Die vergelijking is ook heel anders. Mexicanen zijn niet als beesten uit hun land gehaald en behandeld en als materieel goed en bezit ingezet door rijke blanken op plantages.quote:Op zondag 18 september 2022 10:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik lees wel vaker over Mexicanen die het allemaal totaal anders ervaren als "minderheid". Ze kijken maar wat graag films en series met andere afkomsten. Ze vinden het helemaal geweldig dat een deel van hun cultuur omarmd wordt en gebruikt wordt in media.
Bijvoorbeeld Speedy Gonzalez. Warner Brothers wilde het niet meer maken/uitzenden omdat ze dachten dat het beledigend was voor Mexicanen. Bleek nou dat juist Mexicanen de grootste fans waren.
Ik denk dat hierin ook mee speelt dat het Zuiden van de VS en Mexico decennialang naast elkaar hebben geleefd en dus grote culturele overeenkomsten hebben, waardoor het makkelijker gaat. En dat veel Mexicanen vrijwillig naar de VS gaan om bijvoorbeeld te werken.
Ik heb geen negervrinden helaas.quote:Op zondag 18 september 2022 11:01 schreef DW457 het volgende:
[..]
Goede argumentatie dit
[..]
Ook tegen de doelgroep zelf, durf je dat ook? Of alleen tegen je blanke vriendjes?
Nee, je focust ineens op de 'mam'quote:Op zondag 18 september 2022 10:59 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nee, ik legde het letterlijk uit in mijn post daarboven...![]()
Vind ik niet. Want als het echt zo erg is moeten ze het zelf ook uit hun bolle harses laten om het te gebruiken.quote:Op zondag 18 september 2022 10:26 schreef DW457 het volgende:
[..]
Er zit nogal wat achter dat woord he, dus het is echt immens dom en kortzichtig om deze redenatie te gebruiken. Zeker als blanke man. Dan zou je beter moeten weten.
Zeer selectieve slavernijverleden zelfsquote:Op zondag 18 september 2022 11:09 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik heb geen negervrinden helaas.
Maar even serieus, zet je godverdomme eens over dat slavernijverleden heen en leef eens in het nu. Beetje ruggegraat.
Wij lopen toch ook niet meer over de Duitsers te janken.
Wie het mag gebruiken wordt dus bepaald op basis van ras.quote:Op zondag 18 september 2022 10:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dus een neger mag een andere neger neger noemen? Maar wij als boze witte mannen mogen dat woord niet gebruiken? Want dan zijn we racistisch? Klopt toch hè?
EchtBij1 praktijken
Klopt, nu kan een witte Amerikaan ze bij de bouwmarkt oppikken als goedkope beunhaas zonder arbeidsrecht, is toch een tandje hoger op de ladder van uitbuiting.quote:Op zondag 18 september 2022 11:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Die vergelijking is ook heel anders. Mexicanen zijn niet als beesten uit hun land gehaald en behandeld en als materieel goed en bezit ingezet door rijke blanken op plantages.
Ik snap wel waarom...quote:Op zondag 18 september 2022 11:09 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik heb geen negervrinden helaas.
Maar even serieus, zet je godverdomme eens over dat slavernijverleden heen en leef eens in het nu. Beetje ruggegraat.
Wij lopen toch ook niet meer over de Duitsers te janken.
De joden hebben vaak nog mensen die ze kenden die daarmee te maken hebben gehad, ouders, grootouders of zo. Dat vind ik wel wat anders liggen. Over 100 jaar vind ik dat ze zich daar inderdaad niet meer over moeten opwinden.quote:Op zondag 18 september 2022 11:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom...
We hebben het recht niet om te bepalen dat het klaar is met het slavernijverleden. Dat ís niet aan ons. Dat recht hebben we in het verleden verspeeld.
En inderdaad, de Joden hebben ook nog last van de Holocaust, en terecht, want dat is net zo verschrikkelijk. Ook tegen die doelgroep zeg je niet van, joh, zet je even over die genocide en stel je niet zo aan.
En dat is aan jou om te vinden?quote:Op zondag 18 september 2022 11:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
De joden hebben vaak nog mensen die ze kenden die daarmee te maken hebben gehad, ouders, grootouders of zo. Dat vind ik wel wat anders liggen. Over 100 jaar vind ik dat ze zich daar inderdaad niet meer over moeten opwinden.
Aangezien iedereen mag vinden wat ie wil: Ja.quote:
Hello no! Wat rijke mensen in het verre verleden met een gelijke huidskleur als de jouwe hebben erge dingen gedaan dus nu heb jij minder rechten.quote:Op zondag 18 september 2022 11:22 schreef Zorro het volgende:
[..]
Aangezien iedereen mag vinden wat ie wil: Ja.
Dat is nogal iets recenter.quote:Op zondag 18 september 2022 11:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom...
We hebben het recht niet om te bepalen dat het klaar is met het slavernijverleden. Dat ís niet aan ons. Dat recht hebben we in het verleden verspeeld.
En inderdaad, de Joden hebben ook nog last van de Holocaust, en terecht, want dat is net zo verschrikkelijk. Ook tegen die doelgroep zeg je niet van, joh, zet je even over die genocide en stel je niet zo aan.
Ja, want de term 'neger' is totáál niet racistisch van aard...quote:Op zondag 18 september 2022 11:33 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat is nogal iets recenter.
De enige reden waarom mensen zoals jij zich druk maken om het slavernijverleden is om de racismekaart te kunnen trekken.
Het speelt hier nu niet meer, dus leef nu. Deal met wat er gebeurt is.
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad.quote:Op zondag 18 september 2022 12:33 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, want de term 'neger' is totáál niet racistisch van aard...![]()
Als het zo racistisch is, dan zouden negers dat woord onder elkaar ook niet gebruiken. Hoe krom wil je het hebben.quote:Op zondag 18 september 2022 12:33 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, want de term 'neger' is totáál niet racistisch van aard...![]()
Als je dit als argument gebruikt, dan heb je het echt niet begrepen.quote:Op zondag 18 september 2022 12:45 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Als het zo racistisch is, dan zouden negers dat woord onder elkaar ook niet gebruiken. Hoe krom wil je het hebben.
Waarom gelijk persoonlijk, wel echt ronduit dom en sneuquote:Op zondag 18 september 2022 12:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld inderdaad.
Je kunt alles wel racistisch vinden tegenwoordig. Groei een paar ballen en ga je nuttig maken voor de maatschappij.
Volgens mij ben jij een stuk persoonlijker door hem dom te noemenquote:Op zondag 18 september 2022 13:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Als je dit als argument gebruikt, dan heb je het echt niet begrepen.
[..]
Waarom gelijk persoonlijk, wel echt ronduit dom en sneuMaar past tegelijkertijd wel goed in t plaatje.
Het is meestal ook een gemiddelde woke deuger die voor anderen komt vertellen dat ze dingen niet willen horenquote:Op zondag 18 september 2022 11:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Van mij wel, maar volgens de gemiddelde woke deuger ben ik een witte cisgender man en dus automatisch een rascist.
Ik noem hem niet dom, ik noem zijn reactie dom en sneu. Belangrijk verschil en nuance.quote:Op zondag 18 september 2022 13:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij een stuk persoonlijker door hem dom te noemen
Zonder die laatste opmerking had dat inderdaad het geval geweest. Want wat past precies bij dat plaatje? Welk plaatje?quote:Op zondag 18 september 2022 14:00 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik noem hem niet dom, ik noem zijn reactie dom en sneu. Belangrijk verschil en nuance.
Die reactie past mooi bij het plaatje van het niet in staat zijn om in te zien waarom het onderling wel kan en mag, maar je als blanke het niet kan zeggen. Waarom heb ik al eerder toegelicht en vergt wat algemene kennis die blijkbaar niet aanwezig is.quote:Op zondag 18 september 2022 14:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zonder die laatste opmerking had dat inderdaad het geval geweest. Want wat past precies bij dat plaatje? Welk plaatje?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |