abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 mei 2022 @ 00:46:00 #1
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204897710
Goedendag,

Gisteren een brief van het CJIB binnengekregen met een strafbeschikking van 219 euro incl wegens ‘Vechten op straat’. Het waren 3 duuwtjes en 1 slag die mis was, daarna werd ik meegenomen door 2 agenten. (Was midden op de markt, niet betrekkelijk slim. Al was het allemaal niet slim natuurlijk.).

De agenten lieten mij gaan nadat ik helaas met het antwoord kwam of ik mishandelde ‘de slag was mis dus eerder een poging tot mishandeling’, was dronken dus probeerde grappig te doen wat nog dommer is natuurlijk. De agent in kwestie zei:nee dat bestaat niet, alleen mishandeling, toen zei ik iets in de trand van Naja dat zal dan wel.

Uiteindelijk zegt de agent tegen mij dat ik mij niet zorgen hoef te maken om consquenties wegens dat de tegenpartij geen aangifte gedaan heeft. Alleen als ze mij nog een keer zouden zien vechten die avond was ik de pineut.

Nu hebben ze het dan tot mijn verbazing niet op ‘mishandeling’ gegooid maar op ‘op een openbare plaats vechten’. Vind dit natuurlijk onterecht gezien de agent tegen mij zei dat er niks aan de hand zal zijn.

Hierdoor wil ik dus eigenlijk bezwaar aan tekenen maar vraag mij af of dit nut heb en of ik dan niet slechter uit ben? Ben wel 1x toen ik 16 was aangehouden voor blowen en drinken op straat met een halt straft (die helaas een tijdje blijft staan, maar volgensmij tot 18 (ben nu 19.) maar weet dit niet zeker.

Mijn vraag is dus of bezwaar aantekenen nut heeft want ja het is het woord van de agent tegen de mijne.

Wil de boete best accepteren maar de consequentie is 5 jaar een aantekening, en dat vind ik zonde natuurlijk.

Edit: lees dat Half 5 jaar een aantekening is, dus tot mijn 21ste, over 2 jaar
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204897740
Nee, dat heeft geen zin.
  zondag 29 mei 2022 @ 00:53:52 #3
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204897750
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 00:52 schreef Queller het volgende:
Nee, dat heeft geen zin.
Verklaar je nader svp.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204897762
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 00:53 schreef hollandia02 het volgende:
Verklaar je nader svp.
Zie je jezelf al staan bij de rechter: "Maar de agent zei dat het niet uitmaakte."

Bespaar je de moeite.
  zondag 29 mei 2022 @ 00:57:35 #5
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204897769
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 00:55 schreef Queller het volgende:

[..]
Zie je jezelf al staan bij de rechter: "Maar de agent zei dat het niet uitmaakte."

Bespaar je de moeite.
Daar heb je ook weer gelijk.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204897778
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 00:57 schreef hollandia02 het volgende:
Daar heb je ook weer gelijk.
Was u een beetje beschonken meneer? Heeft u geduwd en een slaande beweging gemaakt? Dus de boete is terecht en uw geheugen niet heel helder meer? Fijne dag verder; vergeet de deur niet achter u te sluiten.
  zondag 29 mei 2022 @ 01:12:59 #7
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204897841
Edit
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204897878
Nou als t echt zo is gegaan en het is het O.M. dat jou wil vervolgen kots ik van deze shit.

Alleen: ze sturen jou een schikking. Wil je er een zaak van wil maken dan kan t je nog veeel meer kosten als je verliest.
pi_204897896
Niet meer doen knul.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204897906
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 00:58 schreef Queller het volgende:

[..]
Was u een beetje beschonken meneer? Heeft u geduwd en een slaande beweging gemaakt? Dus de boete is terecht en uw geheugen niet heel helder meer? Fijne dag verder; vergeet de deur niet achter u te sluiten.
Dit
Cindy De Vuyst
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 mei 2022 @ 02:02:36 #11
408813 crew  trein2000
pi_204898004
Voor welk feit is die strafbeschikking precies? Want het boetebedrag is voor openlijke geweldpleging laag hoor… Heb je hem voor een APV-feit gehad toevallig?

Maar goed, je kunt altijd een advocaat benaderen. Eerste gesprek is vaak gratis, dat is in deze een beter advies dan op fok vragen waar niemand het dossier kent.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 29 mei 2022 @ 08:33:13 #12
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204898331
Mijn advies is dat ding betalen en dit als leergeld beschouwen. Gewoon niet gaan vechten op straat. Ook geen pogingen doen.
  zondag 29 mei 2022 @ 08:34:14 #13
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204898334
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 02:02 schreef trein2000 het volgende:
Voor welk feit is die strafbeschikking precies? Want het boetebedrag is voor openlijke geweldpleging laag hoor… Heb je hem voor een APV-feit gehad toevallig?

Maar goed, je kunt altijd een advocaat benaderen. Eerste gesprek is vaak gratis, dat is in deze een beter advies dan op fok vragen waar niemand het dossier kent.
'Vechten op straat' lijkt inderdaad een APV dingetje te zijn. Dan zou TS een bestuurlijke strafbeschikking in bezit moeten hebben
pi_204898343
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 02:02 schreef trein2000 het volgende:
Voor welk feit is die strafbeschikking precies? Want het boetebedrag is voor openlijke geweldpleging laag hoor… Heb je hem voor een APV-feit gehad toevallig?

Maar goed, je kunt altijd een advocaat benaderen. Eerste gesprek is vaak gratis, dat is in deze een beter advies dan op fok vragen waar niemand het dossier kent.
Die laatste alinea hè... kun je dan niet gewoon beter naar zo'n advocaat gaan dan naar de rechtswinkel, of hoe heet dat tegenwoordig? Gewoon steeds een andere.
  zondag 29 mei 2022 @ 09:05:50 #15
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204898416
Het probleem is dat 'vechten op straat' een bestuursrechtelijk feit is. Daar kan je niets tegen doen want dan geldt het woord van de popo als wet.

Mishandeling is een strafrechtelijk feit en dan is het woord van een agent niets meer waard.

Maar je hebt als het goed is een verklaring gegeven en op basis daarvan een bon. Bezwaar maken kan altijd maar of het de moeite waard is.

Je hebt je een beetje misdragen, neem de boete en wees blij dat je hersenen niet ingeslagen zijn door een dronken idioot.
pi_204898459
Ik denk dat je blij moet zijn dat ze er niet ook Openbare Dronkenschap aan toegevoegd hebben.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 29 mei 2022 @ 12:10:59 #17
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204899760
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 02:02 schreef trein2000 het volgende:
Voor welk feit is die strafbeschikking precies? Want het boetebedrag is voor openlijke geweldpleging laag hoor… Heb je hem voor een APV-feit gehad toevallig?

Maar goed, je kunt altijd een advocaat benaderen. Eerste gesprek is vaak gratis, dat is in deze een beter advies dan op fok vragen waar niemand het dossier kent.
Is inderdaad een APV feit ja. Maar gezien er een 'O' in beeld staat betekent wel dat er een aantekening komt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 29 mei 2022 @ 12:11:31 #18
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204899769
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:16 schreef valentijn101 het volgende:
Ik denk dat je blij moet zijn dat ze er niet ook Openbare Dronkenschap aan toegevoegd hebben.
Dan konden ze toen 3500 mensen wel een bekeuring geven, was tijdens carnaval.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 29 mei 2022 @ 12:13:48 #19
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204899791
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:05 schreef T-zooi het volgende:
Het probleem is dat 'vechten op straat' een bestuursrechtelijk feit is. Daar kan je niets tegen doen want dan geldt het woord van de popo als wet.

Mishandeling is een strafrechtelijk feit en dan is het woord van een agent niets meer waard.

Maar je hebt als het goed is een verklaring gegeven en op basis daarvan een bon. Bezwaar maken kan altijd maar of het de moeite waard is.

Je hebt je een beetje misdragen, neem de boete en wees blij dat je hersenen niet ingeslagen zijn door een dronken idioot.
Als ik het goed begrijp betekent dit dat 'Vechten op straat' letterlijk in de APV staat dus je daar weinig aan kan doen terwijl ze bij 'mishandeling' een stuk breder gaan kijken waardoor er van alles gebeurd kan zijn?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204899983
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 02:02 schreef trein2000 het volgende:
Voor welk feit is die strafbeschikking precies? Want het boetebedrag is voor openlijke geweldpleging laag hoor… Heb je hem voor een APV-feit gehad toevallig?

Maar goed, je kunt altijd een advocaat benaderen. Eerste gesprek is vaak gratis, dat is in deze een beter advies dan op fok vragen waar niemand het dossier kent.
Doek heel WGR maar op en verwijs iedereen naar advocaten - die het toch al vrij druk schijnen te hebben - zodat die zich onbetaald mogen gaan bezighouden met allerlei onzin. Topadvies ^O^
pi_204900146
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:11 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Dan konden ze toen 3500 mensen wel een bekeuring geven, was tijdens carnaval.
Over het algemeen wordt een boete voor openbare dronkenschap slechts uitgeschreven aan dronken mensen die zich misdragen en die nergens anders voor bekeurd kunnen worden óf die zich na de eerste boete blijven misdragen.

Geen moreel oordeel, maar -rake klap of niet- het feit klopt dus ik denk niet dat er voor jou nog wat te halen valt. Leergeld betalen en door met je leven :) Over die aantekening hoef je je geen zorgen te maken tenzij je van plan bent om iets in de beveiliging, politie, of iets dergelijks te gaan doen in de komende jaren...
pi_204900432
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:05 schreef T-zooi het volgende:
Het probleem is dat 'vechten op straat' een bestuursrechtelijk feit is. Daar kan je niets tegen doen want dan geldt het woord van de popo als wet.

Mishandeling is een strafrechtelijk feit en dan is het woord van een agent niets meer waard.

Maar je hebt als het goed is een verklaring gegeven en op basis daarvan een bon. Bezwaar maken kan altijd maar of het de moeite waard is.

Je hebt je een beetje misdragen, neem de boete en wees blij dat je hersenen niet ingeslagen zijn door een dronken idioot.
Bestuursrechtelijk? Oh?
pi_204900448
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:13 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp betekent dit dat 'Vechten op straat' letterlijk in de APV staat dus je daar weinig aan kan doen terwijl ze bij 'mishandeling' een stuk breder gaan kijken waardoor er van alles gebeurd kan zijn?
Ja dat staat daar dus echt niet in.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:44:07 #24
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204900449
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:02 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Over het algemeen wordt een boete voor openbare dronkenschap slechts uitgeschreven aan dronken mensen die zich misdragen en die nergens anders voor bekeurd kunnen worden óf die zich na de eerste boete blijven misdragen.

Geen moreel oordeel, maar -rake klap of niet- het feit klopt dus ik denk niet dat er voor jou nog wat te halen valt. Leergeld betalen en door met je leven :) Over die aantekening hoef je je geen zorgen te maken tenzij je van plan bent om iets in de beveiliging, politie, of iets dergelijks te gaan doen in de komende jaren...
Je hebt gelijk ook ja, was gewoon een domme fout maar wel gebeurd.

Heb inderdaad geen interesse in beveiligingswerk etc dus ik ga hem gewoon betalen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 29 mei 2022 @ 13:44:43 #25
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204900455
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:44 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ja dat staat daar dus echt niet in.
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR639274#d65056331e597

Hoofdstuk 2.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')