abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:21:02 #1
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_204884989
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De top van de klim ligt praktisch op de grens tussen Italië en Slovenië, weten we dat ook meteen. Na de klim rijden we nog vier kilometer over Sloveens grondgebied, daarna keren we terug naar Italië. De laatste Sloveense kilometers zijn bochtig, en het allerlaatste stuk voor we Italië bereiken is ook nog eens behoorlijk smal. Het is wel een beetje een weifelend begin van de afdaling, het gaat in die vier kilometer twee kilometer steil naar beneden, terwijl er ook twee vlakkere kilometers te vinden zijn. Al bij al is het wel lastig, door die bochten en het wat smallere karakter van de weg. Eenmaal terug in Italië gaat het vijf kilometer serieus naar beneden, over een weg die nog steeds niet ontzettend breed is. Wel ontzettend bochtig, het kan de moeite lonen om hier als een gek naar beneden te gaan. Veel haarspeldbochten, maar ook tal van andere bochten, meestens vrij onoverzichtelijk daar we door een donker bos crossen. Goed asfalt, dat wel. Na die steile en lastige vijf kilometer komen we op een achttal kilomter van het parcours terecht waar het overwegend vlak zal zijn. Klein stukje in stijgende lijn in de eerste twee kilometer, dan een kilometer steil naar beneden en dan vijf kilometer in subtiel dalende lijn. Of het nu omhoog of omlaag gaat, bochtig blijft het. We passeren in deze fase van de koers een aantal dorpjes met Sloveense en Italiaanse namen en rijden tussen die dorpjes in vooral door de bossen. In de buurt van het gehucht Varch gaan we bij een splitsing naar rechts en dan gaat het nog eens zes kilometer serieus naar beneden. De nare bochten vliegen ons weer om de oren, in de buurt van Postregna komen we ook nog eens een hoop haarspeldbochten tegen. Dit is wel een afdaling waar de durfals iets mee kunnen, ik neem aan dat een bepaalde ploeg met de nodige Sloveense invloeden z'n huiswerk heeft gedaan. Nibali kan hier z'n voodoo ook weer uitspelen. Voorbij de fase vol haarspeldbochten in Postregna wordt de afdaling wel een stuk makkelijker, het gaat wat meer rechtdoor verder naar beneden over een bredere weg. Alsnog, een lastige afdaling. In twee delen, eerst een paar lastige kilometer, een vreemdsoortig tussenstuk en dan nog een lastig stuk. Parcourskennis lijkt me hier een must. Na 160 kilometer komen de renner suit in Merso di Sopra, hier zijn we beneden. Nog 18 kilometer te gaan, de eerste acht daarvan zijn zo goed als vlak. Op een bocht in Merso di Sopra en eentje in Azzida na gaat het verder zo goed als rechtdoor verder naar Cividale del Friuli, waar na 168 kilometer de tweede tussensprint van de dag volgt. Rechte, brede en vlakke kilometers. Cividale del Friuli kennen we nog van de Giro van 2016, toen Mikel Nieve hier de rit won. We hopen vandaag op een andere Mikel.

In Cividale del Friuli rijden de renners over de Ponte del Diavolo, een brug die is voorzien van steentjes. Ook een deel van de bochtige tocht in het centrum van Cividale del Friuli werken we af op steentjes. Mooie plaats verder wel, lekker oud allemaal. Buiten Cividale gaat het even kort rechtdoor, dan slaan we schuin linksaf en na een bocht naar links bij de rotonde die volgt rijden we rechtdoor naar de voet van de slotklim. Op een kruispunt waar meerdere kerken bij elkaar staan gaat het schuin rechtdoor en mag er geklommen worden naar Santuario di Castelmonte. De slotklim is 7,1 kilometer lang en in deze kilometers gaat het gemiddeld aan 7,8% omhoog als we de organisatie mogen geloven. Lijkt mij een verfraaiing van de werkelijkheid, in werkelijkheid zal het gemiddelde iets lager liggen. Wat dan weer deels te maken heeft met een kilometer in dalende lijn tussendoor, het gaat dan aan 7% omlaag. Voor we dat dalende deel bereiken gaat het eerst twee kilometer omhoog aan 7%, met een pittig begin aan 8% en een pittige afsluiter aan 9%. Een vrij brede weg omhoog, die in eerste instantie behoorlijk rechtdoor gaat. Na een tijd komen we wel een fase vol haarspeldbochten tegen, daar gaat het dan ook zo steil omhoog. De kilometer omlaag is vrij simpel, omdat het wat meer rechtdoor gaat. Niet direct de lastigste bochten, een scherpe naar rechts in het begin van deze strook en daarna toch vooral relatief rechtdoor. Na deze strook gaat het gelijk weer een kilometer aan 8% omhoog, waarna het in de volgende halve kilometer weer wat vlakker wordt. Door een klein stukje vlak blijft het gemiddelde op 4% steken, maar daarna gaat het omhoog aan 9%. Na een daaropvolgende halve kilometer aan 7,6% volgt het interessante sluitstuk van deze klim, met ongeveer anderhalve kilometer te gaan gaat het een halve kilometer omhoog aan 10,6%, waarna het in de halve kilometer daarna zelfs aan 12,4% omhoog zal gaan. Gaat iedereen dus weer wachten tot het eind, zucht. Een ideale strook om nog even een paar tellen te pakken ten opzichte van je concurrenten, in het stuk naar de finish gaat het vervolgens nog maar aan 5% omhoog.

We hebben veel moois gezien vandaag, maar de slotklim valt qua omgeving wat tegen. Krijgen we weinig inspiratie van, net als de klim zelf. Het is moeilijk om hier veel te zien gebeuren, we zullen moeten wachten op de haarspeldbochten vlak voor de finish. De finish ligt bij het heiligdom van Castelmonte en dat is een plek die me spontaan bekend voorkomt. En verrek, in de Giro van 2020, in de rit naar San Daniele de Friuli, kwamen we hier voorbij. Toen ging het van een andere kant omhoog en daalden we af over de weg die nu beklommen wordt, ergens halverwege de rit. Het is een opvallend bouwwerk, of eigenlijk zelfs een heel complex. Cividale.com heeft er een heel boekwerk over geschreven en dat plemp ik hier neer en verder zoeken jullie het maar uit.

quote:
The Sanctuary of Castelmonte is very ancient: the oldest of the Friuli and one of the first of all the Christianity. The origins go back approximately to 1500 years ago. An old tradition place it back to the V century, immediately after the Efeso's Concilium in 431, when the Divine Maternity of Maria become official. Until yesterday this theory was without foundation and based only on tradition but in 1962, while digging in order to built the inferior church under the Sanctuary, two pavements of "cocciopesto" have been discovered, dated at least at the VI century: clear proof that until then on top of Castelmonte there was "something".

But what was that "something" at that height and eight kilometers far from Cividale? A roman garrison, a place of sight and defense, in the period of the invasions, that begun in the V century: the gothic invasion of Alarico in the 402, that one of the Huns with Attila in the 452, then the Longobards came in the 568 with Alboino for ending with the Slavic incursions and infiltrations from the VII to the IX century.

At half way between Cividale and the Sanctuary, rises the top of the Guardia Monte, whose name recalls a place of sight and defense over the valleys of Natisone. It was in those years of terror that Castelmonte become a defensive outpost of the city of Cividale and of the Friuli; and the guard soldiers naturally joined to the eve in crews the with prayers of the Vergine. Since then Cividale and the Friuli began to see in Castelmonte a safe place proteced by the Vergin.

At half way between Cividale and the Sanctuary, rises the top of the Guardia Monte, whose name recalls a place of sight and defense over the valleys of Natisone. It was in those years of terror that Castelmonte become a defensive outpost of the city of Cividale and of the Friuli; and the guard soldiers naturally joined to the eve in crews the with prayers of the Vergine. Since then Cividale and the Friuli began to see in Castelmonte a safe place proteced by the Vergin.

The Madonna di Castelmonte thus revealed itself, face to the tops of the Julian Alps, as a shield and comfort to the eastern thresholds of the Patria of Friuli and of Italy. Since the days of the Longobards and the Franks, that is, from the 568 to the 9th century, the devotees flocked up here, so much so that in the immediate vicinity of the Sanctuary there was a "Malbergium" now corrupt in Moldiaria a place of solemn meetings popular for the administration of justice.

This explains very well why the Madonna di Castelmonte has ever been called "the Ancient Madonna" and why the Slavs, who arrived here at that time, called Castelmonte "Staragora" that is "Monte Antico" precisely because they found it already inhabited since ancient times.

Inhabited by whom?
It was certainly not a suitable place for private homes, in such solitude and on an arid rock.
Who lived there, who reigned there, who called the crowds up here, could only be the Madonna.

De voorlaatste bergrit gaat om 12:10 van start in de lagune. Het wordt weer smerig warm tijdens deze rit, 29 graden in Cividale del Friuli aan de voet van de slotklim bijvoorbeeld. Kans op regen, maar wel pas later op de dag. Zo rond 16:00 zou het wel eens kunnen gaan regenen, voor die tijd zou het droog moeten blijven. Amper wind, dat hoeft niet direct een factor te zijn, ook al omdat we vooral door de bossen rijden tijdens deze rit. Kunnen we door naar de voorspelling, dit wordt natuurlijk wéér een rit voor de vluchters. We dromen allemaal van een klassementsrenner die een aanval plaatst op Kolovrat en zich als een baksteen naar beneden gooit in de afdaling, maar de meeste dromen zijn bedrog. Nee joh, die gekken gaan allemaal wachten op die steile kilometer aan het eind van deze klim om meteen een paar tellen winst te boeken. De laatste bergrit eindigt op de Fedaia, daar lijken ze alles op te zetten, met name Hindley en Carapaz dan. Landa doet wat ie kan, maar krijgt ze voorlopig niet gelost. Die zal het echt moeten hebben van een putsch, een putsch die ik in mijn dromen ga beleven maar niet in de realiteit. Ineos vindt alles best, die gaan niet strak controleren en Bahrein en Bora zijn niet in staat gebleken om de boel wel te controleren. Of nouja, Bora heeft het nog niet geprobeerd, maar dat zie ik niet snel veranderen. WE feliciteren de vluchters, derhalve.
1. Van der Poel. Ik heb vernomen dat Mathieu zijn krachten wil sparen met het oog op de tijdrit, die rijdt dus vanaf de allereerste kilometer in de aanval en ze zien hem nooit meer terug. Dat kan niet meer mis.
2. Mollema. Omdat het zo'n vlaggetjesgiro is. Weer een mooie tweede plaats voor Bauke, leuk.
3. Leemreize. NOG MEER VLAGGETJES JAAAAAAA
4. Costa. Of een andere lul van UAE. Die hoeven geen rekening meer te houden met Almeida en kunnen nog meer dan eerst hun eigen plan trekken.
5. Carthy. Die is aanwezig in iedere vlucht en komt geen enkele keer in de buurt van de overwinning, leuke rubriek. De aanhouder wint, zou je denken, maar dit is vaak toch niet de juiste tactiek.

Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 21:30:20 #2
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_204885093
Is Bouwman de Ben King van deze Giro?
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:37:26 #3
262211 hhh38
pi_204885175
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:30 schreef Slobeend het volgende:
Dat is een belediging aan Koen denk ik. Tenzij hij hierna nooit meer iets presteert
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:47:59 #4
319328 Dale__Cooper
pi_204885319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 19:04 schreef hhh38 het volgende:
Iemand trouwens al verbazing uitgesproken dat Jan Hirt of all places op koers ligt om 6e te eindigen in een grote ronde?
Bilbao rijdt naar een compleet kleurloze 5e plaats.

Uiteindelijk is dat in bijna elke grote ronde zo dat er meestal maar 5 tot 12 renners overblijven die echt voor een klassement gaan.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:49:20 #5
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204885348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:47 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Bilbao rijdt naar een compleet kleurloze 5e plaats.

Uiteindelijk is dat in bijna elke grote ronde zo dat er meestal maar 5 tot 12 renners overblijven die echt voor een klassement gaan.
Iedereen roeptoetert altijd dat de Giro van 2 jaar geleden zulke matige klassementsrenners had maar ik vind deze top 10 eigenlijk treuriger.

Met Almeida en Bardet er nog bij was het nog wat meer soeps geweest.
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 21:52:00 #6
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_204885384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:49 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Iedereen roeptoetert altijd dat de Giro van 2 jaar geleden zulke matige klassementsrenners had maar ik vind deze top 10 eigenlijk treuriger.
Nee, dit kan niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 21:53:57 #7
pi_204885406
Ik las in het vorige topic ook nog dat Armstrong sympathiek was, zitten jullie allemaal aan het lachgas ofzo?
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:57:45 #8
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204885452
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik las in het vorige topic ook nog dat Armstrong sympathiek was, zitten jullie allemaal aan het lachgas ofzo?
Armstrong was inderdaad een nare psychopaat, een gestoorde maffiabaas op een racefiets.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:58:03 #9
-1 #ANONIEM
pi_204885458
Is etappe 20 al open
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:58:10 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204885461
quote:
Laten we WLR-users niet over een kam scheren.
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:58:11 #11
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204885462
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Nee, dit kan niet.
Maar dit zeg je alleen maar vanwege Landa. :P
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 22:03:22 #12
pi_204885512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:58 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Maar dit zeg je alleen maar vanwege Landa. :P
Geoghegan Hart of Carapaz, wat scheelt het.

Herman Pfernensteiner, je zou voor minder.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:05:29 #13
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204885535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Nibali en Pozzovivo zijn weliswaar grotere namen dan Pernsteiner, maar come on, die twee liggen al half te ontbinden. :D

En Hirt zo hoog in de top 10 is ook wel vrij sneu.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:06:24 #14
66824 JohnDDD
pi_204885545
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:30 schreef Slobeend het volgende:
Wie is Ben King?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:06:49 #15
203062 Marcoss
pi_204885551
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Hindley of Geoghegan Hart dan?
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:07:06 #16
307558 johannes_vermeer
#Cut4Miguel
pi_204885556
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Laten we WLR-users niet over een kam scheren.
WLR users zijn zonder uitzondering een warm bad.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:07:51 #17
262211 hhh38
pi_204885562
quote:
Dan heb je het wel over John Triple D hè, ik hield me al in om daar niet meer op te reageren
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:07:58 #18
66824 JohnDDD
pi_204885565
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:49 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

er zijn echt maar 3 goede renners in deze Giro, met Almeida erbij 4. verder is het allemaal helemaal niets. een Pogacar of Roglic hadden deze Giro helemaal opgepeuzeld. 7 minuten voorsprong ofzo.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:08:36 #19
66824 JohnDDD
pi_204885571
quote:
Armstrong kwam wel degelijk heel sympathiek over zoals alle Amerikanen. Dat hij achter dat masker inderdaad een naar manipulatief ventje was kan ik niet ontkennen.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:08:45 #20
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204885574
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
er zijn echt maar 3 goede renners in deze Giro, met Almeida erbij 4. verder is het allemaal helemaal niets. een Pogacar of Roglic hadden deze Giro helemaal opgepeuzeld. 7 minuten voorsprong ofzo.
Ik ben het zowaar een keer met je eens.
UnibetUnibet
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:10:09 #21
203062 Marcoss
pi_204885590
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:07 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Roglic verloor nog een Giro van Carapaz (en Nibali)
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:11:15 #22
66824 JohnDDD
pi_204885598
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:10 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ik denk dat Carapaz echt niet meer op zijn best is. Dat was hij vorig jaar al niet in de Tour, maar dat is hij nu nog steeds niet. Anders kon hij wel bij Hindley wegrijden.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:17:16 #23
262211 hhh38
pi_204885650
Het is hot take hour zo te zien hier :D
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:23:13 #24
410726 Idisrom
pi_204885693
Een hele rare bocht hebben ze dit keer gemaakt zo vlak voor de finish.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:45:15 #25
203062 Marcoss
pi_204885864
twitter
Voor de liefhebbers
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:48:58 #26
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204885882
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:45 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]Voor de liefhebbers
We lost Porte to ilness, klinkt net alsof hij er niet meer is :+
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:55:05 #27
256098 Lucyintheafternoon
pi_204885905
quote:
Sympathieke wielrenners zijn erg fijn natuurlijk en ik juich voor die jongens maar de onsympathieke renners als een Armstrong / Froome en ook zo'n arrogant snotaapje als een Evenepoel kan ik heel goed op gaan. Als ze maar karakter hebben en iets merkwaardigs en bijzonders veroorzaken. Op het gebied van klassementsmannen heb je deze op beide vlakken heel weinig op het moment, vooral in zo'n giro als dit jaar, ik heb er gewoon niets mee.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 27 mei 2022 @ 22:58:26 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_204885918
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:55 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]
Sympathieke wielrenners zijn erg fijn natuurlijk en ik juich voor die jongens maar de onsympathieke renners als een Armstrong / Froome en ook zo'n arrogant snotaapje als een Evenepoel kan ik heel goed op gaan. Als ze maar karakter hebben en iets merkwaardigs en bijzonders veroorzaken. Op het gebied van klassementsmannen heb je deze op beide vlakken heel weinig op het moment, vooral in zo'n giro als dit jaar, ik heb er gewoon niets mee.
Mwah, er zit nog wel een verschil tussen sporters die eigenlijk gewoon te arrogant/irritant zijn, en figuren als Armstrong die zich gewoon jarenlang als absoluut walgelijke mensen gedragen hebben, niet alleen in een peloton ofzo :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 23:06:43 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204885961
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:49 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Nu overdrijf je natuurlijk gewoon, die top 10 van 2020 was écht heel treurig, maar dit is niet echt een grote ronde die levert, ook niet geholpen doordat een Valverde (ook in staat van ontbinding) totaal schittert in afwezigheid en het wegvallen van Almeida, S Yates en Bardet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:09:22 #30
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204885978
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:55 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]
Evenepoel heb ik weinig problemen mee, hij is inderdaad arrogant en een haantje maar dat was pakweg een Terpstra ook altijd en daar heb ik ook schaamteloos voor zitten juichen. Dat is wel echt wat anders dan een Armstrong die niet alleen volgespoten was met doping, maar ook structureel je leven kapot maakte als je daar iets van durfde te zeggen. Wat ik zeg, echt een gestoorde maffiabaas was het.

Froome zit dan nog ergens tussen die twee in, volgens mij is die ook niet helemaal goed in zijn bovenkamer en hij heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook flink met zijn handjes aan de verboden vrucht gezeten, maar het is tenminste niet zo'n psychopaat als Armstrong. Niet dat ik er een traan om laat dat hij nooit meer op niveau is gekomen na die zware val...
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:09:33 #31
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204885980
We weten allemaal dat vooral Belgjes zoals Evenepoel en Thibau Nys zijn die alom niet geliefd zijn.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:12:45 #32
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204885997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nu overdrijf je natuurlijk gewoon, die top 10 van 2020 was écht heel treurig, maar dit is niet echt een grote ronde die levert, ook niet geholpen doordat een Valverde (ook in staat van ontbinding) totaal schittert in afwezigheid en het wegvallen van Almeida, S Yates en Bardet.
Het was vooral treurig dat Kelderman niet won. ;(

Als we het hoofd van Bouwman zouden combineren met de benen die Kelderman toen had was het wel gelukt, gok ik.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 23:12:57 #33
pi_204885999
Ik denk wel dat de top 10 van dit jaar ietwat gered wordt door Carapaz die er wel echt iets van kan. Hart voelt echt als een hele matige winnaar. Wat heeft die verder nog ooit gedaan?

Als Hindley wint ga ik ook echt huilen hoor.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 23:13:46 #34
pi_204886002
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:12 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Het was vooral treurig dat Kelderman niet won. ;(

Als we het hoofd van Bouwman zouden combineren met de benen die Kelderman toen had was het wel gelukt, gok ik.
Kelderman wint nooit iets, dus had je wat anders verwacht?
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 23:14:20 #35
pi_204886006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:09 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Evenepoel heb ik weinig problemen mee, hij is inderdaad arrogant en een haantje maar dat was pakweg een Terpstra ook altijd en daar heb ik ook schaamteloos voor zitten juichen. Dat is wel echt wat anders dan een Armstrong die niet alleen volgespoten was met doping, maar ook structureel je leven kapot maakte als je daar iets van durfde te zeggen. Wat ik zeg, echt een gestoorde maffiabaas was het.

Froome zit dan nog ergens tussen die twee in, volgens mij is die ook niet helemaal goed in zijn bovenkamer en hij heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook flink met zijn handjes aan de verboden vrucht gezeten, maar het is tenminste niet zo'n psychopaat als Armstrong. Niet dat ik er een traan om laat dat hij nooit meer op niveau is gekomen na die zware val...
Froome zou zo op FOK! mee kunnen
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:14:46 #36
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204886009
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk gelijk en dat wisten we met zijn allen in 2020 ook al, maar ik ben die splijtende demarrage op de Etna niet vergeten. Dat was zó niet des Keldermans dat ik er echt door begon te geloven.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 23:16:00 #37
pi_204886015
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:14 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Je hebt natuurlijk gelijk en dat wisten we met zijn allen in 2020 ook al, maar ik ben die splijtende demarrage op de Etna niet vergeten. Dat was zó niet des Keldermans dat ik er echt door begon te geloven.
Het bleven wel heel vreemde tactics van DSM of hoe het team toen ook mocht heten, maar again, zoiets verwacht je toch ook niet.

Als ie iets meer tijd had kunnen pakken in het begin had ie misschien in het einde wel die steun gehad.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:17:14 #38
262211 hhh38
pi_204886023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:14 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Eigenlijk zijn hele Giro tót de Stelvio was on-Keldermans-goed en stabiel. Ik begon er ook in te geloven hoor.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:17:55 #39
319328 Dale__Cooper
pi_204886024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het bleven wel heel vreemde tactics van DSM of hoe het team toen ook mocht heten, maar again, zoiets verwacht je toch ook niet.

Als ie iets meer tijd had kunnen pakken in het begin had ie misschien in het einde wel die steun gehad.
Achteraf is het makkelijk praten, maar als Hindley na de Stelvio bij Kelderman blijft, dan wint Kelderman de Giro.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:18:03 #40
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_204886026
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Krek won ook nooit iets.
UnibetUnibet
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 23:18:38 #41
pi_204886031
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:09 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Froome die de konijnen van zijn vriendjes jatte om aan zijn slangen te voeren en die papieren vervalste om deel te kunnen nemen aan een WK heeft op z'n minst een dubieus karakter, zou je kunnen stellen.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:18:40 #42
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204886032
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Eigenlijk zijn hele Giro tót de Stelvio was on-Keldermans-goed en stabiel. Ik begon er ook in te geloven hoor.
Kruijswijk was trouwens ook in bloedvorm tot hij corona kreeg (niet zo goed als in 2016 maar vlak eronder), die is daarna ook nooit meer de oude geworden. ;(
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 23:19:13 #43
pi_204886034
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Froome die de konijnen van zijn vriendjes jatte om aan zijn slangen te voeren
Waar kunnen we hierover lezen?
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:19:26 #44
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_204886036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:17 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Achteraf is het makkelijk praten, maar als Hindley na de Stelvio bij Kelderman blijft, dan wint Kelderman de Giro.
Dat is wel een erg open deur ja, waarom denk je dat iedereen Hindley zo'n lul vindt. :P
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 23:20:35 #45
pi_204886041
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Waar kunnen we hierover lezen?
In z'n boek. Hij vond dat zelf wel een sterke anekdote.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 23:21:27 #46
pi_204886045
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een leuk achtergrondverhaal voor een Final Fantasy-personage.

Tot zover mijn mening.
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 23:25:05 #47
pi_204886072
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind dit wel een leuk achtergrondverhaal voor een Final Fantasy-personage.

Tot zover mijn mening.
quote:
In particular, they might pay attention to Froome's choice of childhood pets: a pair of baby rock pythons whose diet evolved from mice and rats to rabbits. "It's an interesting fact that snakes won't eat dead food," their erstwhile keeper recalls, and it became his role, while barely into his teens, to supply them with live meals, which they squeezed to death before swallowing whole. The rabbits were often stolen from a hutch at the kindergarten across the road from his family home outside Nairobi. "Young children would arrive at the class next day and their little baby bunny rabbits would be gone," he writes, remembering how the rabbits squealed piteously as the snakes grabbed them and started the coiling process that preceded ingestion. "I felt like intervening and stopping it. But the pythons had to be fed and it was my responsibility."
Ook gewoon een psychopaat hoor deze gek.
  Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 23:27:13 #48
pi_204886083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
[..]
Ook gewoon een psychopaat hoor deze gek.
Zoals ik zei, die kan zo op FOK! mee.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:38:40 #49
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204886133
Ik mis vooral Bardet uiteindelijk denk ik. Die leek het beste in vorm, koerst relatief attractief. Nu is het vrij gesloten met drie treintjes die elkaar niet los kunnen rijden en uiteindelijk lukt het niemand om weg te rijden. Het is te hopen dat een van de ploegen morgen nog met een fantastisch plan komt anders wordt het wel een tegenvallende editie.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 23:43:13 #50
118571 wimderon
pi_204886147
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 22:10 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Die had toen toch stiekem wel veel last van zijn valpartij(en)?

[ Bericht 0% gewijzigd door wimderon op 28-05-2022 01:42:39 ]
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 mei 2022 @ 00:00:20 #51
284411 crew  heywoodu
pi_204886197
Het is nog altijd wachten op de eerste écht serieuze aanval wat het klassement betreft, dat is na negentien etappes wel een beetje jammer. Vooral een afvalrace uiteindelijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Redactie Sport zaterdag 28 mei 2022 @ 00:12:56 #52
pi_204886229
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 00:00 schreef heywoodu het volgende:
Het is nog altijd wachten op de eerste écht serieuze aanval wat het klassement betreft, dat is na negentien etappes wel een beetje jammer. Vooral een afvalrace uiteindelijk.
Tussen de huidige nummer 1 en 2 is het verschil maximaal 10 seconden geweest
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 mei 2022 @ 00:16:43 #53
284411 crew  heywoodu
pi_204886239
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 00:12 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tussen de huidige nummer 1 en 2 is het verschil maximaal 10 seconden geweest
Ja dat bedoel ik, er is nooit echt een noemenswaardige aanval in de top van het klassement geweest. Ze zaten bij elkaar en nou ja, dat was het eigenlijk wel :+
  zaterdag 28 mei 2022 @ 00:18:56 #54
262211 hhh38
pi_204886246
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 00:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik, er is nooit echt een noemenswaardige aanval in de top van het klassement geweest. Ze zaten bij elkaar en nou ja, dat was het eigenlijk wel :+
Er waren wel aanvallen, ze haalden alleen niks uit
  zaterdag 28 mei 2022 @ 00:21:08 #55
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_204886250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 00:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Er waren wel aanvallen, ze haalden alleen niks uit
Ook gewoon waardeloze tactics bij Bagrijn en Tora Bora, die veel meer hun schaduwkopmannen hadden kunnen uitspelen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 00:24:09 #56
203062 Marcoss
pi_204886259
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 00:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Rit naar Turijn had Carapaz wel een prima aanval, had ook verwacht dat hij daar de Giro zou beslissen, maar toen reden ze het daarna eigenlijk nog vrij eenvoudig dicht.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 08:21:38 #57
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_204886731
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 23:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Is dat die prachtige autobiografie waarin het woord 'astma' niet voorkomt?
  Moderator zaterdag 28 mei 2022 @ 11:20:25 #58
pi_204887823
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 08:21 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
Is dat die prachtige autobiografie waarin het woord 'astma' niet voorkomt?
Oja, dat ook nog inderdaad.

Blij dat we van dat gedrocht verlost zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')