Alleen Perez heeft hem gewonnen (door de lekke band van Verstappen) van de top-2 teams.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Leclerc en Sainz hebben 'm nog nooit gewonnen, toch? En verder... Russell? Norris? Tja, alles kan natuurlijk. Maar ik denk dat in principe Red Bull en dus Max Verstappen hier wel een goede kans maken.
nee, de afgelopen 2 races wel, dit zou wel weer licht voordeel voor Red Bull moeten zijn al heeft Ferrari wat aan dat topspeed verschil gedaanquote:Op zondag 5 juni 2022 14:03 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Mwah dit lijkt me dit seizoen Ferrari-terrein.
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:31 schreef raptorix het volgende:
Overigens bijzonder dat niemand het meer heeft over de stabiliteit van Red Bull
Ja dat riep ik toen ook al, volgens mij was er hier een user die Ferrari liep te hemelen, dat ze zo stabiel waren.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwisselquote:Op maandag 6 juni 2022 09:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat riep ik toen ook al, volgens mij was er hier een user die Ferrari liep te hemelen, dat ze zo stabiel waren.
Nouja, ik zei toen al dat je na 2/3 races moeilijk iets over stabiliteit kunt zeggen als iedereen met nieuwe systemen rijd.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwissel
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnenquote:Op maandag 6 juni 2022 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik was het niet hoor maar dat waren ze toch ook, zij zitten nu met een betrouwbaarheidsprobleem en voor Leclerc bijna een zekere motorenwissel
De gridstraffen worden gerekend over de hoofdraces, niet over sprintraces.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnen
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)quote:Op maandag 6 juni 2022 10:56 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De gridstraffen worden gerekend over de hoofdraces, niet over sprintraces.
Nee, dat is altijd zo geweest.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)
Dat had een andere reden. Hij was toen gediskwalificeerd vanwege achtervleugel probleem.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Want vorig jaar was dat nog niet zo (ik denk even terug aan Brazilië waar Hamilton de straffen tijdens de sprintrace pakte)
Ah, dan had ik dat door elkaar gehaaldquote:Op maandag 6 juni 2022 11:03 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Nee, dat is altijd zo geweest.
Hamilton pakte geen gridstraffen in Brazilië bij de sprintrace, Hamilton had een DSQ voor een illegale auto en moest daarom achteraan starten.
Tijdens de hoofdrace moest hij toen nog steeds zijn gridstraffen inlossen voor de nieuwe motor.
zeker als ze het goed aanpakken en ze hebben ook een goed pakket verder dus het is nog verre van beslistquote:Op maandag 6 juni 2022 10:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, het verschil is zo groot dat dit uiteindelijk 1 of 2 plaatsen scheelt. Pak het bij een sprintrace en je kunt zondag gewoon winnen
Niet helemaal waar. Ze schijnen een structureel probleem te hebben met een te stijve ophanging, waardoor ze moeilijker van richting kunnen veranderen. Blijkbaar komt dat door de nieuwe pull rod ophanging, waarbij de bovenste draagarmen (wishbones) aan elkaar gelinkt zijn.quote:Op maandag 6 juni 2022 09:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat er geen structurele problemen spelen. Alle issues zijn ongerelateerde kleinigheden.
https://racingnews365.com(...)g-difficult-to-solvequote:The car is running a particular pull-rod configuration. The front arms of the upper wishbones are linked together, creating a single element. This generates itself a stiffer suspension set-up. That should, on paper, make it easier to adjust the car's ride height. However, it is proving to be a limitation of Red Bull's new car.
Regardless of the damper and torsion bar settings, the suspension on the RB18 is proving to be too stiff. Even when all elements are tuned to be softer, Red Bull have been unable to find an advantage through the corners.
Maar dat is geen betrouwbaarheidsissue waardoor je uit kan vallen of gridstraffen kan krijgenquote:Op maandag 6 juni 2022 11:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Ze schijnen een structureel probleem te hebben met een te stijve ophanging, waardoor ze moeilijker van richting kunnen veranderen. Blijkbaar komt dat door de nieuwe pull rod ophanging, waarbij de bovenste draagarmen (wishbones) aan elkaar gelinkt zijn.
[..]
https://racingnews365.com(...)g-difficult-to-solve
Dat klopt. Ik werd getriggerd door de opmerking dat ze geen structurele problemen zouden hebben. Dat klopt imho niet. Maar ze hebben geen structurele betrouwbaarheidsproblemen, nee.quote:Op maandag 6 juni 2022 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar dat is geen betrouwbaarheidsissue waardoor je uit kan vallen of gridstraffen kan krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |