abonnement Unibet Coolblue
pi_204879885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:47 schreef Jaeger85 het volgende:
Uit de Euro gaan zonder Duitsland is daarom economisch gezien zeer schadelijk
Want? Een wisselkoers hebben is economisch schadelijk? Waarom denk je dat?
Sterker nog Griekenland is er helemaal stuk om gegaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204879894
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:50 schreef Tocadisco het volgende:
Komt overigens nog eens bij dat het op dit moment niet mogelijk is om uit de euro te stappen zonder ook meteen uit de EU te stappen
Niet?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204879895
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Want? Een wisselkoers hebben is economisch schadelijk? Waarom denk je dat?
Sterker nog Griekenland is er helemaal stuk om gegaan.
Je kunt toch lezen? We zijn economisch volledig verbonden met Duitsland. Met een eigen munt die niet aan de Duitse gekoppeld is schaden we onze handel met Duitsland.
pi_204879901
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Niet?
Nee. Het verdrag wat de EMU regelt heeft geen artikel tot uittreding.
pi_204879908
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je kunt toch lezen? We zijn economisch volledig verbonden met Duitsland. Met een eigen munt die niet aan de Duitse gekoppeld is schaden we onze handel met Duitsland.
Ja, ik lees geen argument waarom dat schadelijk zou zijn voor onze handel met Duitsland.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204879910
:') Hans/VVD
pi_204879920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nee. Het verdrag wat de EMU regelt heeft geen artikel tot uittreding.
Ah dat heeft Frenske zelf persoonlijk van de agenda weten te houden zie ik.

https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2014A02511
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 mei 2022 @ 13:05:54 #33
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_204879988
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
Dankzij deze lul zitten we met die draak van het huidige zorgverzekeringsstelsel. :r
met zijn vingertje in zijn mond :r
pi_204880013
Mij een raadsel waarom Zwitserland met zijn 8 miljoen inwoners een eigen currency zou kunnen onderhouden en een Nederland niet.

Idem Hongarije.......... Servië............ Zweden.... Denemarken... Noorwegen.

Beetje teveel in EU propaganda gaan geloven sommigen onder ons.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204880035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, eindelijk kan ik hem gebruiken "Ok, Hans"
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204880074
Er is ook geen taboe. Het gros van de mensen vinden het simpelweg een stompzinnig idee.
Conscience do cost.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 13:28:09 #37
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_204880191
Waarde van euro munt is gekoppeld aan vertrouwens en de waarde van de het land.

Maar als ik een land uit de euro zie stappen is dadelijk Italië wel.
Die farmen als een gek aan goud .
En zie hun dadelijk gewoon hun eigen valuta komen.

Nederland was achterlijk om de gulden de deur uit te trappen .
Ze hadden net als de uk gewoon hun eigen munt moeten houden en eerst de kat uit de boom moeten kijken.

Europa is al verdoemd om kapot te gaan omdat we niet eens een gelijke economie hebben onder elkaar.
We concurreren als lidstaten onder elkaar.
En gaan tegen elkaar met Veto votes .

Dit allemaal bij elkaar zal zorgen dat de EU kapot gaat of gaat splitsen .

Laat staan de snelle uitbreiding van Oostblok landen die economische lager zijn dan anderen EU leden en een zuigde werking hebben.

Waarheid is .
EU is aan het scheuren en barsten.

Je ziet het al met achterlijke wetten van Nederland om BTW te laten vereken met aankoop in anderen EU landen.
Wel daar gaat gelijk de vrijhandel toch ?
Logiesch aangezien iedereen via Duitsland gaat bestellen omdat het toch 5%. Schild in de BTW en vaak de zelfde spullen goedkopere te krijgen is.
Nederland loopt daardoor al gelijk hun BTW mis .

Als je dit al gaat doen dan ga je al tegen de EU in om je zelf veilige te stellen van je inkomsten van de schatkist.


EU is kapot simpel.
pi_204880213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, ik lees geen argument waarom dat schadelijk zou zijn voor onze handel met Duitsland.
Wat de exacte reden is weet ik niet, ik ben jurist, geen econoom. Dit is echter wat topeconomen in Nederland stellen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-met-de-euro-d-mark

De DNB zal niet zonder reden de gulden hebben gekoppeld aan de D-mark. In de korte periode dat we dat niet deden kregen we meteen te maken met flinke inflatie en hogere rente's.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 13:37:22 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204880249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien kan Hans ook uitleggen waarom het VK zeer hoge inflatie heeft terwijl ze niet in de Eurozone of de EU zitten en waarom de VS met dezelfde problemen te maken heeft en ook al niet in de EU of de Eurozone zit.
Hoge inflatie is niet het probleem waar het over gaat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_204880325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:49 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Daarom werkt het alleen als je met andere Noord-Europese landen eruit stapt. Wellicht wil UK dan ook meedoen.
Denken dat er één Brit rondloopt die van het pond af wil. :')

Of je wil dat Nederland het pond invoert, dan heb ik niets gezegd en vind ik het een oprecht interessant idee.
pi_204880362
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:08 schreef ludovico het volgende:
Mij een raadsel waarom Zwitserland met zijn 8 miljoen inwoners een eigen currency zou kunnen onderhouden en een Nederland niet.

Idem Hongarije.......... Servië............ Zweden.... Denemarken... Noorwegen.

Beetje teveel in EU propaganda gaan geloven sommigen onder ons.
Denemarken heeft gewoon de euro hoor. Alleen noemen ze het een kroon. Ze zijn lid van het ERM, de kroon is 1:7,… gekoppeld.

Van de andere munteenheden verdient het aanbeveling om eens te zien wat de koerswijziging is.

Blijft Zwitserland over. Banken die alleen maar meer (zwart) spaargeld binnen krijgen. Erg interessant, maar dat zie ik onze ABN-AMRO niet doen.
pi_204883091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat de exacte reden is weet ik niet, ik ben jurist, geen econoom. Dit is echter wat topeconomen in Nederland stellen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-met-de-euro-d-mark

De DNB zal niet zonder reden de gulden hebben gekoppeld aan de D-mark. In de korte periode dat we dat niet deden kregen we meteen te maken met flinke inflatie en hogere rente's.
quote:
In theorie zouden we, als we per se de gulden willen invoeren, kunnen besluiten die gulden níet te koppelen aan de euro. Maar die zou dan waarschijnlijk meteen in waarde dalen, zegt Boonstra.
Ridicule uitspraak voor een econoom.

Recent filmpje van dezelfde meneer:

Ga ik zelf wel even bekijken op een slaperig moment.

[ Bericht 13% gewijzigd door ludovico op 27-05-2022 18:29:26 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 mei 2022 @ 18:06:34 #43
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204883103
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:06 schreef Document1 het volgende:
Ah de man die alleen maar voordelen zag in het privatiseren van de zorg. Die is al heel lang af.
Dit, kansloos figuur.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_204883111
Hans :')

Ik denk dat Eric “wat een kutkeeper hebben wij” Meijers in de voetbalwereld serieuzer wordt genomen dat deze beste man binnen de VVD. Laat staan daarbuiten.
pi_204883143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 13:51 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Denemarken heeft gewoon de euro hoor. Alleen noemen ze het een kroon. Ze zijn lid van het ERM, de kroon is 1:7,… gekoppeld.

Van de andere munteenheden verdient het aanbeveling om eens te zien wat de koerswijziging is.

Blijft Zwitserland over. Banken die alleen maar meer (zwart) spaargeld binnen krijgen. Erg interessant, maar dat zie ik onze ABN-AMRO niet doen.
Die koppeling kan je bij een zwaar Ondergewaardeerde of overgewaardeerde munt wat af laten zwakken.

Sterker nog, dat starre uit het verleden is Soros mee rijk geworden die gokte op het loslaten van de vaste wisselkoers met het buitenland en zo geschiedde. Devaluatie van de munt..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 27 mei 2022 @ 18:11:31 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204883148
Bedankt Hans!

Je munt ontkoppelen van de Duitse markt, dat lijkt me echt een gaaf plan :')
We have always been at war with Eastasia.
pi_204883702
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:18 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En wie denk je dat precies de rekening gaat dragen als hier in Nederland een huizenbubbel zou knappen Hansie? Dat klinkt natuurlijk schitterend dat frame dat het puur aan de wijn drinkende siësta houdende broeders in het zuiden ligt maar wij zijn zelf echt geen kleiner risico voor de Europese financiële stabiliteit.
Italiaanse bedrijven moeten ook meer belasting betalen in Italië in plaats in Nederland te zitten
pi_204883788
Dan gaan we kapot zie Groot-Brittannië sinds de Brexit.
pi_204883911
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 18:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Ridicule uitspraak voor een econoom.

Recent filmpje van dezelfde meneer:

Ga ik zelf wel even bekijken op een slaperig moment.

Waarom een ridicule uitspraak? Zo ging het in de jaren 80 toen we de Gulden eventjes loskoppelde van de D-mark net zo.
pi_204884122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 19:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waarom een ridicule uitspraak? Zo ging het in de jaren 80 toen we de Gulden eventjes loskoppelde van de D-mark net zo.
Gigantische oversimplificatie en het totaal negeren van waar het beleid dan precies op afweek van dat van Duitsland.

Eigenlijk een volstrekt negeren van of onwetendheid van welke monetaire processen nou daadwerkelijk de grondslag zijn van inflatie en wisselkoersen en dat soort processen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')