https://www.msn.com/nl-nl(...)ilsignout&li=BBoPOOequote:KERKRADE (ANP) - In Kerkrade is donderdag een grote zoekactie gaande naar een sinds woensdagavond vermist 9-jarig jongetje. De politie houdt rekening met een misdrijf, maar sluit ook andere opties niet uit, zei een woordvoerster donderdag. Vlak na de middag gaf de politie een amber alert uit.
De politie sloeg groot alarm omdat er geen enkele verklaring gevonden kan worden voor het verdwijnen van de jongen.Hij is woensdagavond tussen 19.30 uur en 20.30 uur voor het laatst gezien in een speeltuin aan de Hertogenlaan en Zonstraat in Kerkrade. Via Burgernet werd een oproep geplaatst uit te zien naar Gino van der Straeten. Ook wordt er een signalement van het kind gegeven. De jongen had volgens zijn zus een zwarte step bij zich met rode handvatten.
De politie heeft inmiddels ook de Duitse politie in kennis gesteld. Kerkrade ligt aan de Duitse grens.
Volgens een zus woont de jongen bij zijn moeder in Maastricht. Maar die is ziek, en sinds een week logeert hij daarom bij een andere zus in Kerkrade. Die vertelde tot 05.00 uur donderdagochtend gezocht te hebben, en daarna twee uur op het politiebureau te hebben gezeten. Deze 32-jarige vrouw is zelf moeder van twee kleine kinderen.
Hallo jeugdzorg?quote:Volgens een zus woont de jongen bij zijn moeder in Maastricht. Maar die is ziek, en sinds een week logeert hij daarom bij een andere zus in Kerkrade. Die vertelde tot 05.00 uur donderdagochtend gezocht te hebben, en daarna twee uur op het politiebureau te hebben gezeten. Deze 32-jarige vrouw is zelf moeder van twee kleine kinderen.
Dat laatste had je al niet hoeven te schrijven.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:08 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben totaal niet verbaasd dat het kind Gino heet.
Niettemin... hopen dat hij gezond weer teruggevonden wordt.
Team Limburg gearriveerdquote:Op donderdag 2 juni 2022 13:58 schreef Harvest89 het volgende:
Dat laatste had je al niet hoeven te schrijven.
Zijn maar tokkies. Dus boeien dat dat kind vermist is.
Toch?
Ik bedoelde meer: het zijn tokkies, dus geen wonder dat het kind een tokkienaam heeft.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat laatste had je al niet hoeven te schrijven.
Zijn maar tokkies. Dus boeien dat dat kind vermist is.
Toch?
Er gaat idd wel van alles door je heen als je kind op zo'n manier vermist raakt. Lijkt me afschuwelijk.quote:
Zeker. Ik ben opgegroeid bij de Zonstraat. Ligt bij de vroeger beruchte Ailbertuslaan. Daar hebben nooit de meest heldere lichten van de stad gewoond. Maar in vergelijking met vroeger valt dat op zich nu wel mee.quote:
Je kind vermist is imo een van de allerergste dingen die een mens kan meemaken. Misschien nog wel erger dan als je weet dat je kind dood is. Sommige mensen zitten tientallen jaren in onzekerheid en weten nooit wat ermee gebeurd is. Zoiets gun je de duivel nog niet. Helaas gebeurt zoiets bijna altijd door het toedoen van een ander. Verschrikkelijk.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er gaat idd wel van alles door je heen als je kind op zo'n manier vermist raakt. Lijkt me afschuwelijk.
Als iemand Gino heet is het bij jou meteen een tokkie? Aparte denkwijze, over projectie gesproken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 13:59 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer: het zijn tokkies, dus geen wonder dat het kind een tokkienaam heeft.
Maar ga gerust verder met je projectie
edit: zal wel voor de eerlijkheid toevoegen dat de meeste zaken met verdwenen kinderen mij persoonlijk inderdaad weinig tot niets doen. Maar daarin maak ik dan weer geen onderscheid tussen tokkies of niet-tokkies.
@Nober en ik komen NU in actie.quote:VERMIST AMBER Alert
Gino
Blanke huidskleur, blond haar, blauwe ogen, mager postuur, ongeveer 1.30 meter groot, rode Nike Jordan jas met zwarte mouwen, rood Nike petje, lichtgrijze spijkerbroek, groene schoenen met witte zool. Gino had een zwarte step bij zich met rode handvatten en een rode voetenplank.
Tips? Bel 0800-6070 Politie
Ernstige moeder en dan ditquote:De politie zoekt naar de 9-jarige Gino van der Straeten uit Maastricht. De jongen verdween gisteravond spoorloos uit een speeltuin in Kerkrade. Er is een Amber Alert uitgegaan.
"Wij denken dat hij is meegenomen", zegt Gino's volwassen zus Kelly bij 1Limburg. De politie houdt rekening met een misdrijf, maar sluit geen enkele optie uit, aldus een woordvoerster.
Gino is gisteravond tussen 19:30 en 20:30 uur voor het laatst gezien bij een speeltuin aan de Hertogenlaan en Zonstraat. De politie sloeg meteen groot alarm omdat er geen verklaring gevonden kan worden voor zijn verdwijning.
Logeren
Zus Kelly zegt geëmotioneerd dat ze de hele nacht heeft gezocht. "We hebben ook liggen schreeuwen. In de tijd dat wij naar hem hebben gezocht, moet hij niet ver uit de buurt kunnen zijn geweest."
Gino is 1,30 meter lang, draagt een rode jas met zwarte mouwen. een lichte spijkerbroek en groene schoenen met witte zolen. Hij was op stap met een zwarte step met rode handvatten. De jongen woont normaal bij zijn moeder in Maastricht, maar zij is ernstig ziek. Sinds een week logeert de jongen daarom bij zijn oudere zus Kelly.
De politie zoekt onder meer met een helikopter en drones. Ook privébeelden van camera's in de buurt worden onderzocht.
"Zien jullie een heel lief mannetje, blond en blauwe ogen, bel dan alsjeblieft de politie", zegt zijn zus Kelly. "Alsjeblieft."
Gino's andere zus Naomi is vandaag druk bezig geweest om flyers te verspreiden. Volgens haar gaat de familie vanmiddag vanaf 17.00 uur weer op zoek naar de jongen, "We doen nu even niets, omdat de politie met honden zoekt. Dan moeten we voorkomen dat ze niets ruiken omdat wij er tussendoor lopen."
Volgens Naomi wordt zowel in Kerkrade als in Maastricht gezocht. Zij sluit niet uit dat de jongen zijn zieke moeder zo miste dat hij naar haar toe is gestept.
In combinatie met de woonplaats in dit geval wel ja.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als iemand Gino heet is het bij jou meteen een tokkie? Aparte denkwijze, over projectie gesproken.
Goed om te zien. Hoe eerder, hoe groter de kans dat zo'n jochie wordt teruggevonden denk ik.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:55 schreef Tengano het volgende:
Zoek- en nieuwsactie wordt wel gelijk groots aangepakt als hij nog maar sinds gisteravond weg is. Dat is dus nog niet eens 24 uur. Maar ja als je het over drie dagen doet heeft het natuurlijk ook niet meer zoveel zin.
Heeft waarschijnlijk ook met zijn leeftijd (9) te maken. Als hij 15 jaar zou zijn, zou je wellicht nog kunnen aannemen dat hij weggelopen is oid.quote:Op donderdag 2 juni 2022 14:56 schreef herverwijderd het volgende:
Goed om te zien. Hoe eerder, hoe groter de kans dat zo'n jochie wordt teruggevonden denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |