abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213557860
Voorbeurs 68,02 +37,57 (123,38%)
pi_213558931
En nu al kopstukken die handel willen stoppen :')

Insert old man lesson meme
What Would Goku Do
  dinsdag 14 mei 2024 @ 15:52:50 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213559115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:32 schreef QAnonn het volgende:
Voorbeurs 68,02 +37,57 (123,38%)
Zo zie je dat je nooit de beurs kunt voorspellen. Je betaalt 3000x de winst voor een krimpend bedrijf. Omdat een figuur genaamd ‘roaring kitty’ een tweet van een persoon die voorover leunt plaatst.
Wie loopt nu dan??
The End Times are wild
pi_213560167
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zo zie je dat je nooit de beurs kunt voorspellen. Je betaalt 3000x de winst voor een krimpend bedrijf. Omdat een figuur genaamd ‘roaring kitty’ een tweet van een persoon die voorover leunt plaatst.
Wie loopt nu dan??
Dat je denkt dat dit allemaal komt vanwege een tweet zegt ontzettend veel over jou, en niet op een goede manier 🤣
pi_213560515
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Dat je denkt dat dit allemaal komt vanwege een tweet zegt ontzettend veel over jou, en niet op een goede manier 🤣
Waar komt dit volgens jou door?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 18:14:36 #106
40566 Ericr
Livewrong
pi_213560570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Waar komt dit volgens jou door?
Verwacht niet dat je een zinnig antwoord krijgt. Wel leuk verder voor degenen die deze zooi vast hielden maar hopelijk pakken ze dit keer wel winst.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 18:28:20 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213560708
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Maar wat dan ? De cijfers?
Maar fair is fair: jij had gelijk dat er nog een rebound kwam. Ik had verwacht dat het langzaam uit zou doven
The End Times are wild
pi_213561111
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Maar wat dan ? De cijfers?
Maar fair is fair: jij had gelijk dat er nog een rebound kwam. Ik had verwacht dat het langzaam uit zou doven
We weten niet waar het door komt want de markt is express niet transparant. Vermoedens zijn verlopende langlopende swaps, een opties gamma ramp, stock buyback mbv regel 10b-18, margin calls bij een speler die short GME was en gedwongen is om zn short position te closen, en ik vergeet er nog een paar.
Een simpele nikszeggende tweet van iemand die alleen bekend is onder mensen die al volledig in GME zitten zal het niet zijn geweest. Hij is geen Elon Musk of Trump.
Plus, het aandeel was al in beweging nog voordat hij had getweet. +80% als ik et me goed herinner.
Cijfers zijn het ook niet, want na het uitkomen van de cijfers is ie eerst gestaag naar de 10 gezakt.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:08:48 #109
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_213561204
Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan.

Had leuk dividend deze maand plus paar stocks met winst verkocht. Heb nu weer GME,
Gewoon voor de lol
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:17:46 #110
545 dop
:copyright: dop
pi_213561298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]
We weten niet waar het door komt want de markt is express niet transparant. Vermoedens zijn verlopende langlopende swaps, een opties gamma ramp, stock buyback mbv regel 10b-18,
onmogelijk heb je zelf door wat dit is, of lepel je maar gewoon iets op dat je ergens anders hebt gelezen
quote:
margin calls bij een speler die short GME was en gedwongen is om zn short position te closen
ook heel onwaarschijnlijk daar was de open intrest veel te laag voor om zulke volumes te halen
quote:
, en ik vergeet er nog een paar.
Een simpele nikszeggende tweet van iemand die alleen bekend is onder mensen die al volledig in GME zitten zal het niet zijn geweest.
onzin hij is inmiddels geen onbekende meer, je hoeft echt niet diep in Gme te zitten om.te weten wie hij is.
quote:
Hij is geen Elon Musk of Trump.
Plus, het aandeel was al in beweging nog voordat hij had getweet. +80% als ik et me goed herinner.
Cijfers zijn het ook niet, want na het uitkomen van de cijfers is ie eerst gestaag naar de 10 gezakt.
Het zijn een boel gekkies die weer op de hype train springen.

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 14-05-2024 19:24:46 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:31:06 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213561463
Ik zou dit als een mooie kans zien zonder verlies weg te komen of zelfs een beetje winst te pakken
The End Times are wild
pi_213562310
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:17 schreef dop het volgende:

[..]
onmogelijk heb je zelf door wat dit is, of lepel je maar gewoon iets op dat je ergens anders hebt gelezen
[..]
ook heel onwaarschijnlijk daar was de open intrest veel te laag voor om zulke volumes te halen
[..]
onzin hij is inmiddels geen onbekende meer, je hoeft echt niet diep in Gme te zitten om.te weten wie hij is.
[..]
Het zijn een boel gekkies die weer op de hype train springen.
Swaps snap ik niet helemaal. Gamma ramp heeft te maken met calls die elkaar versterken. Momenteel iets van 250000 calls die ITM zijn voor komende vrijdag, dat gaat over 15-25mil aandelen die gehedged moeten worden (ligt aan de delta van de call).
10b-18 is een regel die aangeeft dat je op een bepaalde manier een stockbuyback kunt doen wanneer je voldoet aan 4 of 5 eisen.
Ik weet ook dat shorts niks te maken hebben met open interest (dat heeft betrekking op nog niet excercised options). Short interest is daarentegen waar jij het waarschijnlijk over hebt. En dat is een compleet onbetrouwbaar getal. Short interest is self reported, en met een geschiedenis van hedgefunds en marketmakers die daarover liegen en zelfs hun shorts als long markeren. Sorry dat ik geen waarde hecht aan dat getal.
En nee, een simpele tweet is hier al sowieso niet verantwoordelijk voor, hoe hard het ook wordt geroepen wordt door de media.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:35:33 #113
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_213562511
Het is ook niet moeilijk om 80% te stijgen als je daarvoor al 50% bent gekelderd, toch? Wel lachen dat GME weer een boost krijgt tho.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_213563434
Vergeet ook het locken van de float niet, he.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_213563579
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:16 schreef Ludachrist het volgende:
Vergeet ook het locken van de float niet, he.
Je weet dat al 25% gelocked is van de totale shares outstanding?
Geen enkel ander bedrijf van dat kaliber kan hetzelfde zeggen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:36:14 #116
545 dop
pi_213563788
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Swaps snap ik niet helemaal. Gamma ramp heeft te maken met calls die elkaar versterken. Momenteel iets van 250000 calls die ITM zijn voor komende vrijdag, dat gaat over 15-25mil aandelen die gehedged moeten worden (ligt aan de delta van de call).
ja leuk als die allemaal ongedekt zouden zijn, maar door de marketmaker worden calls niet ongedekt geschreven dit is pure fantasie
quote:
10b-18 is een regel die aangeeft dat je op een bepaalde manier een stockbuyback kunt doen wanneer je voldoet aan 4 of 5 eisen.
En door wie GameStop zelf? Dit is geen regel die voor een willekeurige partij geld, GameStop zou melding moeten maken van een dergelijke transacties. Leuk verzonnen maar kan nooit de reden zijn
quote:
Ik weet ook dat shorts niks te maken hebben met open interest (dat heeft betrekking op nog niet excercised options)
wordt bij opties gebruikt maar is geen term die enkel voor opties geld
quote:
. Short interest is daarentegen waar jij het waarschijnlijk over hebt.
nee short intrest daar wordt de covering ratio mee bedoeld dat zegt niets over het aantal Shorts (gaat over tijds duur)
quote:
En dat is een compleet onbetrouwbaar getal. Short interest is self reported, en met een geschiedenis van hedgefunds en marketmakers die daarover liegen en zelfs hun shorts als long markeren. Sorry dat ik geen waarde hecht aan dat getal.
daar zijn vrij duidelijke sec regels over, zeker als marktmaker kun je daar niet om heen maar ook als hedge fund kun je niet zomaar alles maken
quote:
En nee, een simpele tweet is hier al sowieso niet verantwoordelijk voor, hoe hard het ook wordt geroepen wordt door de media.
Ik ga niet beweren dat ik nu precies weet wat de aanleiding is, maar van de 2021 rally is dat wel duidelijk.

Je lepelt duidelijk vanalles op wat je ergens anders leest, maar niet goed snapt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:40:42 #117
545 dop
pi_213563839
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Je weet dat al 25% gelocked is van de totale shares outstanding?
Geen enkel ander bedrijf van dat kaliber kan hetzelfde zeggen.
Wat een onzin, zat bedrijven waar de free float onder de 75% is bij GME is het 86% overigens
pi_213564094
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:40 schreef dop het volgende:

[..]
Wat een onzin, zat bedrijven waar de free float onder de 75% is bij GME is het 86% overigens
Over iets niet snappen gesproken :')
  dinsdag 14 mei 2024 @ 22:00:33 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213564120
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:36 schreef dop het volgende:

[..]
ja leuk als die allemaal ongedekt zouden zijn, maar door de marketmaker worden calls niet ongedekt geschreven dit is pure fantasie
[..]
En door wie GameStop zelf? Dit is geen regel die voor een willekeurige partij geld, GameStop zou melding moeten maken van een dergelijke transacties. Leuk verzonnen maar kan nooit de reden zijn
[..]
[..]
nee short intrest daar wordt de covering ratio mee bedoeld dat zegt niets over het aantal Shorts (gaat over tijds duur)
[..]
daar zijn vrij duidelijke sec regels over, zeker als marktmaker kun je daar niet om heen maar ook als hedge fund kun je niet zomaar alles maken
[..]
Ik ga niet beweren dat ik nu precies weet wat de aanleiding is, maar van de 2021 rally is dat wel duidelijk.

Je lepelt duidelijk vanalles op wat je ergens anders leest, maar niet goed snapt.
Allemaal eens, maar toch piekt het en verbaast het me. Never a dull moment..
The End Times are wild
  dinsdag 14 mei 2024 @ 22:03:22 #120
545 dop
pi_213564158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Over iets niet snappen gesproken :')
Je haalt open intrest en free float door elkaar.

Gme: 306.185M uitstaand 268.266M vrij verhandelbaar

Zal je gelijk een voorbeeld geven van een lagere float en hogere open intrest.

IBRX

En als je nu ballen hebt dan zoek je even de getallen en de bewijzen er bij dat ik fout zit.
Ik kan vrij simpel linken naar GME cijfers als je dat wil.

Maar je zal wel niet verder komen dan een sneue smiley

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 14-05-2024 22:12:35 ]
  dinsdag 14 mei 2024 @ 22:03:53 #121
545 dop
pi_213564169
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Allemaal eens, maar toch piekt het en verbaast het me. Never a dull moment..
Het verbaast mij ook dat zal ik niet ontkennen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 22:07:24 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213564221
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:03 schreef dop het volgende:

[..]
Het verbaast mij ook dat zal ik niet ontkennen.
Ik heb wel eens overwogen om te shorten, gewoon omdat ook op $25 de waardering nog veel te hoog was. Mijn broker stond dat niet toe. Maar wel een bevestiging en les dat de markt altijd efficient is.
The End Times are wild
pi_213564282
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:36 schreef dop het volgende:

[..]
Wie heeft het over ongedekte calls? :?
Veel calls die eerst een ontzettend lage delta hadden, bv maar 5% (dus 5 aandelen op de 100 zijn maar gedekt) zijn door deze stijging opeens deep ITM waardoor de delta ook flink stijgt. Marketmakers moeten dit hedgen. Dat gaat in dit geval over potentieel 15-25mil aandelen mbt calls die eerst geen dekking nodig hadden.

quote:
[..]
Buybacks gebeuren doorgaans door het bedrijf zelf......
Mbv 10b-18 kunnen ze een buyback doen en een announcement is niet nodig. Ze hebben overigens nog 100mil in de pot voor buybacks.

quote:
[..]
[..]
[..]
Hahahahahahahaha.
De boete voor dat soort dingen zijn een lachertje, en zijn tevens geen "admission of guilt".
Marketmakers en hedgefunds krijgen constant boetes voor alle shit die ze uitvreten.

quote:
[..]
Ik ga niet beweren dat ik nu precies weet wat de aanleiding is,
Nee, dat is wel pijnlijk duidelijk :')

quote:
maar van de 2021 rally is dat wel duidelijk.
Een tweet?

quote:
Ontzettende projectie :D
pi_213564389
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:03 schreef dop het volgende:

[..]
Je haalt open intrest en free float door elkaar.

Gme: 306.185M uitstaand 268.266M vrij verhandelbaar

Zal je gelijk een voorbeeld geven van een lagere float en hogere open intrest.

IBRX

En als je nu ballen hebt dan zoek je even de getallen en de bewijzen er bij dat ik fout zit.
Ik kan vrij simpel linken naar GME cijfers als je dat wil.

Maar je zal wel niet verder komen dan een sneue smiley
:')

25% van de outstanding shares is direct registered op naam. Rond de 76mil aandelen staan direct op naam van aandeelhouders, buiten de DTC.
Geen idee waarom jij begint over andere shit als free float.
25% gelockt dmv direct registratiom door zoveel aandeelhouders is, nogmaals, ongekend.

Maar hey, link mij aub naar de GME cijfers. Dan link ik jou daarna naar de 10k waarin de echte cijfers staan.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 22:25:49 #125
545 dop
pi_213564476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:12 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Wie heeft het over ongedekte calls? :?
Veel calls die eerst een ontzettend lage delta hadden, bv maar 5% (dus 5 aandelen op de 100 zijn maar gedekt) zijn door deze stijging opeens deep ITM waardoor de delta ook flink stijgt. Marketmakers moeten dit hedgen. Dat gaat in dit geval over potentieel 15-25mil aandelen mbt calls die eerst geen dekking nodig hadden.
nee vriend ook als iets een lage delta heeft wordt dit afgedekt door de markt maker
quote:
[..]
Buybacks gebeuren doorgaans door het bedrijf zelf......
Mbv 10b-18 kunnen ze een buyback doen en een announcement is niet nodig. Ze hebben overigens nog 100mil in de pot voor buybacks.
quote:
bij deze regel kun je doorgaans weg laten het betreft altijd het bedrijf zelf, en nee die mogen dat niet onaangekondigd doen, en als ze het doen dan gaat dat niet in een keer bestens tegen elke prijs. Dat zou mismanagement zijn
[..]
Hahahahahahahaha.
De boete voor dat soort dingen zijn een lachertje, en zijn tevens geen "admission of guilt".
Marketmakers en hedgefunds krijgen constant boetes voor alle shit die ze uitvreten.
ow de sec is hier dus helemaal niet strenk op die doen maar wat?
quote:
[..]
Nee, dat is wel pijnlijk duidelijk :')
[..]
Een tweet?
[..]
Ontzettende projectie :D
Als je de free float niet van de open intrest kunt onderscheiden ben ik bang dat er weinig projectie van mijn kant is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')