Ik heb er sowieso vertrouwen in. En ja, misschien is het wel leuk om na de finale door te gaan met een BB-rebinge.quote:Op donderdag 14 juli 2022 @ 15:22 schreef GGMM het volgende:
Het hoeft niet per se, maar het is wel grappig.
En volgens de schrijvers ga je door deze serie anders tegen BB aankijken dus ik ben érg benieuwd.
Met deze TOPSCHRIJVERS heb ik er wel vertrouwen in.
De schrijvers kennende zal het wel goed komen, tenslotte schrijven ze pas een jaar of 10 aan deze seriequote:Op donderdag 14 juli 2022 15:28 schreef Breuls het volgende:
Ja, als het echt aansluit, zoals je noemt met een bekende scène vanuit Sauls perspectief, dan vind ik het leuk. Dat voegt wat toe.
Het moet meerwaarde hebben. Maar zelfs dan nog zit ik niet meer uit te kijken naar W&J dan naar hoe het Jimmy vergaat.
Natuurlijk ga je door deze serie anders tegen BB aankijken. Als dat hiervoor je favoriete serie is heb je nu een nieuwe. Ik bedoel BCS heeft BB echt flink overtroffen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:22 schreef GGMM het volgende:
En volgens de schrijvers ga je door deze serie anders tegen BB aankijken dus ik ben érg benieuwd.
Dat laatste seizoen was schrikbarend slecht iddquote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:02 schreef GereDathan het volgende:
Het lijkt mij voor de schrijvers wel een ontzettende kluif om zoiets als BCS te schrijven. Je hebt al het grote nadeel dat het publiek precies weet wie er vooral niet dood gaan bijvoorbeeld. Daar moet je dus omheen schrijven. En dan heb je uit BB oneliners als "Did Lalo sent ya" of "It was Ignacio". Daar moet je, dankzij 1 zinnetje, dus een volledig karakter omheen schrijven wat zich ook nog zo ontwikkelt dat de tekst uit BB zinnig is. Lalo moest Saul wel bang maken bijvoorbeeld. En dan heb je nog te maken met de leeftijd van acteurs en de beschikbaarheid.
Goed voorbeeld van dat laatste is het laatste seizoen van House of Cards. Door het gedoe rondom Kevin Spacey hebben ze dat seizoen weggekieperd en herschreven zonder Spacey. En zonder al te veel te verklappen aan mensen die dat nog willen kijken: ze hadden beter een paar haat reacties kunnen pakken omdat ze Spacey er niet uitgeschreven hadden (en dat is een understatement).
Sowieso vond ik de serie na 2 seizoenen wel klaar, maar ik ben geen opgever en kijk series en films altijd tot de laatste minuut. Maar dit was echt verloren tijd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 11:01 schreef D.Licious het volgende:
[..]
Dat laatste seizoen was schrikbarend slecht idd![]()
Dat is juist één van de briljante dingen aan deze schrijvers, dat moest helemaal niet. Ze hadden net zo makkelijk een heel ander verhaal kunnen bedenken dat vrij stond van Breaking Bad, maar ze hebben er bewust voor gekozen om een zinnetje wat toentertijd geschreven is als een willekeurige throwaway te gebruiken als de basis van een hele nieuwe serie en personages die retroactief in Breaking Bad passen, inclusief alle valkuilen die daar mogelijk bij horen. Dit is het soort schrijfwerk waar Hollywood echt nog een puntje aan kan zuigen, schrijvers van dit caliber zijn er namelijk niet veel meer.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 10:02 schreef GereDathan het volgende:
En dan heb je uit BB oneliners als "Did Lalo sent ya" of "It was Ignacio". Daar moet je, dankzij 1 zinnetje, dus een volledig karakter omheen schrijven wat zich ook nog zo ontwikkelt dat de tekst uit BB zinnig is.
Dat is precies wat ik bedoel, ze hebben dat zinnetje eruit gepikt en daar vervolgens heel veel mee gedaan. Doelde er niet specifiek op dat ze dat zinnetje moesten gebruiken voor BCS, maar dus toen de keuze gemaakt was iets grandioos moest schrijven. En dat is uitermate goed gelukt!quote:Op vrijdag 15 juli 2022 22:47 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is juist één van de briljante dingen aan deze schrijvers, dat moest helemaal niet. Ze hadden net zo makkelijk een heel ander verhaal kunnen bedenken dat vrij stond van Breaking Bad, maar ze hebben er bewust voor gekozen om een zinnetje wat toentertijd geschreven is als een willekeurige throwaway te gebruiken als de basis van een hele nieuwe serie en personages die retroactief in Breaking Bad passen, inclusief alle valkuilen die daar mogelijk bij horen. Dit is het soort schrijfwerk waar Hollywood echt nog een puntje aan kan zuigen, schrijvers van dit caliber zijn er namelijk niet veel meer.
Ik hoop oprecht dat Vince Gilligan (& co) in de toekomst nieuwe grote projecten zoals Breaking Bad mogen doen. Ik ben verliefd op zowel het schrijfwerk als de filmstijl van deze gastenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 22:49 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel, ze hebben dat zinnetje eruit gepikt en daar vervolgens heel veel mee gedaan. Doelde er niet specifiek op dat ze dat zinnetje moesten gebruiken voor BCS, maar dus toen de keuze gemaakt was iets grandioos moest schrijven. En dat is uitermate goed gelukt!
Anders naar Fring in elk geval al en naar Saul/Jimmy.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:22 schreef GGMM het volgende:
Wel grappig om te zien hoe het personage Saul Goodman in z'n eigen serie best is veranderd. In Breaking Bad heeft ie wel al die zelf vertrouwde 'lullen als brugman' persoonlijkheid, maar vooral in deze scene mist hij wel de hyper actieve energie die hij in BCS heeft. Hij komt hier een stuk kalmer over. Je kan natuurlijk zeggen dat dat komt door alles wat ie voor BB heeft meegemaakt, maar ik betwijfel in deze of dat een bewuste keus is geweest. Zowel, chapeauquote:Op donderdag 14 juli 2022 15:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je kan het terugzoeken, maar ik roep al een tijd dat ik denk te weten hoe het eindigt. Te weten met deze scene, maar dan vanuit het oogpunt van Saul:
En dan zijn BCS en BB precies in elkaar overgelopen en dansen we samen de Macarena
Er is nog niet eens een lab. Gaat niet eerst Gale Boetticher meth in dat lab maken?quote:Op donderdag 14 juli 2022 12:47 schreef junkiesietze het volgende:
Ik kan echt niet wachten tot de volgende aflevering, elke keer verwacht ik dat walter en jesse opduiken...en dat gebeurd steeds maar niet.
Ik hoop wel dat ze meer dan een minuutje screentijd krijgen.
Dit is toch verdorie goed he. Ongekend sterk. 1 lullige scene.quote:Op donderdag 14 juli 2022 15:17 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je kan het terugzoeken, maar ik roep al een tijd dat ik denk te weten hoe het eindigt. Te weten met deze scene, maar dan vanuit het oogpunt van Saul:
En dan zijn BCS en BB precies in elkaar overgelopen en dansen we samen de Macarena
Ik denk dat dat ook het punt is waar BCS stopt, als Walter het kantoor van Saul binnen loopt.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 21:21 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dit is toch verdorie goed he. Ongekend sterk. 1 lullige scene.
Odenkirk is wel wat kilootjes afgevallen tegenwoordig zo te zien. Gelukkig heeft ie die hartaanval overleefd ook trouwens.
Hetzelfde geldt voor Huell.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 21:21 schreef wolfrolf het volgende:
Odenkirk is wel wat kilootjes afgevallen tegenwoordig zo te zien. Gelukkig heeft ie die hartaanval overleefd ook trouwens.
Jesse zit ook in die scene van BCS. Zit buiten in de auto.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 23:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens mij heeft men al gelekt dat het een scène is waar zowel Walter + Jesse in verschijnen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |