abonnement Unibet Coolblue
pi_205463879
Heerlijk deze tranen.

Walt en Jesse ver van tevoren aankondigen was een mistake blijkt maar weer.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:04:29 #262
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_205463985
Als je denkt dat dit filler is heb je het niet helemaal begrepen vrees ik. Dit is Better Call Saul, niet Breaking Bad.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_205464069
Op zich een leuke aflevering, maar die hele Jeff verhaallijn kan me eigenlijk een beetje gestolen worden. Sowieso het hele verhaal in Nebraska hoeft wat mij betreft niet tot in detail door te lopen. Erg oninteressant tot op heden. Hij zit ondergedoken, big deal, enorm saai om naar te kijken, zeker als het een hele aflevering lang is. En alles in zwart wit... wederom een riskante keuze vanuit de regisseur. Ik snap de waarom, maar als we klaar zijn met het verleden en nu gaan kijken naar het heden dan zou ik er eigenlijk voor gekozen hebben om langzaam een overgang naar kleur in de aflevering te bakken, ergens in de eerste 10 minuten. En als we hierna weer terug gaan naar Saul Goodman, dan vraag ik me af waarom deze aflevering niet later kon?

Hielp trouwens ook niet mee dat Jeff blijkbaar nu gespeeld wordt door een andere acteur. Ik had echt GEEN idee wie die dude moest zijn :')
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:24:46 #264
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_205464157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Op zich een leuke aflevering, maar die hele Jeff verhaallijn kan me eigenlijk een beetje gestolen worden. Sowieso het hele verhaal in Nebraska hoeft wat mij betreft niet tot in detail door te lopen. Erg oninteressant tot op heden. Hij zit ondergedoken, big deal, enorm saai om naar te kijken, zeker als het een hele aflevering lang is. En alles in zwart wit... wederom een riskante keuze vanuit de regisseur. Ik snap de waarom, maar als we klaar zijn met het verleden en nu gaan kijken naar het heden dan zou ik er eigenlijk voor gekozen hebben om langzaam een overgang naar kleur in de aflevering te bakken, ergens in de eerste 10 minuten. En als we hierna weer terug gaan naar Saul Goodman, dan vraag ik me af waarom deze aflevering niet later kon?

Hielp trouwens ook niet mee dat Jeff blijkbaar nu gespeeld wordt door een andere acteur. Ik had echt GEEN idee wie die dude moest zijn :')
De andere acteur maakte het inderdaad verwarrend, maar Jeff was een loose end. Hij wist wie Gene Takovic echt was. De hele heist was nodig om deze eindjes aan elkaar knopen en hem te kunnen blackmailen. Veel belangrijker is dat het, i.c.m. de temper tantrum bij security, laat zien dat Jimmy McGil en Saul Goodman nog niet definitief weg zijn. Of juist wel, afhankelijk van hoe je het einde interpreteert. Dat shirt kan meerdere dingen betekenen, iets waar we ongetwijfeld snel antwoord op zullen gaan krijgen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_205464223
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:50 schreef Tijn het volgende:
Opvallend trouwens dat alle afleveringen dit seizoen een titel hebben in het format "dit & dit", behalve deze van vandaag.

6.01 - Wine and Roses
6.02 - Carrot and Stick
6.03 - Rock and Hard Place
6.04 - Hit and Run
6.05 - Black and Blue
6.06 - Axe and Grind
6.07 - Plan and Execution
6.08 - Point and Shoot
6.09 - Fun and Games
6.10 - Nippy
Volgens een of andere Youtuber is dat omdat de eerste 9 afleveringen Kim & Jimmy zijn, en nu is het Jimmy/Saul on his own.
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2022 @ 18:56:38 #266
35723 crew  GGMM
pi_205464429
Prima opvolging van de Gene-tijdlijn, prima aflevering :)

Als je dit filler vond kan je beter Jurassic Park gaan kijken.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205464534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Hielp trouwens ook niet mee dat Jeff blijkbaar nu gespeeld wordt door een andere acteur. Ik had echt GEEN idee wie die dude moest zijn :')
De show was anders vrij duidelijk dat dit dezelfde dude is.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 19:34:31 #268
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_205464824
"I'm a ghost", bij die zogenaamde huilbui.

Saul Goodman is een geest, dat laatste shot _O_

Prima aflevering, wat rustiger, maar prima.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2022 @ 19:37:31 #269
862 Arcee
Look closer
pi_205466136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Als je denkt dat dit filler is heb je het niet helemaal begrepen vrees ik. Dit is Better Call Saul, niet Breaking Bad.
Niet zo pretentieus doen hoor, zo dendered was de aflevering écht niet. :P
Het was opzich geen slechte aflevering, maar zoals ik al zei, het is in mijn ogen gewoon niet het juiste moment voor deze aflevering. Dit had je makkelijk zijdelings met verhaaltechnische pace kunnen afdwingen. Ik had liever gehad dat dit uur opgesplitst zou worden in 4x15 min voorafgaand aan de laatste seizoenen, zodat je eind van de serie meer bouwt naar een climax.

Of stel dat dit seizoen 6 aflevering 1 zou zijn, iedereen had dan een proloog, zoals elk seizoen verwacht. Maar dan zou het een complete aflevering zijn. :D :D

Maargoed, ik ben peter gould of vince gilligan niet. Ik heb nog wel het volste vertrouwen in de laatste 3! :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Rnie op 26-07-2022 21:36:20 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_205466309
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Op zich een leuke aflevering, maar die hele Jeff verhaallijn kan me eigenlijk een beetje gestolen worden. Sowieso het hele verhaal in Nebraska hoeft wat mij betreft niet tot in detail door te lopen. Erg oninteressant tot op heden. Hij zit ondergedoken, big deal, enorm saai om naar te kijken, zeker als het een hele aflevering lang is. En alles in zwart wit... wederom een riskante keuze vanuit de regisseur. Ik snap de waarom, maar als we klaar zijn met het verleden en nu gaan kijken naar het heden dan zou ik er eigenlijk voor gekozen hebben om langzaam een overgang naar kleur in de aflevering te bakken, ergens in de eerste 10 minuten. En als we hierna weer terug gaan naar Saul Goodman, dan vraag ik me af waarom deze aflevering niet later kon?

Hielp trouwens ook niet mee dat Jeff blijkbaar nu gespeeld wordt door een andere acteur. Ik had echt GEEN idee wie die dude moest zijn :')
Hij zit toch in Omaha, niet Nebraska?

Verder geloof ik er niks van dat Jeff al die items in 3 minuten kon pakken :')

Hij heeft Saul nu wel letterlijk aan de kapstok gehangen. Benieuwd naar de laatste 3 afleveringen.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:37:35 #272
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_205466338
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Hij zit toch in Omaha, niet Nebraska?

Omaha is de grootste stad in de staat Nebraska.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_205466354
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Hielp trouwens ook niet mee dat Jeff blijkbaar nu gespeeld wordt door een andere acteur. Ik had echt GEEN idee wie die dude moest zijn :')
lol ja, ik had toevallig een paar dagen geleden de scene uit S5 met Jeff nog gezien, dus zijn hoofd vers in m'n geheugen en was ook wel even flink in de war door die andere acteur. :D Zag wel dat het dezelfde trui was maar pas toen die moeder ‘m Jeffie noemde wist ik het zeker. _O-


De uitstraling van die andere acteur was wel veel meer intimiderend dan die van vandaag.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tourniquet op 26-07-2022 21:55:53 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:20:03 #274
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205467026
Die eerdere versie van Jeff de ontmaskeraar was inderdaad een stuk sterker en heel anders dan die teruggetrokken man die bij zijn moeder woont.

Ook ik vond dit geen sterke aflevering. Voor het verhaal deed het erg weinig en noem me oppervlakkig, maar ik miste een goed verhaal, sterke dialogen en leuke personages. Met mame dat laatste ontbreekt natuurlijk ook in het leven van Gene.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:36:50 #275
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_205467283
Och och, er vallen een keer geen doden en het is direct kut.

Prima vermaakt. Nippy heeft overigens meerdere betekenissen. Koud en snel bewegen. Dat doen ze toch ook goed altijd :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:55:30 #276
62913 Blik
The one and Only!
pi_205467493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:38 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
lol ja, ik had toevallig een paar dagen geleden de scene uit S5 met Jeff nog gezien, dus zijn hoofd vers in m'n geheugen en was ook wel even flink in de war door die andere acteur. :D Zag wel dat het dezelfde trui was maar pas toen die moeder ‘m Jeffie noemde wist ik het zeker. _O-


De uitstraling van die andere acteur was wel veel meer intimiderend dan die van vandaag.

Bedankt, de aflevering snap ik nu een stuk beter dan zonder deze context… geen flauw idee waar ik naar had zitten kijken
pi_205467528
Verschrikkelijke aflevering, zeer saai en voorspelbaar. Enige verrassende was dat Jeffie uitgleed en niet oog in oog stond met een schoonmaker. De rest was zeer voorspelbaar, van te voren wist je al dat hij de bewaker moest afleiden omdat Jeffie het niet zou gaan halen.

Met name slecht omdat Jeffie ontzettend, maar dan ook echt ontzettend, slecht gecast was en vervolgens ook nog eens acteerde op kleuterschool niveau. Ik snap dat de originele acteur niet beschikbaar was, maar zorg dan in de eerste plaats dat dit duidelijk wordt gemaakt. Maar vooral: zorg dat de acteur op zijn minst de rol op dezelfde manier speelt. Toen hij Saul herkende eerder was het een enthousiaste en welbespraakt karakter en nu was het een autistische debiel.

Ik noem het niet eens een filler, compleet zinloze aflevering die je in 15 seconden had kunnen afdoen. Had dan gewoon een aflevering minder gedaan dit seizoen.

Dikke tegenvaller, en dat is lang geleden in deze serie.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:58:53 #278
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:00:53 #279
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205467552
Al die fanboys hier die vinden dat je verplicht elke aflevering ongekend fantastisch moet vinden :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205467566
Van dat sfeertje alleen al kan ik zo genieten, prima aflevering.
Het is koud, het is guur....
pi_205467592
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Al die fanboys hier die vinden dat je verplicht elke aflevering ongekend fantastisch moet vinden :')
_O_
Ik krijg nog geld van je.
pi_205467620
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Al die fanboys hier die vinden dat je verplicht elke aflevering ongekend fantastisch moet vinden :')
Tot nu toe is elke aflevering ongekend fantastisch geweest of op zijn minst fantastisch. Dit was gewoon een grote, saaie, voorspelbare en nietszeggende filler.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 juli 2022 @ 23:24:42 #284
862 Arcee
Look closer
pi_205467781
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Tot nu toe is elke aflevering ongekend fantastisch geweest of op zijn minst fantastisch. Dit was gewoon een grote, saaie, voorspelbare en nietszeggende filler.
Ik vond 'm wel leuk. Een keer niet zo'n aflevering vol met namen en gezichten die ik me niet precies meer kan herinneren en ook geen zin heb om vijf seizoenen BCS + vijf BB terug te kijken om het te snappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Arcee op 26-07-2022 23:30:27 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:37:25 #285
335650 Flylib
Obdewl'l X
pi_205467912
Ik weet nog niet zo goed wat ik van deze aflevering vind. Ik vond hem sowieso wel vermakelijk, en zeker na alle ellende van de afgelopen paar afleveringen was het leuk om weer een lichte noot en wat good ol’ slippin’ Jimmy acties te zien. Jimmy genoot er ook echt van. Hij is zijn streken niet verleerd, dat is wel duidelijk.

Maar misschien had ik verwacht dat het hele Jeff-gebeuren wat intenser zou worden. Zeker na het Gene-verhaal in de eerste aflevering van seizoen 5. De originele Jeff kwam echt als een serieuze drieing over. Ik bedoel: Jimmy was niet voor niets aan de telefoon met Ed (de stofzuigerman). En nu blijkt (de nieuwe) Jeff eigenlijk gewoon een loser eerste klas te zijn, weinig dreiging.

Dit was echt een slippin’ Jimmy aflevering, geheel in lijn met zijn slippin’ Jimmy acties in de eerste paar seizoenen. Dat zag ik niet aankomen. Misschien iets te verwend geraakt na alle acties in de eerdere afleveringen.

Ik denk dat het Gene-verhaal hiermee nog niet is afgelopen. Jimmy’s herwonnen zelfvertrouwen brengt hem verder, dat weet ik zeker.
diseased rhinoceros pizzle
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:41:17 #286
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_205467950
Gene mist het leven dat hij vroeger had, de spanning die hij samen met Kim had (en later met Walter en Jesse).
Zo vat ik deze aflevering in elk geval op.
Het overhemd en de das verwezen volgens mij ook naar z'n vroegere leven als Saul Goodman.
Vroeger had hij een enorm spannend leven en nu werkt hij bij Cinnabon, doodsaai.

Alleen wat doet hij nu met de opgebouwde vriendschappen?
Hij brengt dagelijks cinnamon rolls naar de beveiling, de moeder van Jeff zie hij ook regelmatig, dat kan niet zomaar ineens stoppen lijkt me.

Voor degenen die denken dat het een filer was, ik denk dat het juist een opbouw is voor de laatste afleveringen.
Mischien dat ze gepakt worden en wie krijgt Gene dan als advocaat? Kim Wexler natuurlijk :)

[ Bericht 11% gewijzigd door SiGNe op 27-07-2022 00:26:47 ]
pi_205468128
Ik denk dat het onbevredigende gevoel hem vooral zit dat het verhaal niet ontwikkelt of dat er geen diepgaandere kennismaking met een karakter is getoond.

Dat Saul/Gene van die slippin' Jimmy-streken heeft, kennen we inmiddels wel.

En daar is niets mis mee, dat hoort bij deze serie.
Want in enkele fragmenten zit wel een achterliggende boodschap.
Bijvoorbeeld in die garage met Gene en die twee gasten met die 'We are done'.
Dat was een moment wat inzicht geeft in de lessen die hij hiervoor heeft geleerd.

Maarja dan ook weer mijn persoonlijke interpretatie, al maakt dat de serie wel interessant.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_205468137
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:41 schreef SiGNe het volgende:
Gene mist het leven dat hij vroeger had, de spanning die hij samen met Kim had (en later met Walter en Jesse).
Zo vat ik deze aflevering in elk geval op.
Het overhemd en de das verwezen volgens mij ook naar z'n vroegere leven als Saul Goodman.
Vreoeger had hij een enorm spannend leven en nu werkt hij bij Cinnabon, doodsaai.

Ja ook mooie interpretatie :Y

Daar zou dat eerdere fragment van Gene bij passen, dat die op de bank zit en oude videobanden van Saul Goodman reclames afspeelt.
Pure heimwee of spijt naar die tijd.

Zo zie je dat zo'n aflevering als deze echt meer vertelt dan het lijkt.


Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_205468388
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:37 schreef Mike het volgende:

[..]
Omaha is de grootste stad in de staat Nebraska.
:@ ik was in de veronderstelling dat omaha een staat was. Weer iets geleerd ;)
pi_205468405
die zwart-wit setting en die snor doen mij denken aan Teddy van Memento
pi_205468437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:36 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Hij zit toch in Omaha, niet Nebraska?

Verder geloof ik er niks van dat Jeff al die items in 3 minuten kon pakken :')

Hij heeft Saul nu wel letterlijk aan de kapstok gehangen. Benieuwd naar de laatste 3 afleveringen.
Wat bedoel je met die kapstok? (behalve dat dat natuurlijk niet letterlijk is gebeurd)
pi_205468442
Al dat gedoe om gewoon wat kleren te stelen :')
Waarom is hij ineens verworden tot een doodgewone dief ?

Maar toen Jeff eenmaal bezig was, waar was die andere bewaker ? er waren er toch 2 ?

Wel leuk dat Saul voor t eerst refereerde naar Walter White :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_205468455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:59 schreef appreciate het volgende:

[..]
Wat bedoel je met die kapstok? (behalve dat dat natuurlijk niet letterlijk is gebeurd)
Nou ja, kledingrek dan. Hij pakte een "saul overhemd en stropdas" keek in de spiegel en hing ze daarna op. Volgens mij symbool voor het definitieve einde van saul.
pi_205468460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 07:03 schreef TLC het volgende:
Al dat gedoe om gewoon wat kleren te stelen :')
Waarom is hij ineens verworden tot een doodgewone dief ?

Maar toen Jeff eenmaal bezig was, waar was die andere bewaker ? er waren er toch 2 ?

Wel leuk dat Saul voor t eerst refereerde naar Walter White :D _O_
Het ging niet om het stelen, hij moest iets tegen Jeff hebben om te zorgen dat hij hem niet zou verraden.
pi_205468476
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 07:09 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Nou ja, kledingrek dan. Hij pakte een "saul overhemd en stropdas" keek in de spiegel en hing ze daarna op. Volgens mij symbool voor het definitieve einde van saul.
Ooh zo, nu snap ik het :)
pi_205468935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 07:03 schreef TLC het volgende:
Al dat gedoe om gewoon wat kleren te stelen :')
Waarom is hij ineens verworden tot een doodgewone dief ?

Maar toen Jeff eenmaal bezig was, waar was die andere bewaker ? er waren er toch 2 ?

Wel leuk dat Saul voor t eerst refereerde naar Walter White :D _O_
Uhhh als dit je conclusie is dan snap je het echt niet. Het ging niet om die kleren. Het ging erom dat Gene compleet paranoïde is en totaal geen vertrouwen heeft in Jeffie en bang was dat ie 'm zou ontmaskeren als Saul. Nu Gene hem iets heeft laten doen waar hij 20 jaar de bak voor kan indraaien heeft hij garantie dat Jeffie hem nooit als Saul zal ontmaskeren.

Wat dat betreft een prima manier om dit losse einde te concluderen. Ik vond het best een goede aflevering. Zeker niet de beste of geweldig, maar wel goed vermaakt. Jammer van de nieuwe acteur die Jeffie speelde. Dat was wel een hele slechte recast.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205468937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 06:46 schreef Mip1988 het volgende:
die zwart-wit setting en die snor doen mij denken aan Teddy van Memento
[ afbeelding ]
Ralph Cifaretto
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Forum Admin woensdag 27 juli 2022 @ 09:18:36 #298
35723 crew  GGMM
pi_205469110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 07:03 schreef TLC het volgende:
Al dat gedoe om gewoon wat kleren te stelen :')
Waarom is hij ineens verworden tot een doodgewone dief ?
:')
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 27 juli 2022 @ 09:20:00 #299
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_205469125
Ik had echt geen idee wie die Jeff was :{
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_205469145
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:20 schreef junkiesietze het volgende:
Ik had echt geen idee wie die Jeff was :{
Een flashback naar de vorige Gene /Jeff scène met de mededeling dat Jeff nu door een andere acteur wordt gespeeld was voor sommigen geen overbodige luxe geweest.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 09:32:35 #301
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205469198
dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')