In de ogen van extreemrechts is "woke" gevaarlijk. Daarom verbaas ik mij er niet over dat Ayaan zoiets roept.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je geeft precies aan wat je denk ik niet bedoelde, woke is idd net zo gevaarlijk als daadwerkelijk extreem rechts. En dan heb ik het niet over wat jij allemaal extreem rechts noemt.
Exact. En dan hier de vermoorde onschuld spelen door met dit soort vragen te suggereren dat mensen aan wanen lijden. Doortrapte machiavellisten, die woke-mannetjes.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:51 schreef HeatWave het volgende:
Je bent weer eens geen eerlijke deelnemer aan deze discussie, want je weet precies wat er dan gebeurt, dan worden mensen gecancelled, verbannen, monddood gemaakt.
En het oneerlijke zit hem erin dat jij dat soort dingen allemaal toejucht, censuur, monddoodmaken van anders denkenden. Dat laat je in elk topic over zaken waar je het mee oneens bent weer zien, of het nou over Baudet of censuur vanuit de EU van RT.com gaat.
Prima, iedereen heeft recht op een mening, maar je ontspoort zo elke keer een discussie met je zuigerige opdringerige, nauwelijks relevante dramvragen. Woke is echt, het bestaat, het heeft enorme invloed en het is gevaarlijk.
Academici zijn doorgaans niet rechts-conservatief.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wordt hij ook niet. Hij wordt er enkel op aangesproken dan hij hun propaganda aan het verspreiden is.
Kijk eens wat de universiteit Leiden voortbrengt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Academici zijn doorgaans niet rechts-conservatief.
Maar ze luiden de noodklok over het verstikkende wokisme op universiteiten. Daar waar kritisch denken centraal zou moeten staan, in plaats van dat bij elkaar geraapte zooitje Wekkeriaans geneuzel als startpunt nemen.
Dat moeten ze niet doen, want dan verspreiden ze 'propaganda' van de Ku Klux Klan.
Dat je verder over slachtofferrollen praat toont helemaal aan dat je geen idee hebt waar het over gaat.
Dat (vooral één faculteit in) Leiden daarin opvalt zegt alles inderdaad.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk eens wat de universiteit Leiden voortbrengt.
De breivikfan is ook van de partijquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, diversiteit van onveranderlijke kenmerken, maar zeer zeker niet in denkwijze, dan wordt je even op je plaats gezet door de overlords. Het is idd wel mooi om te zien zo live in dit topic.
Ik hoop dat de algemene discussie snel weer naar het klassieke links/rechts verschuift en we deze onzinnige identiteitspolitiek snel weer kunnen vergeten. Ik vrees alleen het ergstequote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is ergens wel lachen ja...
Maar 'ras' en dus ook 'racisme' is waar woke op drijft. En is er het niet, dan vinden ze 't wel.
En weer, tegen de wokies in? Dan wil je meteen onschuldige kinderen doodschieten!quote:
Maar in 1987 opent filosoof Allan Bloom in een boek de aanval op wat hij ziet als de opmars van politieke correctheid aan de universiteit. Linkse docenten zouden jonge geesten vergiftigen met hun relativistische kijk op het leven, in plaats van studenten te leren wat goed en kwaad is. Journalist Richard Bernstein ontketent in 1990 een heftig debat in The New York Times als hij zijn zorgen uit over de ‘groeiende hegemonie van de politiek correcten’ op de universiteit, waar volgens hem opstellen over literaire klassiekers zijn vervangen voor werkstukken over discriminatie en burgerrechtenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In de ogen van extreemrechts is "woke" gevaarlijk. Daarom verbaas ik mij er niet over dat Ayaan zoiets roept.
Is er iemand die een definitie heeft van woke? Mensen noemen mij ook regelmatig woke omdat ik diversiteit en inclusiviteit belangrijk vind
In de VS had het dan ook een reden.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar in 1987 opent filosoof Allan Bloom in een boek de aanval op wat hij ziet als de opmars van politieke correctheid aan de universiteit. Linkse docenten zouden jonge geesten vergiftigen met hun relativistische kijk op het leven, in plaats van studenten te leren wat goed en kwaad is. Journalist Richard Bernstein ontketent in 1990 een heftig debat in The New York Times als hij zijn zorgen uit over de ‘groeiende hegemonie van de politiek correcten’ op de universiteit, waar volgens hem opstellen over literaire klassiekers zijn vervangen voor werkstukken over discriminatie en burgerrechten
Het is al veel langer een ding in Amerika
In de jaren dertig zingt de zwarte Amerikaanse blueszanger Huddie ‘Lead Belly’ Ledbetter het protestlied ‘Scottsboro Boys’, over een groep onschuldige zwarte tieners die op reis in Alabama er door twee witte vrouwen van worden beschuldigd hen te hebben verkracht. In een interview in de jaren veertig vertelt Ledbetter hoe zijn liedje uit 1938 een oproep was aan zwarte mensen om waakzaam te blijven – to stay woke – op racistisch gedrag en geweld van witte mensen.
De academici die daar de noodklok over luiden zijn doorgaans overhoop liggen met "woke"-lui en kennelijk liever een soort slachtoffer-schwalbe doen in plaats van ruggegraat te tonen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Academici zijn doorgaans niet rechts-conservatief.
Maar ze luiden de noodklok over het verstikkende wokisme op universiteiten. Daar waar kritisch denken centraal zou moeten staan, in plaats van dat bij elkaar geraapte zooitje Wekkeriaans geneuzel als startpunt nemen.
Dat moeten ze niet doen, want dan verspreiden ze 'propaganda' van de Ku Klux Klan.
Dat je verder over slachtofferrollen praat toont helemaal aan dat je geen idee hebt waar het over gaat.
De definitie van woke is zeggen dat je enorm gekwetst wordt door een straatnaam of standbeeld, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In de ogen van extreemrechts is "woke" gevaarlijk. Daarom verbaas ik mij er niet over dat Ayaan zoiets roept.
Is er iemand die een definitie heeft van woke? Mensen noemen mij ook regelmatig woke omdat ik diversiteit en inclusiviteit belangrijk vind
En jij laat je ook wel erg makkelijk aan de andere kant als propagandamachine gebruiken, samen met je d66 maatjes die vroeger echt nog wel eens wat zinnigs konden vinden in tegenstelling tot tegenwoordig. Alleen een beetje jammer dat ze zichzelf niet altijd aan hun eigen morele standaarden kunnen houden hequote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wordt hij ook niet. Hij wordt er enkel op aangesproken dan hij hun propaganda aan het verspreiden is.
Ik ben bekend met de quote van Herzl maar ik heb hem nog nergens terug kunnen vinden. Het is een van die valse quotes die vandaag de dag volop gedeeld word zonder het echt te factcheckenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 19:52 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik er al op zatmet jou als hoofdmoderator
Maar had Theodor Herzl niet in z’n dagboek geschreven dat de antisemieten de grootste bondgenoot van het zionisme waren? Nou?
Hmmja, pleiten voor de integriteit van academisch onderwijs is 'slachtoffer-schwalbe'.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De academici die daar de noodklok over luiden zijn doorgaans overhoop liggen met "woke"-lui en kennelijk liever een soort slachtoffer-schwalbe doen in plaats van ruggegraat te tonen.
Maarre wat moet er precies worden gedaan aan die "woke"-types?
Wat is er mis mee om een straatnaam of standbeeld te duiden?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De definitie van woke is zeggen dat je enorm gekwetst wordt door een straatnaam of standbeeld, bijvoorbeeld.
Wat we nu aan het doen zijn sjappemans, er over discussieren en ze met argumenten proberen tegen te gaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De academici die daar de noodklok over luiden zijn doorgaans overhoop liggen met "woke"-lui en kennelijk liever een soort slachtoffer-schwalbe doen in plaats van ruggegraat te tonen.
Maarre wat moet er precies worden gedaan aan die "woke"-types?
Duiden?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is er mis mee om een straatnaam of standbeeld te duiden?
Maar nog een keer. Wat doen die "woke"-figuren dan precies behalve irritant zijn? En wat moet daar aan gebeuren?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, pleiten voor de integriteit van academisch onderwijs is 'slachtoffer-schwalbe'.
Als dat al slachtofferrollen zijn, wat zijn al die straatnaam/standbeeld/kinderfeest/genderneutraal jengelende zeikers dan wel niet?
Slaap lekker, Hex.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar nog een keer. Wat doen die "woke"-figuren dan precies behalve irritant zijn? En wat moet daar aan gebeuren?
Sommige beelden horen niet op straat inderdaad. Beter in een museum met een bordje uitleg erbij.quote:
Yep, ook begonnen in de VS waar zelfs het standbeeld van de president die slaverij heeft afgeschaft niet veilig was.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |