quote:
Foo Fighters zetten drummer die overleden Hawkins opvolgde na 2 jaar uit band
Door onze nieuwsredactie
17 mei 2025 om 14:03
Josh Freese is niet langer de drummer van de Foo Fighters. De 52-jarige Amerikaan deelt zaterdag op Instagram dat de band afscheid van hem heeft genomen. Freese volgde twee jaar geleden de plotseling overleden Taylor Hawkins op.
De band belde Freese maandagavond met de boodschap dat hun wegen scheiden, schrijft de drummer op Instagram. De andere bandleden deelden niet waarom hij uit de band is gezet.
Volgens Freese is het voor het eerst in zijn drumcarrière dat hij uit een band is gezet. "Ik ben niet boos, alleen een beetje geschokt en teleurgesteld", schrijft hij. "Ik genoot van de afgelopen twee jaar met ze, zowel op als naast het podium. En ik sta achter wat zij denken dat het beste is voor de band."
Freese kwam in 2023 bij de Foo Fighters na het onverwachte overlijden van Hawkins een jaar eerder. Het is nog niet bekend wie Freese opvolgt.
De Foo Fighters hebben niet meer opgetreden sinds augustus, toen bekend werd dat frontman Dave Grohl een buitenechtelijke dochter heeft. Deze week werd bekend dat de band in oktober voor het eerst weer op het podium staat, tijdens het Formule 1-weekend in Singapore. Dat is het enige optreden van de Foo Fighters dat dit jaar op het programma staat.
Freese was eerder drummer in bands als The Vandals, Guns N' Roses en Nine Inch Nails.
https://www.nu.nl/muziek/(...)2-jaar-uit-band.htmlEn nu? Weer op zoek?