangen, boven het water laten lijden, en deze weer in het water gooien als activiteit voor vermaak ben ik persoonlijk tegen.quote:
Dat snap ik ook niet, dat heb ik altijd al dierenmishandeling gevondenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 14:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik vind het een achterlijke, barbaarse praktijk. Ik snap dat mensen vis eten om te leven, maar een vis met een haak vangen, boven het water laten lijden, en deze weer in het water gooien als activiteit voor vermaak ben ik persoonlijk tegen.
Precies. Ik ga dus niet mee.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 14:19 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, dat heb ik altijd al dierenmishandeling gevonden
quote:
Het maakt geluid maar niemand hoort het.quote:Op zondag 12 juni 2022 08:35 schreef laforest het volgende:
Een beroemd filosofisch raadsel:
Als een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?
Mening?
Morguh Laf C_/quote:Op zondag 12 juni 2022 08:35 schreef laforest het volgende:
Een beroemd filosofisch raadsel:
Als een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?
Mening?
Is het dan niet gewoon lucht of vibratie? Is het niet pas geluid als oren het opvangen? 🤔quote:Op zondag 12 juni 2022 08:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Het maakt geluid maar niemand hoort het.
Mogguh Dottie. Lekker.quote:
De trilling wordt verplaatst door de lucht wat in bepaalde organen van levende wezens omgezet wordt in geluid. DIt is ook een aanname van ons, want het kan heel anders zijn dan wij denken.quote:Op zondag 12 juni 2022 08:53 schreef laforest het volgende:
[..]
Is het dan niet gewoon lucht of vibratie? Is het niet pas geluid als oren het opvangen? 🤔
Heb er ook maar weer een gepakt, gaat er altijd wel in.quote:
Dus is het geen geluid tenzij ons gehoor het ontvangt en daar vervolgens in de hersenen geluid van maakt. Toch? Dus geluid is een waarneming/gewaarwording door onze hersenen, maar niet een eigenschap van de bron?quote:Op zondag 12 juni 2022 08:57 schreef Dotteke het volgende:
[..]
De trilling wordt verplaatst door de lucht wat in bepaalde organen van levende wezens omgezet wordt in geluid. DIt is ook een aanname van ons, want het kan heel anders zijn dan wij denken.
Moeilijke vraag en ben niet zo filosofisch eerlijk gezegd
Ik ook.quote:Op zondag 12 juni 2022 08:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb er ook maar weer een gepakt, gaat er altijd wel in.
Het is hier een zonnige zondag morgen. Bij jullie de regen ook weer weggetrokken?
Dan zal het alleen een trilling zijn die zich verplaatst zonder dat iemand het hoort, of er moet een verscholen dier in de boom zitten die het dan toch hoortquote:Op zondag 12 juni 2022 09:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Dus is het geen geluid tenzij ons gehoor het ontvangt en daar vervolgens in de hersenen geluid van maakt. Toch? Dus geluid is een waarneming/gewaarwording door onze hersenen, maar niet een eigenschap van de bron?
Interessant blijft dit toch.
Hier is het gelukkig nog maar 16 gradenquote:
Mijn probleem is opnameapparatuur... die kan het vastleggen, maar is geen biologisch oor met hersenen, zeg maar.quote:Op zondag 12 juni 2022 09:07 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan zal het alleen een trilling zijn die zich verplaatst zonder dat iemand het hoort, of er moet een verscholen dier in de boom zitten die het dan toch hoort
Die legt alleen trillingen vast, maar geen geluid ( denk ik )quote:Op zondag 12 juni 2022 09:11 schreef laforest het volgende:
[..]
Mijn probleem is opnameapparatuur... die kan het vastleggen, maar is geen biologisch oor met hersenen, zeg maar.
Waarom heet het dan een geluidsopname?quote:Op zondag 12 juni 2022 09:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Die legt alleen trillingen vast, maar geen geluid ( denk ik )
Dat had je er niet bij gezegd, je had het over opnameapparatuurquote:Op zondag 12 juni 2022 09:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Waarom heet het dan een geluidsopname?
Okay, goed punt. Wat als er een apparaat staat die ze uit een muziekstudio hebben gehaald en deze maakt een opname, dwz een geluidsopname. Dit apparaat kan verder geen andere type opname maken zoals video of sonar.quote:Op zondag 12 juni 2022 09:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat had je er niet bij gezegd, je had het over opnameapparatuur
quote:Op zondag 12 juni 2022 09:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Okay, goed punt. Wat als er een apparaat staat die ze uit een muziekstudio hebben gehaald en deze maakt een opname, dwz een geluidsopname. Dit apparaat kan verder geen andere type opname maken zoals video of sonar.
Ik heb geen idee,quote:Op zondag 12 juni 2022 09:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Okay, goed punt. Wat als er een apparaat staat die ze uit een muziekstudio hebben gehaald en deze maakt een opname, dwz een geluidsopname. Dit apparaat kan verder geen andere type opname maken zoals video of sonar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |